Gå til innhold

Brukere som begår personangrep på KG med tillatelse fra forumet.


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, WCKD skrev:

Du synes det er helt greit at rasismen og diskrimineringen får flyte?

" Rasisme og diskriminering "     Nå begynner det å bli direkte latterlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, bullehurk skrev:

" Rasisme og diskriminering "     Nå begynner det å bli direkte latterlig. 

Hvorfor er det latterlig?

Vedkommende jeg snakket med sier at alle skal få ha sine meninger. Det er jeg ikke enig i. Hatefulle ytringer har ingen plass her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:


Og derfor - "anonym bruker". Sørgelig, men sant - er en litt aktiv her, og argumenterer godt for seg, dess mer blir ting en har sagt eller delt i andre sammenhenger (spesielt personlige ting) vridd på og brukt mot en som angrep for å diskreditere og knekke personen i ymse tråder rundt om ellers på forumet.

Problemet er at mod/adm er ikke i alle tråder alltid - og det er heller ikke "den jevne bruker", så folk ser ikke nødvendigvis sammenhengen i det som foregår og trakkaseringen det egentlig er. Fordi leser en ting som f.eks eksempelet du siterer her, uten å ane noe om forhistorien og de 14 foregående trådene, så vil det bare se ut som en generell drittslenging. 

Det er dessverre relativt enkelt for den som ønsker å gjøre livet jævlig surt for andre her, men likevel fly under radaren 😕

Anonymkode: a1ae0...188

Enig, derfor anonym og ignorer.

Jeg har selv blitt utsatt for det TS beskriver.

I en og samme tråd ble jeg utsatt for:

- generelt personangrep ("jeg beklager at det fremstår som at jeg går etter deg", når jeg var den eneste i tråden som hadde ytret denne meningen.)

- ble tillagt meninger jeg ikke hadde ("jeg baserer svaret mitt på det du ikke har sagt")

- "oppriktige beklagelser" (fornærmelser og personangrep kamuflert som ros)

- "innrømmelser" ("jeg vet jeg var slem, og det var bevisst. Jeg beklager det ikke, i stedet anbefaler jeg det"),

Over tid fortsatte samme mønster i tråd etter tråd, og moderatorene kunne ikke gjøre noe for ingen regler ble brutt.

Deres hender er bundet, først og fremst fordi de er bundet til regelverket, men også som du sier, at de ikke ser hele bildet, og ser dermed ikke personangrepene som foregår i det skjulte.

Derfor anonym og ignorer. 

 

 

Anonymkode: 005e3...8f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, WCKD skrev:

Du synes det er helt greit at rasismen og diskrimineringen får flyte?

Som sagt hvis jeg misliker andres meninger logger jeg bare av. Jeg får si som voltaire; Jeg er uenig i dine meninger, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å hevde dem!

Er ikke du enig i det? Ytringsfrihet er det absolutte jeg tror på.

Jeg tror ikke på at du kan slette andre meninger enn din egen.

Jeg tror ikke på at ved å diskriminere andres meninger jobber du mot diskriminering, og jeg tror ikke på at ved å forby rasisme så jobber du mot rasisme.

Hvorfor er du voldsomt glad i sensur, og hvorfor misliker du så sterkt andres meninger enn din egen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kaller dette for hets og sjikane, har du ikke opplevd mye av det skjønner jeg.

Anonymkode: 65a8c...579

Alle som trakasserer folk anonymt her hetser, - for meg så gjør det ingenting, men ikke nekt for at du er anonym for annen grunn enn sjikaneringen!

Hvorfor klarer du ikke å si noe bra til folk når du er anonym? Er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, waco skrev:

Som sagt hvis jeg misliker andres meninger logger jeg bare av. Jeg får si som voltaire; Jeg er uenig i dine meninger, men jeg vil inntil døden forsvare din rett til å hevde dem!

Er ikke du enig i det? Ytringsfrihet er det absolutte jeg tror på.

Jeg tror ikke på at du kan slette andre meninger enn din egen.

Jeg tror ikke på at ved å diskriminere andres meninger jobber du mot diskriminering, og jeg tror ikke på at ved å forby rasisme så jobber du mot rasisme.

Hvorfor er du voldsomt glad i sensur, og hvorfor misliker du så sterkt andres meninger enn din egen?

Du har ikke friheten til å ytre hatefullt i Norge.

Jeg er meget glad i sensur av hatefulle ytringer, for vi ser hvilken vei verden går det tillates. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, WCKD skrev:

Du har ikke friheten til å ytre hatefullt i Norge.

Jeg er meget glad i sensur av hatefulle ytringer, for vi ser hvilken vei verden går det tillates. 

