Gå til innhold

Hvordan forbedre denne kroppen? (Bilder!)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Det siste halvåret har jeg gått ned 6 kilo. Er 163 cm og veier nå 50 kilo. Er ikke feit, men problemet er at kroppen er stygg. Stor mage og flat rumpe, mistenker at jeg har høy fettprosent?

Ligger på kaloriunderskudd og har nylig begynt å trene styrke. Er det riktig taktikk for å forbedre denne kroppen?

20180816_114136.jpg

20180816_114204.jpg

20180816_114224.jpg

20180816_114305.jpg

Anonymkode: aa06a...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke noe poeng i å ligge i underskudd samtidig som du trener styrke.

Du behøver ikke gå mer ned i vekt, men du bør gå for en lavere fettprosent. Det gjør du ved å trene styrke, som du allerede har begynt med - kjempebra! - så må du bare sørge for å spise NOK. Ellers bygger ikke kroppen muskler i det hele tatt. Du bør helst ligge i et lite overskudd. 

Du bør også fokusere på å løfte så tungt som mulig for best mulig resultat. Jeg kan love deg at du ikke kommer til å se bøff ut på lang tid, så ingen grunn til å være redd for sånt. Dersom du klarer mer enn 12 repitisjoner av en øvelse (med riktig teknikk) må du øke tyngden :) 

Ellers vil jeg også si at for magen er det hovedsaklig kosthold som vil sikre en flat mage. Kvinner har spesielt lett for å bli oppblåst. Jo renere mat, jo flatere mage! 

Anonymkode: 44b77...eed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på vekta, tren og spis sunt. Muskler veier mer enn fett. 

Husk at det tar tid, ikke forhast deg og for all del ikke spis for lite. 

Du er slettes ikke feit ihvertfall, ser ut som en normal kropp for meg :)

Du kan også trene på treningssenter, kanskje med personlig trener, men det går absolutt an å "nå målet" hjemme også. Det finnes mange videoer og kostholdsplaner på YouTube.

Lykke til :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som de over. Ikke tenk mer på vekt. Du har et skikkelig bra utgangspunkt ut i fra bildene, eneste du trenger å tenke på er skikkelig styrketrening, kjør gjerne et program som tar hele kroppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du hadde fin kropp. Om du vil stramme opp kan du trene styrke, men du har ikke noe å stresse med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du: du bør virkelig ikke gå mer ned i vekt nå, og bør legge deg i energibalanse videre, helst med et lite overskudd om du ikke har trent tidligere. Du kommer til å forbrenne mer av trening og økt muskelmasse, og du trenger også næring for å bygge muskulatur. 

Det er absolutt ingenting galt med kroppen din som den er. Det er en petite kvinnekropp som absolutt ikke er stygg. Men all form for moderat trening er helsefremmende. Ville trent litt kondisjon i tillegg til styrke, med tanke på god hjertehelse, f.eks som en oppvarmingsdel før styrke. Ellers kjernemuskulatur og litt ekstra vekt på mage og rumpe hvis du vil at det skal være strammere.

Men jeg tror egentlig at du kan trene hva som helst, noen ganger i uka for å å resultatet du er ute etter. Mao: at du kan velge en hvilken som helst trening eller daglig aktivitet som er lystbetont, som alternativ til styrketrening.  

Anonymkode: e6813...50c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Du skriver bokstavelig talt at kroppen din er stygg, det er den ikke. Og jeg er enig med de som sier at du ikke bør fortsette i kaloriunderskudd. Hvis du trives med styrketreningen så bør du absolutt fortsette fordi å gjøre fysisk aktivitet man trives med er alltid sunt, men spis sunt og godt også. Kroppen din har et nydelig utgangspunkt for å gå fra å være fin til å være magisk, og jeg tror faktisk ikke det trenger å ta så mye tid heller. Bare gå gjennom kostholdet ditt og sørg for at du ikke går mer ned i vekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for alle gode svar!!

Så jeg bør øke fra 1200 kcal til 1700 kcal (vedlikehold)? Og fortsette med styrketrening? Jeg er veldig redd for å gå opp i vekt igjen, for jeg har gått ned en hel buksestørrelse...

Anonymkode: aa06a...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, tusen takk for alle gode svar!!

Så jeg bør øke fra 1200 kcal til 1700 kcal (vedlikehold)? Og fortsette med styrketrening? Jeg er veldig redd for å gå opp i vekt igjen, for jeg har gått ned en hel buksestørrelse...

Anonymkode: aa06a...f1e

Det burde du virkelig. Fortsetter du å spise så lite vil du ikke se noe bedre ut, men om du øker til vedlikehold og vil du kanskje få litt utbytte av styrketreningen din. Du vil få mer energi og utføre øvelsene bedre også (bedre form og høyere belastning = bedre resultater). Øk til 1700, tren bra i noen uker og føl litt på det. Kanskje må du øke mot 2000 kalorier også, tiden vil vise.

En annen ting. Ikke fokuser på vekten for mye. Ta og mål deg nå på rumpe, midje/mage, lår, armer, bryst og hals. Så sjekker du det sammen med vekten. Kanskje vil du se at vekten går litt opp, men speilet og målebåndet vil vise at ting går riktig så bra :) Vekten er et dårlig mål, hvertfall isolert sett.

 

 

Endret av debattanten
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Du veier 50 kg og er i kaloriunderskudd på 500 hver eneste dag? :hakeslepp:

Vekt er bare et tall, det sier egentlig veldig liten uten å kombineres med annen informasjon. Det kan til og med hende, i teorien, at du fint kan gå opp i vekt OG beholde samme buksestørrelse. En fastere kropp kan bruke en mindre buksestørrelse enn en slapp kropp, selv hvis kroppene veier det samme eller den fastere kroppen veier mer. 

Nei, frigjør deg fra alle disse tallene, og tenk over hva som vil gi deg trivsel og velvære. Det er nok ikke umulig at du har rett i at kroppen din kan bli enda finere, men det oppnår du ikke ved å fortsette å tenke på alle disse tallene. Den tilnærmingen har fått deg dit du er nå, og all ære til deg, men nå er det perfekte tidspunktet for å fokusere på andre tilnærminger. Masse deilig fysisk aktivitet og rikt og balansert næringsinntak er nok det du trenger.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, tusen takk for alle gode svar!!

Så jeg bør øke fra 1200 kcal til 1700 kcal (vedlikehold)? Og fortsette med styrketrening? Jeg er veldig redd for å gå opp i vekt igjen, for jeg har gått ned en hel buksestørrelse...

Anonymkode: aa06a...f1e

Det vil du ikke gjøre så lenge du trener hardt nok! Da vil du få en skikkelig instagramkropp, du har potensiale og er jo virkelig ikke langt unna ☺️

Anonymkode: 44b77...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening og IKKE kaloriunderskudd. Som flere skriver over her, så vil du ikke bygge muskler med kaloriunderskudd (eller det er hvertfall mye vanskeligere) Jeg ville ikke fokusert mye på kondisjonstrening (annet en korte intervaller eventuelt) Men kjørt en fullkroppsprogram med tung styrketrening for hele kroppen. Regner med at det du vil er å stramme opp kroppen og da er det styrketrening som må til. Og om vekten skulle gå opp et par kilo, så vil du med sannsynlig føle at kroppen er strammere. Heller et par kilo ekstra på vekten og en strammere kropp tenker jeg for min egen del. Vekten er bare et tall. Jeg er 1 cm høyere enn deg, men veier 62 kg med en (om jeg kan si det selv) stram kropp med flat mage. 

Ikke vei deg, men finn frem målebåndet og mål deg og ta bilder 1 gang i uken. Mat vil også ha stor betyning. Prøv å hold deg til sunn og vanlig mat og helst ikke mye ferdigløsninger med mye salt i (salt binder vann i kroppen) og du vil lettere føle deg oppblåst.

Så oppsummert mine råd som har fungert for meg for å stramme opp kroppen:

1. Styrketrening 4 ganger i uken (eller så mye du har tid til) Trenger ikke å ta mer enn 45 min hver gang. 

2. Fokuser på store muskelgrupper som trener hele kroppen

3. Sunn, ren og næringsrik mat. Og NOK mat.

4. Ikke vei deg, men mål kroppen og ta bilder 

 

Lykke til :)

Endret av Gjest22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trikken skrev:

Syns du hadde fin kropp. Om du vil stramme opp kan du trene styrke, men du har ikke noe å stresse med.

Nå må du gi deg. 

Damen på bilde burde jo helt åpenbart miste en del fett og få stammet opp kroppen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
23 minutter siden, Gjest22 said:

Styrketrening og IKKE kaloriunderskudd. Som flere skriver over her, så vil du ikke bygge muskler med kaloriunderskudd (eller det er hvertfall mye vanskeligere) Jeg ville ikke fokusert mye på kondisjonstrening (annet en korte intervaller eventuelt) Men kjørt en fullkroppsprogram med tung styrketrening for hele kroppen. Regner med at det du vil er å stramme opp kroppen og da er det styrketrening som må til. Og om vekten skulle gå opp et par kilo, så vil du med sannsynlig føle at kroppen er strammere. Heller et par kilo ekstra på vekten og en strammere kropp tenker jeg for min egen del. Vekten er bare et tall. Jeg er 1 cm høyere enn deg, men veier 62 kg med en (om jeg kan si det selv) stram kropp med flat mage. 

Ikke vei deg, men finn frem målebåndet og mål deg og ta bilder 1 gang i uken. Mat vil også ha stor betyning. Prøv å hold deg til sunn og vanlig mat og helst ikke mye ferdigløsninger med mye salt i (salt binder vann i kroppen) og du vil lettere føle deg oppblåst.

Så oppsummert mine råd som har fungert for meg for å stramme opp kroppen:

1. Styrketrening 4 ganger i uken (eller så mye du har tid til) Trenger ikke å ta mer enn 45 min hver gang. 

2. Fokuser på store muskelgrupper som trener hele kroppen

3. Sunn, ren og næringsrik mat. Og NOK mat.

4. Ikke vei deg, men mål kroppen og ta bilder 

 

Lykke til :)

Enig! :5:

21 minutter siden, FrodeF said:

Nå må du gi deg. 

Damen på bilde burde jo helt åpenbart miste en del fett og få stammet opp kroppen. 

Jeg mistenker at TS faktisk ikke har så mye fett å ta av i det hele tatt (dersom kroppsvekten som nevnes er korrekt), men snarere har masse slapp musklatur som skriker etter å bli aktivisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, FrodeF skrev:

Nå må du gi deg. 

Damen på bilde burde jo helt åpenbart miste en del fett og få stammet opp kroppen. 

Du om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Overrasket skrev:

Enig! :5:

Jeg mistenker at TS faktisk ikke har så mye fett å ta av i det hele tatt (dersom kroppsvekten som nevnes er korrekt), men snarere har masse slapp musklatur som skriker etter å bli aktivisert.

Hun har nok høy fettprosent siden det ikke er noe synlig musklatur. Men om hun øker kcal med næringsrik mat og starter med styrketrening og styrker kjernemusklaturen vil hun nok se resultater ganske fort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, FrodeF skrev:

Nå må du gi deg. 

Damen på bilde burde jo helt åpenbart miste en del fett og få stammet opp kroppen. 

I hvilken verden lever du? Damen har en flott kropp, men dersom hun vil ha mer muskler er det flott.

Anonymkode: c64f0...ec0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I hvilken verden lever du? Damen har en flott kropp, men dersom hun vil ha mer muskler er det flott.

Anonymkode: c64f0...ec0

Enig. Fin kvinnekropp!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
9 minutter siden, Trikken said:

Hun har nok høy fettprosent siden det ikke er noe synlig musklatur. Men om hun øker kcal med næringsrik mat og starter med styrketrening og styrker kjernemusklaturen vil hun nok se resultater ganske fort. 

Tja, det spørs hva du mener med "høy fettprosent". Jeg vil tippe at hun faktisk ikke har helt konkret høy fettprosent (hvis vi tenker at alt under 30 % ikke er "høyt"). Dersom du mener å si at det enkelttallet som TS kan endre mest på er fettprosent, så er jeg enig, men det i seg selv betyr ikke nødvendigvis at hun starter på en høy fettprosent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...