Gå til innhold

Hvordan bør en 40-åring kle seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Konditorfrue skrev:

Så flotte klær 👍👍👍👍👍

Så teit de poserer de damene. 45-åringer som skal late som de er 5?

Anonymkode: 68da2...f99

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 38 år selv (som du siterer), så er ikke akkurat noen anorektisk tenåring selv. 

Anonymkode: 68da2...f99

Det gjorde jo ikke akkurat utsagnet noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Fjolleri skrev:

Det gjorde jo ikke akkurat utsagnet noe bedre.

Neivel. Jeg er i alle fall ganske sikker på at mange er enige meg i at det veldig ofte er kroppen som «gjør» eller ødelegger et antrekk.  En førtiåring med mage og polstring vil ikke se smashing ut uansett hva hun har på seg, og veien til «kjerring»-stempel er kort.

Anonymkode: 68da2...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel. Jeg er i alle fall ganske sikker på at mange er enige meg i at det veldig ofte er kroppen som «gjør» eller ødelegger et antrekk.  En førtiåring med mage og polstring vil ikke se smashing ut uansett hva hun har på seg, og veien til «kjerring»-stempel er kort.

Anonymkode: 68da2...f99

Poenget mitt var mer at du virker å ha et ganske forstyrra syn på hva kropp og helse er ment for.

Etter jeg fylte 30 har jeg stadig opplevd flere i venne/bekjentskapskrets som absolutt har fått kroppslige endringer - gjennom å miste håret grunnet cellegift, kvinner som har mistet evnen til å få barm grunnet sykdom eller som plutselig har fått kreft og dødd fra sine små barn.

Det er riktignok ikke bra for kroppen å ha sterk overvekt, og det er helt greit å ville se OK ut.

Men det rælet ditt om at litt mage er krise, og at litt fett kan «ødelegge» noe som helst (ødelegge antrekket? GUD for en krise :roll: ) er jo helt fullstendig tullete. Og en trist måte å vurdere kroppens funksjoner på. 

Nå liker ikke jeg kjerringstil, men noen krise i livet er det vel neppe. Det ødelegger jo ingenting.

Kan du få på deg en kjole så kan du faktisk gå med den uavhengig av om noen synes du er sexy nok eller veldreid nok. Ikke alt handler om hvorvidt man er pulbar, klær er bare klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Enig i dette. Bortsett fra at en BMI på 18 vil ofte se skrapa ut på en over 40. Tenker 20-24 er mer innafor.

Mange som innbiller seg at noen ekstra kilo gjør at de ser yngre ut, men det er helt feil. Ja, du blir kanskje glattere i ansiktet, men siden overvekten ofte legger seg rundt magen på voksne damer, så ser man alltid mye eldre ut med mye overvekt.

Anonymkode: 1f8db...253

Må nok si meg enig i at en bmi på 18 vil se skrapa ut. Jeg har en bmi på 17 og er da pr definisjon undervektig. Men resten er jeg ikke enig i.  Jeg så yngre, og bedre ut når jeg var lubben enn jeg gjør nå. Og jeg kjenner mange i 40 årene med litt mage som ser yngre og mer smashing ut enn tynnere venninner. Man behøver ikke se kjerring ut fordi om man har litt for mange kg på kroppen. 

Anonymkode: c6ebf...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit de poserer de damene. 45-åringer som skal late som de er 5?

Anonymkode: 68da2...f99

Du har virkelig dagen du!

Gå ut og få litt lys på huden. Spis noe (gjerne en bolle). La tiden gå og bli litt mer voksen ;)

Anonymkode: a4869...7b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wonders skrev:

Jeg har noen tusen bilder i mitt album på pinterest; her er det bare å kose seg. Jeg har en litt formell stil. Jobber på kontor så jeg liker heller å pynte meg enn å være for avslappet. Casual chick style -classy.

 

https://no.pinterest.com/lakrisheks/my-style-and-fashion/

 

 

:hjerter_rundt:

Her var det mye fint! 😍

Anonymkode: 5b149...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye fint! 😍

Anonymkode: 5b149...339

https://no.pinterest.com/lakrisheks/my-style-and-fashion/

 

Takk takk. Jeg har hatt denne stilen siden 20 årene. Og er snart 40 år. 

 

Det er veldig mange bilder å se på, og jeg brukte albumet til å finne tilbake til stilen min etter 3 år i mammaperm med to små barn. DET er terapi det. Satt å scrollet og noterte meg. Da var det ingen sak å kjøpe noe nytt, og matche det med noe jeg hadde fra før. Fordi jeg var så klar på hva som passet meg. Og hva jeg synes er pent.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Wonders skrev:

Jeg har noen tusen bilder i mitt album på pinterest; her er det bare å kose seg. Jeg har en litt formell stil. Jobber på kontor så jeg liker heller å pynte meg enn å være for avslappet. Casual chick style -classy.

 

https://no.pinterest.com/lakrisheks/my-style-and-fashion/

 

 

:hjerter_rundt:

Mye fint her! Er så lei av alt som skal være så veldig avslappet - det er hyggelig å se noen som kler seg stiling! :) 

Anonymkode: 8daf2...cd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye fint her! Er så lei av alt som skal være så veldig avslappet - det er hyggelig å se noen som kler seg stiling! :) 

Anonymkode: 8daf2...cd6

Allværsjakke er banneord for meg :haar::ler:

 

Skal du ikke ut på tur så la denne bli hjemme. Jeg bodde i slike jakker litt i barsel/mammaperm. Aldri mer. Let etter gode pene plagg med snitt og form i stedet.

 

 

Det er en del bilder med stiletthæler, så det kan dere bare se bort i fra. Jeg liker ikke slike heler, men har andre søte sko i stedet. 

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk hisser seg sånn opp og angriper de av oss som syns at slankt er fint og overvektig er kjerring. La meg ha disse preferansene! Jeg angriper ikke deg, du som er overvektig, jeg ser ikke ned på deg. Men jeg syns det er estetisk flottest med en slank kropp. Uansett alder. Dette har vært en selvfølgelighet i mange år, men i dag blir man kortfestet for å bare tenke tanken.

Klær ser bedre ut på en normal slank kropp! Og her diskuterer vi klær ikke sykdommen din som gjorde deg feit.

 

Anonymkode: f4ab5...c76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk hisser seg sånn opp og angriper de av oss som syns at slankt er fint og overvektig er kjerring. La meg ha disse preferansene! Jeg angriper ikke deg, du som er overvektig, jeg ser ikke ned på deg. Men jeg syns det er estetisk flottest med en slank kropp. Uansett alder. Dette har vært en selvfølgelighet i mange år, men i dag blir man kortfestet for å bare tenke tanken.

Klær ser bedre ut på en normal slank kropp! Og her diskuterer vi klær ikke sykdommen din som gjorde deg feit.

 

Anonymkode: f4ab5...c76

Jeg er ikke slank, jeg er bare bevisst på hva som passer til kroppsformen min. Det er ikke så lett klesmessig å være tynn eller overvektig. Kjenner meg alltid fin for meg selv. Og tenker det veier mest av alt :kghjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke, ettersom jeg har noen kilo ekstra selv: Men vekt og figur har svært mye å si for hvor velkledd man ser ut. Generelt synes man de slanke har bedre stil enn de litt runde, ser jo også her i tråden at de som trekkes frem er tynne/slanke.

 

Så det store spørsmålet er jo hvordan man skal kle seg om man kanskje har dårligere figur (mer på midten) og generelt noen flere kilo enn for 10-20 år siden. Selv har jeg kommet frem til at jeg kler bedre dressjakker enn strikkejakker, at jeg gjerne har topper som går over bukse-/skjørtekant (igjen - manglende midje) og bukser av god kvalitet som ikke er for trange. Andre kan ha andre utfordringer, men disse enkle rådene gjør i hvertfall at jeg ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Wonders skrev:

Allværsjakke er banneord for meg :haar::ler:

 

Skal du ikke ut på tur så la denne bli hjemme. Jeg bodde i slike jakker litt i barsel/mammaperm. Aldri mer. Let etter gode pene plagg med snitt og form i stedet.

 

 

Det er en del bilder med stiletthæler, så det kan dere bare se bort i fra. Jeg liker ikke slike heler, men har andre søte sko i stedet. 

Allværsjakke er noe herk når man har lyst å kle seg pent, men bor man i deler av landet med mye dårlig vær er det ikke til å komme utenom. Dessverre! 

Et annet problem er når man akkurat er så mange kilo overvektig at stor 46 er kanskje/kanskje ikke (mest det siste...). Da er det ikke lett å finne klær, både fordi det er lite av det i butikkene, og fordi det som finnes ofte er sydd for å passe damer som ikke har "former" (større damer har naturligvis mer fett, fordelt rundt pupper, mage, rumpe og lår.)

Derfor har jeg funnet frem symaskinen og skal lære meg å sy klær som sitter perfekt! 

Hæler er pent! Men direkte vondt og gå i når man har for mange kilo... 🙄

Anonymkode: 5b149...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 40 åring må da kunne kle seg som han eller hun vil.  Hvorfor skal alle andre dømme en person sin klesstil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stina234 skrev:

En 40 åring må da kunne kle seg som han eller hun vil.  Hvorfor skal alle andre dømme en person sin klesstil?

TS spør om tips, og det er klær vi diskuterer her. Vi "dømmer" ikke. Dette er et diskusjonsforum. du trenger ikke hisse deg opp over andre meninger enn dine egne.

Anonymkode: 1f8db...253

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS spør om tips, og det er klær vi diskuterer her. Vi "dømmer" ikke. Dette er et diskusjonsforum. du trenger ikke hisse deg opp over andre meninger enn dine egne.

Anonymkode: 1f8db...253

Forstår ikke hva du mener med hisse seg opp, hvem gjør det?  Tror du misforstår. Jeg vet hun spær etter tips og det er fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...