Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2002 #1 Del Skrevet 18. august 2002 hei .. er det noen her inne som har noen gode tips på hvordan man best mulig organiserer hverdagen når man har masse å gjøre ? hvordan får dere tid til alt ? jeg har full jobb - et hus å ta vare på , studier, og en del møter på kveldstid.. + trening.. akkurat nå ser jeg for meg hvordan alt kommer til å hope seg opp hjemme , så alle gode tips mottas med takk! hvor mye forventer dere av samboeren når det gjelder husarbeid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. august 2002 #2 Del Skrevet 18. august 2002 Det er neppe mulig å få tid til alt - og flinke piker som prøver på det brenner fort ut. Du må prøve å prioritere det du mener er viktig - og husk å sette av tid til å være bare deg også.... Ikke akkurat et råd, men slik gjør vi det i en familie hvor alle har det travelt, og ingen liker husarbeid: Vi ser på husarbeidet som en dugnadsjobb som må gjøres, og så avtaler vi hvem som tar ansvar for hva den følgende uka, eller måneden - også ut fra hva som ellers står på programmet. Det fører til at huset ikke alltid er "prikkfritt", for det er den som har ansvaret for jobben som bestemmer når og hvordan den utføres. Samboern - er ikke han en del av husholdningen eller bo-fellesskapet da? Jeg forventer at vi deler på det som skal gjøres, og synes ikke han er spesielt flink eller snill fordi han gjør det. Og jeg har sluttet å snakke om flinke menn som "hjelper til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. august 2002 #3 Del Skrevet 18. august 2002 Hos oss gjør vi halvparten hver. Det er vel rimelig? Det lureste du kan gjøre, hvis du ikke allerede har gjort det, er å kjøpe oppvaskmaskin. Det er som å kjøpe en liten bit av himmelen, pur lykke for penger. Ellers kan dere rydde fem minutter før middag og/eller kvelds hver dag. Det holder lenge for at leiligheten vår ser grei ut, og det er veldig overkommelig når man vet at man kan gi seg etter fem minutter! Resten av husarbeidet er litt mer tiltak, vi prøver en fast dag i uken, men det sklir litt ut. Sikkert andre som har gode råd her. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå