Djungelvrål Skrevet 17. september 2018 #1201 Del Skrevet 17. september 2018 Når er neste episode egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1202 Del Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Når er neste episode egentlig? I morgen Anonymkode: 789d4...127 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1203 Del Skrevet 17. september 2018 Reprise nå. Anonymkode: 48a71...158 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1204 Del Skrevet 17. september 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står det noe i det hele tatt om blodspor på veska i boka til Jahr? Anonymkode: b3ced...4fc Det er bildet av veska i serien. Får inderlig håpe de tok dnaprøver av den og. Anonymkode: 48a71...158 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1205 Del Skrevet 17. september 2018 Beklager bildet er av toppen/singleten. Anonymkode: 48a71...158 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 17. september 2018 #1206 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1207 Del Skrevet 17. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er bildet av veska i serien. Får inderlig håpe de tok dnaprøver av den og. Anonymkode: 48a71...158 Forstår det ikke, men slik jeg oppfatter dette, så fantes ikke en eneste prikk med blod på veska. Mente at det sto i boka at det var ørsmå prikker med blod, så det må være jeg som husker feil. Noen som vet hva som sto i boka ordrett? Men det står mye annet av interesse her: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/km1WL/Unnlater-a-gjore-Birgitte-analyser Anonymkode: b3ced...4fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1208 Del Skrevet 17. september 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår det ikke, men slik jeg oppfatter dette, så fantes ikke en eneste prikk med blod på veska. Mente at det sto i boka at det var ørsmå prikker med blod, så det må være jeg som husker feil. Noen som vet hva som sto i boka ordrett? Men det står mye annet av interesse her: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/km1WL/Unnlater-a-gjore-Birgitte-analyser Anonymkode: b3ced...4fc Det er sjokkerende. Hvorfor tok de ikke dna?? Burde blitt politianmeldt for sabotering. Anonymkode: 48a71...158 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1209 Del Skrevet 17. september 2018 Denne avhørsmetoden politiet brukte (isolasjon, ekstremt lange avhør og nedbryting/gjøre seg til den eneste med "omsorg" osv), mener de at det var med viten og vilje eller ikke? Jeg har vanskelig for å tro at denne metoden ikke var med overlegg - men de sier jo at de ikke hadde noen spesiell viten om avhørsmetoder på 90tallet. Jeg blir rent kvalm og skremt av hvordan de holdt på. Tenk deg å være en uskyldig tenåring (om vi går utifra at han er uskyldig - noe de fleste vel er enig om) - eller i hvilken som helst alder forsåvidt - som blir mer eller mindre rundlurt av politiet. Jeg får vondt i hele meg av det. Jeg gikk glipp av noen minutter av episoden så jeg fikk ikke forståelsen om dette var med overlegg? (Den reprisen som går nå). Dette med å isolere - og å kondisjonere han med å gjøre ledigtiden tungtrødd - men når "snille onkel politi" kommer og henter han så får han mat og selskap - men da må vi ha framgang vettu, osv. Er det ikke bevist senere at du kan nærmest få hvem som helst til å tilstå alt mulig etter isolasjon og manipulasjon? Fy jeg blir irritert. Mener også å ha lest at isolasjon kan gi senskader psykisk? Anonymkode: 10bef...cb0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1210 Del Skrevet 17. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne avhørsmetoden politiet brukte (isolasjon, ekstremt lange avhør og nedbryting/gjøre seg til den eneste med "omsorg" osv), mener de at det var med viten og vilje eller ikke? Jeg har vanskelig for å tro at denne metoden ikke var med overlegg - men de sier jo at de ikke hadde noen spesiell viten om avhørsmetoder på 90tallet. Jeg blir rent kvalm og skremt av hvordan de holdt på. Tenk deg å være en uskyldig tenåring (om vi går utifra at han er uskyldig - noe de fleste vel er enig om) - eller i hvilken som helst alder forsåvidt - som blir mer eller mindre rundlurt av politiet. Jeg får vondt i hele meg av det. Jeg gikk glipp av noen minutter av episoden så jeg fikk ikke forståelsen om dette var med overlegg? (Den reprisen som går nå). Dette med å isolere - og å kondisjonere han med å gjøre ledigtiden tungtrødd - men når "snille onkel politi" kommer og henter han så får han mat og selskap - men da må vi ha framgang vettu, osv. Er det ikke bevist senere at du kan nærmest få hvem som helst til å tilstå alt mulig etter isolasjon og manipulasjon? Fy jeg blir irritert. Mener også å ha lest at isolasjon kan gi senskader psykisk? Anonymkode: 10bef...cb0 selvfølgelig var det bevisst. Det var jo ikke en metode de snublet inn i. Det var en metode som de hadde lært fra FBI, og som sikkert fungerer godt hvis man VET 100 prosent sikkert at personen foran deg lyver, f.eks fordi der finnes sterke tekniske bevis. Men også under de forutsetningene skal de vite hva de gjør for ikke å bryte menneskerettighetenes krav til straffeprosessen. Men å bruke metoden for å presse frem en tilståelse når de faktisk ikke vet hva som faktisk er sannheten er helt feil bruk av metoden. Det de mente med kommentarene om manglende kunnskap var vel at der var ikke en samordnet, koordinert opplæring som sikrer at alle som avhører vet hva de driver med og hva de har lov til. Det betyr IKKE at de ikke hadde lært dette et sted, og hadde erfart hvor godt det fungerte. Anonymkode: 87f7c...632 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1211 Del Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: selvfølgelig var det bevisst. Det var jo ikke en metode de snublet inn i. Det var en metode som de hadde lært fra FBI, og som sikkert fungerer godt hvis man VET 100 prosent sikkert at personen foran deg lyver, f.eks fordi der finnes sterke tekniske bevis. Men også under de forutsetningene skal de vite hva de gjør for ikke å bryte menneskerettighetenes krav til straffeprosessen. Men å bruke metoden for å presse frem en tilståelse når de faktisk ikke vet hva som faktisk er sannheten er helt feil bruk av metoden. Det de mente med kommentarene om manglende kunnskap var vel at der var ikke en samordnet, koordinert opplæring som sikrer at alle som avhører vet hva de driver med og hva de har lov til. Det betyr IKKE at de ikke hadde lært dette et sted, og hadde erfart hvor godt det fungerte. Anonymkode: 87f7c...632 Takk for svar. Det var et par klipp jeg gikk glipp av så jeg tolket det jeg så dit hen at de ikke hadde noe greie på avhørsmetoder i det hele tatt på 90tallet, noe jeg syns var rart da selv jeg, som ikke har greie på dette, kjenner igjen disse metodene fra USA osv. Fyff jeg blir eitrende forbanna. At det i det hele tatt er lovlig å herse med mennesker slik. Samme med dette at de skulle ha fetteren til å "skrive et manus" om hva som hadde skjedd osv. Snakker om å kødde med hodene til folk og i tillegg ha noe de kan slå i bordet med etterpå. "Jammen her er det du skrev om saken!" osv. Argh! Tenk å bli kastet inn i en slik situasjon og skal prøve å komme ut av det uten å bli klin kokos. Anonymkode: 10bef...cb0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1212 Del Skrevet 17. september 2018 I tillegg til høyst tvilsomme avhørsmetoder så satt fetteren i full isolasjon. Han fikk ikke lese aviser, se på tv, få besøk av foreldre eller kjæresten. Han skrev brev til kjæresten som han må ha antatt ble sendt til henne, men det ble de aldri. Han fikk heller ikke kortet hun sendte ham. Så han satt der mutters alene og ventet på svar på brevene sine, uten å ane at hun aldri fikk dem. Hjerterått! Anonymkode: 4e964...5d9 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1213 Del Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til høyst tvilsomme avhørsmetoder så satt fetteren i full isolasjon. Han fikk ikke lese aviser, se på tv, få besøk av foreldre eller kjæresten. Han skrev brev til kjæresten som han må ha antatt ble sendt til henne, men det ble de aldri. Han fikk heller ikke kortet hun sendte ham. Så han satt der mutters alene og ventet på svar på brevene sine, uten å ane at hun aldri fikk dem. Hjerterått! Anonymkode: 4e964...5d9 Det var vondt å se farens reaksjon på dette! Hele saken i seg selv er jo en tragedie, men det blir jo ikke akkurat bedre av hvordan politiet holdt på. Huff. Jeg kan forsåvidt forstå at det er forbudt med brevsending osv men å liksom late som brevene blir sendt - men ikke besvart er jo også en manipulasjon i seg selv. Fyff. Anonymkode: 10bef...cb0 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1214 Del Skrevet 17. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var vondt å se farens reaksjon på dette! Hele saken i seg selv er jo en tragedie, men det blir jo ikke akkurat bedre av hvordan politiet holdt på. Huff. Jeg kan forsåvidt forstå at det er forbudt med brevsending osv men å liksom late som brevene blir sendt - men ikke besvart er jo også en manipulasjon i seg selv. Fyff. Anonymkode: 10bef...cb0 Helt enig, det er hårreisende behandling av en ung gutt. Og det var skremmende lite refleksjon over behandlingen han ble utsatt for fra de som var ansvarlige. Håper fetteren får en klekkelig erstatning, ikke at det kan bøte på skaden som er skjedd, men han fortjener en skikkelig oppreisning. Anonymkode: 4e964...5d9 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. september 2018 #1215 Del Skrevet 17. september 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til høyst tvilsomme avhørsmetoder så satt fetteren i full isolasjon. Han fikk ikke lese aviser, se på tv, få besøk av foreldre eller kjæresten. Han skrev brev til kjæresten som han må ha antatt ble sendt til henne, men det ble de aldri. Han fikk heller ikke kortet hun sendte ham. Så han satt der mutters alene og ventet på svar på brevene sine, uten å ane at hun aldri fikk dem. Hjerterått! Anonymkode: 4e964...5d9 De har gjort alt de kan for å bryte fetteren ned mentalt. Han har måtte stå i et helt forferdelig og umenneskelig press som jeg er ganske så sikker på at disse voksne politimennene ikke hadde taklet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1216 Del Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: De har gjort alt de kan for å bryte fetteren ned mentalt. Han har måtte stå i et helt forferdelig og umenneskelig press som jeg er ganske så sikker på at disse voksne politimennene ikke hadde taklet. Du har nok helt rett i det. Hvem som helst ville tilstått hva som helst for å få slutt på denne situasjonen. Det er jeg overbevist om. Anonymkode: 4e964...5d9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. september 2018 #1217 Del Skrevet 17. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, det er hårreisende behandling av en ung gutt. Og det var skremmende lite refleksjon over behandlingen han ble utsatt for fra de som var ansvarlige. Håper fetteren får en klekkelig erstatning, ikke at det kan bøte på skaden som er skjedd, men han fortjener en skikkelig oppreisning. Anonymkode: 4e964...5d9 Jeg håper at enkelte av disse arrogante etterforskerne og en viss advokat blir straffeforfulgt og sperret inne. Udugeligheten deres har ødelagt 2 familier og helt samfunn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1218 Del Skrevet 17. september 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, det er hårreisende behandling av en ung gutt. Og det var skremmende lite refleksjon over behandlingen han ble utsatt for fra de som var ansvarlige. Håper fetteren får en klekkelig erstatning, ikke at det kan bøte på skaden som er skjedd, men han fortjener en skikkelig oppreisning. Anonymkode: 4e964...5d9 Ja du sier noe. Jeg kunne ikke se at de på noe tidspunkt "angret" på metodene de brukte på fetteren. Eller i det hele tatt reflekterte på hvilke konsekvenser det kan ha på psyken til folk. Hva slags folk er dette egentlig? Det er menneskelig å gjøre feil, selv hos politiet, men å ikke evne selvinnsikt, eller å ha så høyt ego at man ikke kan si "vet du, det vi holdt på med da var nok ikke så veldig bra... det skulle vært gjort annerledes" her for meg nær sagt utilgivelig. De sitter jo fortsatt og forsvarer metodene. Anonymkode: 10bef...cb0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #1219 Del Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du sier noe. Jeg kunne ikke se at de på noe tidspunkt "angret" på metodene de brukte på fetteren. Eller i det hele tatt reflekterte på hvilke konsekvenser det kan ha på psyken til folk. Hva slags folk er dette egentlig? Det er menneskelig å gjøre feil, selv hos politiet, men å ikke evne selvinnsikt, eller å ha så høyt ego at man ikke kan si "vet du, det vi holdt på med da var nok ikke så veldig bra... det skulle vært gjort annerledes" her for meg nær sagt utilgivelig. De sitter jo fortsatt og forsvarer metodene. Anonymkode: 10bef...cb0 Ja, det var nettopp det jeg merket meg. Og det er uhyre skremmende. At de overhode ikke innser hvor grotesk behandlingen av fetteren var? En tenåring? Anonymkode: 4e964...5d9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. september 2018 #1220 Del Skrevet 17. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja du sier noe. Jeg kunne ikke se at de på noe tidspunkt "angret" på metodene de brukte på fetteren. Eller i det hele tatt reflekterte på hvilke konsekvenser det kan ha på psyken til folk. Hva slags folk er dette egentlig? Det er menneskelig å gjøre feil, selv hos politiet, men å ikke evne selvinnsikt, eller å ha så høyt ego at man ikke kan si "vet du, det vi holdt på med da var nok ikke så veldig bra... det skulle vært gjort annerledes" her for meg nær sagt utilgivelig. De sitter jo fortsatt og forsvarer metodene. Anonymkode: 10bef...cb0 Ja, de forsvarer de udugelige metodene sine. Hele denne saken består av et nett av oppkonstruerte løgner forfattet av politiet selv. Det er etterforskerne som burde vært på tiltalebenken. Karmøy og Haugesund er ikke stort og jeg er ganske sikker på at denne serien har satt mange sterke følelser i sving hos haugalendingene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå