Gå til innhold

Brukere som begår personangrep på KG med tillatelse fra forumet.


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå møter du deg selv i døren. Trodde du ville bli kvitt hetsing, så gjør du dette selv mot en annen bruker?

Anonymkode: acd34...e3b

Det er en episode med Albert Åberg hvor det kommer en ny gutt i klassen. Denne nye gutten er brautende og ekkel, og jo slemmere han er jo mer tier de andre barna. Etterhvert er det blitt normalt at denne gutten, og tvillingene Per og Pål, som dilter etter, trakasserer de andre barna og ødelegger stemninga på skolegården.

De andre barna snakker om å gjenge seg sammen mot denne gutten, men bestemmer seg for at de sikkert kommer til å feige ut. Også er det ikke så realt det heller. Å gjenge seg sammen mot noen.

en dag tar gutten brillene til en annen i klassen og kaster dem opp i et tre. Da lyner det hvitt gjennom Albert, og han brøler til den nye gutten : «NÅ HOLDEEER DET»!! Alle barna blir stille, og den nye gutten blir forskrekket. «DU ER BARE DUM OG SLEM»! Roper Albert. «JA, DU DRO MEG I HÅRET»! Sier Milla. «OG DU TRÅKKET PÅ DET NYE SKJERFET MITT»! Roper Robert. «GI TILBAKE BRILLENE»! Roper Albert.

og det gjør den nye gutten.

- Noen må til slutt tørre å sette ned foten, selv om det er ubehagelig. Selv om det innebærer å «være den slemme» og risikere å bli «tatt» selv. 

For om ingen sier imot, så får bøllene bare holde på. 

Så forhåpentlig er beskjeden tatt og motatt, blant bøllene her på forumet. Så kan vi få være i fred, uten å skulle møte diffuse personangrep, i hver tråd man deltar i. 

 

Endret av veggteppe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest
33 minutter siden, veggteppe skrev:

Det er en episode med Albert Åberg hvor det kommer en ny gutt i klassen. Denne nye gutten er brautende og ekkel, og jo slemmere han er jo mer tier de andre barna. Etterhvert er det blitt normalt denne gutten, og tvillingene Per og Pål, som dilter etter, trakasserer de andre barna og ødelegger stemninga på skolegården.De andre barna snakker om å gjenge seg sammen mot denne gutten, men bestemmer seg for at de sikkert kommer til å feige ut. Også er det ikke så realt det heller. 

en dag tar gutten brillene til en annen i klassen og kaster dem opp i et tre. Da lyner det hvitt gjennom Albert, og han brøler til den nye gutten : «NÅ HOLDEEER DET»!! Alle barna blir stille, og den nye gutten blir forskrekket. «DU ER BARE DUM OG SLEM»! Roper Albert. «JA, DU DRO MEG I HÅRET»! Sier Milla. «OG DU TRÅKKET PÅ DET NYE SKJERFET MITT»! Roper Robert. «GI TILBAKE BRILLENE»! Roper Albert.

og det gjør den nye gutten.

- Noen må til slutt tørre å sette ned foten, selv om det er ubehagelig. Selv om det innebærer å «være den slemme» og risikere å bli «tatt» selv. 

For om ingen sier imot, så får bøllene bare holde på. 

Så forhåpentlig er beskjeden tatt og motatt, blant bøllene her på forumet. Så kan vi få være i fred, uten å skulle møte diffuse personangrep, i hver tråd man deltar i. 

 


Vi bør alltid legge vekt på våre styrker fremfor å plukke opp dårlig oppførsel fra andre. Hvilket også var mitt budskap i en annen tråd. Vi har tross alt de tilfeller - fra virkeligheten - der mobbeoffer ender opp med å selv bli mobber. 

Det er viktig å kjempe. Viktigst av alt er måten en kamp blir kjempet på. 

Endret av gjestvest
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gjestvest skrev:


Vi bør alltid legge vekt på våre styrker fremfor å plukke opp dårlig oppførsel fra andre. Hvilket også var mitt budskap i en annen tråd. Vi har tross alt de tilfeller - fra virkeligheten - der mobbeoffer ender opp med å selv bli mobber. 

Det er viktig å kjempe. Viktigst av alt er måten en kamp blir kjempet på. 

Det høres veldig fint ut. Men noen ganger er det sånn at målet helliger midlet.

om barn blir systematisk bøllet, hver eneste dag, og ingen griper inn, hverken lærere eller foreldre, så er det ikke bare naivt, men destruktivt, å la barna gå dag ut og dag inn, og bli trykket ned og dårlig behandla, uten å ta igjen. Noen nytter det ikke å snakke fornuft til. Man kan snakke til man blir blå, men det går ikke inn. De forstår ikke ord men de forstår handling. Når de speiles og møtes med nøyaktig samme behandling, SÅ skjønner de, alvoret.

Jeg synes også det er påfallende at når noen har gitt en person en blåveis, og vedkommende får et slag tilbake, så er det den siste som slo som skal kritiseres, fordi det forventes at den personen skal være så mye bedre eller helligere enn den som startet det hele. Vel; jeg er ikke det.

Jeg slår ikke først, men jeg svarer med samme mynt om noen svinger etter meg! 

Nå har du brukt ganske mange innlegg på å poengtere hvor feil du mener min oppførsel er, så jeg har tatt til meg tilbakemeldinga, den er notert. 

Endret av veggteppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

Noen må til slutt tørre å sette ned foten, selv om det er ubehagelig. Selv om det innebærer å «være den slemme» og risikere å bli «tatt» selv. 

Nettopp.

Det er så norsk mentalitet å straffe offeret. Er jo så synd på mobberen 🤦‍♂️😣

Anonymkode: 9bf73...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...