SoWhat? Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Jeg blir så sitrende forbanna på program som utnytter mennesker i en sårbar situasjon! Som den hersens narsissisten Dr.Phil. Tenk å bruke andre mennesker på den måten for å fremheve seg selv? Jeg blir så sint. Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Og så tenker jeg : kanskje disse programmene er til trøst for noen? Jeg kan se den, men konseptet er så feil! Det er kun snakk om å bruke andre for så å speile seg i glansen selv. Og det er sårbare mennesker en bruker! Åh, jeg blir så frustrert. Enig eller ikke? Hva tenker dere? Sånn helt helt ærlig. 6
BiancaWhite Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 17 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg blir så sitrende forbanna på program som utnytter mennesker i en sårbar situasjon! Som den hersens narsissisten Dr.Phil. Tenk å bruke andre mennesker på den måten for å fremheve seg selv? Jeg blir så sint. Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Og så tenker jeg : kanskje disse programmene er til trøst for noen? Jeg kan se den, men konseptet er så feil! Det er kun snakk om å bruke andre for så å speile seg i glansen selv. Og det er sårbare mennesker en bruker! Åh, jeg blir så frustrert. Enig eller ikke? Hva tenker dere? Sånn helt helt ærlig. folk velger da selv om de vil bli på på tv slik. jeg har ikke tenkt at de utnytter folk? og ja, det kan være en trøst noen ganger. men noen ganger blir jeg mistenksom, for hvis disse personene er så ille, f.eks på dr. Phil, hvordan kan de være villige til å la seg filme? lurer noen ganger på om de legger på litt ekstra skuespill. var en mann som mishandlet sønnen sin på tv for noen dager siden, men at han lar det filmes! og hvordan kan denne sønnen føle rundt det å bli brettet ut på tv slik når han blir eldre? jeg var også fascinert over ei som mente at hennes mor hadde valgt å få henne og derfor måtte betale alt for henne. hun hadde sminkesaker til en verdi for ca 30.000 eller noe, en bmw, men hun var misfornøyd og ville ha en mercedez. noen ganger er det litt gøy underholdning . 1
Minitroll Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 26 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg blir så sitrende forbanna på program som utnytter mennesker i en sårbar situasjon! Som den hersens narsissisten Dr.Phil. Tenk å bruke andre mennesker på den måten for å fremheve seg selv? Jeg blir så sint. Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Og så tenker jeg : kanskje disse programmene er til trøst for noen? Jeg kan se den, men konseptet er så feil! Det er kun snakk om å bruke andre for så å speile seg i glansen selv. Og det er sårbare mennesker en bruker! Åh, jeg blir så frustrert. Enig eller ikke? Hva tenker dere? Sånn helt helt ærlig. Jeg husker veldig godt Jerry Springer, Geraldo og Ricki Lake showene. På 90-tallet var det vanlig å gi deltakerne litt tid til å drikke seg til mot før de kom på scenen fordi dette gjorde alt så mye mer underholdene. Luksusfellen er også noe overdrevet, da noen deltakere blir fremstilt mer håpløse enn de faktisk er. Alt for god tv. Det er jo til syvende og sist frivillig å melde seg på sånne ting, og tv-seeren bør jo ta ting med en klype salt.. 2
Million Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 (endret) 35 minutter siden, SoWhat? skrev: Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Du "mister ikke kontrollen" når du aktivt velger å søke om og ta opp det ene kredittkortet og forbrukslånet etter det andre. Slutt å stakkarsliggjøre og snakk om folk som om det å ta opp lån var noe som skjedde uten at de hadde kontroll over det. Det er snakk om å se folk lære å ta ansvar for sine egne handlinger, og begynne å betale. Endret 22. august 2018 av Million 2
Snaskesnusken Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 Angående Dr Phil; Jeg så en episode her om dagen men husker ikke tema. Uansett hevdet han at konen var en av verdens beste forkjempere for kvinners rettigheter og et godt forbilde for kvinner... (Dama er så tynn at det ser ut som hun skal knekke på midten. Hun er i tillegg så full av botox at det ikke ser ut i måneskinn). Denne hyllesten ble etterfulgt av gratis kremer for alle da det er viktig å ta vare på seg selv i hverdagen.. 9
