Gå til innhold

Strikke julegaver, hva ville du blitt glad for?


Diamant20

Anbefalte innlegg

Sokker og gensere. Jeg bruker mye strikkegensere om vinteren ❤️ 

Anonymkode: 5657a...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøfler og sokker. Hvis man skal slå på stortromma, så " gavekort" på en valgfri strikkegenser. Eller 3 alternativ. Da hadde jeg dånet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig tykke ullsokker som varmer godt når det er gulvkaldt inne. 

Gjerne med litt antiskli under, siden det blir så glatt å gå på parkettgulv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raggsokker, votter, og putetrekk med flettemønster! 

Anonymkode: bc3c4...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hiver meg med på sokker og votter. Fornuftige gaver som blir mye brukt 😊

Anonymkode: f9e35...53b

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sokker og gensere. Jeg bruker mye strikkegensere om vinteren ❤️ 

Anonymkode: 5657a...dd1

 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ullsokker, votter/vanter. 

Anonymkode: b2e38...bd2

 

27 minutter siden, LittDiva skrev:

Tøfler og sokker. Hvis man skal slå på stortromma, så " gavekort" på en valgfri strikkegenser. Eller 3 alternativ. Da hadde jeg dånet! 

 

24 minutter siden, Sola de skrev:

Ullsokker, votter, genser og kofte

 

23 minutter siden, multe skrev:

Ordentlig tykke ullsokker som varmer godt når det er gulvkaldt inne. 

Gjerne med litt antiskli under, siden det blir så glatt å gå på parkettgulv. 

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Raggsokker, votter, og putetrekk med flettemønster! 

Anonymkode: bc3c4...fc3

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbuvotter, Marius-genser, og et stort, godt pledd! Tovede sitteunderlag og tøfler er også fint.

Men altså, noe som ikke er nevnt før i tråden: Et deilig, tykt strikket pledd! 

Anonymkode: 00dc4...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selbuvotter, Marius-genser, og et stort, godt pledd! Tovede sitteunderlag og tøfler er også fint.

Men altså, noe som ikke er nevnt før i tråden: Et deilig, tykt strikket pledd! 

Anonymkode: 00dc4...a6a

Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg hjemmestrikkede kluter. Det er de beste klutene ❤️. Og raggsokker. 

Anonymkode: 14c37...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker og gir innimellom gaver, men aldri mer enn småplagg om det ikke er noe veldig spesielt eller helt nær familie. For all del, jeg skjønner at mange ønsker seg store plagg, gensere, kofter, ponchoer, pledd (!) i flotte mønstre, men jeg mistenker det dreier seg om ikke-strikkere som ikke har anelse om hvor mye tid et slik plagg krever og ev hvor store garnkostnadene kan bli. 

Tøfler, sokker, leggvarmere, pulsvarmere, votter, luer, halser (og til nød skjerf) er plagg jeg innimellom gir og som settes pris på. Jeg prøver å holde meg til nøytrale eller trendfargen om jeg ikke er sikker på hva mottaker liker, men jeg innrømmer at selv småstrikk ikke er for hvem som helst altså! Jeg strikker først og fremst det jeg har lyst til, så jeg tar ikke imot bestillinger heller. ;)

Anonymkode: ecb92...f6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg hjemmestrikkede kluter. Det er de beste klutene ❤️. Og raggsokker. 

Anonymkode: 14c37...ab0

 

46 minutter siden, Addie skrev:

Jeg har strikket denne til tre av mine. Den er veldig enkel, går fort (tykke pinner) og koster under 500,- i garn 😊 

https://www.woolspire.com/no/profile/brpr/blog/post/nyanyl

De ble glade

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker og gir innimellom gaver, men aldri mer enn småplagg om det ikke er noe veldig spesielt eller helt nær familie. For all del, jeg skjønner at mange ønsker seg store plagg, gensere, kofter, ponchoer, pledd (!) i flotte mønstre, men jeg mistenker det dreier seg om ikke-strikkere som ikke har anelse om hvor mye tid et slik plagg krever og ev hvor store garnkostnadene kan bli. 

Tøfler, sokker, leggvarmere, pulsvarmere, votter, luer, halser (og til nød skjerf) er plagg jeg innimellom gir og som settes pris på. Jeg prøver å holde meg til nøytrale eller trendfargen om jeg ikke er sikker på hva mottaker liker, men jeg innrømmer at selv småstrikk ikke er for hvem som helst altså! Jeg strikker først og fremst det jeg har lyst til, så jeg tar ikke imot bestillinger heller. ;)

Anonymkode: ecb92...f6f

Takk for enda flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker og gir innimellom gaver, men aldri mer enn småplagg om det ikke er noe veldig spesielt eller helt nær familie. For all del, jeg skjønner at mange ønsker seg store plagg, gensere, kofter, ponchoer, pledd (!) i flotte mønstre, men jeg mistenker det dreier seg om ikke-strikkere som ikke har anelse om hvor mye tid et slik plagg krever og ev hvor store garnkostnadene kan bli. 

Tøfler, sokker, leggvarmere, pulsvarmere, votter, luer, halser (og til nød skjerf) er plagg jeg innimellom gir og som settes pris på. Jeg prøver å holde meg til nøytrale eller trendfargen om jeg ikke er sikker på hva mottaker liker, men jeg innrømmer at selv småstrikk ikke er for hvem som helst altså! Jeg strikker først og fremst det jeg har lyst til, så jeg tar ikke imot bestillinger heller. ;)

Anonymkode: ecb92...f6f

Enig med deg. Jeg strikker bare store plagg til mannen min og egne barn, både pga hvor tidkrevende det er, men også garn kostnader, ja. Jeg strikker ikke på bestilling fra noen, da faller mye av moroa bort for min del, samtidig som jeg vil vite at det er noe som blir brukt, når jeg legger så mye tid og også penger i det. 

Jeg gir alltid bort litt hjemmestrikket til jul, men da typisk luer, halser, votter, fingervanter. Noe uten mye mønster eller som tar eviglang tid å strikke. Selv hadde jeg også likt å få sokker. Eller tovet sitteunderlag. 

Og så ville jeg sett an mottaker mtp farger. Jeg elsker farger selv, men strikker ofte i nøytrale farger til andre, som blått, hvitt, grått, med mindre jeg vet at de er veldig glad i visse farger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkede kjøkkenkluter 🙌🏻 Eller kjærestevotter til et forelska par 💕

Anonymkode: a8efa...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gammeldagse sokker i ren ull ville jeg blitt kjempeglad for. Fryser lett på føttene, så ullsokker er jeg avhengig av.

Anonymkode: 4b261...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Enig med deg. Jeg strikker bare store plagg til mannen min og egne barn, både pga hvor tidkrevende det er, men også garn kostnader, ja. Jeg strikker ikke på bestilling fra noen, da faller mye av moroa bort for min del, samtidig som jeg vil vite at det er noe som blir brukt, når jeg legger så mye tid og også penger i det. 

Jeg gir alltid bort litt hjemmestrikket til jul, men da typisk luer, halser, votter, fingervanter. Noe uten mye mønster eller som tar eviglang tid å strikke. Selv hadde jeg også likt å få sokker. Eller tovet sitteunderlag. 

Og så ville jeg sett an mottaker mtp farger. Jeg elsker farger selv, men strikker ofte i nøytrale farger til andre, som blått, hvitt, grått, med mindre jeg vet at de er veldig glad i visse farger. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Strikkede kjøkkenkluter 🙌🏻 Eller kjærestevotter til et forelska par 💕

Anonymkode: a8efa...123

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gode gammeldagse sokker i ren ull ville jeg blitt kjempeglad for. Fryser lett på føttene, så ullsokker er jeg avhengig av.

Anonymkode: 4b261...33e

Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode raggsokker!  :)  Har mann, sønner og barnebarn som trenger raggsokker, men ingen i familien kan strikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torpavotter skal de voksne få av meg i år.

Anonymkode: 79deb...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...