AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #1 Skrevet 23. august 2018 De beskylder innvandrerbefolkningen for å være mer kriminelle, mindre i arbeid, dårligere utdannet og å få mer sosialstønad enn andre. Minner kanskje om en annen gruppe i det norske samfunnet? Høyrepopulistene? Er det ikke helst slik at frepperne synes det har blitt for trangt i NAV-køen og gjerne vil stå der i fred? Anonymkode: a94c0...71c 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 23. august 2018 #2 Skrevet 23. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: De beskylder innvandrerbefolkningen for å være mer kriminelle, mindre i arbeid, dårligere utdannet og å få mer sosialstønad enn andre. Minner kanskje om en annen gruppe i det norske samfunnet? Høyrepopulistene? Er det ikke helst slik at frepperne synes det har blitt for trangt i NAV-køen og gjerne vil stå der i fred? Anonymkode: a94c0...71c Jeg har en mastergrad innen matematikk og en bachelor innen økonomi. Jeg mener allikevel vi bør stenge grensene for folk fra den tredje verden. Og det er mange som meg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #3 Skrevet 23. august 2018 3 minutter siden, GiftMann38 skrev: Jeg har en mastergrad innen matematikk og en bachelor innen økonomi. Jeg mener allikevel vi bør stenge grensene for folk fra den tredje verden. Og det er mange som meg. På samme måte som det finnes mange vellykkede med innvandringsbakgrunn. Som gruppe er både innvandrerne høyrepopulistene lavere utdannet, er i mindre grad i jobb og i større grad på stønad enn normalbefolkningen. De har mye til felles. Anonymkode: a94c0...71c 1
Gjest GiftMann38 Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker said: Som gruppe er både innvandrerne høyrepopulistene lavere utdannet, er i mindre grad i jobb og i større grad på stønad enn normalbefolkningen. De har mye til felles. Anonymkode: a94c0...71c Har du en kilde for denne påstanden?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, GiftMann38 skrev: Jeg har en mastergrad innen matematikk og en bachelor innen økonomi. Jeg mener allikevel vi bør stenge grensene for folk fra den tredje verden. Og det er mange som meg. Så fint at du har mastergrad i matematikk og økonomi Da har du alle forutsetninger til å kunne både regne ut og konstruere en grense som alltid er stengt. Tenker du kanskje en mur i betong eller kanskje pleksiglass? Bør vel lages på grensen rundt hvert land i så fall? Og et skikkelig høyt gjerde langs hele kysten med liten åpning på strendene med egen vakt slik at vi kan ta et bad på sommeren. OBS - er litt usikker på grensen mot luften? Vet om folk fra tredje verden som ankom med fly og falske pass! Uansett kjempespent på innovative løsninger fra deg ! Anonymkode: 0e7b1...d1f 1
Lauv Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som det finnes mange vellykkede med innvandringsbakgrunn. Som gruppe er både innvandrerne høyrepopulistene lavere utdannet, er i mindre grad i jobb og i større grad på stønad enn normalbefolkningen. De har mye til felles. Anonymkode: a94c0...71c Kilde? 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: De beskylder innvandrerbefolkningen for å være mer kriminelle Anonymkode: a94c0...71c Ja og det stemmer Quote mindre i arbeid, dårligere utdannet og å få mer sosialstønad enn andre. Ja, dette stemmer også Quote Er det ikke helst slik at frepperne synes det har blitt for trangt i NAV-køen og gjerne vil stå der i fred? Du er i tenårene og vet ikke særlig mye om den verden du lever i? Anonymkode: 28c17...a0e 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Definer høyrepopulist. Det eneste jeg kan slutte at ikke er omfattet er den elitiske venstresiden. De med universitetsutdannelse, penger på bok, hus på vestkanten av byen, som skal fortelle proleatet hvor skoen deres trykker, og de beste remedier mot deres gnagsår? For populus selv er ikke i stand til å forstå sin egen hverdag. Det trenger eliten på venstresiden til å fortelle dem hvilke utfordringer de har. Freppere er visst høyre populistiske, er det kun freppere, eller er det andre også? Er det alle freppere, eller bare noen? Høyre populisme er en retorikk som ikke bør brukes, er min mening. Anonymkode: 892a7...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #9 Skrevet 25. august 2018 Jeg er en stolt populist. Jeg har 100% tiltro til at majoriteten av det norske folk tar bedre avgjørelser enn den politiske eliten. Jeg tror faktisk på demokratiet, jeg tror på viljen til befolkningen. Jeg tror ikke på å sparke etter folk som ts gjør, jeg tror at hver person er en viktig del av den holistiske helheten. Det oser bitterhet og forakt av deg ts. Forsøket ditt på å stemple folk gjennom den brune identitetspolitikken din bare belyser så godt hvorfor folk forlater den rødbrune giftige venstresiden. Anonymkode: e28ad...951 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #10 Skrevet 25. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en stolt populist. Jeg har 100% tiltro til at majoriteten av det norske folk tar bedre avgjørelser enn den politiske eliten. Jeg tror faktisk på demokratiet, jeg tror på viljen til befolkningen. Jeg tror ikke på å sparke etter folk som ts gjør, jeg tror at hver person er en viktig del av den holistiske helheten. Det oser bitterhet og forakt av deg ts. Forsøket ditt på å stemple folk gjennom den brune identitetspolitikken din bare belyser så godt hvorfor folk forlater den rødbrune giftige venstresiden. Anonymkode: e28ad...951 Det antidemokratiske regimet på høyresiden er ikke noe bedre alternativ om du trodde det. Anonymkode: 9f12b...570
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #11 Skrevet 25. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det antidemokratiske regimet på høyresiden er ikke noe bedre alternativ om du trodde det. Anonymkode: 9f12b...570 Antidemokratiske REGIMET på høyresiden? Hva i alle verdens dager er det du prater om? Anonymkode: e28ad...951 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #12 Skrevet 26. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en stolt populist. Jeg har 100% tiltro til at majoriteten av det norske folk tar bedre avgjørelser enn den politiske eliten. Jeg tror faktisk på demokratiet, jeg tror på viljen til befolkningen. Jeg tror ikke på å sparke etter folk som ts gjør, jeg tror at hver person er en viktig del av den holistiske helheten. Det oser bitterhet og forakt av deg ts. Forsøket ditt på å stemple folk gjennom den brune identitetspolitikken din bare belyser så godt hvorfor folk forlater den rødbrune giftige venstresiden. Anonymkode: e28ad...951 Tja, jeg vet nå ikke om identitetspolitikk er så galt, når man ser at nynazister marsjerer i gatene i bla. Fredrikstad og andre steder i Norge. Populister fører bare til at samfunnet fordummes, og vi ser hva det har ført til i andre land med visse presidenter og andre makthavere i andre land... Jeg har ingen tro på at "hvermannsen" greier å ta bedre avgjørelser, hverken for seg selv eller andre. Er derfor for at allmenn stemmerett bør avskaffes og det bør innføres prøver i grunnleggende kompetanse rundt politikk og det norske valgsystemet før man får stemme. Anonymkode: aa92e...a78
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #13 Skrevet 26. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg vet nå ikke om identitetspolitikk er så galt, når man ser at nynazister marsjerer i gatene i bla. Fredrikstad og andre steder i Norge. Populister fører bare til at samfunnet fordummes, og vi ser hva det har ført til i andre land med visse presidenter og andre makthavere i andre land... Jeg har ingen tro på at "hvermannsen" greier å ta bedre avgjørelser, hverken for seg selv eller andre. Er derfor for at allmenn stemmerett bør avskaffes og det bør innføres prøver i grunnleggende kompetanse rundt politikk og det norske valgsystemet før man får stemme. Anonymkode: aa92e...a78 Nynazister er nasjonalistiske sosialister. De ER omtrent selve definisjonen på identitetspolitikk. De er IKKE "ytre høyre". Les de 25 punktene på partiprogrammet til nazistene. Og vi som er for lave skatter, mindre statlig innblanding og personlig frihet forakter kollektivismen til disse nautene som identifiserer seg med nynazisme. De hører hjemme på deres side med stor sentralisert stat. Vi er det TOTALT motsatte av hva de står for. Avskaffe allmenn stemmerett ja. Det er den giftige rødbrune venstresiden av beste sort. Dem som skal ha rett til å stemme må vel helst ha de riktige meningene også tenker jeg. Takk og lov for at folk forlater venstresiden i hopetall før vi får enda en katastrofe pga av de totalitære tendensene den radikale venstresiden utviser for tiden. Anonymkode: e28ad...951 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #14 Skrevet 26. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nynazister er nasjonalistiske sosialister. De ER omtrent selve definisjonen på identitetspolitikk. De er IKKE "ytre høyre". Les de 25 punktene på partiprogrammet til nazistene. Og vi som er for lave skatter, mindre statlig innblanding og personlig frihet forakter kollektivismen til disse nautene som identifiserer seg med nynazisme. De hører hjemme på deres side med stor sentralisert stat. Vi er det TOTALT motsatte av hva de står for. Avskaffe allmenn stemmerett ja. Det er den giftige rødbrune venstresiden av beste sort. Dem som skal ha rett til å stemme må vel helst ha de riktige meningene også tenker jeg. Takk og lov for at folk forlater venstresiden i hopetall før vi får enda en katastrofe pga av de totalitære tendensene den radikale venstresiden utviser for tiden. Anonymkode: e28ad...951 Å påstå at nazistene var for en stor og innblandende stat er historieforfalskning. Nazistene i Tyskland hadde riktignok enkelte sosiale goder, men dette var som regel som brød og sirkus å regne. Grunnen til at man plasserer nazisme på ytre høyre er at man finner en betydelig oppslutning blant de som er for konservative verdier for øvrig, men som i utgangspunktet kanskje ikke var nazister, i tillegg til å søke støtte blant kapitalistiske korporasjoner. Uten å lage for lang diskusjon ut av det nå: Nazismen har flere fellestrekk med den konservative høyresiden enn med venstresiden, noe som altså er mye av grunnen til at den plasseres der på det politiske spekteret. Ja, jeg mener det. Folk flest har ikke engang satt seg inn i hva en del av partiene de stemmer står for, så da bør man kunne forvente at man består en test først. Det er ikke snakk om de "rette" meningene, men å sikre at folk faktisk forstår hva de stemmer på. Og venstresiden er nok på ingen måte forlatt i hopetall, snarere tvert imot - Partier som f. eks. Rødt registrerer et oppsving nå, etter et borgerlig vanstyre som har vart i snart fem år. Anonymkode: aa92e...a78
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #15 Skrevet 26. august 2018 Det er ikke noe paradoks med det. Faktisk ville det vært svært bekymringsfullt om det ikke var slik. Grunnen til at man ikke vil at innvandrere skal komme er fordi de lavt betalte jobbene og velferdsordningene som høyrepopulistene er avhgengig av, blir tynget av innvandrere. Hadde de ikke vært redd for dette, hadde de bare vært innvandringsfiendtlige av rent rasistiske grunner. Da vil holde ute innvandrere, ikke fordi de er redd for egne jobber velferdsordninger, men fordi ikke vil at brune mennnsker skal ha et godt liv. Er det bedre? Anonymkode: ba5b1...625
Isambard Skrevet 26. august 2018 #16 Skrevet 26. august 2018 På 23.8.2018 den 17.12, AnonymBruker skrev: De beskylder innvandrerbefolkningen for å være mer kriminelle, mindre i arbeid, dårligere utdannet og å få mer sosialstønad enn andre. Minner kanskje om en annen gruppe i det norske samfunnet? Høyrepopulistene? Er det ikke helst slik at frepperne synes det har blitt for trangt i NAV-køen og gjerne vil stå der i fred? Anonymkode: a94c0...71c Jeg tror noe av det største problemet til venstresiden er nedlatende holdning til "harry" hvite (aka arbeiderklassen) . Når dere gjør narr av at frp velgere går på nav og har lav utdanning så blir ikke det glemt. Det skal bli tungt å vinne de velgerne tilbake til venstresiden. 1
Example Skrevet 26. august 2018 #17 Skrevet 26. august 2018 Er det ikke ganske naturlig at de som også blir hardest rammet av innvandringen, også er de som reagerer sterkest? Så er det absolutt ikke sånn at alle Frp-velgere er navere. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #18 Skrevet 26. august 2018 On 8/23/2018 at 4:50 PM, GiftMann38 said: Har du en kilde for denne påstanden? https://www.dinside.no/okonomi/slik-er-inntekts--og-utdanningsniva-til-velgerne/68648153 Frp-velgere har i hvert fall lavest utdanning. Anonymkode: 23044...623
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #19 Skrevet 26. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Å påstå at nazistene var for en stor og innblandende stat er historieforfalskning. Nazistene i Tyskland hadde riktignok enkelte sosiale goder, men dette var som regel som brød og sirkus å regne. Grunnen til at man plasserer nazisme på ytre høyre er at man finner en betydelig oppslutning blant de som er for konservative verdier for øvrig, men som i utgangspunktet kanskje ikke var nazister, i tillegg til å søke støtte blant kapitalistiske korporasjoner. Uten å lage for lang diskusjon ut av det nå: Nazismen har flere fellestrekk med den konservative høyresiden enn med venstresiden, noe som altså er mye av grunnen til at den plasseres der på det politiske spekteret. Ja, jeg mener det. Folk flest har ikke engang satt seg inn i hva en del av partiene de stemmer står for, så da bør man kunne forvente at man består en test først. Det er ikke snakk om de "rette" meningene, men å sikre at folk faktisk forstår hva de stemmer på. Og venstresiden er nok på ingen måte forlatt i hopetall, snarere tvert imot - Partier som f. eks. Rødt registrerer et oppsving nå, etter et borgerlig vanstyre som har vart i snart fem år. Anonymkode: aa92e...a78 Nazismen er en litt blandet pose, men at de ville ha en stor og innblandende stat er et historisk faktum. Den progressive venstresiden har siden krigen riktignok gjort alt de kan for å "bøye" nazismen over mot høyresiden. Som sagt, les de 25 punktene på partiprogrammet til naziene. Men høyre-venstre aksen kan være litt knotete. Jeg regner den ultimate ytre høyresiden som rent anarki, og den ultimate ytre venstresiden som renspikket totalitær kommunisme. Vi som er for individualisme, så liten stat som mulig og så mye personlig frihet som mulig har ikke dette kollektivisme-genet i oss. Å lefle med ideer om at visse folk skal miste retten til å stemme er helt vanvittig. Det er det samme som innskrenkinger på ytringsfriheten, som jeg også er ganske sikker på at du er for. Heldigvis er dere radikale ideologer laaaangt unna å få reell makt sånn det politiske klimaet er nå. AP har falt f.eks. De kommer aldri til å gjenvinne den kontrollen som de har hatt over narrativet i fortiden. Hvis man ikke klarer å lese det politiske skiftet som forgår for tiden, så lever man i en boble/ekkokammer. Det blåser en frisk vind av populisme og sunn fornuft over vesten nå. Når man f.eks ser hvordan 90% av all mediedekning av Trump er negativ, og likevel så er han mer populær enn noen gang hos den jevne befolkningen, så vitner dette om dødskrampene til PK-etablissementet i vesten. Jo mer de presser, jo mer presser folket tilbake. Jo mer bitre folk som ts som starter latterlige tråder som dette, jo bedre for vår sak. Det er en naturlig politisk korreksjon, og vil nok manifestere seg tydeligere og tydeligere de neste 30 årene. Er gode tider. Anonymkode: e28ad...951
