AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #601 Del Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Vampyrina skrev: Det hadde ikke gått å få lysene på bilen inn på åstedet, siden bilen da måtte stått på tvers, som jeg nevnte. Joda, men de kunne kjørt rett frem så snudd. De kunne sett bedre da. Og lommelyktene lyste vel ikke så dårlig at de nesten ikke virket? Dårlig unnskyldning. Ikke sikkert de snakket sant. Mulig de var der så kort at de bare måtte dikte opp noe Anonymkode: 48a71...158 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #602 Del Skrevet 6. september 2018 Litt overrasket over at er samboeren til rusmisbruker IKKE trodde det var han. Selv om han har prøvde å drepe henne flere ganger 😳Men våget vell ikke å si noe annet av hensyn til barnet . Anonymkode: 26fad...629 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #603 Del Skrevet 6. september 2018 Se for meg et par scenarioer: 1) En totalt fremmed forbireisende / midlertidig beboer handlet opportunistisk eller på impuls. Han så sjansen, grep den, men skadet henne med uhell (kanskje for å få henne til å være stille / bevisstløs). Kanskje han trodde hun allerede var veldig skadet, og valgte da å drepe henne for sikkerhetsskyld. 2) Voldtekten generelt var planlagt, ikke nødvendigvis av henne, men hvem som helst. Gjerningsmannen oppsøkte området, og var der helt til han fant offer. Drepte henne fordi han bor i omegn, men kanskje langt nok unna til at han ikke vil bli DNA testet. Men siden saken har stått stille så lenge, så legger jeg mine penger på punkt 1. Dessverre så er noen voldtektssaker av opportunistisk natur, der voldtektsmannen bare er en forbireisende. Slike saker er vel noen av de vanskeligste du kan finne. Anonymkode: 5e260...728 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 6. september 2018 #604 Del Skrevet 6. september 2018 På 4. september 2018 den 23.42, AnonymBruker skrev: Sant det. Men nokon må jo tala fetteren si sak også. Eg forsvarar ikkje blotting, men gutar i den alderen vil gjerne tøffa seg. Anonymkode: 11e8d...576 Helt enig i at noen må tale fetteren sin sak. Jeg forsvarer heller ikke blotting og ingen av oss kan vite om dette gjaldt blotting eller ei. Men jeg tenker at en grunn til at det er oppfattet som blotting kan være at flere var "ute" etter ham? Dessverre finnes det jo personer som folk skal "ta" for alt mulig og som får "skyld" i alt. Egentlig mobbing. En som gjør alt riktig, men av ulike grunner misliker folk personen og forvrenger opplevelser/historier slik ting skal misoppfattes. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #605 Del Skrevet 6. september 2018 Kom over noe på facebook. Googlet b.t og mye artikler kom opp. En teori der var at hun kunne blitt påkjørt? Og så forlatt der? At redselen for å bli tatt ble for stor. Var noe med vesken hennes, at den var blitt lagt oppå henne etterpå? Nei dere må lese selv. Var langt nedover å scrolle. Mange teorier her, men kun 1 vet 100% og det er den som gjorde det. Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #606 Del Skrevet 6. september 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom over noe på facebook. Googlet b.t og mye artikler kom opp. En teori der var at hun kunne blitt påkjørt? Og så forlatt der? At redselen for å bli tatt ble for stor. Var noe med vesken hennes, at den var blitt lagt oppå henne etterpå? Nei dere må lese selv. Var langt nedover å scrolle. Mange teorier her, men kun 1 vet 100% og det er den som gjorde det. Anonymkode: 48a71...158 Jeg synes det er en hypotese som tydelig baserer seg på at man ikke har satt seg inn i saken. Anonymkode: 9d613...0a1 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #607 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg tipper også at hun ble påkjørt ved et uhell. Av rusmisbrukeren (han som lakkerte om bilen rett etterpå og skiftet hjul, og kom hjem den kvelden og var helt hysterisk over noe han hadde gjort). Så ble han så redd at han tok livet av henne for å få det til å se ut som noe annet... Var det ikke han som ba om å bli flyttet til et eller annet menighetssenter/omsorgssenter langt unna, så fort som mulig. Og da det ble klart at fetteren var mistenkt, eller at de søkte etter noen med langt blondt hår, så ombestemte han seg og ville bil værende hjemme likevel. Synes det er helt utrolig at ikke det ble undersøkt, når politiet ble varslet om det. Anonymkode: 75316...c3a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #608 Del Skrevet 6. september 2018 hvis hun skulle vært påkjørt, måtte hun gått til fots, og det er vel bred enighet om at det gjorde hun sannsynligvis ikke. Enig med den over som sier at påkjørselteorien tyder på at man ikke har satt seg inn i saken. Anonymkode: 87f7c...632 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 6. september 2018 #609 Del Skrevet 6. september 2018 (endret) Jeg anbefaler boken til Jahr på SMSer sterkeste. Den følger dokumentarserien ganske nøye. Og er svært informativ og detaljert om alle sider av saken Endret 6. september 2018 av Vampyrina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. september 2018 #610 Del Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Vampyrina skrev: Jeg anbefaler boken til Jahr på SMSer sterkeste. Den følger dokumentarserien ganske nøye. Og er svært informativ og detaljert om alle sider av saken Jahr er produsent av serien tror jeg. Så den bygger nok på boken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 6. september 2018 #611 Del Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, miss summers skrev: Jahr er produsent av serien tror jeg. Så den bygger nok på boken. Ja, han er regissør. Han lager også true crime av Baneheiasaken. Kommer på TV i 2019 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. september 2018 #612 Del Skrevet 6. september 2018 Akkurat nå, Vampyrina skrev: Ja, han er regissør. Han lager også true crime av Baneheiasaken. Kommer på TV i 2019 Å hjelp. Den saken vet jeg ikke om jeg orker å følge. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 6. september 2018 #613 Del Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, miss summers skrev: Å hjelp. Den saken vet jeg ikke om jeg orker å følge. Der er det også gjort graverende feil hos politiet. Kan anbefale Jahrs bok der også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. september 2018 #614 Del Skrevet 6. september 2018 Hvis hun hadde blitt påkjørt hadde hun vel hatt traumer på kroppen også. Hun hadde vel bare småsår og rifter på kroppen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. september 2018 #615 Del Skrevet 6. september 2018 Et spørsmål: rusmisbrukeren som lakkerte om bilen, lakkerte han den i en annen farge? Var det for å fikse evt skader eller for at bilen ikke skulle bli kjent igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #616 Del Skrevet 6. september 2018 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Et spørsmål: rusmisbrukeren som lakkerte om bilen, lakkerte han den i en annen farge? Var det for å fikse evt skader eller for at bilen ikke skulle bli kjent igjen? han malte den om fra kremgul til turkis. Anonymkode: 87f7c...632 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. september 2018 #617 Del Skrevet 6. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: han malte den om fra kremgul til turkis. Anonymkode: 87f7c...632 Og den bilen som Birgitte sto inntil i sentrum var grønn ikke sant? Det var noen som skrev her, noe slikt som at verken fører av bilen eller kvinnen har meldt seg og at det kanskje kan tyde på at de har noe med saken å gjøre. (Orker ikke å lete gjennom hele tråden for å finne det..) Betyr det at det ikke er helt sikkert at det var Birgitte som sto der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #618 Del Skrevet 6. september 2018 3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Og den bilen som Birgitte sto inntil i sentrum var grønn ikke sant? Det var noen som skrev her, noe slikt som at verken fører av bilen eller kvinnen har meldt seg og at det kanskje kan tyde på at de har noe med saken å gjøre. (Orker ikke å lete gjennom hele tråden for å finne det..) Betyr det at det ikke er helt sikkert at det var Birgitte som sto der? flere personer snakket om det som jeg forsto som samme bil, men noen kalte den grønn og noen kalte den kremgul. De viste et bilde av en bil som for meg så mer kremgul enn grønn ut, men det var et gammelt bilde som hang på en vegg, så det kan ha vært falmet. Min tolkning var at den kanskje var en sånn ubestemmelig 70-talls gusjegrønn farge som man ikke helt vet hva heter. Jeg oppfattet i hvert fall at det var den samme bilen som noen kalte kremgul og andre grønn, som etter drapet ble omlakkert til turkis. Jeg oppfattet at de som kjente ham og bilen mente at beskrivelsen av bilen i sentrum passet med rusmisbrukerens bil. Anonymkode: 87f7c...632 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #619 Del Skrevet 6. september 2018 8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Og den bilen som Birgitte sto inntil i sentrum var grønn ikke sant? Det var noen som skrev her, noe slikt som at verken fører av bilen eller kvinnen har meldt seg og at det kanskje kan tyde på at de har noe med saken å gjøre. (Orker ikke å lete gjennom hele tråden for å finne det..) Betyr det at det ikke er helt sikkert at det var Birgitte som sto der? det er ganske sikkert at det var henne, ikke fordi akkurat det er en sikker observasjon, men fordi de har en sikker observasjon av Birgitte (av en som kjente henne) på vei nedover gata i den retningen rett før, og de har et sikkert klokkeslett, fordi det kom en politibil under utrykning forbi akkurat da, og det er et sikkert klokkeslett. De to sikre fakta sammenlagt gjør det overveiende sannsynlig at det var Birgitte som sto ved den bilen. Anonymkode: 87f7c...632 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. september 2018 #620 Del Skrevet 6. september 2018 Ok takk! Tror jeg må lese den boken snart. Ang fargen på bilen: kan nesten se den for meg. Og på natten ser det ikke likt ut som på dagen, ikke engang selv om det er godt opplyst med gatelykter og skilt (som jeg går ut fra at det er/var i sentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå