Gå til innhold

Xanias bryllupstanker


Xania

Anbefalte innlegg

Alle har svart på innbydelsen, og det viser seg at vi bare blir 26 stk inkludert brudeparet. Litt færre enn jeg regnet med, men det blir forhåpentligvis et lite og koselig bryllup da.

Snille søskenbarnet mitt lurte på om hun ikke skulle pakke med seg trompeten, så hun kunne spille med på inn- og utgangsmarsjen. Det tror jeg blir flott å høre på!

Tror vi har det meste under kontroll, men det er jo selvfølgelig noen ting som gjenstår. Jeg må kjøpe papir til kirkeprogram, og silkebånd til "bordkort" (bordkort blir sløyfe rundt glasset, har droppet tanken på å ha bordkort/meny/program/sanger i ett siden toastmasteren har tatt ansvar for program og sanger.) Må kjøpe undertøy og smykke, og kanskje tiara. Sambo må kjøpe skjorte. Må bestemme blomsteroppsatser til middag og eventuelt i kirken og avtale møte med blomsterdekoratøren for å finne ut hvordan buketten min skal se ut. Får forhåpentligvis et møte med restauranten neste uke for å diskutere meny/vin og "hvem gjør hva når". Lista er heldigvis ikke så lang, men det er nok på under fire uker. Spennende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Tenk, om en uke på denne tida er jeg gift!! Sitter forhåpentligvis i boblebadet og vifter med tærne da, etter en lang, spennende, koselig og vellykket dag.

Har begynt å få litt nerver nå, sover ikke spesielt godt om natta. Det er mye stress på jobben for tida, og da hjelper det ikke så mye med bryllupsstress i tillegg. Som torsdag for eksempel; jeg hadde snakket med søskenbarnet mitt og fått vite hvilke inn- og utgangsmarsjer som skulle spilles. Litt senere ringte sambo organisten for å dobbeltsjekke at hun hadde fått alle opplysninger hun trengte til solosang, inn- og utgangsmarsj og salmer. Da hadde hun enda ikke hørt et pip fra sangerinnen, og hun var slettes ikke sikker på om hun kunne spille marsjene som var bestemt. De måtte hun øve på nå på søndag og så gi beskjed om det var greit! Proff organist? Burde kunne spille etter noter hvis det er jobben sin :-? Måtte få sangerinnen til å ringe så de kunne bli enige om solosangene, og det gikk heldigvis greit. Så nå venter jeg bare på avklaring på marsjene før kirkeprogrammene kan printes ut.,,

Har bestemt meg for å holde tale, og er nok ekstra nervøs på grunn av det. Har alliert meg med toastmaster som lar meg være førstemann på talelista. Pappa skal ikke tale, og sambo må vel egentlig bare finne seg i å bli andremann :hoho: (han vet enda ikke at jeg skal holde tale, så det håper jeg blir en hyggelig overraskelse.) Er ikke spesielt tøff på å snakke i større forsamlinger, men det får gå. Nå gjelder det bare å få skrevet ferdig talen og få øvet litt de siste dagene. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva har jeg fått gjort siden sist? Meny og drikke er bestilt, undertøy, smykke, øredobber og tiara er kjøpt. Har avtalt hvordan buketten skal se ut, det blir en variant av denne, men uten de blå blomstene. Kirkeprogram og silkebånd til bordkort er kjøpt inn. Fant også noen søte, små sølvfargede roser som skal holde båndet sammen rundt stetten på glasset. Sambo har kjøpt skjorte og CD med valsemusikk på. Dessverre var det bare raske valser på den CD-en, så det går ikke an å danse til (for oss ihvertfall...). Det som gjenstår da er å få skrevet ut kirkeprogram, skrevet på bordkortene, kjøpe CD med roligere valsemusikk, bestemme bordplassering og skrive ferdig talen! Det er vel ikke så verst, har jo en hel uke på oss :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare to dager igjen! :hoppe:

Alt på lista er avklart, sjekket og dobbeltsjekket. Bryllups"valsen" er valgt, det ble Lou Reeds "Just a perfect day". Det var trubadurens forslag, som vi ble veldig glade for. Nå gjenstår bare å øve litt mer på valsen, møte med presten i dag klokka 15, og så må jeg skrive ferdig talen min. Skal prøve å få skrevet siste rest nå snart, mens sambo er og henter antrekket sitt. I kveld kommer mamma og pappa, og da blir det vel ikke så mye tid til taleskriving, tenker jeg. Gleder meg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

WOW - to dager igjen!!! Kjenner det kribler i magen her jeg sitter når jeg tenker på det - det er en herlig følelse, ikke sant? :hjerter2:

På denne tiden i forrige uke var jeg rimelig spent, og holdt på med borddekkingen husker jeg. Det var utrolig moro!

Jeg ønsker dere lykke, lykke til på den store dagen - nyt de siste dagene som best du kan - det er en verdifull tid du er inne i, en tid som aldri kommer tilbake men som du kommer til å tenke tilbake på med glede så lenge du lever!

:hjerte: :dagensrose: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ får helt kribling i magen å lese om de siste dagene... I morgen skjer det :hoppe:

Lykke lykke til og nyt dagen :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere masse lykke til med den store dagen i morgen! :blomst:

LYKKE TIL!!! :-) alle dei beste ønsker for måradagen når du blir kåna :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg er inne og legger en hilsen til deg, men ville bare si GRATULERER MED DEN STORE DAGEN IDAG!!!!

Håper dere har en super dag!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...