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #20 Skrevet 26. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nazismen er en litt blandet pose, men at de ville ha en stor og innblandende stat er et historisk faktum. Den progressive venstresiden har siden krigen riktignok gjort alt de kan for å "bøye" nazismen over mot høyresiden. Som sagt, les de 25 punktene på partiprogrammet til naziene. Men høyre-venstre aksen kan være litt knotete. Jeg regner den ultimate ytre høyresiden som rent anarki, og den ultimate ytre venstresiden som renspikket totalitær kommunisme. Vi som er for individualisme, så liten stat som mulig og så mye personlig frihet som mulig har ikke dette kollektivisme-genet i oss. Å lefle med ideer om at visse folk skal miste retten til å stemme er helt vanvittig. Det er det samme som innskrenkinger på ytringsfriheten, som jeg også er ganske sikker på at du er for. Heldigvis er dere radikale ideologer laaaangt unna å få reell makt sånn det politiske klimaet er nå. AP har falt f.eks. De kommer aldri til å gjenvinne den kontrollen som de har hatt over narrativet i fortiden. Hvis man ikke klarer å lese det politiske skiftet som forgår for tiden, så lever man i en boble/ekkokammer. Det blåser en frisk vind av populisme og sunn fornuft over vesten nå. Når man f.eks ser hvordan 90% av all mediedekning av Trump er negativ, og likevel så er han mer populær enn noen gang hos den jevne befolkningen, så vitner dette om dødskrampene til PK-etablissementet i vesten. Jo mer de presser, jo mer presser folket tilbake. Jo mer bitre folk som ts som starter latterlige tråder som dette, jo bedre for vår sak. Det er en naturlig politisk korreksjon, og vil nok manifestere seg tydeligere og tydeligere de neste 30 årene. Er gode tider. Anonymkode: e28ad...951 At nazismen er en blandet pose er en ganske stor underdrivelse, for hovesakelig befolkes nazistene fra miljøer som allerede er konservative, men som kanskje ikke har tatt steget over i nazisme ennå og som ennå ikke har rukket å bli radikalisert. Ja, man bør miste retten til å stemme hvis man ikke kan bestå et minimum av kunnskaper innen politikk. For øvrig skal hvem som helst kunne ta denne prøven. Nei, jeg er ikke for å innskrenke ytringsfriheten, men faktisk utvide den ennå mer. Slik kan man ta radikale med hornene, tale dem mot, og eventuelt nedkjempe dem med våpen hvis de velger å ty til vold. AP falt som følge av lederstriden, men har nå steget igjen, samt er godt hjulpet av andre partier på venstresiden, så det er et tegn på at folk etter hvert ser gjennom løgnene og deres overforenklede retorikk. Og før du igjen bøyer deg for Trump, som tydeligvis er guden du tilbyr, så spørs det om det hjelper. Ennå flere av hans tidligere medarbeidere har nå indikert at han igjen har brutt loven, og det hvite hus lekker som en sil. Dessuten har nå Trump også opplevd noe regjeringsslitasje, der 60% mener han gjør en dårlig jobb: https://e24.no/makro-og-politikk/donald-trump/amerikanere-flest-mener-trump-gjoer-en-daarlig-jobb/24423737 Han har riktignok et relativt stabilt grunnfjell av tilbedere, men at 60% mener han ikke gjør en god nok jobb forteller de fleste av oss som er rasjonelle det meste vi trenger å vite - at deres oppslutning ikke er så stor som dere liker å tro Men, du trenger egentlig ikke fortelle meg hvordan du tolker slike tall, for det har jeg en ganske god formening om allerede. Du kommer vel til å hevde at dette kun er tall fra PK-media og derfor ikke kan festes lit til, slik som de andre raddisene du henger med Anonymkode: aa92e...a78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå