Gå til innhold

Melding til samboer..


Gjest Trynefaktor

Anbefalte innlegg

1 time siden, Trynefaktor skrev:

Hun er en «venninne» fra gammelt av,vært sammen med en kompis av ham. Hun vet det,vet han har små barn også. 

Når du skriver venninne i anførselstegn, har det vært noe mer mellom dem? Eller er det fordi hun var sammen med en kamerat av han? 

Jeg vet ikke om jeg ville tolket at hun er interessert i han pga det hun skrev og hjerte, men samtidig finnes det dessverre damer som liker å prøve seg på opptatte menn...

Anonymkode: 0a950...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags forhold er det enkelte av dere er i, der dere lister dere rundt hverandre? Er det så farlig å spørre hva det handlet om? De er jo samboere, og hvis man ikke tåler at ens nærmeste spør om slikt, så har dere virkelig ikke den tryggheten og kommunikasjonen som trengs.

Hadde min samboer fått en slik melding, og jeg hadde sett den, så hadde jeg definitivt spurt ham om den. Det er jo ikke snakk om å gå til angrep på partneren sin, men man må nå ha såpass åpenhet, at dette er ting man med enkelhet snakker om. Selv om samboeren min hadde kun fått en vennlig melding fra noen, der de tok kontakt for første gang, så hadde jeg spurt. Det for å vise interesse, for å lære mer om vennene hans, og bli bedre kjent med fortiden hans. Han er jo min aller, aller nærmeste, og vi ønsker jo å bli best mulig kjent med hverandre på godt og vondt.

Hadde jeg fått en slik melding, og mannen min hadde sett den, så hadde han lett spurt «øh, hvem er det her, og hva vil han?». Jeg hadde jo hverken følt at han angrep meg, var sykelig sjalu, eller følt at jeg ble straffet, slik mange av dere mener TS sin samboer vil reagere. Mest sannsynlig hadde jeg vel vist ham meldingen, før han i det hele tatt fikk mulighet til å se den tilfeldig, og konferert med ham hva riktig svar hadde vært.

Nei, noen av dere må slutte å være så usikre, og ikke minst så dårlig på å gi råd. TS spør «skal jeg si noe?» - SI! Dere går rett i strupen på henne, og anklager henne for å skulle «drepe samboer», anklage, være sykelig sjalu, straffe samboeren sin, at det er synd på ham, og at hvis hun i det hele tatt tør å legge seg opp i hva partneren hennes gjør på, så mister hun ham. I alle dager er det slags munnkurv dere har i forholdene deres? 

Anonymkode: d5077...35e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags forhold er det enkelte av dere er i, der dere lister dere rundt hverandre? Er det så farlig å spørre hva det handlet om? De er jo samboere, og hvis man ikke tåler at ens nærmeste spør om slikt, så har dere virkelig ikke den tryggheten og kommunikasjonen som trengs.

Hadde min samboer fått en slik melding, og jeg hadde sett den, så hadde jeg definitivt spurt ham om den. Det er jo ikke snakk om å gå til angrep på partneren sin, men man må nå ha såpass åpenhet, at dette er ting man med enkelhet snakker om. Selv om samboeren min hadde kun fått en vennlig melding fra noen, der de tok kontakt for første gang, så hadde jeg spurt. Det for å vise interesse, for å lære mer om vennene hans, og bli bedre kjent med fortiden hans. Han er jo min aller, aller nærmeste, og vi ønsker jo å bli best mulig kjent med hverandre på godt og vondt.

Hadde jeg fått en slik melding, og mannen min hadde sett den, så hadde han lett spurt «øh, hvem er det her, og hva vil han?». Jeg hadde jo hverken følt at han angrep meg, var sykelig sjalu, eller følt at jeg ble straffet, slik mange av dere mener TS sin samboer vil reagere. Mest sannsynlig hadde jeg vel vist ham meldingen, før han i det hele tatt fikk mulighet til å se den tilfeldig, og konferert med ham hva riktig svar hadde vært.

Nei, noen av dere må slutte å være så usikre, og ikke minst så dårlig på å gi råd. TS spør «skal jeg si noe?» - SI! Dere går rett i strupen på henne, og anklager henne for å skulle «drepe samboer», anklage, være sykelig sjalu, straffe samboeren sin, at det er synd på ham, og at hvis hun i det hele tatt tør å legge seg opp i hva partneren hennes gjør på, så mister hun ham. I alle dager er det slags munnkurv dere har i forholdene deres? 

Anonymkode: d5077...35e

Signerer!

Anonymkode: 0a950...5d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags forhold er det enkelte av dere er i, der dere lister dere rundt hverandre? Er det så farlig å spørre hva det handlet om? De er jo samboere, og hvis man ikke tåler at ens nærmeste spør om slikt, så har dere virkelig ikke den tryggheten og kommunikasjonen som trengs.

Hadde min samboer fått en slik melding, og jeg hadde sett den, så hadde jeg definitivt spurt ham om den. Det er jo ikke snakk om å gå til angrep på partneren sin, men man må nå ha såpass åpenhet, at dette er ting man med enkelhet snakker om. Selv om samboeren min hadde kun fått en vennlig melding fra noen, der de tok kontakt for første gang, så hadde jeg spurt. Det for å vise interesse, for å lære mer om vennene hans, og bli bedre kjent med fortiden hans. Han er jo min aller, aller nærmeste, og vi ønsker jo å bli best mulig kjent med hverandre på godt og vondt.

Hadde jeg fått en slik melding, og mannen min hadde sett den, så hadde han lett spurt «øh, hvem er det her, og hva vil han?». Jeg hadde jo hverken følt at han angrep meg, var sykelig sjalu, eller følt at jeg ble straffet, slik mange av dere mener TS sin samboer vil reagere. Mest sannsynlig hadde jeg vel vist ham meldingen, før han i det hele tatt fikk mulighet til å se den tilfeldig, og konferert med ham hva riktig svar hadde vært.

Nei, noen av dere må slutte å være så usikre, og ikke minst så dårlig på å gi råd. TS spør «skal jeg si noe?» - SI! Dere går rett i strupen på henne, og anklager henne for å skulle «drepe samboer», anklage, være sykelig sjalu, straffe samboeren sin, at det er synd på ham, og at hvis hun i det hele tatt tør å legge seg opp i hva partneren hennes gjør på, så mister hun ham. I alle dager er det slags munnkurv dere har i forholdene deres? 

Anonymkode: d5077...35e

Takk for svar. Det ble litt voldsomt dette her.

Han har vært utro før,for mange år siden. Ikke med henne. Vi har gått lenge i terapi osv,går ikke inn på dette her.

Det er mest derfor jeg reagerte på meldingen fra denne venninnen. 

Har snakket med ham nå,tror dette er en (unødvendig) melding fra ei som akkurat har blitt singel og som mangler litt sosiale antenner og kanskje ønsket seg oppmerksomhet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trynefaktor skrev:

Takk for svar. Det ble litt voldsomt dette her.

Han har vært utro før,for mange år siden. Ikke med henne. Vi har gått lenge i terapi osv,går ikke inn på dette her.

Det er mest derfor jeg reagerte på meldingen fra denne venninnen. 

Har snakket med ham nå,tror dette er en (unødvendig) melding fra ei som akkurat har blitt singel og som mangler litt sosiale antenner og kanskje ønsket seg oppmerksomhet..

 

Hvis det allerede har vært et tillitsbrudd, så er jo åpenhet og god kommunikasjon enda viktigere for dere.

Og vi ser jo her hvor bra det gikk! Du spurte, det var ingenting, du kan legge det bak deg. Det er jo mye bedre, enn at det skal vokse seg til noe stort i hodet ditt. Det viktige er å gå inn i spørsmålet på en åpen og søkende måte, ikke med en konfronterende og anklagende tone. «Innocent until proven guilty» er en holdning jeg har til de fleste situasjoner. Og dere har sikkert lært mange knep og øvelser i terapi - bruk de!

Anonymkode: d5077...35e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i et vannglass. Det er vanlig å gi komplimenter og alskens emojier.

Anonymkode: 921e9...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart at hun har sendt et sånt bilde. Hadde hun tatt bilde av ham selv? 
Og det er også rart han ikke sa noe om det til deg? Det er ikke sikkert han har gjort noe, men det virker mistenksomt. Hvorfor skal hun tro hun har ´´grunn´´til å sende en sånn melding hvis ikke de hadde en litt for god tone mellom seg den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Øhh er nesten alle som svarer her 14år eller?

 

Synes som hun over at det hørtes ikke ut som noen flørt. I alle fall ikke fra hans side. Ikke alle som har noen store baktanker med å trykke på en «hjerte-knapp». 

 

Men uansett om hun dama sendte hjerter, så har ikke mannen din gjort noen galt. Så du burde virkelig la dette ligge om du ikke har lyst å fremstå hysterisk sjalu.. 

Anonymkode: f4ad1...a22

Har ei sånn venninne, sender hjerter i hytt og pine, og overhyggelige meldinger til både kvinner og menn med hjerter, maaange hjerter. Hun er bare sånn til alle. Betyr ingenting annet enn at hun vil være hyggelig og er redd for å ikke bli likt. 

Anonymkode: 36e79...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
2 timer siden, Skilpadden skrev:

Det er rart at hun har sendt et sånt bilde. Hadde hun tatt bilde av ham selv? 
Og det er også rart han ikke sa noe om det til deg? Det er ikke sikkert han har gjort noe, men det virker mistenksomt. Hvorfor skal hun tro hun har ´´grunn´´til å sende en sånn melding hvis ikke de hadde en litt for god tone mellom seg den dagen.

Hadde tatt det selv,ja. 

Synes også det er rart hun syntes hun hadde grunn til å sende en sånn melding. 

Hun har skrevet mer i dag,skrytt av hvor morsom han er bl.a. Og kjekk igjen. 

Han har ikke skrevet mer enn ok og ja.

Nå er jeg bare irritert på henne. 

 

Endret av Trynefaktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Oppfølger: nå vil hun ta en kaffe med ham. 

Herregud,kan hun ikke la ham være i fred. 

Hva er grunnen til at folk tillater seg å tro de kan ha en slik tone med noen de kjente for mange år siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 0.45, BMW 5-serie 535D skrev:

Ikke bra, søpr han rett ut hva det gikk ut på. Uansett jævlig unødvendig av ho å sende hjerte til han om ho vet han er sammen med deg uansett om de har gjort noe eller ikke 

BMW-5 serie og "ho" istedenfor "hun", telemarking? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HalldirV2 skrev:

BMW-5 serie og "ho" istedenfor "hun", telemarking? :)

 

Jepp 👍 som jeg har forstått så er det ikke lov å skrive på dialekt her inne, det jeg nemlig pleier å skrive. Så bokmål har gått litt i glemmeboken, særlig når jeg fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jepp 👍 som jeg har forstått så er det ikke lov å skrive på dialekt her inne, det jeg nemlig pleier å skrive. Så bokmål har gått litt i glemmeboken, særlig når jeg fort

Så du er Telemarking? Hah, jeg imponerte nettopp meg selv 😜🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Så du er Telemarking? Hah, jeg imponerte nettopp meg selv 😜🤣

Nope, itte helt det, du får gjette, så svarer je om d er rett 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Nope, itte helt det, du får gjette, så svarer je om d er rett 😉

Æsj, du kunne jo lata som du var det etter at jeg skrøt av min egen gjetting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HalldirV2 skrev:

Æsj, du kunne jo lata som du var det etter at jeg skrøt av min egen gjetting :P

Må itte lyve vettu, alltid lært at je må si sannheten 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Trynefaktor skrev:

Oppfølger: nå vil hun ta en kaffe med ham. 

Herregud,kan hun ikke la ham være i fred. 

Hva er grunnen til at folk tillater seg å tro de kan ha en slik tone med noen de kjente for mange år siden? 

Det er jo mannen din som må si stopp her! Hadde det vært min mann så hadde han sagt i fra for lengst. 

Anonymkode: 50bb4...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mannen din som må si stopp her! Hadde det vært min mann så hadde han sagt i fra for lengst. 

Anonymkode: 50bb4...126

Han har gjort det.

Jeg mente bare å si at hun burde skjønt det selv.

Endret av Trynefaktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...