Gå til innhold

Er bilforsikringen min for dyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en Peugeot 307 HDI 2007-modell, med 1,6 liter motor og 90 hester. 75% bonus. Til nå har jeg betalt rett under 800 kr i måneden inkl. veiavgift. Har delkasko, og er forsikret for inntil 16 000 km i året og for sjåfør under 23 år. Pratet med forsikringsselskapet i dag, og de fikk ikke senket prisen med mer enn 130 kroner i måneden. 

Noen jeg kjenner har en Golf TDI 2008-modell med 105 hester og 1,9 liter turbodiesel. Bilen er forsikret for inntil 20 000 km i året, har fullkasko og er forsikret for sjåfør under 23 år. Han betaler 580 kr i måneden med 75% bonus. 

Jeg forstår bare ikke hvordan i alle dager min bil blir dyrere? Den er tregere, har mindre motor, mindre hestekrefter, er eldre, har delkasko vs fullkasko, osv osv. Eneste de sa da bilen min var forsikret, var at med en gang de ser at det er dieselbil med innsprøytning, blir det dyrere fordi da er bilen "rask". Bilen er jo kvikk, men den er vesentlig tregere enn golfen jeg nevnte, som da er forsikret for mer og likevel billigere. Er det noen her som ser en tydelig grunn til at forsikringen på min bil er så mye dyrere? For jeg ser det ikke. 

Anonymkode: 1d74e...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk sånn sammenligningsside, Google det. Så får du opp billigste. 

Vi har en Volvo v70 TDi 98 modell, 16000 km i året, delkasko. Betaler 700. Den har vel 144 hester om jeg ikke husker feil, så din høres litt dyr ut.. 

Anonymkode: 1029b...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk sånn sammenligningsside, Google det. Så får du opp billigste. 

Vi har en Volvo v70 TDi 98 modell, 16000 km i året, delkasko. Betaler 700. Den har vel 144 hester om jeg ikke husker feil, så din høres litt dyr ut.. 

Anonymkode: 1029b...a28

Fikk vite forsikringsselskapet til han jeg nevnte og fikk et knalltilbud fra de, så det ordna seg! :laugh:

Anonymkode: 1d74e...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk vite forsikringsselskapet til han jeg nevnte og fikk et knalltilbud fra de, så det ordna seg! :laugh:

Anonymkode: 1d74e...323

Det blir vel lagt på ca 300 kr oppå det igjen fordi veiskatten nå er i forsikringen, Tviler på at noen har mellom 5-600 kr med full kasko og veiskatt.

Anonymkode: 1c5ee...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel lagt på ca 300 kr oppå det igjen fordi veiskatten nå er i forsikringen, Tviler på at noen har mellom 5-600 kr med full kasko og veiskatt.

Anonymkode: 1c5ee...c55

Joda, det har han. 580 kr er inkludert veiskatten på ca 270 kr. Jeg fikk omtrent same tilbudet. 

Anonymkode: 1d74e...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk vite forsikringsselskapet til han jeg nevnte og fikk et knalltilbud fra de, så det ordna seg! :laugh:

Anonymkode: 1d74e...323

Hvilket selskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, herremann skrev:

Hvilket selskap? 

Møretrygd

Anonymkode: 1d74e...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler i forsikring 5500 med full kasko for nyere bil. Blir da ca 670 pr mnd med trafikkforsikringsvagiften og 30000 km.

Anonymkode: 70349...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en Peugeot 307 HDI 2007-modell, med 1,6 liter motor og 90 hester. 75% bonus. Til nå har jeg betalt rett under 800 kr i måneden inkl. veiavgift. Har delkasko, og er forsikret for inntil 16 000 km i året og for sjåfør under 23 år. Pratet med forsikringsselskapet i dag, og de fikk ikke senket prisen med mer enn 130 kroner i måneden. 

Noen jeg kjenner har en Golf TDI 2008-modell med 105 hester og 1,9 liter turbodiesel. Bilen er forsikret for inntil 20 000 km i året, har fullkasko og er forsikret for sjåfør under 23 år. Han betaler 580 kr i måneden med 75% bonus. 

Jeg forstår bare ikke hvordan i alle dager min bil blir dyrere? Den er tregere, har mindre motor, mindre hestekrefter, er eldre, har delkasko vs fullkasko, osv osv. Eneste de sa da bilen min var forsikret, var at med en gang de ser at det er dieselbil med innsprøytning, blir det dyrere fordi da er bilen "rask". Bilen er jo kvikk, men den er vesentlig tregere enn golfen jeg nevnte, som da er forsikret for mer og likevel billigere. Er det noen her som ser en tydelig grunn til at forsikringen på min bil er så mye dyrere? For jeg ser det ikke. 

Anonymkode: 1d74e...323

Skal du sammenligne forsikring så må du også sammenligne hvilken hjelp og service du kan få dersom du har bruk for forsikringen din. Da ser du om du har betalt penger til et forsikringsselskap som vil hjelpe deg eller bryr seg null og niks. 

Vi hadde IF inntil vi ble påkjørt. Da så vi hvem og hva vi hadde betalt til. I tillegg hadde de feilberegnet grovt hva vi skulle betale i premie. Da dette fikk en gjennomgang måtte vi sette oss ned å skrive en lang og begrunnet klage med dokumentasjon, hvorpå de aller nådigst gikk med på at de desverre hadde gjort en feil. Vi fikk tilbakebetal et femsifret beløp som var feilinnbetalt i premie over flere år. Hadde vi ikke blitt påkjørt hadde kanskje feilen aldri blitt oppdaget. 

Anonymkode: 64d42...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...