Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonym 046778
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne gjenstanden som ble stukket inn var altså etter at hun var død? For en syk person!!

Anonymkode: bf1ad...eff

Ja, man har funnet en dyp rift opp igjennom hele kjeden hennes som ikke blødde, og det forteller at en gjenstand har blitt presset opp i henne etter at døden har intruffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Ja, man har funnet en dyp rift opp igjennom hele kjeden hennes som ikke blødde, og det forteller at en gjenstand har blitt presset opp i henne etter at døden har intruffet.

Hvordan vet du så detaljert?

Anonymkode: 48a71...158

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rettsmedisineren sa det i serien. 

Anonymkode: dd86a...653

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest meg opp på nett, lest boken, fulgt med dokumentarer og alt som er mulig å komme over. Skal man ha en egen intelligent mening om en hvilken som helst sak, så må man sette seg inn i alt som har med fakta å gjøre og ikke bare høre på hva folk mener og synes. Jeg vil bare at rette vedkommende skal bli tatt slik at samtlige pårørende kan få det bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns den engelske etterforskeren/rettspsykiater/psykolog/politieller hva han var 😅 sa noe veldig interessant om hvorfor i fetteren i det hele tatt kunne tilstå i denne saken (siden dette fortsatt er et gjennomgående tema i denne saken). Han sa at fetteren i utgangspunktet var svært sårbar pga liten selvtillit, fordi han tidligere var tatt for blotting - og at dette resulterte i en «brist i fetterens selvtillit», som ble brukt for det det var verdt i avhørene. Tenk deg selv, du har gjort noe du angrer så sinnsykt på, og skammer deg halvt fordervet over, og kjenner at det stikker til i magen hver gang noen nevner det. Det er ganske enkel psykologi å påvirke en person i feil retning med det utgangspunktet.. «Vi har jo sett hva du er i stand til å gjøre tidligere...» og bang, rett inn i den svarteste samvittigheten. Det er ingen tvil om at fetteren brøt fullstendig sammen både under avhør og i rettsal når dette temaet ble tatt opp. Jeg har gjort mye jeg er pute-flau over tidlig i tenårene (og også senere) fordi min evne for konsekvenstenking desverre ikke var ferdig utviklet (som den ikke blir før i 25-års alder). Jeg VET at jeg fortsatt sliter om noen bringer opp mine verste flauser enda. Om jeg skulle ha vært i full isolasjon, sittet 180 timer i avhør, blitt fortalt at mine foreldre ikke lenger ga meg alibi, ubesvarte brev fra min kjæreste..og avhør hvor dette gang på gang ble tatt opp, vet jeg ikke hvordan jeg ville ha reagert..men det hadde i hvert fall ikke ført meg i en positiv retning. 

Og, nå må vi få det klinkende klart her. Blotting gjør deg ikke til morder. Det er to fullstendig uavhengige saker/hendelser. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
På 20.9.2018 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Så denne gjenstanden som ble stukket inn var altså etter at hun var død? For en syk person!!

Anonymkode: bf1ad...eff

Ja, og fetteren er ikke en slik person i det hele tatt! Han er kun et offer som har fått ødelagt livet sitt fullstendig på grunn av arrogante og trangsynte myndighetspersoner som ikke takler en slik myndighet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym 046778 skrev:

Ja, og fetteren er ikke en slik person i det hele tatt! Han er kun et offer som har fått ødelagt livet sitt fullstendig på grunn av arrogante og trangsynte myndighetspersoner som ikke takler en slik myndighet! 

Med tanke på hvordan hans far har kjempet for saken, for det er han som virkelig har stått på for rettferdens del, å aktoratet i saken hadde fått viljen sin dersom det ikke var for hans pågangsmot, min far hadde aldri klart å kjempe den kampen for meg, som J har gjort for sin sønn.

Endret av Gladgutten79
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sett åtte episoder, og jeg er helt målløs over inkompetanse, hårreisende dårlig politiarbeid og manglende vilje til å innrømme feil. 

Anonymkode: b338e...c2a

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
45 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Med tanke på hvordan hans far har kjempet for saken, for det er han som virkelig har stått på for rettferdens del, å aktoratet i saken hadde fått viljen sin dersom det ikke var for hans pågangsmot, min far hadde aldri klart å kjempe den kampen for meg, som J har gjort for sin sønn.

J kjenner sønnen sin og J har en mengde med fantastiske verdier. I og med at et barn lærer fra omgivelsene man vokser opp i, så detter ikke eplet langt i fra stammen.

Om man ser på denne åpenheten og velviljen sønnen har vist ovenfor våre myndigheter og etterforskere, så ser man lett at sønnen er en mann av flott kaliber. At han har gjort noen mindre alvorlige tabber i oppveksten, hvem søren har ikke det? Jeg hadde uten tvil valgt en slikt menneske som venn om man ser bort i fra hele drapsaken. Jeg liker folk som er ærlige og gjør sitt beste for at tingene skal være rettferdige, rett og riktig. Men nå er det sånn og det har allid vært sånn, at slike mennesker blir de første som blir angrepet av mennesker som ikke har disse egenskapene.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri ville ha klart å bli venn med kalde folk som sitter og vrir seg på stolen og sitter der uten å blunke, fullstendig fri for mimikk og som sitter og ler når tingene blir for ubehagelig å forklare. Fetteren er et langt bedre menneske enn slik oppførsel, spør du meg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå sett åtte episoder, og jeg er helt målløs over inkompetanse, hårreisende dårlig politiarbeid og manglende vilje til å innrømme feil. 

Anonymkode: b338e...c2a

Man ser det enda klarere om man leser eller hører på boken. Det burde ha eksistert mer rettferdighet, hensynsfullhet her i verden. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som har lagt merke til hvor utrolig uttrykksløs denne Finsal er i ansiktet? Har aldri sett på maken.

Anonymkode: 38447...eed

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig ønske jeg ikke hadde sett denne serien. Jeg trodde politiet hadde god greie på det de dreiv med, men denne dokumentaren er jo fullstendig tragisk. Håper de har lært noe siden nittitallet.

Så mange andre som burde vært sjekket grundigere. Så mange feil. Jeg trodde ikke det var mulig. Nesten så man kunne trodd det var en i politiet som er gjerningsmann, og alle manglene i etterforskningen skyldes at de dekker over en av sine egne.

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 046778
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som har lagt merke til hvor utrolig uttrykksløs denne Finsal er i ansiktet? Har aldri sett på maken.

Anonymkode: 38447...eed

Man blir gjerne slik etter årevis med tragiske saker? 😊 Vi hadde gjerne blitt sånn vi også? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym 046778
27 minutter siden, Guile skrev:

Skulle egentlig ønske jeg ikke hadde sett denne serien. Jeg trodde politiet hadde god greie på det de dreiv med, men denne dokumentaren er jo fullstendig tragisk. Håper de har lært noe siden nittitallet.

Så mange andre som burde vært sjekket grundigere. Så mange feil. Jeg trodde ikke det var mulig. Nesten så man kunne trodd det var en i politiet som er gjerningsmann, og alle manglene i etterforskningen skyldes at de dekker over en av sine egne.

Tror det er et vanlig problem for teoretikere å se bilder i hodet.En masse med utdannelse betyr over hode ikke at man er særlig intelligent for det! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boka for flere år siden og hørt Uløst da den kom ut. Når jeg nå ser på serien, så merker jeg at det er mye detaljer jeg har glemt.. Uten tvil en helt hårreisende sak! Jeg har lenge tenkt at fetteren er helt uskyldig, og spesielt etter at jeg leste boken. Jeg syns det er veldig fint at denne serien også får opp øyene for en større del av befolkningen. Jeg har lest mange kommentarer på nettaviser og Jodel fra folk som ikke ante at fetteren faktisk var uskyldig. Jeg tror og håper navnet hans vil bli renvasket med dette. 

Det som forbanner meg mest med politiet og etterforskningen i saken er den forbanna bestemtheten på at gjerningsmannen skulle være fetteren. I etterforskningen og i rettssaken tok de med "bevisene" som gjorde at fetteren passet som gjerningsmann og bare glatt overså alt som talte i motsatt retning + tips om at det kunne være en annen! Det gjør meg forbanna at retten mente det bevist at fetteren befant seg i Kopervik sentrum etter at han selv mener han kom hjem. HVA SÅ? Han var ute lengre på kvelden enn han selv sier så det betyr at han er en drapsmann? Hvilken logikk er dette?! Jeg tror forøvrig ikke at han kom hjem senere, men det har ikke noe å si for poenget mitt. Det er en slik merkelig tankegang at jeg har ikke ord! 

Det andre som gjør meg forbanna er at politiet bestemte seg bare for at det var fetteren som hadde gjort det - og lot en drapsmann gå fri. Altså, vurderte de ikke det faktum at selv om fetteren tilstår (falskt) og påtalemyndighetene får hanket i land en skyldigdom, så går det fremdeles en ordentlig drapsmann fri! Det var jo ikke sånn at det var allmenn vedtatt at dette var riktig gjerningsmann. Tvilen til både politiet og resten av befolkningen var jo helt åpenbart, så åpenbar at det ble diskutert i avisen. De gikk inn i avhør med tanken om at vi skal ha en tilståelse. Altså koste hva det koste vil. Men hva med den ordentlige drapsmannen.. Han er enda der ute. 

Anonymkode: f615f...294

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Guile skrev:

Samme tanke har streifet meg. 

Jeg lurer enda på hvorfor de samlet all etterforskning rundt fetteren, synes ikke vi har fått godt nok svar på det.

Hva med spesielt to av de andre som de fikk mange tips om? 

Anonymkode: 4e964...5d9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I likhet med mange som har skreve innlegg over meg hvorfor var fetteren  så interessant for politiet? Hvorfor retter de all oppmerksomheten mot han? Politiet får jo inn flere tips om navngitte personer de bør sjekke ut men gjør det ikke. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...