Gå til innhold

Styrketrening, armer! -jente. Les!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil trene armer uten at jeg får så store bulkete armer. Vil egentlig ha samme tynne armer, for liker ikke svære armer på jenter.

vet dere om noen trenings øvelser som trener armer, men ikke nødvenigvis gjør dem sånn svære og bulkete? 

 

- hilsen jente som nylig har startet med styrketrening

Anonymkode: 178c5...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil trene armer uten at jeg får så store bulkete armer. Vil egentlig ha samme tynne armer, for liker ikke svære armer på jenter.

vet dere om noen trenings øvelser som trener armer, men ikke nødvenigvis gjør dem sånn svære og bulkete? 

 

- hilsen jente som nylig har startet med styrketrening

Anonymkode: 178c5...2ad

Du vil trene armer, men du vil ikke ha resultater? 😂🤔

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WCKD skrev:

Du vil trene armer, men du vil ikke ha resultater? 😂🤔

Vil egentlig trene rumpe og mage bare, men det sies man må trene hele kroppen og ikke bare deler

Anonymkode: 178c5...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale yoga og trening med strikk. Jeg har en skade i albuen, og kan derfor ikke trene med tunge vekter. Derimot har en kombinasjon av yoga, trening med strikk (og noen ganger slyngetrening og kettlebells) hatt underverker på armene mine. De er definerte, men heller ikke superstore. Nå er jeg riktignok ganske lang, med lange armer, noe som kanskje kan ha en innvirkning, men jeg ble overrasket over hvor god effekt disse treningsformene har hatt på armene mine. Men jeg tror nok dette også er veldig  genetisk betinget, og de som har store, bulkete armer har gjerne genetisk anlegg for dette, i tillegg til at de trener MYE og har brukt lang tid på å oppnå de store musklene. Har også sett supersterke crossfit-jenter med slanke, trente armer og jeg har sett yogadamer med store muskler. 

Anonymkode: 72062...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tror nok dette også er veldig  genetisk betinget,

Har et par venner jeg omgåes som har bakgrunn fra vest-Afrika, de trenger nesten bare se på en vekt for å få svære overarmer. Jeg derimot må jobbe hardt for at det skal bli noe særlig synlig, selv om jeg kjenner at jeg er mye sterkere.

Anonymkode: 65150...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er ikke supererfaren innen styrke-verden, har bare i trent i et års tid, men jeg tror ikke du skal være redd for å få store, bulkete armer med det første. Jeg trener armer 3-4 ganger uka, i mellom 1,5 og 2 timer og jeg har ikke fått større armer. Jeg har derimot fått mer definerte og slankere armer (som såklart kan flekses til å bli større :) ) Så selv om jeg tipper genetikk har mye å si, så tror jeg at du som jente ikke skal stresse så mye med det, for det skal en del intensiv og målrettet trening til før vi får skikkelig store muskler :) 

Anonymkode: 32dba...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for at du får store armer. Bare tren i vei du :)

Anonymkode: 6a033...d9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil egentlig trene rumpe og mage bare, men det sies man må trene hele kroppen og ikke bare deler

Anonymkode: 178c5...2ad

Om du ikke vil trene armer trener du ikke armer. De er forresten med i de aller fleste overkroppsøvelser, så du blir ikke skeivtrent om du dropper øvelser som er spesifikt for armer.

Selv trener jeg armer en gang i uken og har synlige biceps og triceps, men armene min er ikke svære av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting, TS, ikke skriv «Les!!!» i overskriften. Alle på et forum vil at man skal lese innleggene deres...

Anonymkode: 65150...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent styrke i mange år, og det tar lang tid å få store muskler! De kommer ikke i løpet av natta, for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 18.51, BMW 5-serie 535D skrev:

Tren senene i armene ikke musklene, er de som gjør deg sterkest 

Haha, altså, hæ?

Anonymkode: d00f6...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, altså, hæ?

Anonymkode: d00f6...3e4

Om man trener senene istedenfor musklene får man ikke store armer men enda sterkere enn om man trener musklene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Om man trener senene istedenfor musklene får man ikke store armer men enda sterkere enn om man trener musklene

 Vennligst forklar? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

 Vennligst forklar? :fnise:

Ved trening av senene i kroppen kan man se ut som en svekling men i virkeligheten ha en vanvittig styrke som ikke den største muskelmannen er i nærheten av. Veldig vanskelig å finne ut av treningsmåter å trene senene på da de som vet det ikke vil si for mye om det. Så hvis man mil være sterk og ikke ha store muskler er dette eneste løsningen

Endret av BMW 5-serie 535D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.8.2018 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Vil trene armer uten at jeg får så store bulkete armer. Vil egentlig ha samme tynne armer, for liker ikke svære armer på jenter.

vet dere om noen trenings øvelser som trener armer, men ikke nødvenigvis gjør dem sånn svære og bulkete? 

 

- hilsen jente som nylig har startet med styrketrening

Anonymkode: 178c5...2ad

Mange rep med lite vekt = små, men definerte muskler. Få rep med tung vekt = store muskler, men liten definisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ved trening av senene i kroppen kan man se ut som en svekling men i virkeligheten ha en vanvittig styrke som ikke den største muskelmannen er i nærheten av. Veldig vanskelig å finne ut av treningsmåter å trene senene på da de som vet det ikke vil si for mye om det. Så hvis man mil være sterk og ikke ha store muskler er dette eneste løsningen

Men en trener jo musklene rundt senene for å stimulere senene på en måte. Så hun må jo da trene moderat og ha fokus på eksentrisk trening. Men hun kommer uansett aldri til å bli stor ved å bare trene vanlig styrketrening. Bakdelen med å være jente. 😂🙈 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Men en trener jo musklene rundt senene for å stimulere senene på en måte. Så hun må jo da trene moderat og ha fokus på eksentrisk trening. Men hun kommer uansett aldri til å bli stor ved å bare trene vanlig styrketrening. Bakdelen med å være jente. 😂🙈 

Spørs litt hvordan ho trener og hvor hardt ho trener, jenter kan bli store de og. Flaut å si det, men jeg har blitt knust til pulver og pinneved i håndbak av en yngre venninne av meg med noe på armene 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Men en trener jo musklene rundt senene for å stimulere senene på en måte. Så hun må jo da trene moderat og ha fokus på eksentrisk trening. Men hun kommer uansett aldri til å bli stor ved å bare trene vanlig styrketrening. Bakdelen med å være jente. 😂🙈 

Ikke i forhold til menn, men i forhold til andre kvinner kan hun jo bli stor. I hvert fall slik jeg oppfatter "redselen" til Ts. Men uansett, det å trene seg stor, det tar lang tid, riktig kosthold og masse motivasjon. De aller fleste som trener, vil ikke oppleve den "problemstillingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...