Gå til innhold

Drikke for første gang imorra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smirnoff Ice er godt. Veldig søtt men godt. Eple og pære cider uansett merke. Personlig liker jeg ikke øl, men lys farge på ølet pleier å være en grei start :)

Anonymkode: ae90c...67f

Smirnoff black er litt mindre søtt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du drikker og hvem du drikker med legger fort grunnlaget for resten av skoleåret. Vi som drakk ett par cider og tok det rolig hadde lite kontakt med de som drakk seg dritings og brukte hver eneste helg under hele skoleåret på å være drita. Holdt meg heller til de som drakk litt og skravla enn de som drakk med begge henda.

Anonymkode: 09a99...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva pleier du å kjøpe i nattklubben da? 4-5 shots? 😜

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Du, jeg tror virkelig du har misforstått noe fundamentalt her hvis du tror at det er shots som gjelder for folk flest når de skal på byen. Shots er noe folk stort sett drikker når de skal prøve å fremstå jævlig tøffe eller når de bare har lyst til å bli mest drita og ute av kontroll med vilje. Eller én shot for en slags skål, det hender også. I fadderuken vil sikkert noen ta seg noen shots, men det er ikke sånn de fleste eller de det er noen vits i å henge seg på holder på.

Det kan hende den du siterer tar seg noen shots på byen, altså, og jeg kan også ta meg en shot eller to og ha grei kontroll. Men dette at du snakker om shots igjen og igjen som om det er standard-måten å drikke på for folk flest gjør meg litt bekymret for at du kanskje tror det er sånn man drikker på byen eller i en fadderuke. Det er ikke det. Noen tar seg en runde med jäger eller kjøper inn shots til hele gjengen en gang iblant, men i en fadderuke er det eventuelt bare de aller største særingene som andre også skygger unna som går rundt og hiver nedpå shots for seg selv. Kanskje blir det en runde med shots, og om det serveres forventer nok mange at man tar den, men det er ikke sånn at folk går inn på utestedet, tar fire shots og klikker helt. I hvert fall ikke de folkene man ønsker å ha noe med å gjøre.

Du gjør selvfølgelig som du vil her, men som sagt i sted også: Jeg vil sterkt fraråde deg, du som attpåtil ikke har drukket før, å gå ut for å ta deg shots i løpet av kvelden for å bli full. Da har du null kontroll, blir forbausende raskt drita og kommer til å bli festens midtpunkt - på feil måte. Da blir man den raringen som skulle ta shots hele tiden. Folk flest kommer til å sitte med en øl, eventuelt en cider eller rusbrus som gradvis forsvinner, og så kan det hende at man får en drink eller en shot her eller der sammen med andre. Det er ikke sånn du skisserer folk faktisk drikker. Drikk øl, cider, rusbrus e.l. i et litt forsiktig tempo til du kjenner hvordan du tar det, så får du heller bli med på annet når det virkelig er forventet. Det er sånn de aller, aller fleste, foruten de mest utagerende tullingene ingen får sansen for uansett, holder på.

Anonymkode: ee73a...de1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva du drikker og hvem du drikker med legger fort grunnlaget for resten av skoleåret. Vi som drakk ett par cider og tok det rolig hadde lite kontakt med de som drakk seg dritings og brukte hver eneste helg under hele skoleåret på å være drita. Holdt meg heller til de som drakk litt og skravla enn de som drakk med begge henda.

