Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Javel? Da må jeg spørre : hvor mange? Og hvor bor du? Svarer du ærlig? 

I all verden, hvorfor kverulerer du på dette?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Ingefær85 skrev:

I all verden, hvorfor kverulerer du på dette?

Spørsmål er ikke kverulering. Jeg kan bare virkelig ikke tro at noen kjenner FLERE som heter det, og at det oppfattes som vanlig altså.

Da tenkte jeg sånn bygd hvor alle navn går i arv i bondemiljø. For det er vanlig. Ola etter far, bestefar, oldefar osv. Jeg bare spurte. 

Skrevet

Et særdeles STRÅLENDE navn! 😃

• Liker 1
Skrevet

Syns at det er et veldig fint navn, vet om ei jente på under 10 år som heter det. 

Ragnhild, Signe, Olav og Ingeborg syns jeg er de peneste «gamle» navnene som barn heter. Kjenner mange Ragnhild, signe og Olav som er under 30 år, og jeg syns det er så pent. Litt stilfullt på en måte. 

Syns selvfølgelig moderne navn er fine også, men når jeg var liten(født i årsskiftet 80/90) så var det vanlig(for meg) at voksne het Anders, Frode, Svein, Vidar, Lars, Bjørn, Torleif, Jan, Per, Knut, osv, og eldre het Olga, Ragnhild, Inga, Britt, Berit, osv. Og at barn het Sondre, Joakim, Sigurd, Martin, Mats, Thomas, Espen, Kristoffer, osv.

Nå er jeg litt forvirret, jeg er voksen, ca 30 år, men når jeg går ut, og snakker med folk som heter Sigurd eller Sondre osv, blir jeg litt slik; «oi» voksne heter jo ikke det, vis meg leg 😂 kanskje ikke så ille, men dere skjønner greia kanskje.

for å oppsummere, syns jeg det er helt supert at folk bruker «gamle navn», på ei jeg er litt venninne med i en gjeng jeg ofte drikker med, syns hun er så nydelig, og hun blir mer sjarmerende pga navnet fordi det er så stilfullt. 

• Liker 3
Skrevet

Nydelig navn! Den ene av døtrene mine heter det. Hun er ca 20 nå.

Anonymkode: 19bf6...fca

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, Perelandra skrev:

Fint, men litt gammeldags? Min farmor som var født på slutten av 1800-tallet het det. 

Nettopp, navn går i sykluser på kanskje 100-150 år. Het din farmor det er navnet i utgangspunktet "in" nå.

• Liker 2
Skrevet

Kjempefint! 

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Syns det er veldig fint, men kjenner så mange som heiter det at det blir litt kjedelig :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...