AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Del Skrevet 20. august 2018 Holder nemlig ikke ut livet som kvinne. Alt blir lagt på våre skuldre, og det sosiale er utrolig vanskelig.. Kvinner trykker andre kvinner ned, og legger press på absolutt alt. Ikke kan du være deg selv heller. Menn derigmot har et bedre kameratskap, hjelper og støtter hverandre osv. Det er også lettere for menn å få seg jobb enn for kvinner. Menn kan være seg selv, og blir godtatt samme hva. Kvinner må omtrent leve et liv hvor de ikke gjør noe feil, da dette brukes mot dem for alt det er verdt. Menn kan være uflidde/stinke og likevel nyte respekt hos andre. Kvinner blir derigmot dømt nord og ned, fratatt positiv omdømme, jobb og vennskap.. Menn er så mye friere. De kan snakke om og gjøre hva de vil. Flere som har gjort seg slike tanker? Anonymkode: 79743...fee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Del Skrevet 20. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn kan være seg selv, og blir godtatt samme hva. Kvinner må omtrent leve et liv hvor de ikke gjør noe feil, da dette brukes mot dem for alt det er verdt. Menn kan være uflidde/stinke og likevel nyte respekt hos andre. Menn er så mye friere. De kan snakke om og gjøre hva de vil. Anonymkode: 79743...fee Dette stemmer ikke med min opplevelse som mann. Gresset er nok ofte grønnere på den andre siden.. Anonymkode: f11a2...d38 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Del Skrevet 20. august 2018 Åjada, visst har jeg innsett dette for lenge siden, dette er en del av virkeligheten, og viktig at alle kvinner klarer erkjenne og sette ord på. På mange måter kan man si at vi kvinner er samfunnets syndebukker. Menn trenger syndebukker for å klare leve med seg selv, for å kunne tillate seg å være frie og autentiske, med alt det innebærer av dårlige egenskaper. Man kan fint leve med sine dårlige egenskaper dersom det alltids finnes en kvinne man kan projisere faenskapen sin over på. Noen eksempler: Feite menn som absolutt ikke skal ha en overvektig kjæreste, og bodyshamer kvinner. Aldrende menn som snakker stygt om kvinners aldring. Gud bedre hvor mange venninner har jeg ikke som fortviler over ta mennene deres kan bruke stygge ord om kroppene deres, om deres aldringstegn, være seg pupper som henger litt eller at rumpe ikke er spretten nok, mens mennene selv har forfalt. NULL fokus på egen aldring, men kvinnene skal holde seg ungdommelige, hvis ikke er det påføring av skam med en gang. Og videre: det er greit for menn å gå etter yngre damer, mens når kvinner går etter yngre menn må det være noe galt med henne.. Så har man all mobbingen generelt rettet mot kvinner, fra menn. All volden, seksuell utnyttese, objektivisering, generell utnyttelse av kvinners samvittighet ift oppfølging av barn og husarbeid. Menn seiler bare gjennom livet og forventer at kvinner skal gjøre grovarbeidet. Menn sosialiseres opp til å tenke på seg selv. Kvinner sosialiseres opp til å tenke på alle andre enn seg selv. Dette utnytter menn til det fulle. Anonymkode: 100a5...bac 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Del Skrevet 20. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke med min opplevelse som mann. Gresset er nok ofte grønnere på den andre siden.. Anonymkode: f11a2...d38 Det er mye strengere å være kvinne. Alt går på føleri og hormoner, som resulterer i ustabilitet. Veldig vanskelig å få innpass og aksept som kvinne, med mindre man har høy status eller er noe.. Anonymkode: 79743...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Del Skrevet 20. august 2018 Jeg er kvinne og kjenner meg ikke igjen. Enkelte trykker deg ned ja, da søker man nye bekjentskaper (forøvrig er ikke menn alltid så mye bedre her...) Menn har nok like mange krav rettet mot seg og seiler ikke gjennom livet. Har aldri opplevd at det er vanskelig å få jobb som kvinne. Hvis du synes kravene er for høye, så ignorer dem. Du trenger ikke blidgjøre andre enn deg selv. Anonymkode: 11b67...4d6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #6 Del Skrevet 20. august 2018 Som mann risikerer å du bli uskyldig dømt for voldtekt, og kvotert vekk til fordel for mindre smarte kvinner. Er dette virkelig noe særlig å trakte etter ? Anonymkode: d53c9...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslemøy22 Skrevet 20. august 2018 #7 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Holder nemlig ikke ut livet som kvinne. Alt blir lagt på våre skuldre, og det sosiale er utrolig vanskelig.. Kvinner trykker andre kvinner ned, og legger press på absolutt alt. Ikke kan du være deg selv heller. Menn derigmot har et bedre kameratskap, hjelper og støtter hverandre osv. Det er også lettere for menn å få seg jobb enn for kvinner. Menn kan være seg selv, og blir godtatt samme hva. Kvinner må omtrent leve et liv hvor de ikke gjør noe feil, da dette brukes mot dem for alt det er verdt. Menn kan være uflidde/stinke og likevel nyte respekt hos andre. Kvinner blir derigmot dømt nord og ned, fratatt positiv omdømme, jobb og vennskap.. Menn er så mye friere. De kan snakke om og gjøre hva de vil. Flere som har gjort seg slike tanker? Anonymkode: 79743...fee Bare se på Per Sandberg Endret 20. august 2018 av Pianojenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 20. august 2018 #8 Del Skrevet 20. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Holder nemlig ikke ut livet som kvinne. Alt blir lagt på våre skuldre, og det sosiale er utrolig vanskelig.. Kvinner trykker andre kvinner ned, og legger press på absolutt alt. Ikke kan du være deg selv heller. Menn derigmot har et bedre kameratskap, hjelper og støtter hverandre osv. Det er også lettere for menn å få seg jobb enn for kvinner. Menn kan være seg selv, og blir godtatt samme hva. Kvinner må omtrent leve et liv hvor de ikke gjør noe feil, da dette brukes mot dem for alt det er verdt. Menn kan være uflidde/stinke og likevel nyte respekt hos andre. Kvinner blir derigmot dømt nord og ned, fratatt positiv omdømme, jobb og vennskap.. Menn er så mye friere. De kan snakke om og gjøre hva de vil. Flere som har gjort seg slike tanker? Anonymkode: 79743...fee Du bør heller prøve å bli kvinne. Da ser du at det ikke er sånn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #9 Del Skrevet 20. august 2018 Dette kjenner jeg meg ikke igjen i overhodet. Jeg er fornøyd og takknemlig for at jeg er kvinne. Anonymkode: c2554...41b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #10 Del Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Holder nemlig ikke ut livet som kvinne. Alt blir lagt på våre skuldre, og det sosiale er utrolig vanskelig.. Kvinner trykker andre kvinner ned, og legger press på absolutt alt. Ikke kan du være deg selv heller. Menn derigmot har et bedre kameratskap, hjelper og støtter hverandre osv. Det er også lettere for menn å få seg jobb enn for kvinner. Menn kan være seg selv, og blir godtatt samme hva. Kvinner må omtrent leve et liv hvor de ikke gjør noe feil, da dette brukes mot dem for alt det er verdt. Menn kan være uflidde/stinke og likevel nyte respekt hos andre. Kvinner blir derigmot dømt nord og ned, fratatt positiv omdømme, jobb og vennskap.. Menn er så mye friere. De kan snakke om og gjøre hva de vil. Flere som har gjort seg slike tanker? Anonymkode: 79743...fee Men "har ikke lov" å snakke om følelser eller gråte. Menn risikerer også å bli uskyldig dømt for voldtekt. men det jeg synes er slitsomt er at kvinnen er alltid offeret, samme faen. Det er hun som må passe på så hun ikke legger seg ned, hun som er løs, hun som blir mast på om å sette seg i respekt fra andre kvinner. Og ja, kvinner er også flinke til å trekke andre kvinner ned. Anonymkode: 6a791...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #11 Del Skrevet 20. august 2018 Jeg er kvinne, og jeg kan heller ikke kjenne meg igjen i dette. Anonymkode: 66042...524 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #12 Del Skrevet 20. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men "har ikke lov" å snakke om følelser eller gråte. Menn risikerer også å bli uskyldig dømt for voldtekt. Anonymkode: 6a791...e12 Menn har lov til å snakke om følelser, men de vil det ikke selv. Å gråte som en jente er et mobbeutsagn mange gutter tidlig begynner med ovenfor andre gutter i barnehage og skole. Anonymkode: 100a5...bac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #13 Del Skrevet 20. august 2018 Men når du da endelig er mann, vær klar over at du ikke får tilfredsstilt dine behov eller ditt savn, pga disse trykkende "umulige" damene (for å bruke dine ord) Tror nå helst på å ha hjertet på rett plass, jeg da. Og holder meg unna sånne damer du beskriver ❤️ Hilsen "lykkelig nok" Anonymkode: ff5f8...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 20. august 2018 #14 Del Skrevet 20. august 2018 (endret) Hvis man er født i et konservativt muslimsk land, javist, men i Norge, nope. Hvis jeg hadde våknet i morgen med mannekropp måtte jeg satt meg på liste over kjønnsskifte-operasjon med engang, det hadde jeg rett og slett ikke holdt ut . TS, du er svært svart/ hvitt i din omtale av de ulike kjønnene, og slik du skriver om hvordan det er å være kvinne, kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Endret 20. august 2018 av JaVel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #15 Del Skrevet 20. august 2018 Jeg tror ikke på et annet liv, derimot er du en idiot som ikke ser hvilke problemstillinger menn står overfor. Slike kvinnfolk, som deg sjæl. Anonymkode: bccf6...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #16 Del Skrevet 20. august 2018 Har en mann et snev av talent i noe, blir han hjulpet opp og fram. Folk heier på ham og kaller ham et geni. Har en kvinne talent, får hun beskjed om å starte på bunn og i typisk kvinneyrker. Jeg så dette på NAV, som jeg dessverre søkte hjelp hos. Jeg hadde en flott høy utdanning, toppkarakterer. De kom med demotiverende utsagn, så aldri på mine karakterer/talenter, henviste meg til å jobbe som vaskehjelp, kantinemedarbeider. Etter årevis med demotivering, det er overhodet ingen som har støttet meg og mine ambisjoner (som faktisk ikke var spesielt høye), er utdanningen min bare et stykke verdiløst papir. Anonymkode: 374d1...e11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 20. august 2018 #17 Del Skrevet 20. august 2018 Jeg er overhodet ikke enig i det at kvinner trykker hverandre ned og har mindre sterke og gode vennskap enn menn. Tvert imot faktisk, kvinner er ekstremt flinke til å støtte og ta vare på hverandre. Den sisterhood-greia står sterkt blant veldig mange kvinner, også i min vennekrets. Jeg vet at hvis noe skjer vil kvinnene som står meg nær trå til og støtte meg gjennom det. Jeg vet ikke om en eneste mann bortsett fra han jeg lever sammen med som vil gjøre det samme. Jeg synes menns vennskap virker mer overfladiske enn kvinners. Det er kanskje derfor mannfolkene tyr til kvinner når de trenger å snakke om vanskelige ting? Jeg har heller ikke problemer med å være meg selv med andre kvinner, og jeg opplever ikke at kvinner er så dømmende mot andre kvinner som mange vil ha det til. Ikke mot de de kjenner i alle fall, der pleier samholdet å være sterkt. Menn kan også være dømmende mot menn som ikke passer inn i deres verden. Veldig dømmende også. Jeg får mange ganger hakeslepp over hvor slemme ting mennene på jobben kan si når de snakker om menn som stikker seg ut på en måte de ikke liker. De er minst like ille som kvinner. Den eneste forskjellen jeg ser er at de har noe lettere for å si ting direkte til den det gjelder. Kvinner er mer konfliktsky og da blir det selvfølgelig vanskelig for den som havner i unåde å få tatt tak i det. Jeg er heller ikke enig i at menn kan være uflidde og stinke og likevel nyte respekt hos andre. Alle som har jobbet sammen med menn med dårlig hygiene vet at det snakkes om det i ordelag som ikke er positive. Kvinner kan da snakke om og gjøre hva vi vil? Jeg gjør i alle fall det. Har aldri opplevd at kjønn har vært en hindring der. Det er heller ikke vanskeligere for kvinner enn for menn å få jobbene de ønsker seg. Det eneste unntaket jeg kommer på er i små bedrifter som driver med tradisjonelt mannsarbeid. Det eneste jeg er enig i er at det ofte stilles høyere krav til kvinner i arbeidslivet og ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #18 Del Skrevet 20. august 2018 As good as it gets, Jack Nicholson, How do you write women so well?, Nicholson responds, I think of a man and I take away reason and accountability Dette sitatet beskriver forskjellen mellom damer og menn så fantastisk bra. Beste sitat om damer noensinne, men gjelder spesielt når man prøver å date dem. Anonymkode: d1c21...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 20. august 2018 #19 Del Skrevet 20. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: As good as it gets, Jack Nicholson, How do you write women so well?, Nicholson responds, I think of a man and I take away reason and accountability Dette sitatet beskriver forskjellen mellom damer og menn så fantastisk bra. Beste sitat om damer noensinne, men gjelder spesielt når man prøver å date dem. Anonymkode: d1c21...779 Hvis man slummer, kanskje. Prøv å sikte litt høyere, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #20 Del Skrevet 20. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Åjada, visst har jeg innsett dette for lenge siden, dette er en del av virkeligheten, og viktig at alle kvinner klarer erkjenne og sette ord på. På mange måter kan man si at vi kvinner er samfunnets syndebukker. Menn trenger syndebukker for å klare leve med seg selv, for å kunne tillate seg å være frie og autentiske, med alt det innebærer av dårlige egenskaper. Man kan fint leve med sine dårlige egenskaper dersom det alltids finnes en kvinne man kan projisere faenskapen sin over på. Noen eksempler: Feite menn som absolutt ikke skal ha en overvektig kjæreste, og bodyshamer kvinner. Aldrende menn som snakker stygt om kvinners aldring. Gud bedre hvor mange venninner har jeg ikke som fortviler over ta mennene deres kan bruke stygge ord om kroppene deres, om deres aldringstegn, være seg pupper som henger litt eller at rumpe ikke er spretten nok, mens mennene selv har forfalt. NULL fokus på egen aldring, men kvinnene skal holde seg ungdommelige, hvis ikke er det påføring av skam med en gang. Og videre: det er greit for menn å gå etter yngre damer, mens når kvinner går etter yngre menn må det være noe galt med henne.. Så har man all mobbingen generelt rettet mot kvinner, fra menn. All volden, seksuell utnyttese, objektivisering, generell utnyttelse av kvinners samvittighet ift oppfølging av barn og husarbeid. Menn seiler bare gjennom livet og forventer at kvinner skal gjøre grovarbeidet. Menn sosialiseres opp til å tenke på seg selv. Kvinner sosialiseres opp til å tenke på alle andre enn seg selv. Dette utnytter menn til det fulle. Anonymkode: 100a5...bac Her har vi en norgesmester i generalisering. Synes synd på deg, du har åpenbart dårlige erfaringer med menn og det har åpenbart gitt deg et forvridd syn på livet. Anonymkode: dbb01...464 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå