Gå til innhold

Hvordan bør en 40-åring kle seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 56 år, og synes den kjerringstil-tråden var ganske underholdende. Den stilen som går igjen som "kjerring" er traust og forutsigbar, men jeg skjønner behovet for denne type klær. Det er trygt, og man skiller seg ikke ut med en stor tunika, knehøye behagelige boots og et skjerf rundt halsen. Det er sånn veldig mange på min alder går kledd, og det er menneskelig natur å ville passe inn, å ville være litt uniformert. Og vet du, det er helt greit!

Selv har jeg alltid vært over snittet opptatt av klær og design. Jeg har trålet bruktbutikker i de fleste byer, og funnet mange skatter på veien. Jeg liker å følge med på hva som rører seg i motebildet, men jeg følger absolutt ikke trender. Jeg vet hva som passer min kropp, og legger vekt på kvalitet når jeg handler. 

Nå er jeg jo eldre enn deg, ts, men jeg kunne gå med mye av det samme jeg går med i dag for 20 år siden. Stilen min har nok alltid vært litt "fransk", med vekt på skreddersydde plagg, nøytrale farger og ikke for mye dilldall. Jeg liker stilen til Isabelle Hupert som er på min alder. image.thumb.png.b1c898af3c4a51f4809c7b7859f481f8.png

Men jeg kan også bli inspirert av damer med en "sprekere" stil. Som tørr å leke med farger og mønster, men er like stilsikre. Feks moren til Elon Musk: https://www.instagram.com/mayemusk/?hl=nb

Anonymkode: f4ab5...c76

Liker stilen! Og moren til E.M var skikkelig stilig! Litt vanskelig å overføre stilen til mitt dagligliv, men likevel inspirerende. Jeg har landet litt på at man lykkes om det man har på seg er gjennomført og litt mer gjennomtenkt enn jeans og trøye. Jeg har lett for bare ta på meg det som henger i skapet. 

Anonymkode: 5b149...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 40 så er man stor nok til å bestemme selv. 

Anonymkode: b2f30...5c5

Det er ingen som sier at jeg ikke klarer å bestemme selv. Jeg ønsker tips og inspirasjon. 

Anonymkode: 5b149...339

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 og liker stilen til Camilla Pihl og Vanessa Rudjord, de er begge over 40. De er flinke til å kle seg i gode basisplagg uten at det ser kjedelig ut. Dessuten er de flinke til å ta vare på hud og hår, noe som er veldig viktig når man runder 40. 

Anonymkode: 561c7...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 41 og liker stilen til Camilla Pihl og Vanessa Rudjord, de er begge over 40. De er flinke til å kle seg i gode basisplagg uten at det ser kjedelig ut. Dessuten er de flinke til å ta vare på hud og hår, noe som er veldig viktig når man runder 40. 

Anonymkode: 561c7...97f

Hud og hår er viktig. Der er jeg helt enig. Kikket på damene du nevnte, og synes C.P har en helt ordinær stil, egentlig. (Kjapp kikk!) Og V.R har tydeligvis en helt annen livsstil enn meg! Men begge er elegante, og har en mye lettere kropp å kle enn meg. Men jeg tar med meg det stilrene og enkle. Takk for tips!

Anonymkode: 5b149...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stil handler om så mye mer enn klær, hår og sminke men felles for absolutt alle er at "Less is more" omtrent alltid. Sammen med at man må føle seg vel selv også. Det hjelper ikke at alle sier du ser fantastisk ut om du føler deg elendig..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrine Sørland (38 år) men liker stilen :) 

Anonymkode: ef5ae...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare klærne som avgjør om man ser kjerring ut eller ei.  Man man en middelaldrende fremtoning hjelper det ikke så veldig med riktige klær.  Sminke, hår og med/uten briller spiller en stor rolle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Peonjenta skrev:

Det er ikke bare klærne som avgjør om man ser kjerring ut eller ei.  Man man en middelaldrende fremtoning hjelper det ikke så veldig med riktige klær.  Sminke, hår og med/uten briller spiller en stor rolle. 

Jeg ville også lagt til kropp på den lista. Etter mitt syn er kropp den viktigste faktoren som avgjør om et antrekk ser bra ut eller ikke. For kvinner på 40 + er det særlig viktig å ikke ha mage og annen unødvendig «polstring» på kroppen. Da ser man fort kjerring og satt ut uansett hva man har på seg.

 

Anonymkode: 68da2...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Her er det ei på 35 år som "ble ny". Syns hu ser eldre ut både før og etter makoveren.  Hun ble finere med nye klær, hår og sminke men hu ser 10 år eldre ut.  Fatter ikke at de tok så mye av lengden på den flotte håret.

https://www.kk.no/mote/jeg-vil-ha-en-forandring-70124628

Oi - ja. Hun ble fin, men ser virkelig ti år eldre ut. Endte opp som en 45-åring som ser smashing ut. Vet ikke om det er bra eller dårlig når man egentlig er en helt «grei» 35-åring.

Anonymkode: 68da2...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi - ja. Hun ble fin, men ser virkelig ti år eldre ut. Endte opp som en 45-åring som ser smashing ut. Vet ikke om det er bra eller dårlig når man egentlig er en helt «grei» 35-åring.

Anonymkode: 68da2...f99

Ser for meg at hun hadde kledd rettet hår og mer klassiske klær.    Da blir man vanskeligere å gjette alder på....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Peonjenta skrev:

Her er det ei på 35 år som "ble ny". Syns hu ser eldre ut både før og etter makoveren.  Hun ble finere med nye klær, hår og sminke men hu ser 10 år eldre ut.  Fatter ikke at de tok så mye av lengden på den flotte håret.

https://www.kk.no/mote/jeg-vil-ha-en-forandring-70124628

Hun så eldre ut enn 35 på før bildet, jeg syns hun så mye bedre ut på etter bildet. Hun har slitt, bleket hår, ustelt hår før makeoveren, etterpå er håret hennes MYE bedre og det er i grunnen det eneste som er endret. 

Anonymkode: 43afa...ed4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 år og finner mye fint på Høyer. Men som andre skriver her, det er ikke bare klær som avgjør hvorda man ser ut. 

Vel så viktig å holde seg slank, stelle negler, føtter, hår og hud. Briller og sminke har også myyye å si! 

Anonymkode: 36f48...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg er 43 og har alltid gått i jazzbukser, singlet og cardigan til hverdags. Er så utrolig komfortabelt at det kommer jeg nok til å fortsette med til pensjonistalder++.  Noen dager er alt i kjedelige farger, andre dager er alt fargerikt. Sommeren er det kun maxikjoler. Komfort foran mote.

Stor forskjell på klær som passer til hverdags og jobb og klær man bruker til fest. 

Anonymkode: 4d83a...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 45 år og finner mye fint på Høyer. Men som andre skriver her, det er ikke bare klær som avgjør hvorda man ser ut. 

Vel så viktig å holde seg slank, stelle negler, føtter, hår og hud. Briller og sminke har også myyye å si! 

Anonymkode: 36f48...f10

Så hvis man ikke er slank så er man per def utrendy og kjerring?

Anonymkode: 43afa...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis man ikke er slank så er man per def utrendy og kjerring?

Anonymkode: 43afa...ed4

Ser raskt litt mer bomsete og kjerring ut når man er overvektig, ja.

Anonymkode: 68da2...f99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok viktig å holde seg på en BMI på mellom 18-22 ja.  :)

Anonymkode: a6cac...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Ser raskt litt mer bomsete og kjerring ut når man er overvektig, ja.

Anonymkode: 68da2...f99

 

På 25.8.2018 den 3.37, AnonymBruker skrev:

Er nok viktig å holde seg på en BMI på mellom 18-22 ja.  :)

Anonymkode: a6cac...ccc

Enig i dette. Bortsett fra at en BMI på 18 vil ofte se skrapa ut på en over 40. Tenker 20-24 er mer innafor.

Mange som innbiller seg at noen ekstra kilo gjør at de ser yngre ut, men det er helt feil. Ja, du blir kanskje glattere i ansiktet, men siden overvekten ofte legger seg rundt magen på voksne damer, så ser man alltid mye eldre ut med mye overvekt.

Anonymkode: 1f8db...253

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjolleri
På 23.8.2018 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Jeg ville også lagt til kropp på den lista. Etter mitt syn er kropp den viktigste faktoren som avgjør om et antrekk ser bra ut eller ikke. For kvinner på 40 + er det særlig viktig å ikke ha mage og annen unødvendig «polstring» på kroppen. Da ser man fort kjerring og satt ut uansett hva man har på seg.

 

Anonymkode: 68da2...f99

Åh herlighet. 

Forhåpentligvis har kvinner på 40 lagt av seg kroppsforstyrrelsene.

Det utsagnet der er jo helt sjukt.

Jenter og gutter, samt menn og kvinner har variasjon i mengde kroppsfett og utseende.

Naturlig variasjon er NATURLIG. Og jada jada, jeg er innafor BMIkravet ditt. 

 

 

Endret av Fjolleri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjolleri skrev:

Åh herlighet. 

Forhåpentligvis har kvinner på 40 lagt av seg kroppsforstyrrelsene.

Det utsagnet der er jo helt sjukt.

Jenter og gutter, samt menn og kvinner har variasjon i mengde kroppsfett og utseende.

Naturlig variasjon er NATURLIG. Og jada jada, jeg er innafor BMIkravet ditt. 

 

 

Jeg er 38 år selv (som du siterer), så er ikke akkurat noen anorektisk tenåring selv. 

Anonymkode: 68da2...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...