Gå til innhold

Laser. kjørte for fort men ble ikke stoppet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, WCKD skrev:

Alle som er på veien hindrer noen. Så lenge man holder fartsgrensen og det ikke er utrykningskjøretøy som skal frem plikter man ikke å slippe forbi. Det man dog plikter er å holde godt til høyre og ikke øke farten når noen ønsker å kjøre forbi.

Så lenge det blir lang kø etter en bil så skal og bør vedkommende kjøre inn til siden å slippe forbi. Det bør også nr 2 og 3 også gjøre om de ikke tør å kjøre forbi når de kan. Er ofte jeg er nummer 15-20 i køen og jeg må dra forbi hele køen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte noen si en gang at det er ikke bil nr 1 som er skyldig i køen, det er nr 2 som ikke kjører forbi. 

Anonymkode: 07178...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så lenge det blir lang kø etter en bil så skal og bør vedkommende kjøre inn til siden å slippe forbi. Det bør også nr 2 og 3 også gjøre om de ikke tør å kjøre forbi når de kan. Er ofte jeg er nummer 15-20 i køen og jeg må dra forbi hele køen...

Mulig du mener han bør gjør det, men du finner det ikke hjemlet noe som helst sted at et kjøretøy som holder maksimal tillatt fart på en strekning skal måtte kjøre til siden for å slippe forbi bakenforliggende biler med mindre det er snakk om utrykningskjøretøy.

Du må ikke blande dine preferanser og ønsker med Norges lover. Du må heller ikke leve opp til BMW-stereotypen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, WCKD skrev:

Mulig du mener han bør gjør det, men du finner det ikke hjemlet noe som helst sted at et kjøretøy som holder maksimal tillatt fart på en strekning skal måtte kjøre til siden for å slippe forbi bakenforliggende biler med mindre det er snakk om utrykningskjøretøy.

Du må ikke blande dine preferanser og ønsker med Norges lover. Du må heller ikke leve opp til BMW-stereotypen...

Ja bør og skal det. 

Glad jeg byttet fra Subaru til BMW, akserelasjon og fart kan ikke sammenlignes, fantastisk bil å kjøre forbi med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja bør og skal det. 

Glad jeg byttet fra Subaru til BMW, akserelasjon og fart kan ikke sammenlignes, fantastisk bil å kjøre forbi med

Nei, man SKAL ikke det. Det står ingensteds i loven. At du mener man bør er noe helt annet.

Endret av WCKD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WCKD skrev:

Nei, man SKAL ikke det. Det står ingensteds i loven. At du mener man bør er noe helt annet.

Det avhenger jo av motoren. finnes Subaruer som drar som pokker, og du slipper stigmaet med å kjøre en BMW.

Har hatt Subaru, sterk fin bil det, men fartsmessig og akserelasjon er dag og natt i forskjell. Eneste jeg savner med den er fremkommeligheten og bakkeklaringen. kommer til å merke vesentlig forskjell på det til vinteren, men ellers komfort osv er også natt og dag.

Hvilken Subaru klarer å slå min BMW 535d med 310 hester diesel og 3 liter sylindervolum? 

Men ja, kommer kanskje til å kjøpe en ny Subaru som nr 2 bil om noen år kun pga fremkommelighet, bakkeklaring og perfekt 4 hjulsdrift system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Har hatt Subaru, sterk fin bil det, men fartsmessig og akserelasjon er dag og natt i forskjell. Eneste jeg savner med den er fremkommeligheten og bakkeklaringen. kommer til å merke vesentlig forskjell på det til vinteren, men ellers komfort osv er også natt og dag.

Hvilken Subaru klarer å slå min BMW 535d med 310 hester diesel og 3 liter sylindervolum? 

Men ja, kommer kanskje til å kjøpe en ny Subaru som nr 2 bil om noen år kun pga fremkommelighet, bakkeklaring og perfekt 4 hjulsdrift system

WRX STi. Skulle tro du kjører verdens beste bil, så har du en traktorbimmer.

Men ikke prat deg bort fra at du bedriver løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...