Anonymkode: 09a99...d8c

Det finnes folk som altså ikke drikker seg fullstendig drita under fadderuka?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som altså ikke drikker seg fullstendig drita under fadderuka?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Utrolig men sant 😉

Anonymkode: ae90c...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som altså ikke drikker seg fullstendig drita under fadderuka?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Ja. Jeg har som nevnt vært gjennom seks fadderuker, og de aller fleste er alt annet enn fullstendig drita. For all del, i et helt kull på 200 ferske studenter (som på mitt studium) er det alltid en del som er ravende drita, men det er ikke noe andre imponeres av. Folk flest er såpass brisne eller  fulle at de synes det er gøy, men ikke så fulle at de er fullstendig utagerende. Litt hyling og skriking av grupperop (om man har slikt) og denslags er det jo, men de fleste vil bli kjent i fadderuken. Jeg har hatt 75 fadderbarn opp gjennom, i tillegg til da jeg var fadderbarn selv, og de aller fleste sitter med en øl og prater litt høylytt og surrete mens de blir kjent med folkene de skal studere med. Så har du noen apekatter som går totalt bananas, og jeg har dessverre vært litt sånn et par kvelder selv en gang i tiden, men det er ikke noe folk imponeres av. Tvert imot.

Det er selvfølgelig en del liv, du hører folk som går og hyler og skriker gatelangs, men det er en grunn til at du reagerer på dem: Nemlig at det ikke akkurat er kult. Folk bryr seg lite om hvor mye du drikker, men noen vil antagelig stusse om du bare hiver nedpå shots og ellers sitter uten alkohol. Og gjør du begge deler kan jeg garantere deg at det går galt. Drikk i et tempo du har kontroll på og bli kjent med folk. Det er det de aller fleste gjør.

Anonymkode: ee73a...de1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på. Første gangen jeg drakk, så drakk jeg alt jeg kom over. Ble så drita at jeg sovnet i en grøft. Ikke mye kult å våkne opp og ikke huske noen ting. Noen hadde bært meg hjem og lagt meg i badekaret, men aner ikke hvem...

Anonymkode: 06138...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pass på. Første gangen jeg drakk, så drakk jeg alt jeg kom over. Ble så drita at jeg sovnet i en grøft. Ikke mye kult å våkne opp og ikke huske noen ting. Noen hadde bært meg hjem og lagt meg i badekaret, men aner ikke hvem...

Anonymkode: 06138...dfe

Hhahah hvordan klarte du det? Hvorfor drakk du så mye?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet er å drikke mest og drite deg mest mulig ut så drikk hjemmebrent. Da skal du i teorien få i deg 96%. Dette regnes som narkotika, greit å være obs på hva du risikerer om du treffer på politiet 😂 

Anonymkode: ae90c...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hhahah hvordan klarte du det? Hvorfor drakk du så mye?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Det er ikke vanskelig å bli så full. Du må bare drikk alkohol med høy prosent så fort så mulig. Du klarer fint å bli så full eller fullere på en halvtime. Du husker ikke mye av kvelden, hva du har gjort, eller med hvem men de andre kommer til å huske deg, ta bilde video og publisere på sosiale medier 😂 ikke vær venn med dine foreldre på Facebook om du har store ambisjoner om en slik kveld

Anonymkode: ae90c...67f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid (bare noen uker på vei) under min fadderuke for mange år siden, men jeg var likevel med og hadde det gøy. Når noen sa "Drikker du ikke?" sa jeg bare nei og smilte, og det var det, ingen som sa noe mer på det (hadde ikke lyst til å si jeg var gravid så tidlig). Det viktigste er at du er med og ser ut som du har det gøy, og da holder det gjerne med 2-3 bokser cider el. Vær forsiktig med velkomstdrinken, mange blander disse fryktelig sterke. Vent en halvtime med å drikke noe mer til du kjenner effekten (tar gjerne 20 min. før man faktisk får full virkning). Jo fullere de andre blir jo mindre legger de merke til hvor mye du drikker. Du kan alltids fylle vann på den tomme boksen og se ut som du fortsatt drikker etter at du har kommet i form.

