Gå til innhold

Brukere som begår personangrep på KG med tillatelse fra forumet.


Raven.Writingdesk

Anbefalte innlegg

(Og for å klargjøre det, så synes jeg det er sunt og smart å diskuterer reglement og moderering i blant, og å kjempe for å endre ting som ikke funker eller gjør det mindre trivelig. Og jeg mener ikke du er teit.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men for å ha det klart, jeg er klar over når jeg er drittsekk. Noen mennesker er voldelige. Det eneste «språket» de virkelig forstår og ikke minst respekterer: er vold.

Så neste gang «enkelte» kommer inn i en tråd for å fortelle «alle» at «de» «skriker og roper» så vet både «vi» og «dem» at dette er EN VITS. Denne tråden er laget for å dampveivalse over all kredibilitet til «slike personer», som holder på sånn. Så neste gang man leser at «disse» brukerne begynner å ta i bruk sine sedvanlige hersketeknkkker vet både «vi» og «dem» at «de» har fått dedikert tråder til seg som driter ut hvordan «de» holder på.

Og «de» vet at «vi» ser på «dem» som en patetisk vits, når «de» begynner sånn.

så mye av hensikten min, er allerede blitt oppnådd. :) 

Endret av veggteppe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller litt av, skjønner det er endel som ligger til grunn her som jeg ikke fatter, selv om jeg leste tråden som ble stengt etter tre sider. 

Uansett, fortsett å rapporter de som angriper deg og (for å bruke ditt ord fra forrige tråd) bedriver karakterdrap, selv om de skjuler seg bak generelle termer. Er det gjennomsiktig, bør det slås ned på og da er det ikke vits i å vente på at mods oppdager det selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å ta seg så på vei egentlig? Folk har forakt mot meg som person, og det må vel hvem som helst få lov til?

For eksempel, - når veggteppe ser et brukernavn hun ikke liker så i stedet for å spørre personen med brukernavnet hvorfor han har det navnet, velger veggteppe i stedet å følge sin egen fordomsfullhet og starte en tråd inne på ros-tips forumet hvor hun anklager personen med det nye brukernavnet å hetse folkegrupper!

I stedet for å spørre personen selv og fortelle at hun er intolerant for andres meninger av natur, - velger hun heller å rope på moderatorer og omtale personen i tredje persons form! 

Mennesker som ikke engang skjuler sin forakt mot andres meninger beundrer jeg litt mer enn de feige som later som de ikke forakter andres meninger.

Forresten helt til slutt, - dersom du ikke liker andre mennesker på forumet, - er det jo bare du som kan slutte å være her. Eller forlanger du at andre skal bli kastet ut for din egen skyld?

Fortell hva du mener!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner MYE om hva «enkelte» en gang med «noen» som en gang var «lagleder». 

Anonymkode: f9ae7...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette minner MYE om hva «enkelte» en gang gjorde med «noen» som en gang var «lagleder». 

Anonymkode: f9ae7...ebf

 

Anonymkode: f9ae7...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Zoey skrev:

Og dette er jeg enig med deg i. 

Problemet er nok at det er veldige gråsoner. 

For eksempel, for å fortsette å angripe deg som eksempel (igjen, beklager) så bør det være lov for meg å skrive at "Åh, jeg synes brukere som vil endre reglene er helt teite" fordi det er generelt og vidt, selv i en spesifikk tråd. Men om jeg skriver "Åh, brukere som maser så jævlig om personangrep i tråd etter tråd er teite" ikke burde være lov, fordi det skinner gjennom at det er noen veldig spesifikke jeg setter som mål. Men gråsoner, absolutt. I hopetall. 

Så jeg har egentlig ikke noe godt eller hett tips til hvordan det skal settes i praksis, annet enn å rapportere og skrive i rapporten at "Her refererer Zoey til meg og sier at jeg er teit." Også la moderatorene bruke eksisterende reglement til å fjerne det de er enig i er over kanten. Så får heller vi brukere bli flinkere til å eskalere klager til admin om vi ikke føler modereringen er god. 

Jeg er enig med deg og erkjenner at det er gråsoner. Men, her er det snakk om så spesifikke ting at det er ingen tvil om at det er sagt for 1.) å såre, 2.) det er EN person som skal «rammes». 

Jeg tar meg friheten til å sitere en annen bruker fra den opprinnelige tråden som ble stengt, for å illustrere HVOR personlig dette er: 

« Det er jo også trist at noen anklager så mange, så ofte for å drive med psykisk vold, mobbing og at deres lave selvfølelse er det verste som finnes og at man ikke fortjener forhold før man har bedret seg at noen glemmer at de har kommet med slike anklager engang (gjentatte ganger)».

Det er ganske SYKT, når brukere har åpnet opp om SÅ private ting, også blir det brukt imot vedkommende, men i steden for å si «DU SOM HAR SAGT», så er det «DE SOM SIER» 

- men dette er SÅ privat, SÅ personlig, at ALLE som følger med i timen vet jo at det er myntet på ett enkelt individ for å utøve personangrep !

Jeg har fått slengt etter meg ting som går på min omsorgsevne som mor. Jeg tar det ikke personlig, for er det EN ting i livet jeg vet jeg har gjort ganske bra, er det akkurat den delen som innebærer morsrollen. Men at noen har FREKKHET til å bare  FORSØKE å angripe min rolle som mor, enda den er totalt IRRELEVANT i den aktuelle tråden det gjelder, gjør at jeg går fra å være en verbal «sjiraff» til en «hulk». Og det er jo hva vedkommende ØNSKER. Motivet er jo å provosere. 

Når dette gjentar seg i tråd etter tråd, som jeg HAR rapportert, UTEN at noe skjer, så er det på tide å dra trollene frem i dagslys. «Ropende og skrikende», etter håret. Til spott og spe for alle. 

 

Endret av veggteppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, waco skrev:

Er det noe å ta seg så på vei egentlig? Folk har forakt mot meg som person, og det må vel hvem som helst få lov til?

For eksempel, - når veggteppe ser et brukernavn hun ikke liker så i stedet for å spørre personen med brukernavnet hvorfor han har det navnet, velger veggteppe i stedet å følge sin egen fordomsfullhet og starte en tråd inne på ros-tips forumet hvor hun anklager personen med det nye brukernavnet å hetse folkegrupper!

I stedet for å spørre personen selv og fortelle at hun er intolerant for andres meninger av natur, - velger hun heller å rope på moderatorer og omtale personen i tredje persons form! 

Mennesker som ikke engang skjuler sin forakt mot andres meninger beundrer jeg litt mer enn de feige som later som de ikke forakter andres meninger.

Forresten helt til slutt, - dersom du ikke liker andre mennesker på forumet, - er det jo bare du som kan slutte å være her. Eller forlanger du at andre skal bli kastet ut for din egen skyld?

Fortell hva du mener!?

Jeg skjuler jo ikke min forakt. Jeg tydeliggjør den, men innenfor forumreglene. Vil jo ikke bli kasta ut :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, veggteppe skrev:

Jeg anbefaler deg å gjøre det. Du kommer nemmelig til å møte selvutnevnte smådronninger her inne, og «disse» menneskene vil verbalt hetse og håne deg. Aller helst etter du har utlevert noe personlig. Og om du i noen sekund får lyst til å svare: jeg synes du er skikkelig råtten nå»! Så vent, pust, og skriv «jeg synes DE som sier ditt-eller-datt» eller jeg synes NOEN her i tråden er rasshøl. Da er det greit. Og du får ingen reprimande :) 

Jeg er hardhudet, så jeg tåler å høre mye fra folk uten å ta meg nær av de, det glir bare lett forbi 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg er hardhudet, så jeg tåler å høre mye fra folk uten å ta meg nær av de, det glir bare lett forbi 😎

Jeg også. Men jeg har en ganske heftig rettferdighetssans, så når noen er rasshøl og mobber og tråkker ned andre, så fillerister jeg dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg også. Men jeg har en ganske heftig rettferdighetssans, så når noen er rasshøl og mobber og tråkker ned andre, så fillerister jeg dem. 

Samme her, men jeg reagerer alltid mye mer når jeg opplever andre som blir mobbet enn meg selv. Er heller som et dyr og lar de som plager meg plage meg lenge før jeg samler alt opp og tar igjen en gang for alle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Samme her, men jeg reagerer alltid mye mer når jeg opplever andre som blir mobbet enn meg selv. Er heller som et dyr og lar de som plager meg plage meg lenge før jeg samler alt opp og tar igjen en gang for alle 

Det er vel kanskje det jeg gjør i tråden her. Det som gjorde at begeret rant over for min del var når en av de aller mest åpne, seriøse, hjertevarme og reflekterte brukerne her inne, tydeliggjør at vedkommende har delt noe personlig som «enkelte» har brukt imot dem, for å være jævlig. 

Så dette er absolutt karakterdrap av den personen som er så pill råtten som gjorde dette. Med forumets velsignelse. Siden det er innafor, med personangrep, når det gjøres «diffust». :) Blir jeg kasta ut må de kaste ut alle som driver diffus karakterdrap. Får jeg fortsette hetser jeg vedkommende ihjæl.

Win-win for min del. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, veggteppe skrev:

Virker som «enkelte» her føler seg truffet av denne tråden? ;) 

En anonymbruker som skal hetse har jo allerede tapt før hun får begynt. Det må være ganske flaut å sitte hjemme og sjikanere mennesker anonymt. Hva mennesker får til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, veggteppe skrev:

Jeg er enig med deg og erkjenner at det er gråsoner. Men, her er det snakk om så spesifikke ting at det er ingen tvil om at det er sagt for 1.) å såre, 2.) det er EN person som skal «rammes». 

Jeg tar meg friheten til å sitere en annen bruker fra den opprinnelige tråden som ble stengt, for å illustrere HVOR personlig dette er: 

« Det er jo også trist at noen anklager så mange, så ofte for å drive med psykisk vold, mobbing og at deres lave selvfølelse er det verste som finnes og at man ikke fortjener forhold før man har bedret seg at noen glemmer at de har kommet med slike anklager engang (gjentatte ganger)».

Det er ganske SYKT, når brukere har åpnet opp om SÅ private ting, også blir det brukt imot vedkommende, men i steden for å si «DU SOM HAR SAGT», så er det «DE SOM SIER» 

- men dette er SÅ privat, SÅ personlig, at ALLE som følger med i timen vet jo at det er myntet på ett enkelt individ for å utøve personangrep !

Jeg har fått slengt etter meg ting som går på min omsorgsevne som mor. Jeg tar det ikke personlig, for er det EN ting i livet jeg vet jeg har gjort ganske bra, er det akkurat den delen som innebærer morsrollen. Men at noen har FREKKHET til å bare  FORSØKE å angripe min rolle som mor, enda den er totalt IRRELEVANT i den aktuelle tråden det gjelder, gjør at jeg går fra å være en verbal «sjiraff» til en «hulk». Og det er jo hva vedkommende ØNSKER. Motivet er jo å provosere. 

Når dette gjentar seg i tråd etter tråd, som jeg HAR rapportert, UTEN at noe skjer, så er det på tide å dra trollene frem i dagslys. «Ropende og skrikende», etter håret. Til spott og spe for alle. 

 


Og derfor - "anonym bruker". Sørgelig, men sant - er en litt aktiv her, og argumenterer godt for seg, dess mer blir ting en har sagt eller delt i andre sammenhenger (spesielt personlige ting) vridd på og brukt mot en som angrep for å diskreditere og knekke personen i ymse tråder rundt om ellers på forumet.

Problemet er at mod/adm er ikke i alle tråder alltid - og det er heller ikke "den jevne bruker", så folk ser ikke nødvendigvis sammenhengen i det som foregår og trakkaseringen det egentlig er. Fordi leser en ting som f.eks eksempelet du siterer her, uten å ane noe om forhistorien og de 14 foregående trådene, så vil det bare se ut som en generell drittslenging. 

Det er dessverre relativt enkelt for den som ønsker å gjøre livet jævlig surt for andre her, men likevel fly under radaren 😕

Anonymkode: a1ae0...188

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, waco skrev:

Er det noe å ta seg så på vei egentlig? Folk har forakt mot meg som person, og det må vel hvem som helst få lov til?

For eksempel, - når veggteppe ser et brukernavn hun ikke liker så i stedet for å spørre personen med brukernavnet hvorfor han har det navnet, velger veggteppe i stedet å følge sin egen fordomsfullhet og starte en tråd inne på ros-tips forumet hvor hun anklager personen med det nye brukernavnet å hetse folkegrupper!

I stedet for å spørre personen selv og fortelle at hun er intolerant for andres meninger av natur, - velger hun heller å rope på moderatorer og omtale personen i tredje persons form! 

Mennesker som ikke engang skjuler sin forakt mot andres meninger beundrer jeg litt mer enn de feige som later som de ikke forakter andres meninger.

Forresten helt til slutt, - dersom du ikke liker andre mennesker på forumet, - er det jo bare du som kan slutte å være her. Eller forlanger du at andre skal bli kastet ut for din egen skyld?

Fortell hva du mener!?

Ja, du skulle vel likt at dette ble et ekkokammer fylt av dine egne, skremmende holdninger? 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, veggteppe said:

Jeg er enig med deg og erkjenner at det er gråsoner. Men, her er det snakk om så spesifikke ting at det er ingen tvil om at det er sagt for 1.) å såre, 2.) det er EN person som skal «rammes». 

Jeg tar meg friheten til å sitere en annen bruker fra den opprinnelige tråden som ble stengt, for å illustrere HVOR personlig dette er: 

« Det er jo også trist at noen anklager så mange, så ofte for å drive med psykisk vold, mobbing og at deres lave selvfølelse er det verste som finnes og at man ikke fortjener forhold før man har bedret seg at noen glemmer at de har kommet med slike anklager engang (gjentatte ganger)».

Det er ganske SYKT, når brukere har åpnet opp om SÅ private ting, også blir det brukt imot vedkommende, men i steden for å si «DU SOM HAR SAGT», så er det «DE SOM SIER» 

Vi kan jo se på det som positivt, det betyr at dersom vi misliker noen eller synes noen er teite, kan vi rakke ned på dem ved å ikke referere til dem :) 

Det er mange måter å skape dritt på i tråder der man unngår reglene, man må bare være sleip og manipulativ nok og late som om man egentlig forsøker være snill og saklig. Klarer du det kan du rakke ned på alle fritt uten konsekvenser. Personlig gidder jeg ikke det i lengden, men jeg ser potensialet til å gjøre en stor greie ut av det, og jeg har sett noen brukere som alltid slipper unna fordi de benytter seg av dette skuespillet, mens andre som er mer direkte får konsekvensene selv om oppførselen deres ikke egentlig er bedre

Anonymkode: d936f...e34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
4 timer siden, veggteppe skrev:

Neida, det er helt greit.

For eksempel kan jeg si:

»De som enda ikke har fått med seg at personangrep er helt greit, og sier at det umulig kan stemme, må jo være uintelligente høns og sikkert dum, disse personene er fullstendig blåst». 

Her har du moderatorer som gir klarsignal til denne type adferd. Men de «oppfordrer» til at vi ikke gjør det, men det er ingen regler mot det. 

Så; Slå deg løs :) 

 

Jeg tenker at de fleste vil jo nettopp ikke "slå seg løs", da dette er både usosial og skadelig atferd. Det ødelegger debattklimaet. Men den eneste løsningen jeg egentlig ser er at man får ignorere vedkommende som bruker slike debatt-teknikker. Men det er en dårlig løsning, fordi det er såpass mange som "lar seg trigge", og da er skaden skjedd. Er det ikke jeg som trigges av urettferdigheten i en tråd så er det en annen i en annen. 

Og før noen kommer rekende og sier at man er krenka eller personlig truffet: poenget er at slik debatt-teknikk kaster vide nett og er ment å såre. Det viser til meningsmotstandere som upålitelige kilder, og får ringvirkninger i en hel tråd. "Åja, disse andre kan jeg ikke stole på, de er tydeligvis x, y og z". Å påvirke mennesker i sårbare situasjoner til å kun høre på en viss type meninger synes jeg er moralsk galt. 

Og så er det bare så innihelvete provoserende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, WCKD skrev:

Ja, du skulle vel likt at dette ble et ekkokammer fylt av dine egne, skremmende holdninger? 😉 

Jeg vil at alle skal si hva de mener jeg. Og hvis jeg misliker at andre har sine meninger så logger jeg heller av kvinneguiden! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, waco skrev:

Jeg vil at alle skal si hva de mener jeg. Og hvis jeg misliker at andre har sine meninger så logger jeg heller av kvinneguiden! 

Du synes det er helt greit at rasismen og diskrimineringen får flyte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

En anonymbruker som skal hetse har jo allerede tapt før hun får begynt. Det må være ganske flaut å sitte hjemme og sjikanere mennesker anonymt. Hva mennesker får til! 

Hvis du kaller dette for hets og sjikane, har du ikke opplevd mye av det skjønner jeg.

Anonymkode: 65a8c...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...