Gå til innhold

Hva betalte dere for valpen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan ikke unngå å legge merke til at folk vil gi masse for en hund, men en katt skal være gratis!!! (I følge en annen tråd her)

:tunge1:

Den SKAL ikke være gratis, det er ikke poenget. Men det er mange katter som ikke har gode hjem, og som man kan hjelpe. Om man ikke vil drive med utstilling eller noe sånt med den, bare ha den til musefanger, så er det jo bedre å ta en som allerede finnes og ikke har det godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme tilfellet gjelder for hunder. Maaange hunder der ute som ikke har noen eier og som ikke har det noe godt....

Men det var ikke meningen å snakke utenom tema...

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det er blanding av bordercollie og labrador. Vi betalte 1000 kr for henne.

Gjest Xavia
Skrevet

Vi betalte 10 000 kroner for vår Am Staff.

Verd hver eneste krone! (Bra plasseringer på utstillinger, har han også fått! :danse: )

Gjest Moonshadow
Skrevet
Akkurat det samme tilfellet gjelder for hunder. Maaange hunder der ute som ikke har noen eier og som ikke har det noe godt....

Det gjør det. Men man må betale ganske mye for en omplaserings hund også. Lite hunder som gies bort gratis i forhold til katter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir ikke de hundene tauet inn hos politiet? det er jo båndtvang,men det vises jo fort om en und er herreløs da

Gjest Anonymous
Skrevet
Kan ikke unngå å legge merke til at folk vil gi masse for en hund, men en katt skal være gratis!!! (I følge en annen tråd her)

:tunge1:

Det skulle være forbudt å gi bort katt ratis. Det hjelper ikke om du tar en katt når det er SÅ mange katter som lider. Hadde folk blitt nødt til å betale, så hadde de kansje tenkt seg om både to og tre ganger før de gikk til anskaffelse. Det er liksom ikke så nøye med en katt. Til ferien blir de dumpet,satt vekk,avlivet. Kattunger blir druknet eller satt ut for å dø.Hvor mange er det ikke som driver hjem for katter som er blitt kastet ut+

Min 500 for en katt. rasekatter er jo en annen pris,men tenker på huskatt.

Skrevet

8000, jack russel terrier.

Skrevet

Det skulle være forbudt å gi bort katt ratis. Det hjelper ikke om du tar en katt når det er SÅ mange katter som lider. Hadde folk blitt nødt til å betale, så hadde de kansje tenkt seg om både to og tre ganger før de gikk til anskaffelse. Det er liksom ikke så nøye med en katt. Til ferien blir de dumpet,satt vekk,avlivet. Kattunger blir druknet eller satt ut for å dø.Hvor mange er det ikke som driver hjem for katter som er blitt kastet ut+

Min 500 for en katt. rasekatter er jo en annen pris,men tenker på huskatt.

Nettopp! Kunne ikke vært mer enig.

Grunnen til at jeg ikke klarte å holde tåta, var også at jeg alltid får masse hets fordi jeg har betalt mye for rasekatten min. Men jeg ser bare ikke forskjellen på en rasekatt og en rasehund...

Men nok om det! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
9000 for portugisisk vannhund.

tror 8000-10000 er vanlig pris for en rasehund.

Joda, men det finnes noen unntak, som f.eks 250 000 kr. for en skikkelig flott premiert tispe med stort avlspotensiale :)

Hilsen Ella

Gjest Annbjørg
Skrevet

Vi betalte 8500 for en Breton-hann som vi får i midten av april.

Skrevet

9000 for en Cavalier for 5 mnd siden. :)

Skrevet

norfolk terrier.

vi får han nå i 2005 :P og prisen er 10 000

Skrevet
9000 for en Cavalier for 5 mnd siden. :)

Samme her, for snart 9 måneder siden.

Skrevet

Jeg betalte 9000 for en Irsk Ulvehundtispe i 1998.

Den andre hunden min fikk jeg gratis i 1994, blanding mellom Østsibirsk Laika og Elghund. (vet at samme blanding blir solgt for opptil 4-5000 nå pga de svært gode jaktegenskapene)

Skrevet

Vi betalte 10.000,- for Rottwailer tispa vår for to år siden.

Gjest catalàn
Skrevet

så HUNDEN din er ihvertfall ikke oppdiktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...