Gå til innhold

Folk som leser og skriver poesi.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. 

Anonymkode: 0b768...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, eller skrev:

Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst.

det er så mye som står som er akkurat slik jeg har tenkt, det er som tatt ut av hodet på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, eller skrev:

God poesi bruker enkle ord og konkrete bilder til å si noe stort. Dårlig poesi bruker store ord og gevaldige abstraksjoner til å si noe som blir ganske banalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en titt på farawaypoetry. Ganske middels greier. Ikke konkret nok i de fleste tilfeller. Ingen gode metaforer.

Er mer besvergelser enn lyrikk, egentlig.

Endret av Fiola von Queue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fiola von Queue skrev:

Tok en titt på farawaypoetry. Ganske middels greier. Ikke konkret nok i de fleste tilfeller. Ingen gode metaforer.

eller ta en titt på autumnpoetry. jeg bare synes det er fint å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eller ta en titt på autumnpoetry. jeg bare synes det er fint å lese :) 

Nei, ganske banale besvergelser det og. Man blir mett ganske fort. Lite variasjon i tema og motiv.

God poesi fra instagram:

we want

the lightning in the bottle

kind of love

without the

possibility of the

shatter

r. m. broderick

Endret av Fiola von Queue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fiola von Queue skrev:

Nei, ganske banale besvergelser.

God poesi fra instagram:

we want

the lightning in the bottle

kind of love

without the

possibility of the

shatter

r. m. broderick

finner de ikke tror jeg? masse private kontoer.
Soul_shattering er den som kom opp når jeg søkte "shatter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. 

Poesi og lyrikk er jeg generelt glad i. Jeg jobber i forlag og vi utgir mye, så jeg leser også mye. Det er blanda drops - mye ullent og pløsete med noen gullkorn gjemt innimellom.

Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". 

Anonymkode: b881b...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poesi og lyrikk er jeg generelt glad i. Jeg jobber i forlag og vi utgir mye, så jeg leser også mye. Det er blanda drops - mye ullent og pløsete med noen gullkorn gjemt innimellom.

Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". 

ok. hvorfor kaller de seg farawaypoetry da egentlig?
Hva synes du om det da? synes det står mye fint der og. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, eller skrev:

Dette

27 minutter siden, Fiola von Queue skrev:

God poesi bruker enkle ord og konkrete bilder til å si noe stort. Dårlig poesi bruker store ord og gevaldige abstraksjoner til å si noe som blir ganske banalt.

Og dette

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette

Jeg både leser og skriver poesi og er veldig glad for at jeg har den gleden i livet. De som forstår det, forstår det. Et naivt budskap fra «Forrest Gump» med et bilde av fotspor på en strand som bakgrunn er ikke poesi.

Anonymkode: ef77f...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok. hvorfor kaller de seg farawaypoetry da egentlig?
Hva synes du om det da? synes det står mye fint der og. :) 

Fordi "poesi" høres ut som det bringer mer mening enn "sitater"?

Det som står der gir meg ingenting. Det er banaliteter. Kunne like godt stått "tro på stjernene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaller det "besvergelser",  jeg. :fnise: Sterke ønsker om at ordene kan forandre virkeligheten. Mens virkelig god poesi er nådeløs og resignert beskrivelse av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fiola von Queue skrev:

Kaller det "besvergelser",  jeg. :fnise: Sterke ønsker om at ordene kan forandre virkeligheten. Mens virkelig god poesi er nådeløs og resignert beskrivelse av virkeligheten.

men hvorfor gjør så mange narr av slik? fordi de vil fremstå som realistiske, sterke, harde? 
det er både menn og kvinner som leser slik. kan da en mann og kvinne som leser slik passe bedre enn der bare ene parten liker slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, .

Anonymkode: 6dae5...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.8.2018 den 22.55, AnonymBruker skrev:

men hvorfor gjør så mange narr av slik?

Av god eller av dårlig poesi?

Endret av Veneke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Noen leser poesi, andre leser krim. Mennesker er forskjellige, det hele handler om å akseptere andre slik de er. 

Anonymkode: 9f3a7...3ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eline993

Dikt/Poesi handler om å kunne «se» budskapet. Når du synes et poesi/dikt passer inn, så er det ikke kleint og teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eline993 skrev:

Dikt/Poesi handler om å kunne «se» budskapet.

I en vakker form. Var det enkel og grei kommunikasjon man var ute etter hadde man skrevet "Jeg elsker deg" i stedet for en langtekkelig sonnette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...