Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2002 #1 Del Skrevet 17. august 2002 jeg og kjæresten har fått sopp! utrolig kjipt, men vi dør ikke av det heldigvis.. finnes det noen naturlig kur man kan ta, eller noe man bør spise/drikke for å bli kvitt soppen? jeg vil ikke ta stikkpiller eller krem, er allergisk mot pennicillin og antibiotika. det går vel over etter noen dager, gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente21 Skrevet 17. august 2002 #2 Del Skrevet 17. august 2002 Hei! Er det ikke slik at man kan ta yoghurt naturell..jeg tror ikke du skal spise den, men "stappe" litt inn der nede. :-? Håper noen sier ifra hvis jeg tar helt feil ,men jeg mener man kan gjøre det. Jeg har vært mye plaget av soppinfeksjon for 1-2 år siden, men jeg kjøpte meg en canesten-kur hver gang. Syns det er bedre enn yoghurt. Ta å undersøk det med yoghurten før du prøver da, i tilfelle jeg har misforstått her. Jeg tror ikke en soppinfeksjon går bort av seg selv.. og uansett svært plagsomt å ha lenger enn man må! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 17. august 2002 #3 Del Skrevet 17. august 2002 Hei !! Det er riktig at naturell youghurt hjelper mot sopp, jeg har selv hatt gode erfaringer med dette Sånn bør du gå frem: 1. Kjøp vanlig naturell youghurt på butikken. 2. Gå på apoteket og kjøp 5 ml engangssprøyter. 3. Før du legger deg om kvelden, fyll 4-5 ml med youghurt i en slik sprøyte. 4. Sett deg eller legg deg i en behagelig stilling og før denne sprøyten godt opp i skjeden, og tøm den der. 5. Sørg for at du ligger i ro, for ellers vil noe av youghurten renne ut igjen. 6. Husk også på å ha et truseinnlegg på slik at trusen ikke blir tilsølt. Dette gjentar du noen kvelder til symptomene på soppen er borte. For meg tok det 2 dager, og jeg skal love deg at dette rådet funker vel så bra mot sopp som Canesten gjør, og dessuten koster en Canestenkur ca. 119 kr, og et beger med naturellyoughurt koster 5 :o :o Jeg bruker KUN dette, fordi jeg tror jeg er blitt immun mot Canesten Uansett, du kan trygt bruke youghurt, det finnes ikke bivirkninger En annen ting du kan gjøre for å unngå å få sopp gjentatte ganger er å drikke Cultura melk, den finnes i mange forskjellige smaker, pære er min favoritt :D Og unngå store mengder med sukker, da trives soppen svært godt :o Lykke til i alle fall :D Stor klem fra Pludre :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 18. august 2002 #4 Del Skrevet 18. august 2002 gode råd fra pludre! i tillegg bør du unngå trange, syntetiske truser, varme bad og andre ting som gjør det ekstra varmt og fuktig - og unngå sukker og kjæresten din bør nok få en runde med yoghurt også, ellers smitter bare han deg tilbake igjen lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #5 Del Skrevet 20. august 2002 Har aldri testet youghurt-kuren selv, men det høres jo ut som en bra løsning. Siden du ikke vil bruke noen av de mer "vanlige" medisinene, ihvertfall... Uansett bør du ikke satse på at det går over av segselv. Min erfaring er at det gjør det IKKE!! Jeg ventet og ventet og ble helt "ødelagt" (ihvertfall føltes det sånn da). Etter det har jeg ikke nølt med å kjøpe Canesten så fort jeg har merket symptomene. Jeg var veldig plaget med mange soppinfeksjoner i noen år før, men etter at min daværende kjæreste flyttet ut, forsvant de helt.... Merkelig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2002 #6 Del Skrevet 20. august 2002 Hei! Dette er en kopi av det jeg svarte på til innlegget om, hvordan bli kvitt vaginell vaginose. Da dette er noe annet enn sopp, er mine råd bedre i ditt sted. Dette er hvertfall ting jeg gjør for å forebygge/behandle sopp. KOPI: Har til nå ikke hatt vaginel variose til nå, men jeg har vært SVÆRT plaget av sopp siden puberteten. Er til tider like frustret som du høres ut som , da det går ut over det meste som sexlivet, humøret pga. smertene fra den sprukne huden og kløen mm. Føler personlig at jeg har prøvd det meste selv, og har tid tider også lurt på hva jeg skal gjøre med dette. Har kanskje ikke noen ård som kan hjelpe deg, men her er noe av det jeg pleier å gjøre når jeg har fått sopp. 1. Smører meg med olje (jordnøttolje eller babyolje), slik at det ikke svir sånn fra sprekkene i huden. Min gyn. anbefalte forresten og vaske meg med babyolje neden til, når jeg dusjet slik at huden bevarer fuktigheten. 2. Bruk gjevnlig melkesyrebakteritabletter i sjeden. Du får kjøpt de på apoteket i en 12 pakning. De heter vivag og ser ut som vitaminer. Dette er helt naturlige melkesyre bakterier, og ikke noe antibiotika som gjøre det hele bare verre og verre. Disse kan du bruke som en kur, slik at floraen neutraliseres. 3. Bruk ikke trange bukser, g-string (hvis du må bruke string bruk helst noen laget av bomull), strøpebukser (bruk heller stay-ups, da blir det ikke så trangt og fuktig miljø der nede) og andre trange klær. 4. Spis ikke så mye sukkerholdig mat og drikke. Er selv svært bevist på kostholdet mitt pga. atopisk eksem. Men siden jeg for det meste spiser lite sukkerholdig mat, trenger det nødvendigvis ikke ha noe å si. Dette er svært inviduelt. Men man kan jo prøve å redusere sukker inntaket litt. Kroppen har jo uansett ikke vondt av dette. 5. Jeg selv blaander alovera gel kan kjøpes på helsekost eller vita, ren alovera) som jeg blader med tea tree olje. Dette fører jeg inn i sjeden med en stor sprøyte (uten spiss), som man kan kjøpe på apoteket. Gjør dette 4-5 kvelder etter hverandre og det pleier å bli borte rundt den 5 dagen. Såv helst uten noe neden til, slik at huden får luft og ikke så mye friksjon. Legg et ekstra laken under deg, hvis du er redd for flekker. 6. Når du har mensen bruk helst tamponger, siden svært mange bind føere til kløe. Dette fordi det er et plasbelegg/hinne øverst på bindet som holder bomullen/"fyllet" på plass. Dette var en del info. Vet ikke om det kan være noe til hjelp, men tenkte jeg hvertfall skulle videreformidle mine måter å håndtere sopp utbruddene på en best mulig måte. Skulle du lure på noe mer, så får du bare si i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 28. august 2002 #7 Del Skrevet 28. august 2002 Henger meg på yoghurten jeg oxo. Og sukkertøy virker oxo inn. Om man er stresset følger oxo soppen hakk i hel: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 29. august 2002 #8 Del Skrevet 29. august 2002 Hvordan merker man at man har fått sopp? Kanskje et dumt spm, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 29. august 2002 #9 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg fikk råd her en gang om å dyppe en tampong i yougurt naturell. Det burde funke like bra som sprøyer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå