AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 ... å chatte med ei dame, sende snaps osv. om du overhode ikke er interessert i å møte henne? Har ei venninne som mener en fyr gjør det mot meg bare for å være hyggelig. Men han har blant annet skrevet "tror vi klarer oss", "godt å høre at jeg er høy nok for deg" osv. Har ikke møttes ennå fordi vi matchet da jeg var på festival tidlig i sommer på en annen kant av landet... Men det er nå snart tre måneder siden, og han holder fremdeles kontakten og har sagt han vil møte meg når han kommer til byen jeg bor. Skal jeg stole på det, eller høre på venninna mi som mener han bare sier slikt for å være hyggelig? Ps. Han vet jeg ikke er noe pulevennmateriale Anonymkode: da939...b37
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... å chatte med ei dame, sende snaps osv. om du overhode ikke er interessert i å møte henne? Har ei venninne som mener en fyr gjør det mot meg bare for å være hyggelig. Men han har blant annet skrevet "tror vi klarer oss", "godt å høre at jeg er høy nok for deg" osv. Har ikke møttes ennå fordi vi matchet da jeg var på festival tidlig i sommer på en annen kant av landet... Men det er nå snart tre måneder siden, og han holder fremdeles kontakten og har sagt han vil møte meg når han kommer til byen jeg bor. Skal jeg stole på det, eller høre på venninna mi som mener han bare sier slikt for å være hyggelig? Ps. Han vet jeg ikke er noe pulevennmateriale Anonymkode: da939...b37 Ja, er nok de som gidder det ja. Oppmerksomhet er en fin ting å få vet du! Anonymkode: 3da94...037 3
Jr.Garcon Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ... å chatte med ei dame, sende snaps osv. om du overhode ikke er interessert i å møte henne? Har ei venninne som mener en fyr gjør det mot meg bare for å være hyggelig. Men han har blant annet skrevet "tror vi klarer oss", "godt å høre at jeg er høy nok for deg" osv. Har ikke møttes ennå fordi vi matchet da jeg var på festival tidlig i sommer på en annen kant av landet... Men det er nå snart tre måneder siden, og han holder fremdeles kontakten og har sagt han vil møte meg når han kommer til byen jeg bor. Skal jeg stole på det, eller høre på venninna mi som mener han bare sier slikt for å være hyggelig? Ps. Han vet jeg ikke er noe pulevennmateriale Anonymkode: da939...b37 For en slem venninne ! Om han ikke vil møte deg - noe jeg ikke ser noen grunn til å tro at han ikke vil, så er vel alternativ nr 2 at han syns du er kjempehyggelig og liker å prate med deg Typ nettvenn da. At han skulle prate med deg kun for å være hyggelig har jeg null tro på og det er jo slemt av venninnen din å insinuere det. Jeg hadde 🖕 om en kompis mente en dame pratet med meg i 3 mnd for å være snill - da måtte han jo sett på meg som praktisk talt tilbakestående. 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 26 minutter siden, Jr.Garcon skrev: For en slem venninne ! Om han ikke vil møte deg - noe jeg ikke ser noen grunn til å tro at han ikke vil, så er vel alternativ nr 2 at han syns du er kjempehyggelig og liker å prate med deg Typ nettvenn da. At han skulle prate med deg kun for å være hyggelig har jeg null tro på og det er jo slemt av venninnen din å insinuere det. Jeg hadde 🖕 om en kompis mente en dame pratet med meg i 3 mnd for å være snill - da måtte han jo sett på meg som praktisk talt tilbakestående. JEG har inntrykk av at han vil møte meg og ikke er ute etter noen nettvenn... Så du hadde altså ikke giddet å holde kontakten med meg for å være snill og håpe at jeg skulle ta hintet om at du egentlig ikke var interessert? Venninna mi mener nemlig det er en pen form for avvisning... Anonymkode: da939...b37 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Kanskje han bare har god tid. Liker deg, blir litt kjent med deg og så treffes dere når tiden er inne. Hadde slappet av med det, men samtidig trenger du jo ikke investere ALT i han. Har en jeg flørter med og han sier han vil treffes, men pga reise osv så går det ikke helt nå. Har også tenkt på vil han egentlig treffes eller vil han ikke. Men så tenker jeg.. slapp av, se hva som skjer. Ha det morro med han, men samtidig ikke legg ALL energi på han. Kjenner det kjentes godt å roe ned. Anonymkode: 14661...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han bare har god tid. Liker deg, blir litt kjent med deg og så treffes dere når tiden er inne. Hadde slappet av med det, men samtidig trenger du jo ikke investere ALT i han. Har en jeg flørter med og han sier han vil treffes, men pga reise osv så går det ikke helt nå. Har også tenkt på vil han egentlig treffes eller vil han ikke. Men så tenker jeg.. slapp av, se hva som skjer. Ha det morro med han, men samtidig ikke legg ALL energi på han. Kjenner det kjentes godt å roe ned. Anonymkode: 14661...5c5 Jeg håper du har rett... Skjønner ikke hvorfor han skal late som han er interessert om han ikke er det... Fryktelig slitsomt å bruke så mye energi på å gruble, så håper virkelig jeg også klarer å senke skuldrene. Håper det ordner seg for oss begge! Anonymkode: da939...b37
matrobot Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Han høres ut som meg. Jeg har ikke store forventninger til nettdating, så jeg tar alt med ro og stresser ikke før en eventuell date Inviter han på en date hvis du er interessert i ham?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 14 minutter siden, matrobot skrev: Han høres ut som meg. Jeg har ikke store forventninger til nettdating, så jeg tar alt med ro og stresser ikke før en eventuell date Inviter han på en date hvis du er interessert i ham? Jeg har insjet flere ganger, men de gangene har det ikke passet... Vi har en stående date ved at han skal si fra neste gang han er i byen (jeg bor i hjembyen) og har tid til en kaffe eller sånn... Han har vært klar på at han ikke er noe planleggingsmenneske. Jeg trooooor han har turnusfri denne helgen, og da pleier han visst å komme til byen jeg bor. Men jeg har ennå ikke hørt noe (har heller ikke konkrete holdepunkter for at han faktisk skal til byen denne helgen). Bør jeg fremdeles puste rolig og leve i håpet? Selv om du ikke har høye forhåpninger til nettdating, så hadde du vel ikke giddet å holde kontakten om du overhode ikke var interessert i jenta? Altså holde kontakten for å være snill og håpe at hun etter hvert tok hintet? Anonymkode: da939...b37
matrobot Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv om du ikke har høye forhåpninger til nettdating, så hadde du vel ikke giddet å holde kontakten om du overhode ikke var interessert i jenta? Altså holde kontakten for å være snill og håpe at hun etter hvert tok hintet? Hvis jeg ikke er interessert i kvinnen, hadde jeg ikke startet samtalen først. Hvis dere veksler om å starte samtalen, så er dere begge nok interessert i hverandre. Hvis det er kun du som starte en samtale hver gang, så ser det ikke ut som han er interessert. Men det er selvsagt ikke fasit. Det er bare min måte å teste om kvinnen er interessert i meg eller bare "høflig-svada". Starter hun aldri samtalen først, gidder jeg ikke å fortsette
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 10 minutter siden, matrobot skrev: Hvis jeg ikke er interessert i kvinnen, hadde jeg ikke startet samtalen først. Hvis dere veksler om å starte samtalen, så er dere begge nok interessert i hverandre. Hvis det er kun du som starte en samtale hver gang, så ser det ikke ut som han er interessert. Men det er selvsagt ikke fasit. Det er bare min måte å teste om kvinnen er interessert i meg eller bare "høflig-svada". Starter hun aldri samtalen først, gidder jeg ikke å fortsette Vi snapper som regel. Jeg snapper nok mest, og er oftest den som sender første snap. Ofte responderer han med et oppfølgingsspørsmål. Er det også ren høflighet tror du? Innimellom sender han snap først, men det bærer preg av å være en typisk "fellessnap". Dog, så merker jeg at dersom det blir stille fra meg, så har han en tendens til å sende snap. Jeg synes dette er så vanskelig... Har lyst til å få ting avklart. Prøvde meg en gang tidligere ved å si at "kanskje skjebnen forsøker å fortelle oss at dette er dødfødt" (ettersom vi aldri klarte å synkronisere timeplanen våre), men da var han fast bestemt på at vi selvfølgelig må få til å møtes... Dette var i midten av juli. Blir det rart om jeg nok en gang gir uttrykk for at jeg er usikker på intensjonen/interessen hans? Redd jeg fremstår som fryktelig usikker om jeg nok en gang drar på bane usikkerhet omkring han vil møte meg eller ikke. Samtidig gidder jeg ikke gå rundt i usikkerhet til evig tid. Han er helt klart mer laid back enn meg på dette. Har egentlig ikke lyst til å sende noe mer før han har gitt lyd fra seg. MEN: Om jeg ser på avstanden (via Tinder) at han er i byen i helgen... Kan jeg da ta opp med han når helgen er over at jeg vil avklare interessen? Eller bare la han fordufte i stillhet eventuelt? Langt og mange spørsmål. Takk for svar. Anonymkode: da939...b37
Gjest Cathe. Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 Jeg tror nok bare han ikke ser poenget i å holde deg varm via sosiale medier. Min erfaring er at menn er litt "enklere" på det området enn oss kvinner. Har han sagt at han vil møtes og også gitt uttrykk for at han ikke vil godta at det er et dødfødt prosjekt, tror jeg nok han er interessert. Men at han ikke legger noe mer i det enn som så (i hvert fall ikke i hvordan dere kommuniserer via Snapchat) og tenker at han ser an situasjonen når dere møtes. Eller hva, gutter? Jeg sitter heller ikke med noe fasit, men tror ikke du trenger å ta sorgene på forskudd. Synes for øvrig du må kunne "konfrontere" ham om du skjønner han er i byen og heller ikke denne gang tar kontakt... Sånn at du får en avslutning på det hele. Bare pass på å ikke fremstå som bitter
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 Håper dere har rett.. Jeg ble bare så ekstremt usikker etter kommentaren til venninna mi. Senest forrige uke hadde vi en kjempekoselig (kort, men dog) meldingsutveksling hvor jeg oppfattet han som interessert. Ved en anledning, hvor jeg var redd jeg hadde gitt et dårlig inntrykk av meg selv, skrev jeg: "... Men det får stå sin prøve". Han svarte da: "Tror vi klarer oss 😛". Hvorfor gi uttrykk for sånt om han egentlig ikke liker meg? Anonymkode: da939...b37
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi snapper som regel. Jeg snapper nok mest, og er oftest den som sender første snap. Ofte responderer han med et oppfølgingsspørsmål. Er det også ren høflighet tror du? Innimellom sender han snap først, men det bærer preg av å være en typisk "fellessnap". Dog, så merker jeg at dersom det blir stille fra meg, så har han en tendens til å sende snap. Anonymkode: da939...b37 Jeg var i samme båt 😅 Allså det at han sender deg en snap hvis du blir stille betyr jo at han har en liten intresse, men du blir ikke prioritert. Anonymkode: 965f7...e55
Jr.Garcon Skrevet 23. august 2018 #14 Skrevet 23. august 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: JEG har inntrykk av at han vil møte meg og ikke er ute etter noen nettvenn... Så du hadde altså ikke giddet å holde kontakten med meg for å være snill og håpe at jeg skulle ta hintet om at du egentlig ikke var interessert? Venninna mi mener nemlig det er en pen form for avvisning... Anonymkode: da939...b37 Nei, det hadde jeg aldri gjort Høres ut som venninnen din er misunnelig og at hun prøver å jekke deg ned 😕 Det er ikke så mange som avviser folk (å pent er det i alle fall ikke) ved å måned etter måned fortsette kontakten OG si sånne ting som han gjør. Det sier i allefall utrolig mye mer om han enn det gjør om deg. Ellers må jeg si jeg syns det er litt trist lesing... Alle kan jo bli avvist da og alle blir vel lei seg for det, MEN jeg syns virkelig ikke at du skal gå rundt å tro(i det hele tatt gruble på det) at hvis en mann er hyggelig mot deg/sier fine ting/vil finne på noe med deg, så gjør han det bare for å være snill. Du begynner i helt feil ende da Hvis en mann er hyggelig mot deg og snapper i vei i 3 mnd, så er det fordi han prater med akkurat DEG og liker å prate/vil bli kjent med akkurat DEG! Å heldig som han er, så syns også du at han virker interessant. Viser det seg med tiden at han aldri får ut fingeren/ har issues/bare er ute etter sex eller whatever, så sier ikke det noe om deg men om han! Men alt blir jo helt feil om en gutt/mann som faktisk liker deg og typ inviterer deg med på kino får deg til å inni deg tenke "hmf, det gjorde han nok bare for å være snill eller fordi han har spurt alle andre jenter i fylket før meg". Så er den eneste tanken han gutten/mannen har "håper hun sier ja, håper hun sier ja, håper hun sier ja, hun er så fiin!". Om du ser mitt dårlig formulerte poeng Endret 23. august 2018 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 7 timer siden, Jr.Garcon skrev: Nei, det hadde jeg aldri gjort Høres ut som venninnen din er misunnelig og at hun prøver å jekke deg ned 😕 Det er ikke så mange som avviser folk (å pent er det i alle fall ikke) ved å måned etter måned fortsette kontakten OG si sånne ting som han gjør. Det sier i allefall utrolig mye mer om han enn det gjør om deg. Ellers må jeg si jeg syns det er litt trist lesing... Alle kan jo bli avvist da og alle blir vel lei seg for det, MEN jeg syns virkelig ikke at du skal gå rundt å tro(i det hele tatt gruble på det) at hvis en mann er hyggelig mot deg/sier fine ting/vil finne på noe med deg, så gjør han det bare for å være snill. Du begynner i helt feil ende da Hvis en mann er hyggelig mot deg og snapper i vei i 3 mnd, så er det fordi han prater med akkurat DEG og liker å prate/vil bli kjent med akkurat DEG! Å heldig som han er, så syns også du at han virker interessant. Viser det seg med tiden at han aldri får ut fingeren/ har issues/bare er ute etter sex eller whatever, så sier ikke det noe om deg men om han! Men alt blir jo helt feil om en gutt/mann som faktisk liker deg og typ inviterer deg med på kino får deg til å inni deg tenke "hmf, det gjorde han nok bare for å være snill eller fordi han har spurt alle andre jenter i fylket før meg". Så er den eneste tanken han gutten/mannen har "håper hun sier ja, håper hun sier ja, håper hun sier ja, hun er så fiin!". Om du ser mitt dårlig formulerte poeng Åh, tusen, tusen takk for at du tok deg tid! Selv om du selvfølgelig ikke sitter på noen fasit, så har du jo minst like mye rett som venninna mi (og jeg velger å tro at du er nærmere sannheten ettersom du er hankjønn 🙈). Jeg ble skikkelig lei meg og stresset i går da hun luftet denne tanken. For ja, først og fremst er det en skuffende tanke ettersom jeg har fått sansen for ham. For det andre; jeg føler meg jo totalt idiot om hun skulle ha rett. Velger å holde fast ved svaret ditt inntil det motsatte er bevist. Enig i at det er trist om man skal ha den holdningen at han bare gjør slik/sier slikt for å være snill. Takk igjen! Anonymkode: da939...b37
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #16 Skrevet 24. august 2018 Hei, Kommentar til det du skreiv lenger oppe Blir det rart om jeg nok en gang gir uttrykk for at jeg er usikker på intensjonen/interessen hans? Redd jeg fremstår som fryktelig usikker om jeg nok en gang drar på bane usikkerhet omkring han vil møte meg eller ikke. Samtidig gidder jeg ikke gå rundt i usikkerhet til evig tid. Det kommer an på hvor mange ganger du har spurt tenker jeg. Du har vært konkret.. og spurt han og han skal ta kontakt når det passer forstår jeg. Jeg hadde nok tenkt at da er det han som får ta neste sted. Jeg vet ikke helt.. hvor mye en skal "mase".. om det blir mas. Anonymkode: 14661...5c5 1
Carrot Skrevet 24. august 2018 #17 Skrevet 24. august 2018 Spiller det noen rolle hva venninna di mener om du er trygg på at dere har et vennskap som potensielt kan utvikle seg? Ikke noe endrer seg om hun har rett og hvis hun har feil kan det bare bli bedre chill, kos deg med praten og se hvor det fører..
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #18 Skrevet 24. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Kommentar til det du skreiv lenger oppe Blir det rart om jeg nok en gang gir uttrykk for at jeg er usikker på intensjonen/interessen hans? Redd jeg fremstår som fryktelig usikker om jeg nok en gang drar på bane usikkerhet omkring han vil møte meg eller ikke. Samtidig gidder jeg ikke gå rundt i usikkerhet til evig tid. Det kommer an på hvor mange ganger du har spurt tenker jeg. Du har vært konkret.. og spurt han og han skal ta kontakt når det passer forstår jeg. Jeg hadde nok tenkt at da er det han som får ta neste sted. Jeg vet ikke helt.. hvor mye en skal "mase".. om det blir mas. Anonymkode: 14661...5c5 Det er én gang jeg har gitt uttrykk for at jeg er usikker på om han egentlig er seriøs... Jeg ga altså uttrykk for at det virket som et dødfødt prosjekt, men han sa da at "neineinei, dette må vi få til" (noe i den duren). Også har jeg "prøvd" meg ved ulike anledninger ved å sjekke om han er i byen i form av snap som er sendt til flere, inkludert ham: "Tenker meg på *** i morgen, blir du med?", "disponerer plutselig en ekstra billett til ***, er du i byen og har lyst til å slenge deg med?"... Har sikkert spurt fire ganger i løpet av tre måneder (inkludert første insj til en kaffe). Poenget er jo at jeg egentlig vil ha en avklaring på om jeg kan stole på at han tar initiativ når han er i byen. Jeg går jo rundt og venter selv om jeg sikkert ikke burde det (sveiper på Tinder og prøver å ikke føle meg mer bundet enn som så, men motivasjonen er ikke på topp fordi jeg ønsker å møte ham). 9 minutter siden, Carrot skrev: Spiller det noen rolle hva venninna di mener om du er trygg på at dere har et vennskap som potensielt kan utvikle seg? Ikke noe endrer seg om hun har rett og hvis hun har feil kan det bare bli bedre chill, kos deg med praten og se hvor det fører.. Godt poeng! Begynner å senke skuldrene litt igjen nå, og prøver å lytte til egen magefølelse. Jeg har jo hatt sånn troa frem til hun satte meg på andre tanker... Anonymkode: da939...b37
Carrot Skrevet 24. august 2018 #19 Skrevet 24. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er jo at jeg egentlig vil ha en avklaring på om jeg kan stole på at han tar initiativ når han er i byen. Jeg går jo rundt og venter selv om jeg sikkert ikke burde det (sveiper på Tinder og prøver å ikke føle meg mer bundet enn som så, men motivasjonen er ikke på topp fordi jeg ønsker å møte ham). Godt poeng! Begynner å senke skuldrene litt igjen nå, og prøver å lytte til egen magefølelse. Jeg har jo hatt sånn troa frem til hun satte meg på andre tanker... Anonymkode: da939...b37 Hvis du trenger mer avklaring enn det du har fått foreslår jeg å snakke med han om det og ikke venner, de synser - han vet.. Sånn ellers er det for mange som tyr til relasjonsråd utenfor relasjonen det gjelder - altså om du krangler med partneren din er det partneren du bør snakke med først og fremst, ikke venninna liksom.. Om du syns moren din er urimelig derimot kan du få innspill fra venner på om den følelsen er en de kjenner seg igjen i men du må likevel snakke med moren din om situasjonen.. Mange er konfliktsky og søker bekreftelse heller enn en dialog hvor de må kommunisere og samarbeide - ikke vær en av de, snakk med han om det du tenker på. Skal dere ha "happily ever after" er det alfa og omega å kunne snakke med hverandre og til hverandre med positivt fortegn.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #20 Skrevet 24. august 2018 1 minutt siden, Carrot skrev: Hvis du trenger mer avklaring enn det du har fått foreslår jeg å snakke med han om det og ikke venner, de synser - han vet.. Sånn ellers er det for mange som tyr til relasjonsråd utenfor relasjonen det gjelder - altså om du krangler med partneren din er det partneren du bør snakke med først og fremst, ikke venninna liksom.. Om du syns moren din er urimelig derimot kan du få innspill fra venner på om den følelsen er en de kjenner seg igjen i men du må likevel snakke med moren din om situasjonen.. Mange er konfliktsky og søker bekreftelse heller enn en dialog hvor de må kommunisere og samarbeide - ikke vær en av de, snakk med han om det du tenker på. Skal dere ha "happily ever after" er det alfa og omega å kunne snakke med hverandre og til hverandre med positivt fortegn. Jeg er så enig! Har veldig lyst til å gi uttrykk for min usikkerhet... Men er samtidig redd for å gi uttrykk for at jeg har lagt FOR mye i en match og en avtale om å "ta en kaffe neste gang du er i byen". Som jeg skrev over, forsøkte jeg å gi uttrykk for min usikkerhet i midten av juli. Det blir ikke FOR nevrotisk å dra dette på bane igjen? Tips til hvordan jeg evt. kan formulere meg uten å gi inntrykk av at jeg omtrent har trodd at vi er eksklusive og skal gifte oss når som helst, men bare vil ha avklart om han er oppriktig og ikke bare høflig? Anonymkode: da939...b37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå