Gå til innhold

Noen som har smakt de nye "Bubbies"?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Factum Factaria skrev:

Ja, det minnte om det som er rundt mini Babybels-osten. 

Æsj, kjenner trangen til å smake dette her forsvant helt. 

Anonymkode: 85391...35e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det rundt, en slags deig? Marsipanaktig eller? Skjønner ikke helt hva ddet mochia greiene er ser jeg..

Se innleggene under:

26 minutter siden, Chizue skrev:

Daaaa lager du det selv 😂 

https://www.allrecipes.com/recipe/238918/green-tea-mochi-ice-cream/

Det er jo mochien som er god :-) Rart om man aldri har smakt det før. Mochi brukes ikke bare til is, men kaker..konfekt...

Bodde jo med ei japansk jente i USA (hun viste meg butikken) hun var iallefall veeeldig glad i å bake og styre og vi alle i kollektivet fikk prøve japanske retter og sånt x) 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/norge/i/kae4L/Dode-etter-a-ha-spist-riskaker

"Mochikakene tar livet av flere mennesker hvert år. Særlig eldre mennesker sliter med å få i seg de klebrige riskakene, og det er ventet at dødstallene vil stige i årene framover i takt med den japanske eldrebølgen, skriver britiske The Guardian. Mochikakene spises enten i supper eller serveres stekt med søt soyasaus og pakket inn i sjøgress."

Anonymkode: a4899...8e9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det rundt, en slags deig? Marsipanaktig eller? Skjønner ikke helt hva ddet mochia greiene er ser jeg..

I følge linken over her er det en deig laget på ris. Lignet ikke på marsipan i det hele tatt synes jeg. Mye seigere, smakløst og merkelig. 

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet

De må gjerne heller få tilbake denne:

is.jpg

Skrevet
2 minutter siden, Factum Factaria skrev:

Ja, det minnet om det som er rundt mini Babybels-osten. 

Takk for tilbakemelding! Det er dumt at det ikke var den helt store smaksopplevelsen for en del av dere som prøvde disse. 

Skrevet
1 minutt siden, Factum Factaria skrev:

I følge linken over her er det en deig laget på ris. Lignet ikke på marsipan i det hele tatt synes jeg. Mye seigere, smakløst og merkelig. 

Selve mochi-en (som er dette tynne laget laget av knust ris), brukes i  mochikaker (se innlegg lengre bak i tråden. Mochikaker har ført til kvelning og død  hos flere :( 

Skrevet
45 minutter siden, gjestvest skrev:

De må gjerne heller få tilbake denne

Sjokokirsj var saker det. :jepp:   /  Bubbies kan ikke kalles for is i det hele tatt. 

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet
48 minutter siden, gjestvest skrev:

De må gjerne heller få tilbake denne:

is.jpg

Den var god...men jeg likte ikke sjokoladen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/norge/i/kae4L/Dode-etter-a-ha-spist-riskaker

"Mochikakene tar livet av flere mennesker hvert år. Særlig eldre mennesker sliter med å få i seg de klebrige riskakene, og det er ventet at dødstallene vil stige i årene framover i takt med den japanske eldrebølgen, skriver britiske The Guardian. Mochikakene spises enten i supper eller serveres stekt med søt soyasaus og pakket inn i sjøgress."

Men spises likevel av millioner av mennesker, så 20stk hvert år, er ikke mye.
Tenk på alle som kveles av peanøtter, godteri? Gulrot? Popcorn? En saftig biff?
Men det er normalt å spise, det kommer sjeldent i avisa 😛
Er mye man kan kveles av; Topp matvare som barn kveles og dør av er faktisk pølse i brød...

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Chizue skrev:

Men spises likevel av millioner av mennesker, så 20stk hvert år, er ikke mye.
Tenk på alle som kveles av peanøtter, godteri? Gulrot? Popcorn? En saftig biff?
Men det er normalt å spise, det kommer sjeldent i avisa 😛
Er mye man kan kveles av; Topp matvare som barn kveles og dør av er faktisk pølse i brød...

Ja, det er helt sant. Var faktisk en nabo av meg som døde av at h*n ble kvelt da h*n spiste biff. Helt tragisk. 

Men er mange som dør hvert år av denne grunn.

Anonymkode: f98bb...afc

Skrevet

Hvorfor er det godt med et seigt dødelig lag guffe utenpå iskremen?  Hvorfor ikke bare spise vanlig iskrem til godt under halve prisen?  Eller vil noen idioter betale  fire ganger så mye for iskrem pakket inn inn i seig guffe  bare fordi det ser kult ut på instagram?  (erre mulig?)

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor er det godt med et seigt dødelig lag guffe utenpå iskremen?  Hvorfor ikke bare spise vanlig iskrem til godt under halve prisen?  Eller vil noen idioter betale  fire ganger så mye for iskrem pakket inn inn i seig guffe  bare fordi det ser kult ut på instagram?  (erre mulig?)

Nå synes nå jeg at den seige guffa er god, og er mange som liker det.

Jeg fikk øynene mine opp for mochi allerede i 2007, så for meg er det ikke "trendy" 😂 

Det er ikke såååååå mange som dør av guffa. Er 127 millioner mennesker i Japan. Om 50 millioner spiser dette hvert år. Så har det lite betydning om 100stk dør av det. Hadde det vært så dødelig og farlig som medier vil ha det til, så burde tallene vært høyere. 

• Liker 2
Skrevet

Smakte på det for 2 år siden, kjøpte det jo fordi det var nytt og så spennende ut. Men verken jeg, eller barn mine likte det. Det inni var greit, men ikke det rundt.

Anonymkode: dd8b6...048

• Liker 1
Skrevet

"Seig guffe" til is er helt ok det, men jeg foretrekker laban seigmenn om jeg vil ha tilbehør. :spise: 

Gjest middagshøyden
Skrevet

Jeg har en følelse av at når sommervarmen og nyhetens interesse avtar, så forsvinner disse fra markedet. Og typisk norsk ågerpris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...