Gå til innhold

Arrangere barnebursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er det hjemme hos dere som står for alt i forbindelse med barnebursdager? Altså invitasjoner, planlegging, innkjøp.. matlaging, rydding og vasking.. er det du eller mannen? Eller hvordan fordeler dere det? Her er det kun meg og jeg syns det er litt slitsomt, blir stressa av det. Så lurte på om det er vanlig

Anonymkode: 8efb6...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg planlegger, lager mat og kake, fordi jeg koser meg med slikt, og elsker tema-bursdager. Hvem som handler inn varierer. Mannen hjelper til med pynting. Han er også den som utfører skattejakt, godteposefisking osv med barna. Vi rydder sammen når festen er ferdig. Hadde aldri orket å gjøre alt selv. Derfor gir jeg bare mannen instrukser på hva som er hans oppgaver.

Anonymkode: 74d9c...ec5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for det aller meste.  Greit for meg egentlig. Jeg jobber ikke fullt, så har et par dager i løpet av uken å ordne ting på. Hadde jeg f eks jobbet fullt hadde nok selskapet blitt en enklere versjon og med mer hjelp fra mannen

Han hjelper meg å lage til bord og stoler, blåse ballonger og slikt. Samt hjelper med å rydde etterpå.

Anonymkode: 0b27d...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger, organiserer og baker. Mannen gjør det han får beskjed om. 😛 Det inkluderer å handle (etter liste), blåse ballonger og mesteparten av opprydningen etterpå. Dvs de tingene jeg ikke synes er så gøy. ;)

Anonymkode: fa016...e6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det hjemme hos dere som står for alt i forbindelse med barnebursdager? Altså invitasjoner, planlegging, innkjøp.. matlaging, rydding og vasking.. er det du eller mannen? Eller hvordan fordeler dere det?

Anonymkode: 8efb6...9b8

invitasjoner - jeg og evt. barnet

 planlegging - jeg og mennen

innkjøp - jeg og mannen

matlaging - jeg og mannen. Jeg lager kake

rydding - jeg og mannen

vasking - jeg og mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri

Vi gjør det sammen.

Jeg kjøper pynt og dilldall´+ingredienser, og ordner invitasjoner (all organisering).

Han baker alt/lager mat+blåser opp ballonger og sånt, og vi pynter sammen. Så rydder vi sammen.Dvs; han leker med ungene/ordner fiskedam og sånt, og jeg tar meg av sosialisering med foreldre og rydding underveis av det verste. 

Sånn er igrunnen alle høytider/bursdager osv. Ikke aktuelt å stå for det alene, nei. 

 

Endret av Fjolleri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at vi gjør det sammen, men at jeg lett tar regien på planleggingen, mens han mer er med på utføringen. Jeg er egentlig glad i å planlegge sånt, men det som typisk skjer, er at jeg tar over kontrollen, deretter blir jeg stresset og beskylder ham for å være lite engasjert....

Anonymkode: f6bdc...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem er det hjemme hos dere som står for alt i forbindelse med barnebursdager? Altså invitasjoner, planlegging, innkjøp.. matlaging, rydding og vasking.. er det du eller mannen? Eller hvordan fordeler dere det? Her er det kun meg og jeg syns det er litt slitsomt, blir stressa av det. Så lurte på om det er vanlig

Anonymkode: 8efb6...9b8

Har delt det mellom oss, etter hvem som er flinkest til de forskjellige oppgavene...

Dere har vel snakket om det? Du har liksom nevnt for ham at du godt kunne tenke deg litt hjelp, eller mener du at han bare skal finne ut av det på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig slik enda, at det er mor som ordner med det meste til bursdagsfesten?  Så "hjelper" far til, etter hva mor mener han skal gjøre?.. 

Hadde jeg vært far hadde jeg nektet å godta å bli degradert til en "hjelper".  Hvorfor godtar fedre dette?

  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør absolutt alt aleine og har ingen til å hjelpe meg. Ikke før bursdagen og ikke under. Skulle gjerne vært to.

Anonymkode: 9ccf9...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Zienna skrev:

Er det virkelig slik enda, at det er mor som ordner med det meste til bursdagsfesten?  Så "hjelper" far til, etter hva mor mener han skal gjøre?.. 

Hadde jeg vært far hadde jeg nektet å godta å bli degradert til en "hjelper".  Hvorfor godtar fedre dette?

  

 

Fordi de ikke er interessert i sånt? Det gjelder for min mann. Han er storfornøyd med å hjelpe til og at jeg forteller hva som må gjøres for at alt skal klaffe og ingenting glemmes. På samme måte som jeg er sjeleglad jeg slipper å lappe ungens sykkeldekk eller kjøre på fotballcup, for det er mer hans greie.

Anonymkode: 74d9c...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger, handler inn, lager mat/baker og pynter, pluss rydder og vasker etterpå.

Han har hovedansvar for ungene når de er her, leker, tull og tøys osv. Rett og slett fordi jeg synes det er forferdelig slitsomt å forholde meg til andres unger. 

Veldig fornøyd med fordelingen, og det er han også😉

Anonymkode: cb295...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg planlegger, handler inn, lager mat/baker og pynter, pluss rydder og vasker etterpå.

Han har hovedansvar for ungene når de er her, leker, tull og tøys osv. Rett og slett fordi jeg synes det er forferdelig slitsomt å forholde meg til andres unger. 

Veldig fornøyd med fordelingen, og det er han også😉

Anonymkode: cb295...7f1

Skulle veldig gjerne vært i dine sko.

Anonymkode: 9ccf9...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke er interessert i sånt? Det gjelder for min mann. Han er storfornøyd med å hjelpe til og at jeg forteller hva som må gjøres for at alt skal klaffe og ingenting glemmes. På samme måte som jeg er sjeleglad jeg slipper å lappe ungens sykkeldekk eller kjøre på fotballcup, for det er mer hans greie.

Anonymkode: 74d9c...ec5

Hva gjør du den dagen du evt. skulle være alenemor?... 

Min erfaring er at da kan man llikevel.  Da kan mor alle de tingene hun ikke kunne mens far bodde i huset. Og ditto, far kan både lage hestehale på småjenta og bake bursdagskake. 

.Hva med å innse at du ikke er sjefen i hjemmet deres?  På tide at mannen din tar ansvar for mer enn sykkeldekkene, kanskje?... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg alenemor da, men det har alltid vært meg - også da jeg ikke var alene. Ikke alltid så lett å få kabalen til å gå opp med to (nå tre, ettersom vi ikke er sammen lenger) feiringer og alt som hører med 🙂 Jeg koser meg heldigvis med det ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg planlegger og handler inn. Han hjelper med gjennomføring og oppryddning. Jeg er nok den som er primus motor bak det meste, planlegger alt. Uten meg ville det blitt handlet inn til jul på lille julaften kl 16, bestillt ferie i juni og pakket natta før ferie, levert i barnehagen på planleggingsdager alt i siste liten. Han gjenomfører, og deltar men det er jeg som planlegger og har kontroll. 

Han sier han skal planlegge mer, men rilnsyvende og sist faller det på meg til min irritasjon. Har oppvask krangel på det inn i mellom nen på 16 år har det ikke hjulpet

Anonymkode: 3b77b...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Zienna skrev:

Hva gjør du den dagen du evt. skulle være alenemor?... 

Min erfaring er at da kan man llikevel.  Da kan mor alle de tingene hun ikke kunne mens far bodde i huset. Og ditto, far kan både lage hestehale på småjenta og bake bursdagskake. 

.Hva med å innse at du ikke er sjefen i hjemmet deres?  På tide at mannen din tar ansvar for mer enn sykkeldekkene, kanskje?... 

Nå er ikke jeg født sammen med mannen min, og har levd et liv alene før jeg traff ham. Og så er jeg et normalt oppegående menneske som hadde klart å gjøre det som kreves av meg. Slik som alenemødre klarer seg. Men nå er ikke jeg alenemor, vi er heldigvis to som samarbeider og fordeler oppgaver perfekt mellom oss❤️ Ikke basert på at vi ikke klarer, men på hva vi liker og trives med. Sjefer finnes ikke i vårt hus, men store og små likeverdige og likestilte familiemedlemer❤️

Du virker forresten litt bitter.. cheer up!

Anonymkode: 74d9c...ec5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Er det virkelig slik enda, at det er mor som ordner med det meste til bursdagsfesten?  Så "hjelper" far til, etter hva mor mener han skal gjøre?.. 

Hadde jeg vært far hadde jeg nektet å godta å bli degradert til en "hjelper".  Hvorfor godtar fedre dette?

  

 

Mange godtar det og jubler innvendig over å slippe ansvaret. 

Du kan like gjerne snu spørsmålet, og spørre hvorfor mødre godtar å bli tvangsforfremmet til bursdagssjef, julegeneral og feiringsansvarlig, mens mannen kan sitte på rompa og vente på å bli fortalt hvilke tre konkrete ting han skal gjøre. 

Anonymkode: ec2af...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har det stort sett vært meg, mens han er mer aktiv og hjelper til under bursdager. Dette er en grei fordeling da jeg faktisk liker å ordne slike ting. Hadde jeg følt det som stress så hadde jeg bedt han ta mer. Ett pr måtte han ta alt fra planlegging til gjennomføring ettersom jeg var veldig syk og innlagt på sykehus, og han klarte det helt fint. 

Stort sett står jeg for å lage innbydelser sammen med barnet, og barnet selv leverer disse. Jeg og barnet handler inn sammen, og barnet lager klar godteposer med storesøsken. Mat og kaker lager jeg, mens barnet hjelper til med kakebaking. Pynting står stort sett barnet, storesøsken og faren for. Når vi gjennomfører bursdag løpercjeg gjerne til og fra kjøkken og ordner ting mens far og storesøsken passer på og arrangerer underholdning osv. 

Anonymkode: 8a28f...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...