AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #481 Del Skrevet 28. mai 2019 Hei strikker bare med håndfarget garn og har vel ca 100 hesper i lageret! Anonymkode: e6d0f...cdb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 28. mai 2019 #482 Del Skrevet 28. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei strikker bare med håndfarget garn og har vel ca 100 hesper i lageret! Anonymkode: e6d0f...cdb Hvor kjøper du håndfarget garn? Har så lyst til å prøve å lage noe med det jeg også, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal finne frem i jungelen av produkter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 30. mai 2019 #483 Del Skrevet 30. mai 2019 På 28.5.2019 den 14.38, ^^Belle^^ skrev: Hvor kjøper du håndfarget garn? Har så lyst til å prøve å lage noe med det jeg også, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal finne frem i jungelen av produkter... Flere norske firma selger håndfarget garn. Jeg liker det fordi det gjerne er mer spill i fargene. Garnet til dropledesign.no liker jeg veldig godt. Fine farger og fint garn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 8. juli 2019 #484 Del Skrevet 8. juli 2019 Jeg trenger litt inspo folkens! Har ett hespe håndfarget fingering garn (rundt 27m) som jeg har lyst til å lage en topp av. Det er 420 meter i hespet, og toppen jeg egentlig har lyst til å strikke trenger litt mer (strikker som regel den minste størrelsen)(skal kjøpe to hesper til den så snart jeg finner en fin rustfarge ). Så ja, noen som har noen tips til fine topper, og som ikke ligger på ravelry? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. juli 2019 #485 Del Skrevet 8. juli 2019 4 hours ago, ^^Belle^^ said: Jeg trenger litt inspo folkens! Har ett hespe håndfarget fingering garn (rundt 27m) som jeg har lyst til å lage en topp av. Det er 420 meter i hespet, og toppen jeg egentlig har lyst til å strikke trenger litt mer (strikker som regel den minste størrelsen)(skal kjøpe to hesper til den så snart jeg finner en fin rustfarge ). Så ja, noen som har noen tips til fine topper, og som ikke ligger på ravelry? Hva med å finne en fin kontrastfarge til det garnet du har og strikke den toppen du har lyst på. Hvis du lager kanten nederst og rundt ermene i en annen farge, så kan det fungere fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. juli 2019 #486 Del Skrevet 9. juli 2019 14 timer siden, onyx skrev: Hva med å finne en fin kontrastfarge til det garnet du har og strikke den toppen du har lyst på. Hvis du lager kanten nederst og rundt ermene i en annen farge, så kan det fungere fint. Takk for tips! Det var jo ikke dumt. Jeg endte dog opp med å bestille ett hespe til i samme fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. juli 2019 Forfatter #487 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg følger en del håndarbeidere på nett og meningen er å la meg inspirere og kose meg med deres arbeider, men...så skjer det motsatte. De er så fryktelig produktive og kreative og får min egen fremgang til å kjennes som den står stille i forhold. Hvordan klarer de å legge ut så mange prosjekter i startfasen, så er de havveis, så er de ferdige og med et herlig resultat. På`n igjen med nytt prosjekt neste dag liksom. Hvordan får de det til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 22. juli 2019 #488 Del Skrevet 22. juli 2019 9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg følger en del håndarbeidere på nett og meningen er å la meg inspirere og kose meg med deres arbeider, men...så skjer det motsatte. De er så fryktelig produktive og kreative og får min egen fremgang til å kjennes som den står stille i forhold. Hvordan klarer de å legge ut så mange prosjekter i startfasen, så er de havveis, så er de ferdige og med et herlig resultat. På`n igjen med nytt prosjekt neste dag liksom. Hvordan får de det til? Hvem følger du? (Trenger inspirasjon 😄) En del instagrammere har innlegg liggende klare til publisering, det er ikke nødvendigvis sånn at alt postes den dagen bildet tas - og mange av de mest produktive strikker haugevis med babyklær med forholdsvis tjukt garn, da går det kjapt unna. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. juli 2019 #489 Del Skrevet 24. juli 2019 På 22.7.2019 den 10.53, Hoppetaujenta skrev: Jeg følger en del håndarbeidere på nett og meningen er å la meg inspirere og kose meg med deres arbeider, men...så skjer det motsatte. De er så fryktelig produktive og kreative og får min egen fremgang til å kjennes som den står stille i forhold. Hvordan klarer de å legge ut så mange prosjekter i startfasen, så er de havveis, så er de ferdige og med et herlig resultat. På`n igjen med nytt prosjekt neste dag liksom. Hvordan får de det til? Ja, noen har virkelig svære strikkegarderober! Noen av de er nok superstrikkere. Da jeg tok opp igjen strikkingen i begynnelsen av 20-årene hang jeg en periode på strikkekafe. Der var det ei som strikket FORT, et par sokker på en dag eller to. Ellers går det hos disse IG-erne mye i ensfarget strikk på relativt tjukke pinner, mange ser ut til å være hjemme i mammapermisjon. Når de er på bilferie strikker de mens mannen kjører, og benytter tydeligvis hver anledning de får til å strikke. På toppen av dette bruker mange mye tid på å iscenesette «idylliske» øyeblikk, med bildeplater og lys osv. Selv lurer jeg på det enorme forbruket av DYRT garn. Satt og lurte på om jeg skulle strikke en av cardiganene som er i vinden nå. Den skulle trilles med trippel kidsilk hele veien. Skulle jeg ha kjøpt for eksempel KFO Soft silk mohair til meg, er vi kjapt oppe i 1400-1500 kroner. SÅ lyst på formløs cardigan har jeg ikke, altså. 😂 Men den hadde nok gått kjapt å strikke og sett fin ut på IG. Tok faktisk meg selv i å tenke at teksturen hadde sett fin ut mot grov stein, men det er jo ikke steinen som skal ha jakke. 🙄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 24. juli 2019 #490 Del Skrevet 24. juli 2019 34 minutter siden, PecanPie skrev: Ja, noen har virkelig svære strikkegarderober! Noen av de er nok superstrikkere. Da jeg tok opp igjen strikkingen i begynnelsen av 20-årene hang jeg en periode på strikkekafe. Der var det ei som strikket FORT, et par sokker på en dag eller to. Ellers går det hos disse IG-erne mye i ensfarget strikk på relativt tjukke pinner, mange ser ut til å være hjemme i mammapermisjon. Når de er på bilferie strikker de mens mannen kjører, og benytter tydeligvis hver anledning de får til å strikke. På toppen av dette bruker mange mye tid på å iscenesette «idylliske» øyeblikk, med bildeplater og lys osv. Selv lurer jeg på det enorme forbruket av DYRT garn. Satt og lurte på om jeg skulle strikke en av cardiganene som er i vinden nå. Den skulle trilles med trippel kidsilk hele veien. Skulle jeg ha kjøpt for eksempel KFO Soft silk mohair til meg, er vi kjapt oppe i 1400-1500 kroner. SÅ lyst på formløs cardigan har jeg ikke, altså. 😂 Men den hadde nok gått kjapt å strikke og sett fin ut på IG. Tok faktisk meg selv i å tenke at teksturen hadde sett fin ut mot grov stein, men det er jo ikke steinen som skal ha jakke. 🙄 Noen er superkjappe strikkere, men de fleste som legger ut ferdige prosjekter daglig på IG har vært ferdig med de en stund tror jeg. Jeg legger sjelden eller aldri ut strikking på min IG, men jeg kjenner en del som gjør det og de samler opp ferdige prosjekter og publiserer fortløpende. Ser at mange av de som publiserer mye på IG ofte har babyplagg som luer, sokker og votter - og det tar jo et par timer å strikke stort sett. Om de har gensere/jakker til voksne så er det ofte på pinne 5-6. Så når vi som strikker herresokker på pinne 2.5 eller gensere på pinne 3 føler oss som skikkelige sinker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. juli 2019 #491 Del Skrevet 24. juli 2019 3 timer siden, Skravla skrev: Noen er superkjappe strikkere, men de fleste som legger ut ferdige prosjekter daglig på IG har vært ferdig med de en stund tror jeg. Jeg legger sjelden eller aldri ut strikking på min IG, men jeg kjenner en del som gjør det og de samler opp ferdige prosjekter og publiserer fortløpende. Ser at mange av de som publiserer mye på IG ofte har babyplagg som luer, sokker og votter - og det tar jo et par timer å strikke stort sett. Om de har gensere/jakker til voksne så er det ofte på pinne 5-6. Så når vi som strikker herresokker på pinne 2.5 eller gensere på pinne 3 føler oss som skikkelige sinker. Ja, ikke sant. Jeg strikker på en kort genser (perfekt til kjoler til vinteren!) med korte ermer, på pinne 2,5 og 3,5. Jeg tenkte at i disse sommertider ville jeg bruke ca en uke på den. Garnet er fint, hentet fra lageret jeg har liggende hjemme (som er aaaaalt for stort!). Men, det viser seg å være trått å strikke med. Hver maske er en kamp. Mot brått tok det dobbelt så lang tid. Blir heldigvis fint da. Godt jeg ikke er strikkeblogger eller IG-er. 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 24. juli 2019 #492 Del Skrevet 24. juli 2019 Jeg legger inn på Ravelry og da mest for egen oversikt. Greit å ha koll på garnlageret og hva som går ut og kommer inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. juli 2019 #493 Del Skrevet 24. juli 2019 53 minutter siden, Skravla skrev: Jeg legger inn på Ravelry og da mest for egen oversikt. Greit å ha koll på garnlageret og hva som går ut og kommer inn. Det har jeg også gjort, men jeg har ikke vært flink til å opprettholde det. Har forsøkt meg med ulike sorteringen av garnet. Det siste er etter farge, det fungerer ganske bra for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. juli 2019 #494 Del Skrevet 24. juli 2019 Jeg legger også på Ravelry, men har ikke oppdatert på en stund. Burde gjøre det. Her har det vært lang strikkepause pga sommerferie og at vi har vært bortreist, men nå har jeg strikket hjerteskjørt til datteren min og er i gang med speidergenser til mellomste (som ville ha sin egen etter at han så hvor fin eldstemann sin ble, veldig glad for at guttene også vil ha noe strikket en gang i blant). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 9. september 2019 #495 Del Skrevet 9. september 2019 På 24.7.2019 den 20.59, Arkana skrev: Jeg legger også på Ravelry, men har ikke oppdatert på en stund. Burde gjøre det. Her har det vært lang strikkepause pga sommerferie og at vi har vært bortreist, men nå har jeg strikket hjerteskjørt til datteren min og er i gang med speidergenser til mellomste (som ville ha sin egen etter at han så hvor fin eldstemann sin ble, veldig glad for at guttene også vil ha noe strikket en gang i blant). Hvor finnes oppskrift på speidergenser?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. september 2019 #496 Del Skrevet 9. september 2019 Akkurat nå, Vampyrina skrev: Hvor finnes oppskrift på speidergenser?? https://kmspeider.no/aktiviteter/speiderstrikk-article11411-871.html Dette er altså KFUK/KFUM-speiderne sin genser. Mine barns speidergruppe tilhører Norsk Speiderforbund, der er logoen litt (men ikke veldig) annerledes, så jeg brukte rett og slett Paint til å endre litt på selve logoen. Ikke vanskelig om du ønsker å gjøre det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 10. september 2019 #497 Del Skrevet 10. september 2019 På 9.9.2019 den 13.52, Arkana skrev: https://kmspeider.no/aktiviteter/speiderstrikk-article11411-871.html Dette er altså KFUK/KFUM-speiderne sin genser. Mine barns speidergruppe tilhører Norsk Speiderforbund, der er logoen litt (men ikke veldig) annerledes, så jeg brukte rett og slett Paint til å endre litt på selve logoen. Ikke vanskelig om du ønsker å gjøre det samme. Takk! Mine barn er også i speiderforbundet, så logoen er lett å gjøre noe med. Så fin genser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 12. september 2019 #498 Del Skrevet 12. september 2019 Så koselig å se en strikketråd her inne 🙂 Jeg ser så mange gensere jeg vil strikke for tiden, men jeg sliter med to ting.. ene er at jeg ikke liker mohair noe særlig, hverken å strikke med eller å ha mot kroppen. Det andre er at jeg blir så varm i disse genserne. Jeg har et par gensere i pinne 4-5, og det er helt uaktuelt å gå med de en hel dag inne. Så jeg skjønner ikke helt hvordan folk greier å gå med de? Så jeg driver og eksperimenterer litt for tiden med å strikke litt kortere gensere, ermer som er kortere, for å se om jeg får noe jeg kan bruke innendørs. Å strikke en genser i f.eks trippel mohair, jeg ville blitt kokt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. september 2019 #499 Del Skrevet 12. september 2019 5 minutter siden, Fortunatus skrev: Så koselig å se en strikketråd her inne 🙂 Jeg ser så mange gensere jeg vil strikke for tiden, men jeg sliter med to ting.. ene er at jeg ikke liker mohair noe særlig, hverken å strikke med eller å ha mot kroppen. Det andre er at jeg blir så varm i disse genserne. Jeg har et par gensere i pinne 4-5, og det er helt uaktuelt å gå med de en hel dag inne. Så jeg skjønner ikke helt hvordan folk greier å gå med de? Så jeg driver og eksperimenterer litt for tiden med å strikke litt kortere gensere, ermer som er kortere, for å se om jeg får noe jeg kan bruke innendørs. Å strikke en genser i f.eks trippel mohair, jeg ville blitt kokt! Jeg er en frysepinne, og bor i ullgensere fra september til mai. Er ikke superfan av mohair jeg heller, men børstet alpakka er nydelig synes jeg, og man får litt det samme uttrykket. Det går jo an å strikke korte ermer, ja. Jeg lager selv ofte med 3/4 erme. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. september 2019 #500 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg er ferdig med lillebrors speidergenser og nå har lillesøster også bestilt en, i blått. Skal starte på den når jeg er ferdig med lua jeg strikker nå. Og så ble jeg nettopp ferdig med Klompelompe glamgenser til lillesøster. :jupp: Litt irriterende at jeg satt igjen med et helt nøste silk mohair (hvordan er det mulig?). Ikke bare er garnet dyrt, men jeg får ikke levert tilbake og ett nøste er for lite til noe som helst annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå