Gå til innhold

Xanias bryllupstanker


Xania

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide å få min egen bryllupsdagbok til tanker, planer, spørsmål og funderinger. Har hodet fullt av bryllupsting, og synes tida går veldig fort frem mot 28.05.05 som er dagen vår. Mye er planlagt, men mye gjenstår også. Gift blir vi nå uansett, om ikke alle smådetaljer kommer på plass :sjarmor:

Litt om oss: Jeg er ei nordlandsjente som flyttet sørover på grunn av jobb for snart fem år siden. Han en Østfold-gutt som flytta til Oslo for tre år siden. En sen oktoberkveld 2002 møttes vi ute på byen, og har vært nærmest uadskillelige siden. I mai 2003 fridde han på sengekanten en kveld. Frieriet kom uventet og jeg ble fullstendig overrumplet, men svarte selvfølgelig ja :hjerter2: Sammen kjøpte vi forlovelsesringer hvor vi graverte inn Elsker deg. I fjor høst satte vi endelig dato, og nå er altså bryllupsplanleggingen i gang for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok og velkommmen i gjengen!

Hvor langt har du kommet da? Er kjolen på plass? Får vi se bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er på plass, og hva er ikke?

Klart:

*Kjolen henger i skapet hos forloveren (skal ikke bruke jakke). Har også kjøpt sko.

*Mannen har leid sjakett

*Lokale er bestilt - Villa Sandvigen ved Gamle Mossevei. Koselig restaurant i nydelige omgivelser. Hvis det blir bra vær tar vi bildene utenfor lokalet

*Fotograf er bestilt - Anne-Line Biberg i Ski

*Bryllupskaken forlanger Villa Sandvigen å få lage, det blir da marsipankake. Greit nok, jeg elsker marsipan!

*Kirken er bestilt - Manglerud kirke klokken 14 den 28.05.05

*Samtale med presten skal være torsdag 26. mai

*Prøving av ekteskapsvilkårene er godkjent, papirene er levert til presten

*Brudebukett og corsager er bestilt hos Winther Blomst

*Pynting av brud og forlover er bestilt hos Eden Brud

*Transport for brudeparet fra kirken til Villa Sandvigen er ordnet (vi låner den knallrøde, gamle Amazonen til sambos bror&svigerinne)

*Bryllupssuite er bestilt

*Vi har bestilt solist til å synge to sanger i kirken

*Inn- og utgangsmarsj spilles på trompet og orgel

*Forlovere er klare, min beste venninne og sambos eldste bror

*Toastmaster har takket ja

*Trubadur er booket

*Menyen er bestemt

*Søskenbarn og mann åpner pakker

*Kakebakere er bestemt

*Venninne tar bilder i kirka og på kirketrappa

*Invitasjonene er sendt ut og alle har svart

Ikke klart:

*Bestemme salmer og tekster til vielsen

*Avgjøre om vi skal ha blomster i kirka (synes den er ganske fin i seg selv, og er ikke sikker på om den trenger så mye pynt)

*Bestemme om vi selv skal ordne blomsterdekorasjoner til middagen. I utgangspunktet ordner Villa Sandvigen det, men jeg klarte ikke å få noe svar på hvordan oppsatsene ser ut - bare at jeg kunne bestemme farge på blomstene :-?

*Lage kirkeprogram

*Lage sanghefte/festprogram. Dette blir også bordkort

*Mannen må kjøpe skjorte

*Kjøpe smykker og undertøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Tomias! Som du ser har jeg nettopp lagt ut laaang liste over hva som er klart og ikke. Deilig å få det skrevet ned. Er ikke så mye som gjenstår som jeg egentlig fryktet. Er litt stressa for tida, både på jobben og med bryllupsplanlegging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

28. mai er jo ikke lenge til - faktisk bare 11 uker i dag!! Gifter meg helgen etter så jeg har oversikten :sjarmor:

Koselig at du har opprettet en dagbok. Blir spennende å slå følge med deg i siste innspurt. Jeg holder også på å sende ut invitasjonene i disse dager. Har akkuratt blitt ferdig med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj - bare 11 uker!! Det er jo slettes ikke lenge. Gleder meg kjempemasse! Bra du har full oversikt, Heidi, for det har visst ikke jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

:vinke::hoppe::vinke::hoppe::vinke::blomst::hoppe::blomst::vinke::hoppe::blomst::vinke:

Heisan du!

Så koselig med flere nordfra her inni "boksen". Bodde selv sørpå en periode. Åhhhhhh, der er det mange muligheter som vi ikke har her... :wink:

Må bare si: NYDELIG kjole du har valgt. Kjempelekker !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg har ventet på denne dagboken! ;)

Helt siden jeg fikk vite at du skal gifte deg samme dag som meg og i samme kjole! :ler:

Du har forresten valgt en fotograf som heter det samme som meg :tunge1:

Jeg synes det er så morsomt med så mange tilfeldigheter!

Kommer til å følge med masse her!

Ser du skriver at du ikke skal bruke jakken til kjolen?

Hvorfor ikke?

Jeg skal bruke min, men den er dessverre for liten, så enten må jeg få noen til å sy den ut, eller så må jeg kjøpe ny!

Har du kjøpt kjole eller leier du?

(Hvis du har kjøpt, si ifra hvis du tilfeldigvis har jakken i Style: s190 Size:12 Color:White, da!

Hvis du vil selge den...) ;)

Ville bare vært helt hysterisk hvis du i tillegg til alt annet er samme størrelse som meg.. :hoho:

Lykke til, vennen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kjole det der altså... :-)

Gratulerer med dagbok forresten... Er litt treig jeg da :oops: , men :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsener, folkens :-)

Er kjempefornøyd med kjolen, den sitter som et skudd! (Og om jeg går ned et par kilo før bryllupet sitter den like bra, for den har snøring i ryggen :tunge1: )

Anyvold: Skulle ha stroppeløs kjole, så at det fulgte med jakke var helt tilfeldig. Har kjøpt kjole, men har ikke sett jakken enda. Skal hente kjolen neste uke så da får jeg vel jakken med. Er dessverre str. 14 da, ellers hadde jeg gladelig solgt den.

Har vært flink og fått skrevet ut de aller fleste invitasjonene i dag (på tide!). Sender dem ut i morgen med svaarfrist 15. april. Har kjøpt doble kort i serien "To hjerter", sølv, og skrevet ut på dem selv. Ble enkelt og pent, synes jeg. Lurer fremdeles litt på hvor mange jeg skal invitere fra jobben. Ei er selvskreven, vi har vært mye samme på fritida. Men så er det tre andre som jeg også har vært en del sammen med, men ikke så mye i det siste. Lurer på om det blir rart å invitere dem når vi skal ha såpass lite bryllup (blir 30-35 gjester)? Hva synes dere?

Har også satt et av søskenbarna mine på saken med å finne musikk til festen. Jeg har veldig lyst på levende musikk - tomannsband - men sambo er livredd for å få dårlige "fest-på-lokalet"-musikere... Tror likevel ikke han er så vanskelig å overtale hvis vi finner noen med greie referanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok mange flinke unge mennesker som spille masse god musikk!

Vi skal i tillegg til storband ha to kamerater til å synge og spille.

Blir sikkert veldig bra! :)

Men, du! Hvis du får jakken, ikke vil ha den/ikke kommer til å bruke den vil du likevel selge den til meg?

(eventuelt "leie" den til meg den dagen?)

Jeg skulle få byttet min i en større, men nå synes jeg det begynner å haste litt!

Jeg er heller ikke sikker på om str 12 passer perfekt, jeg har bare gjettet meg opp en størrelse. JEg har gått opp 6 kilo, mest over puppene.... :oops:

Uansett er det nok lettere å sy INN enn UT! ;)

Så da vet du at jeg er veldig interessert...! :tunge1:

Takk for besøket i dagboka mi igjen ;)

Makan til mange likheter altså!

Kan jo si litt mer om meg, så kanskje det blir slutt på likhetene! :ler:

Jeg spiller sax og klarinett. Jeg har astma. Jeg har kort hår! Ehhh... Jeg har skilte foreldre, to brødre... Liker motorsykler.

Typen er barbert på hodet!

Nå? Tar de slutt?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, nå er endelig kjolen kommet trygt i hus - dvs i forloverens leilighet :-) Godt å vite at den er på plass. Var og så på undertøy på lørdag, men fant ikke noe jeg likte så veldig godt. Endte opp med å bestille dette korsettet i str. 34 (størrelsesguiden sa 32, men det kan jo ikke stemme? Bruker 80B/40 til vanlig...). Håper bare det passer nå da. Må vel vente et par uker før det kommer.

Var på middag hos svigers i dag, og da fortalte svigermor at hun hadde skrevet sang til bryllupet. Synes det var kjempekoselig! Regner ikke med at det blir så mange sanger og taler, så det kom som en hyggelig overraskelse!

Ellers har vi sett på menyen i dag, og kommet frem til følgende:

Forrett

Hummer "Thermidor" med safranris

Hovedrett

”Coeur De Filet". Reinsdyrbiff, grønnsaker, kokte poteter, fløtesauce og rognebærgele

Dessert

Varme bjørnebær fra Svartskog flambert med is

Høres det godt ut? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Titter innom for å se hvordan du ligger an i planlegginga! Jeg gifter meg helga før deg, og jeg syns det er kjekt å ha noen å sammenlikne seg med! :wink:

Kjolen din er nydelig!

God påske, forresten! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Kverula. Alltid hyggelig at noen titter innom :wink:

Ting begynner sakte men sikkert å falle på plass - har akkurat snakket med trubadur Kyrre Mosleth som sannsynligvis skal spille i bryllupet. Han hørtes ut som en livat fyr :-) I utgangspunktet stiller han bare med gitaren, noe jeg synes høres kjempekoselig ut. Hvis vi vil ha mere type dansemusikk kombinerer han med musikk fra CD. Han spiller på Color Festival flere helger i april, så nå fikk vi plutselig en unnskyldning til å reise vekk et par dager også. Joho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å holde følge med deg! :)

Har du planer om å poste budsjett her?

Hadde vært moro å ha noe å sammenligne med... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg tilbake etter en deilig og avslappende påskeferie nordaførr. Hadde en lang og koselig cafetur med ei venninne som jeg dessverre får sett alt for sjelden. Hun gleder seg kjempemye til bryllupet, og lurte på om hun kunne hjelpe med noe. Det synes jeg er så koselig, det er nemlig ikke så altfor mye engasjement på bryllupsfronten i familiene våre. Vi ble enige om at hun kunne ta bilder på kirketrappa siden hun har tilgang til skikkelig kamera og har litt erfaring med å ta bilder i jobbsamenheng. I tillegg ringte det ene søskenbarnet mitt og takket så mye for invitasjonene, hun var helt i hundre og synes det er kjempetøft at vi arrangerer bryllup med "mange" gjester (hun og mannen giftet seg i USA i høst med bare forloverne til stede). Booket henne og mannen som pakkeåpnere i samme slengen. Så nå begynner ting sakte men sikkert å falle på plass. Gleder meg nå!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett, ja... Hadde ikke tenkt å legge det ut, men det er nå ikke så veldig hemmelig. Får bare litt fnatt når jeg ser hvor mye penger som går med! Har satt ca på det jeg ikke vet kostnader på enda. Er veldig usikker på hvor mye drikke som går med, og det er dyrt siden det er på restaurant...

valsekurs 400

brudebukett og knappehullsblomster ca 2000

oppsatser til bordene ca 400

brudekjole/søm/underskjørt, kjøpt 13900

sjakett, leie 1800

skjorte ca 1000

smykker ca 500

sko 1050

undertøy ca 1000

overnatting på hotell 1900

fotograf 4000

frisør/sminke for brud og forlover 4200

mat ca 17500

drikke til maten og festen ca 15000

bryllupskake 1800

solosang i kirke 1800

trubadur på festen 2500

transport hjem fra festen - taxi? 500

invitasjoner 700

program i kirken 400

sanghefte/bordkort 400

takkekort 2000

gjestebok 300

Det blir ca 75000 totalt.

Mye penger, men forhåpentligvis MYE moro også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi påmeldt bryllupsvalskurs kommende lørdag. Det blir spennende, jeg er ikke noe spesielt til danseløve (men syns det er moro!)

Kaker som skal bakes:

Ostekake 1: forlover

Ostekake 2: sambos niese

Sjokolade/konfektkake: samboeren til sambos nevø

Kake med svisker og eggekrem: svigerinne

Waleskringe: svigermor

Kvæfjordkake: svigermor

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ojojoj, nå er det under en måned til bryllupsdagen! Er merkelig lite nervøs, tror ikke helt det har gått opp for meg enda?!

Vel, siden sist har vi vært på valsekurs og har vel funnet ut at det ikke er så lett som det ser ut som. Skal nå likevel valse litt rundt på dagen, det hører liksom med :wink:

Vi har også hørt trubaduren synge og spille, og er veldig fornøyde med valget. Levende musikk blir helt sikkert et høydepunkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...