Kan ikke du komme med et eksempel på en hatefull ytring du ønsker å sensurere? Jeg forsøker å få tak i hva du mener, men jeg sliter litt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, waco skrev:

Kan ikke du komme med et eksempel på en hatefull ytring du ønsker å sensurere? Jeg forsøker å få tak i hva du mener, men jeg sliter litt!

Jeg skjønner at du misliker sensur. Jeg kan gi eksempler på noe annet enn hatefulle ytringer: forherligelse av pedofili. Oppfordring til vold. Det er mange årsaker til at man har og trenger sensur. At du personlig mener det er unødvenig er din mening, og den har du såklart rett til å ha. Men faktum er at forumet HAR sensur. Jeg mener de burde STRAMMES inn. Det er fordi jeg evner å oppføre meg sivilisert. Så om de modererer mer, og får luka ut brukere som hetser og håner andre, er det bare en lettelse for meg, siden jeg ikke har behov for å gjøre dette. Jeg blir ikke frarøvet noe, fordi jeg utøver ikke denne type adferd. Men enkelte brukere gjør det, og de gjør livet surt her inne for mange.  

Endret av veggteppe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg skjønner at du misliker sensur. Jeg kan gi eksempler på noe annet enn hatefulle ytringer: forherligelse av pedofili. Oppfordring til vold. Det er mange årsaker til at man har og trenger sensur. At du personlig mener det er unødvenig er din mening, og den har du såklart rett til å ha. Men faktum er at forumet HAR sensur. Jeg mener de burde STRAMMES inn. Det er fordi jeg evner å oppføre meg sivilisert. Så om de modererer mer, og får luka ut brukere som hetser og håner andre, er det bare en lettelse for meg, siden jeg ikke har behov for å gjøre dette. Jeg blir ikke frarøvet noe, fordi jeg bruker utøver ikke denne type adferd. Men enkelte brukere gjør det, og de gjør livet surt her inne for mange.  

Hvis man ikke har lyst til å at andre mennesker skal få slippe frem med sine meninger så må man bare slutte å være her selv.

Jeg er uenig med mange av de paragrafene her, for eksempel er det forbudt å si at cannabis er bedre enn å sitte på glattcelle, men det er lov å skrive at glattcellebehandlinger bra for cannabisbrukere! Altså en løgn er korrekt å si dersom den er lov.

Dette her er jo farlig. 

Tenk om det skulle vært forbudt å ønske at homofile giftet seg før det var tillatt at homofile giftet seg?

Er oppfordring til voldt forbudt her på forumet? Hvorfor var det da tillatt å ønske at regjeringen bombet libya i 2011?

Hvorfor sier du hele tiden at du ikke liker å håne mennesker og at du ikke gjør livet surt når du skaper en tråd inne på ros-ris-forumet når du anklager en bruker mot å gå mot folkegrupper i stedet for å spørre vedkommende selv?

Mangler du selvinnsikt, - er det derfor?

Jeg har bestandig vært redd for formynderpersoner som liker å begrense andre mennesker enn seg selv!

Endret av waco
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 17.27, veggteppe skrev:

Joda, det er lov så lenge du ikke nevner nick eller henvender deg til vedkommende direkte :) så slå deg løs :) 

Seriøst?:( Trist verden vi lever i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, waco skrev:

Kan ikke du komme med et eksempel på en hatefull ytring du ønsker å sensurere? Jeg forsøker å få tak i hva du mener, men jeg sliter litt!

 

5 timer siden, waco skrev:

Hvis man ikke har lyst til å at andre mennesker skal få slippe frem med sine meninger så må man bare slutte å være her selv.

Jeg er uenig med mange av de paragrafene her, for eksempel er det forbudt å si at cannabis er bedre enn å sitte på glattcelle, men det er lov å skrive at glattcellebehandlinger bra for cannabisbrukere! Altså en løgn er korrekt å si dersom den er lov.

Dette her er jo farlig. 

Tenk om det skulle vært forbudt å ønske at homofile giftet seg før det var tillatt at homofile giftet seg?

Er oppfordring til voldt forbudt her på forumet? Hvorfor var det da tillatt å ønske at regjeringen bombet libya i 2011?

Hvorfor sier du hele tiden at du ikke liker å håne mennesker og at du ikke gjør livet surt når du skaper en tråd inne på ros-ris-forumet når du anklager en bruker mot å gå mot folkegrupper i stedet for å spørre vedkommende selv?

Mangler du selvinnsikt, - er det derfor?

Jeg har bestandig vært redd for formynderpersoner som liker å begrense andre mennesker enn seg selv!

Du ønsker med andre ord å gjenskape Europa anno 1939-45?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, WCKD skrev:

 

Du ønsker med andre ord å gjenskape Europa anno 1939-45?

Nei motsatt. Jeg er mot formyndere som skal bestemme hva andre enn seg selv skal skrive og mene.

Jeg synes du er et fascinerende menneske som ønsker å begrense hva andre skal skrive og jeg synes det er gøy at du ønsker å diskriminere for og forhindre diskriminering!

Hvis ikke dette her er gøyalt så er det ingenting som er gøy;)

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, waco skrev:

Nei motsatt. Jeg er mot formyndere som skal bestemme hva andre enn seg selv skal skrive og mene.

Jeg synes du er et fascinerende menneske som ønsker å begrense hva andre skal skrive og jeg synes det er gøy at du ønsker å diskriminere for og forhindre diskriminering!

Hvis ikke dette her er gøyalt så er det ingenting som er gøy;)

Du synes det er greit at meninger som at homofile må drepes, kuffar må dø, de vantro skal lide etc. er ting folk skal få lov til å si helt uten konsekvenser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, WCKD skrev:

Du synes det er greit at meninger som at homofile må drepes, kuffar må dø, de vantro skal lide etc. er ting folk skal få lov til å si helt uten konsekvenser?

Alle som mener det må vel få lov til det? Hva er vantro forresten, jeg aner ikke, er det noe med overtro å gjøre?

På fillipinnene blir 40 til 120 mennesker drept i uka fordi de bruker illegale medisiner. Hva bryr du deg?

At noen mener at kuffar må dø gjør bare at jeg lurer på hvorfor?

Å nekte noen å mene noe er jo bare helt idiotisk. Hvis noen er uenige med deg må du spørre hvorfor de mener det de gjør. 

For eksempel, saudi arabia praktiserer alle de tingene du nevnte, men hvorfor i allverden gjør du ikke noe for å fjerne norges ambassade i riyadh?

Skjønte du nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco skrev:

Alle som mener det må vel få lov til det? 

Nei, alle må ikke det. Norges lover definerer nemlig dette:

§ 185.1 Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig2 eller grovt uaktsomt3offentlig4 setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn,
c) homofile orientering, eller
d) nedsatte funksjonsevne.

 

4 minutter siden, waco skrev:

På fillipinnene blir 40 til 120 mennesker drept i uka fordi de bruker illegale medisiner. Hva bryr du deg?

At noen mener at kuffar må dø gjør bare at jeg lurer på hvorfor?

Å nekte noen å mene noe er jo bare helt idiotisk. Hvis noen er uenige med deg må du spørre hvorfor de mener det de gjør. 

For eksempel, saudi arabia praktiserer alle de tingene du nevnte, men hvorfor i allverden gjør du ikke noe for å fjerne norges ambassade i riyadh?

Skjønte du nå?

At du ikke forstår at ord kan lede til handlinger viser at du ikke har forstått ordets makt og hvorfor det er farlig å tillate hatefulle ytringer i en demokratisk rettsstat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er også en stor uting når brukere som har kommet til kort i en diskusjon, legger sine motstandere for regelrett hat, og går inn i andre tråder der de kommenterer at "nå dukker nok snart (navn på bruker) opp for å forklare for oss at dette ikke er riktig", og lignende personangrep.

Det er noen brukere her som skulle fått klar melding om at de ikke er ønsket på forumet om de ikke tåler å bli motsagt i en diskusjon uten å ty til usakligheter og personangrep.

Anonymkode: a6acd...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så ille opp, personangrep er ikke annet enn en svakhet; en mangel på retorikk og/eller kunnskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ikke ta det så ille opp, personangrep er ikke annet enn en svakhet; en mangel på retorikk og/eller kunnskap.

Det forsøpler forumet og gjør det mindre aktuelt for seriøse brukere å registrere seg. Derfor er det uheldig. Et forum bestående av en gjeng fjols vil ikke tiltrekke seg kunnskapsrike brukere som kan heve kvaliteten og skape trivsel.

Anonymkode: a6acd...4aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2018 den 17.16, veggteppe skrev:

@Uredd jeg leste ditt siste innlegg og noterer meg dine tanker. Hvordan du opplever at andre hetser og mener det er greit, får falle på din egen urimelighet. så med ande ord: dine «observasjoner» bryr meg midt i rævva. Det er tydelig at «visse» brukere slikker ryggen på hverandre når det trengs. At enkelte kvinnehatere får applaus og støtte for kvinnehat, eller hets, Er heller ikke så overraskende. 

Nå møter du deg selv i døren. Trodde du ville bli kvitt hetsing, så gjør du dette selv mot en annen bruker?

Anonymkode: acd34...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...