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2018 5 minutter siden, Million skrev: Du "mister ikke kontrollen" når du aktivt velger å søke om og ta opp det ene kredittkortet og forbrukslånet etter det andre. Slutt å stakkarsliggjøre og snakk om folk som om det å ta opp lån var noe som skjedde uten at de hadde kontroll over det. Det er snakk om å se folk lære å ta ansvar for sine egne handlinger, og begynne å betale. Jada. Du er feilfri ? Jeg stakkarsligjør ikke da. Jeg snakker om at alle kan komme i en sårbar situasjon. Det har helt sikkert du vært i også. 2
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2018 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Angående Dr Phil; Jeg så en episode her om dagen men husker ikke tema. Uansett hevdet han at konen var en av verdens beste forkjempere for kvinners rettigheter og et godt forbilde for kvinner... (Dama er så tynn at det ser ut som hun skal knekke på midten. Hun er i tillegg så full av botox at det ikke ser ut i måneskinn). Denne hyllesten ble etterfulgt av gratis kremer for alle da det er viktig å ta vare på seg selv i hverdagen.. Penger styrer. Kvalmt. 1
Snaskesnusken Skrevet 22. august 2018 #8 Skrevet 22. august 2018 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Penger styrer. Kvalmt. Jepp! 1
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2018 21 minutter siden, BiancaWhite skrev: folk velger da selv om de vil bli på på tv slik. jeg har ikke tenkt at de utnytter folk? og ja, det kan være en trøst noen ganger. men noen ganger blir jeg mistenksom, for hvis disse personene er så ille, f.eks på dr. Phil, hvordan kan de være villige til å la seg filme? lurer noen ganger på om de legger på litt ekstra skuespill. var en mann som mishandlet sønnen sin på tv for noen dager siden, men at han lar det filmes! og hvordan kan denne sønnen føle rundt det å bli brettet ut på tv slik når han blir eldre? jeg var også fascinert over ei som mente at hennes mor hadde valgt å få henne og derfor måtte betale alt for henne. hun hadde sminkesaker til en verdi for ca 30.000 eller noe, en bmw, men hun var misfornøyd og ville ha en mercedez. noen ganger er det litt gøy underholdning . Jeg tenker at de vil ha hjelp. Og noen oppmerksomhet så klart. Men det var det å beskytte noen mot seg selv da. Dr.narsissistPhil burde beskyttet folk, om han var en god psykolog! Idiot. Jeg ser underholdningen i enkelte tilfeller, men det er liksom ikke riktig moralsk å se på at "gale" mennesker sliter altså. Det er jo ikke det?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #10 Skrevet 22. august 2018 47 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg blir så sitrende forbanna på program som utnytter mennesker i en sårbar situasjon! Som den hersens narsissisten Dr.Phil. Tenk å bruke andre mennesker på den måten for å fremheve seg selv? Jeg blir så sint. Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Og så tenker jeg : kanskje disse programmene er til trøst for noen? Jeg kan se den, men konseptet er så feil! Det er kun snakk om å bruke andre for så å speile seg i glansen selv. Og det er sårbare mennesker en bruker! Åh, jeg blir så frustrert. Enig eller ikke? Hva tenker dere? Sånn helt helt ærlig. Folk velger jo selv å være med på de programmene. Anonymkode: ee502...31a 2
BiancaWhite Skrevet 22. august 2018 #11 Skrevet 22. august 2018 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg tenker at de vil ha hjelp. Og noen oppmerksomhet så klart. Men det var det å beskytte noen mot seg selv da. Dr.narsissistPhil burde beskyttet folk, om han var en god psykolog! Idiot. Jeg ser underholdningen i enkelte tilfeller, men det er liksom ikke riktig moralsk å se på at "gale" mennesker sliter altså. Det er jo ikke det? men det er heller ikke riktig moralsk å produsere alkohol, tobakksvarer. de har valgt selv å bli med, og jeg synes det er litt underholdning med en mor som deler hasj med datteren sin og tar henne med til en guru da ser man at det virkelig eksisterer mye rart der ute. men datteren ble sendt på rehab, moren fikk vel en slags straff.
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2018 21 minutter siden, Minitroll skrev: Jeg husker veldig godt Jerry Springer, Geraldo og Ricki Lake showene. På 90-tallet var det vanlig å gi deltakerne litt tid til å drikke seg til mot før de kom på scenen fordi dette gjorde alt så mye mer underholdene. Luksusfellen er også noe overdrevet, da noen deltakere blir fremstilt mer håpløse enn de faktisk er. Alt for god tv. Det er jo til syvende og sist frivillig å melde seg på sånne ting, og tv-seeren bør jo ta ting med en klype salt.. Jo. Det er frivillig å melde seg på. Men dette er mer eller mindre desperate mennesker som ser det som eneste utvei. Feil,feil,feil. Å utsette dem for det på den måten. Ærlig talt. Og alvorlig talt.
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #13 Skrevet 22. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk velger jo selv å være med på de programmene. Anonymkode: ee502...31a De er desperate. Det ser du nok. Kynisk TV som bruker det for "underholdningens" skyld! At det kan trøste andre, ok. Men konseptet er bare stygt. 1
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2018 4 minutter siden, BiancaWhite skrev: men det er heller ikke riktig moralsk å produsere alkohol, tobakksvarer. de har valgt selv å bli med, og jeg synes det er litt underholdning med en mor som deler hasj med datteren sin og tar henne med til en guru da ser man at det virkelig eksisterer mye rart der ute. men datteren ble sendt på rehab, moren fikk vel en slags straff. Vi kan godt få se alt det rare der ute. Det har vi bare godt av. Det er konseptet med å bruke ( bokstavelig talt) mennesker det gjelder. Det hadde fint gått an å formidle på annen måte.
SoWhat? Skrevet 22. august 2018 Forfatter #15 Skrevet 22. august 2018 40 minutter siden, BiancaWhite skrev: men det er heller ikke riktig moralsk å produsere alkohol, tobakksvarer. de har valgt selv å bli med, og jeg synes det er litt underholdning med en mor som deler hasj med datteren sin og tar henne med til en guru da ser man at det virkelig eksisterer mye rart der ute. men datteren ble sendt på rehab, moren fikk vel en slags straff. Alkohol jo 🙂 vin til middag hver dag jeg ikke må kjøre eller jobbe på kveldstid 🙂 jeg hater fyll. Men vin er et must. Maten smaker helt himmelsk med rett vin til. Å være smått beruset er heller ikke feil. Bare drikk med måte 🙂 Tobakk burde vært forbudt. Da hadde jeg måtte holde meg unna morgensigaretten. Au. 😄
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Skrevet 23. august 2018 Det kan jo hende at de som står bak for eksempel Dr. Phil eller Oprah gir folk penger for å være med, og gjør det mest mulig overdrevet. Alt for å få flest mulig TV-seere til å følge med. Det jeg ikke skjønner er hvorfor så mange egentlig gidder å følge med på slikt sludder og vås... Anonymkode: b9c02...45b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #17 Skrevet 23. august 2018 I utgangspunktet synes jeg at Luksusfellen som konsept virket bra; lære folk til å ta bedre økonomiske valg. Det kan også godt hende dette var fremtredende i de første sesongene. Men når man bruker 2/3 av programtiden til å presentere problemet, ikke løsningene, er det åpenbart at dette dreier seg om freakshow-TV. Disse pedagogiske "øvelsene" deltakerne må gjennom for å virkelig fatte sin egen dumskap er ikke designet for noe annet enn å gjøre narr av dem. Anonymkode: caff8...6dc 1
SoWhat? Skrevet 23. august 2018 Forfatter #18 Skrevet 23. august 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet synes jeg at Luksusfellen som konsept virket bra; lære folk til å ta bedre økonomiske valg. Det kan også godt hende dette var fremtredende i de første sesongene. Men når man bruker 2/3 av programtiden til å presentere problemet, ikke løsningene, er det åpenbart at dette dreier seg om freakshow-TV. Disse pedagogiske "øvelsene" deltakerne må gjennom for å virkelig fatte sin egen dumskap er ikke designet for noe annet enn å gjøre narr av dem. Anonymkode: caff8...6dc Ikke kalk det "dumsak", men en svakhet. Hvilket vi alle har! Jeg har ihvertfall ikke møtt det perfekte menneske enda. Ellers enig i ditt ellers kule innlegg.
Djungelvrål Skrevet 23. august 2018 #19 Skrevet 23. august 2018 21 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg blir så sitrende forbanna på program som utnytter mennesker i en sårbar situasjon! Som den hersens narsissisten Dr.Phil. Tenk å bruke andre mennesker på den måten for å fremheve seg selv? Jeg blir så sint. Og Luksusfellen. Her har vi de som ser som eneste utvei å kontakte dem. For å få hjelp. Dere som gidder å snakke moral, får bare kjøre på, men jeg vet godt at ALLE kan miste kontroll på en eller annen måte! Være seg det ene eller det andre. Nemlig. Og så tenker jeg : kanskje disse programmene er til trøst for noen? Jeg kan se den, men konseptet er så feil! Det er kun snakk om å bruke andre for så å speile seg i glansen selv. Og det er sårbare mennesker en bruker! Åh, jeg blir så frustrert. Enig eller ikke? Hva tenker dere? Sånn helt helt ærlig. Disse melder seg på HELT frivillig og de får gratis hjelp. De er glemt i bygda om et par år. "Alle" er jo på tv nå.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #20 Skrevet 23. august 2018 20 timer siden, SoWhat? skrev: Penger styrer. Kvalmt. Det er ikke kvalmt nei. Det er de som er uten penger som hele tiden rakker ned på folk med penger, men jeg skal vedde hele ræven min på at dere gjerne ville hatt disse pengene. Anonymkode: e619e...a31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå