Gå til innhold

Bytter dere ut skjermen hvis dere knuser mobiltlf?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort det IGJEN, knust mobilen min 2 ganger bare denne uka :( Og jeg har bare hatt den noen uker. Er en samsung s8, og den er så glatt! Men koster 3000 kr å fikse den og det er mye syns jeg. Så da er det tilbake til å bruke den gamle tlf og den nye ligger i en skuff. Er vel bare å kaste den. Ikke hadde jeg forsikring heller. Det var 7000 kr rett i dass. 

Hva gjør dere om dere knuser mobilen? Fikser dere den uansett hva det koster? 

Anonymkode: bf592...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fester på beskyttelse på sidene og bak, og så lar jeg være å miste den.

Anonymkode: 3438d...449

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har forsikringer som dekker slikt

Anonymkode: 7c91e...231

Er ikke de dyre? Venninna mi sa det er 700 kr i egenandel. Syns det er dyrt jeg. Nei da ser jeg ikke vitsen å kjøpe ny mobil ever, siden de blir jo bare herpa.. Og jeg er vanligvis veldig forsiktig men her glapp den i bakken. Jeg kunne fått en flybillett for de 7000 kr jeg har kasta bort nå :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lommebokdeksel, så det går fint om den faller i bakken. Har også s8. Til neste gang bør du ordne med beskyttelsesdeksel. 

Anonymkode: 85a89...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg er klønete, klarer jeg å ta vare på tingene mine, så til nå har ikke knust skjerm vært noe jeg har forårsaket. 

Førstepri med ny mobil er alltid skjermbeskytter og deksel av ett eller annet slag. 

Og selvsagt bytter jeg heller skjerm enn mobil, om jeg liker mobilen jeg har :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper du ikke deksel? Har S8+ har mistet den noen ganger men har gått bra.

Anonymkode: fafe5...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri knust skjermen, men hvis jeg skulle komme i skade for å knuse den, kjøper jeg ny mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikser den bare hvis det er billigere enn å kjøpe en ny, i tillegg til at jeg tenker over om telefonen er såppass gammel eller ikke at det kan være verdt å skifte den ut likevel pga. generell slitasje.

Hvis du har en telefon som er svært glatt og vanskelig å holde i/sklir ned fra flater, er du nødt til å bruke et beskyttelsesdeksel av noe slag. Mannen min slapp ned og ødela en ny telefon 2-3 ganger på én mnd. Da tvang jeg ham til å kjøpe et deksel for å beskytte den, for det er altfor dyrt å drive å må reparere/erstatte en telefon så ofte. Dekselet ikke bare beskytter telefonen, men det gjør den også mindre glatt så den ikke har falt ned en eneste gang siden (ironisk nok).

Anonymkode: fc689...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring, og det er verdt det. Kaster ikke en mobil til 8000 kroner bare fordi skjermen ble knust.

Anonymkode: 3037d...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det går på innboforsikringen din. Egenandelen er gjerne ikke så høy.

Anonymkode: 37ef1...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Sjekk om det går på innboforsikringen din. Egenandelen er gjerne ikke så høy.

Anonymkode: 37ef1...d8b

Eller reiseforsikringen dersom det skjedde utenfor hjemmet.

Anonymkode: 7d5bc...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjermbeskyttelse pluss at jeg har telefonen i et slikt lommebok-etui. Tok meg cirka to timer å bli vant til, er ikke særlig upraktisk og har aldri knust noen telefon. Kunne ikke falt meg inn ha en svindyr telefon totalt uten beskyttelse. Skjønner at de som klarer å være tilstrekkelig forsiktige nøyer seg med skjermbeskytter, men man skal være eksepsjonelt påpasselig om det ikke skal lønne seg å i hvert fall sette på et slikt ekstra glass foran skjermen. Påvirker ikke bruk i det hele tatt, ingen luftbobler om man passer på og gir god beskyttelse.

Samt forsikring, selvfølgelig, det er en like god sikkerhet om man har en ganske idiotsikker forsikring. Selv har jeg aldri trengt det siden jeg har både skjermbeskytter og etui, men å ikke ha sikkerhet hverken i form av beskyttelse eller forsikring er jo idioti.

Anonymkode: 1140b...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg lever litt i en boble :blink: Jeg skjønner ikke at folk klarer å knuse mobilskjermen :sjenert: Må ha mye penger tenker jeg... 

Da jeg kjøpte min Fon 7+ så betalte jeg tilsammen, inklusive forsikring, skjermbeskytter og etui, 12k kr. Jeg har mistet den ned tre ganger eller noe sånt. Null skade. Betaler jeg så mye for noe så skal det søren meg holde lenge og :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har beskyttelse på min, men har klart å knuse skjermen. For dyrt for meg å bytte skjerm, litt over 1000, telefonen kostet ca 2500 for 1 1/2 år siden. Så da bruker jeg den med knust skjerm så lenge den fungerer, så bytter jeg ut når det ikke går lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har forsikring for mobilen din i innboforsikringen? Jeg hadde det, måtte kun betale 500 kr for å få skjermen fikset. 

Flere forsikringsselskaper skriver at de dekker knust mobilskjerm dersom du har innboforsikring pluss, se her:

https://www.aftenbladet.no/bolig/Dette-visste-du-nok-ikke-at-innboforsikringen-din-kan-dekke-11354b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Er ikke de dyre? Venninna mi sa det er 700 kr i egenandel. Syns det er dyrt jeg. Nei da ser jeg ikke vitsen å kjøpe ny mobil ever, siden de blir jo bare herpa.. Og jeg er vanligvis veldig forsiktig men her glapp den i bakken. Jeg kunne fått en flybillett for de 7000 kr jeg har kasta bort nå :( 

Hvis du betaler 700 kroner i egenandel, så kunne du fikset skjermen 4 ganger for den summen du brukte på å fikse skjermen 1 gang. Skjønner ikke hvorfor du mener det er så dyrt. 

Samsung galaxy s8 er forøvrig en veldig glatt telefon. Moren min, som aldri har knust en mobil før, knuste sin 2 ganger før hun ga opp og kjøpte en annen telefon. 

Beskyttelsesdeksel og -glass er å anbefale forresten. Har ikke knust en eneste skjerm siden jeg konsekvent begynte å bruke det på mobilen, og jeg er verdens mest klønete person. Har knust mobiltelefoner siden jeg hadde min første Nokia 3310, og det er MANGE telefoner siden. Nå har jeg hatt en iPhone 7 i straks 2 år og den er like fin. Har byttet beskyttelsesglass noen ganger da, men det er mye billigere enn å bytte skjermen, så det går.

Anonymkode: f2544...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...