Brunello Skrevet 25. august 2018 #21 Skrevet 25. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange godtar det og jubler innvendig over å slippe ansvaret. Du kan like gjerne snu spørsmålet, og spørre hvorfor mødre godtar å bli tvangsforfremmet til bursdagssjef, julegeneral og feiringsansvarlig, mens mannen kan sitte på rompa og vente på å bli fortalt hvilke tre konkrete ting han skal gjøre. Anonymkode: ec2af...067 Grunnen til at det blir sånn, er at de fleste menn har en langt lavere terskel til hva som er OK nivå på bursdagsfeiring, julefeiring m.m. Skal det bli bra nok for en del damer, må de ordne selv.
Gjest Dorey Skrevet 26. august 2018 #22 Skrevet 26. august 2018 Jeg inviterer og organiserer. Mannen står gjerne på kjøkkenet selve dagen, mens jeg tar meg av ungene.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #23 Skrevet 26. august 2018 Jeg: Planlegger, handler, baker kake, pynter. Han: Vasker og holder orden på barna i bursdagen. Anonymkode: 617de...430
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #24 Skrevet 26. august 2018 Har enten feiret hjemme eller hatt utebursdag på skoleområdet. Jeg er alene og gjør nesten alt alene. Skriver invitasjoner, baker og rydder. Datteren min pynter kaken og hjelper til med å pynte. Hun elsker å være med på å stelle i stand til fest:) Føler ikke det er noe stress med å arrangere bursdag. Anonymkode: dc694...51b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #25 Skrevet 26. august 2018 Det er jo egentlig ikke stress i utgangspunktet, men jeg synes det er helt merkelig at han ikke tar ansvar selv.. hver gang jeg spør er det liksom "ikke stress, er det så viktig da?" Anonymkode: 8efb6...9b8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #26 Skrevet 26. august 2018 11 hours ago, Zienna said: Er det virkelig slik enda, at det er mor som ordner med det meste til bursdagsfesten? Så "hjelper" far til, etter hva mor mener han skal gjøre?.. Hadde jeg vært far hadde jeg nektet å godta å bli degradert til en "hjelper". Hvorfor godtar fedre dette? Jeg liker å organisere barnebursdager, mannen gjør det ikke. Vi har andre områder der han har kontrollen og jeg er en "hjelper", alt etter hva hver av oss liker og er gode til. Hvorfor skulle det være et problem? Anonymkode: fa016...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #27 Skrevet 26. august 2018 11 timer siden, Zienna skrev: Er det virkelig slik enda, at det er mor som ordner med det meste til bursdagsfesten? Så "hjelper" far til, etter hva mor mener han skal gjøre?.. Hadde jeg vært far hadde jeg nektet å godta å bli degradert til en "hjelper". Hvorfor godtar fedre dette? Fordi når vi er sammen, så er vi et team. Og når man jobber i team bruker man hverandres sterke sider. Jeg er best på planlegging og organisering i vårt hus, og tar derfor den delen. Han er god på bl.a lek med unger, aktivisering og utføring, så da gjør han det. Merker vi at fordelingen ikke funker, så snakker vi sammen og fordeler annerledes. Det handler ikke om degradering eller "hjelpe til", det handler om samarbeid og få hverdagen til å funke best mulig. Anonymkode: 62bf9...8a9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå