Gå til innhold

Min vei til Bachelor


Litjmusa

Anbefalte innlegg

Universitetet. Livet som student. Jeg har gledet meg og kom inn på studiet jeg søkte på. Startet for for noen dager siden. Spennende. Skummelt. Men også interessant.

Hadde mine første forelesninger i dag. Første dag uten å kjenne noen. Alle har noen, eller har blitt kjent. Unge folk er med i fadderuka. Jeg, jeg sitter her alene. Spiser alene. Smiler og sier hei, men jeg er eldre.

Hvirdan skal denne tiden bli? Jeg er spent.

Har annen utdanning i bunn, men ville så gjerne prøve noe nytt. Noe interessant, og noe jeg brenner for. 

Sitter nå og ser utover salen. Mye folk. Alle snakker.

Snart skal jeg hjem, la inntrykkene feste sh og så er det helg. Det blir godt kjenner jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En uke er gått. Forelesningene går fint. Men mye er repetisjon. Føler det er for lite utfordringer i faget, men har full forståelse for de som ikke kan noe om emnet. 

Jeg har snakket med folk. Men har lite til felles egentlig med noen så langt. Er på studier for å studere, men savner noen å «klikke» med på mitt nivå. 

En gutt, tror han var tyrkisk. Han snakka til meg og sa hei. Hyggelig. Og ei jente som var mye yngre enn meg. Veldig koselig. 

Gruppa mi derimot med voksne er spesielt. Barnslig? Ja. Ufokusert? Ja. 

Leser pensum alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hodepine i dag, har lest 13 timer hver dag siden skolen startet. Det er spennende, men mye å gape over. Føler jeg har for lite tid.

Sov godt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Litjmusa said:

Hodepine i dag, har lest 13 timer hver dag siden skolen startet.

Kanskje på tide å fokusere på studieteknikken i stedet for dette tullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med studiene. Blir spennende å følge deg fremover. Virker som du er fokusert og liker det du leser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...