Gå til innhold

Voldtekten i Molde...


Leneol

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/i/KvAKb6/molde-spiller-tiltalt-for-voldtekt-kvinne-tok-opptak-av-samtale

- Fotballspiller i Molde tiltalt for sovevoldtekt, kontroversielt også at Molde har latt han spille med denne siktelsen over seg i 1 år.

-Han nekter, og sier de danset, og gikk inn på rommet sammen og hadde sex, da han kommer tilbake senere våkner hun og sier hun er voldtatt.  

- Vitner derimot sier hun satt "og sov" i en stol hele kvelden og ble enten båret eller geleidet inn på soverommet.

-Når kvinnen våkner tar hun opp samtalen med den siktede på mobilen.

----

Hva tenker dere om denne saken? Blir han dømt eller er han uskyldig?

--

Det som irriterer meg er at avisene ikke klarer å gjengi alle detaljene skikkelig. F.eks at han nektet for å hatt sex med henne...

Sitat

Tiltalte: - Hadde sex med deg?

Kvinne: - I søvne.

Tiltalte: - Jeg hadde ikke sex med deg.

At dette er på opptaket er sannsynligvis grunnen til at tiltale har en såpass avansert forklaring, som strider mot vitnene. Han kunne jo bare sagt at de hadde frivillig sex etter at de andre hadde gått.  Men hun har jo på bånd at han nekter for at de har hatt sex. Derfor har han en forklaring der de hadde sex tidligere på kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Leneol skrev:

https://www.vg.no/nyheter/i/KvAKb6/molde-spiller-tiltalt-for-voldtekt-kvinne-tok-opptak-av-samtale

- Fotballspiller i Molde tiltalt for sovevoldtekt, kontroversielt også at Molde har latt han spille med denne siktelsen over seg i 1 år.

Jeg synes ikke det skal være noen automatikk i at en fotballklubb avstår fra å bruke en spiller som følge av at spilleren har en alvorlig siktelse mot seg. Kun hvis klubben selv mener det er overveiende sannsynlig at spilleren er skyldig. Selv ser jeg det som mest sannsynlig at spilleren er skyldig, men jeg kan forstå at Molde velger å la ham spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at om han blir dømt så er han ganske raskt ute av dørene på Aker Stadion... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart att norske jenter noen ganger blir tvunget til å drikke og bli pissa i trynet på av ahmed.
Men det kommer ikke ut eller blir snakket om av en eller annen grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, blåbærpai skrev:

Jeg tror han er uskyldig. 

Fyren har tidligere blitt anmeldt for voldtekt, så han er nok ikke så veldig uskyldig nei. 

Endret av Purple Basil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser man nok en gang at enkelte nettaviser anonymiserte tiltalte til tross for at han allerede er navngitt av andre nettaviser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han først sa han ikke hadde hatt sex med henne (på tlf), for så å endre forklaring til at de likevel hadde hatt sex, så tenker jeg jo han er veldig skyldig... hun kan jo ha tatt tester og de kan ha funnet hans sæd i henne. Nå er det ikke sikkert jeg forstår dette helt, men hvis hun ringer han og han sier de ikke har hatt sex!?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et eksempel på hvordan ord mot ord i slike vanskelige saker gjør at voldsmenn slipper unna. Fyren har vært anklaget for flere voldtekter, så er nok bare et spørsmål om tid før han havner i retten på nytt. 150 000 i oppreisning, så saken er definitivt ikke så svart hvitt som at han er soleklart uskyldig. Det er bare så veldig lett at voldtekssaker havner i overgripers favør når det kun to personer til stede og det bir påstand mot påstand. Er mange kriminelle menn der ute, som aldri får sin straff.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 19.27, Purple Basil skrev:

Fyren har tidligere blitt anmeldt for voldtekt, så han er nok ikke så veldig uskyldig nei. 

Noen som har link til tidligere anmeldelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trulteskogen skrev:

Nok et eksempel på hvordan ord mot ord i slike vanskelige saker gjør at voldsmenn slipper unna. Fyren har vært anklaget for flere voldtekter, så er nok bare et spørsmål om tid før han havner i retten på nytt. 150 000 i oppreisning, så saken er definitivt ikke så svart hvitt som at han er soleklart uskyldig. Det er bare så veldig lett at voldtekssaker havner i overgripers favør når det kun to personer til stede og det bir påstand mot påstand. Er mange kriminelle menn der ute, som aldri får sin straff.

Det er dessverre prisen man må betale for en rettstat. Den dagen du blir anklaget for noe du ikke har gjort vil du takke høyere makter for at du er i Norge og ikke i Midt-østen eller i Nord Korea.

Det er fryktelig vanskelig å få noen dømt i slike saker der det er ord mot ord. Og slik må det være. Fryktelig synd på de som faktisk blir voldtatt.

Denne aktuelle saken er som de fleste andre slike saker umulig å ta stilling til. Det har retten nå gjort, og konkludert med at det ikke er bevist utover en hver tvil at han var skyldig. Det må ikke bli slik at man skal begynne å lempe på kravene til bevis fordi mange mener at "vi må dømme flere for voldtekt".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Inspektøren skrev:

Det er dessverre prisen man må betale for en rettstat. Den dagen du blir anklaget for noe du ikke har gjort vil du takke høyere makter for at du er i Norge og ikke i Midt-østen eller i Nord Korea.

Det er fryktelig vanskelig å få noen dømt i slike saker der det er ord mot ord. Og slik må det være. Fryktelig synd på de som faktisk blir voldtatt.

Denne aktuelle saken er som de fleste andre slike saker umulig å ta stilling til. Det har retten nå gjort, og konkludert med at det ikke er bevist utover en hver tvil at han var skyldig. Det må ikke bli slik at man skal begynne å lempe på kravene til bevis fordi mange mener at "vi må dømme flere for voldtekt".

Det er prisen kvinner må betale, ja. For en type kriminalitet som først og fremst gjør kvinner sårbare, da de fleste voldtekter begås mot kvinner, av menn. Det finnes ingen saker som er så vanskelige å avklare som voldtektssaker. Ingen. Og de fleste voldtekter rammer kvinner. Dette innebærer at kvinner i prinsippet er rettsløse på dette området, og at det er fritt frem for menn og voldta, fordi bevistkravene så godt som aldri kan oppfylles for å få den kriminelle dømt. Å bevise voldtekt utover enhver tvil, innebærer at noen andre utenom offer og gjerningsperson(er) har vært til stede, eller at man har lyd/og eller videopptak av hendelsen. Dette forekommer ytterst sjelden. Selv om kvinner har blåmerker og symptomer på PTSD etter overgrepet blir ikke den kriminelle dømt.

Når kravene til bevis er urealistiske å kunne oppnå i èn type kriminelle saker som systematisk rammer èn kjønnsgruppe i mye større grad enn den andre, ja totalt uegnet til å i det hele tatt kunne dømme menn der hvor de faktisk har begått voldtekt, er det en fundamental brist i rettssikkerheten.

Nå har etterhvert så sinnsykt mange menn sluppet unna straff etter å ha voldtatt, så jeg foreslår en ny trend: gjør det proposjonalt enklere å dømme voldtektsmenn jfr hvor vanskelig det har vært å få de dømt hittil i historien. Så skal man nok se at med hvilken letthet voldtektsmenn havner der de hører hjemme vil ha en preventiv effekt. 

 

Ellers er jeg helt for gapestokk og selvtekt ovenfor menn som forgriper seg. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener det eneste riktige er at bevisbyrden er høy, men det er nesten alltid slik at lekdommere dømmer uskyldig men fagdommer dømmer skyldig. Vi bør også spørre hvorfor det er sånn.

Er det et samfunnsproblem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen er det unge kvinner som drikker seg fulle, og blir med ukjente menn hjem, hvor smart er akkurat det?

Denne spilleren får garantert ikke en lang karriere i Molde FK, maks ut denne sesongen så er han solgt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært uheldige uttalelser og handlinger som kommer fra Molde Klubb. 

De burde ha en PR ansvarlig som greide å få ut et klart budskap om at klubben som organisasjon tar voldtekt på alvor. 

Signalet som kommer fra sentrale representanter og derfor klubben er, pffff voldtekt! Noe litt brysomt med disse anklagene, vi er glade i hverandre, vi tror på hverandre, og vil helst ikke minnes på at en av våre spillere blir anklaget for voldtekter i hytt og pine! Slutt å bry oss med dette! Vi bryr oss dessuten ikke, for fyren er flink å spille fotball 😳

https://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/molde-kaptein-ruben-gabrielsen-feilaktig-navngitt-som-molde-spiller-siktet-for-voldtekt/3423524891.html

https://m.nettavisen.no/sport/fotball/molde-krevde-at-lsk-fansens-banner-mot-voldtekt-matte-fjernes-fra-tribunen/3423438763.html

https://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/advokat-om-solskjrs-uttalelse-i-voldtektssaken-i-molde---veldig-spesielt-av-en-fotballtrener/3423524831.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Trulteskogen said:

Nå har etterhvert så sinnsykt mange menn sluppet unna straff etter å ha voldtatt, så jeg foreslår en ny trend: gjør det proposjonalt enklere å dømme voldtektsmenn jfr hvor vanskelig det har vært å få de dømt hittil i historien. Så skal man nok se at med hvilken letthet voldtektsmenn havner der de hører hjemme vil ha en preventiv effekt. 

Og hva med de som blir uskyldig dømt, fordi at det ikke lenger skal kreves bevis for å dømme noen for voldtekt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...