Hvis du ser at mange shotter og er redd for å se teit ut fordi du takker nei (ja det føles slik ut når man er 18, sånn er det bare) er det lov å dra en hvit løgn og si at du har gått på et par skikkelige smeller med "sett inn merke"shots før, så nå orker du knapt synet av dem (jeg sier det hele tiden, men for min del er det sant da :laugh:). Shots er alltid, alltid, alltid en dårlig idé, jeg kommer ikke på én fest jeg har vært på som ble bedre pga. shots, endte alltid opp med hodet ned i ei grøft.  

Anonymkode: 2f4bf...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal jeg droppe fadderuka da? Iom at det bare er drikking.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skal jeg droppe fadderuka da? Iom at det bare er drikking.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Nei, du tar med deg 2-3 cider, møter opp, koser deg og du takker nei til shots.. Når alle i tråden ber deg ligge unna shotter så bør det ringe en bjelle? 

Anonymkode: b3f9a...b5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tar med deg 2-3 cider, møter opp, koser deg og du takker nei til shots.. Når alle i tråden ber deg ligge unna shotter så bør det ringe en bjelle? 

Anonymkode: b3f9a...b5e

Men hvorfor skal jeg ta med?? Står ingenting om det.

33CA55BF-3737-4609-AA5B-D12B8975D84A.png

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra alle dumme kommentarer og spørsmål, så lurer jeg virkelig på om ts er gammel nok til å delta på fadderuka.

Anonymkode: fd1bb...535

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal jeg ta med?? Står ingenting om det.

33CA55BF-3737-4609-AA5B-D12B8975D84A.png

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Det er jo vorspiel sammen med faddergruppen? Da må du jo ta med egen alkohol om du skal ha, det er ikke akkurat sponset. Har du maks flaks/uflaks kan det hende det er en velkomstdrink e.l., men står ingenting om det, så hadde ikke regnet med det. Ta med deg noe å drikke på, men ikke sprit eller lignende, og bli med. Så sitter du og drikker litt, men ikke for å drikke mest mulig fortest mulig.

Som nevnt før: Det er få eller ingen som bryr seg om eller får med seg hvor ofte du går og henter en ny alkoholenhet. Jeg mener jo du også kan droppe å drikke i det hele tatt om du helst vil det, jeg har hatt fadderbarn som ikke drakk fire av de fem gangene jeg har vært fadder uten at noen har gitt dem dritt for det og uten at det har virket som de har kjedet seg. Men dersom du først skal drikke alkohol, da tar du med deg noen få øl e.l. og drikker litt på dem og blir kjent med de andre på faddergruppen.

Grunnen til at det ikke står at du må ta med egen alkohol er at det jo er sånn det er på alle vors i hele verden om man ikke får beskjed om det motsatte. Litt som at ingen sier "Ta med deg badetøy" om noen venner spør om du vil være med og bade eller sier "Ta på deg egne sko" om dere skal gå en tur.

Anonymkode: ee73a...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal jeg ta med?? Står ingenting om det.

33CA55BF-3737-4609-AA5B-D12B8975D84A.png

Anonymkode: 1ec1f...6d7

🤦🏼‍♀️ oh my.. Men da tar du ikke med noe og bøtter innpå masse shots. Lykke til. 

Anonymkode: b3f9a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Smirnoff black er litt mindre søtt

Smirnof ice black 😍

Anonymkode: b3f9a...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo vorspiel sammen med faddergruppen? Da må du jo ta med egen alkohol om du skal ha, det er ikke akkurat sponset. Har du maks flaks/uflaks kan det hende det er en velkomstdrink e.l., men står ingenting om det, så hadde ikke regnet med det. Ta med deg noe å drikke på, men ikke sprit eller lignende, og bli med. Så sitter du og drikker litt, men ikke for å drikke mest mulig fortest mulig.

Som nevnt før: Det er få eller ingen som bryr seg om eller får med seg hvor ofte du går og henter en ny alkoholenhet. Jeg mener jo du også kan droppe å drikke i det hele tatt om du helst vil det, jeg har hatt fadderbarn som ikke drakk fire av de fem gangene jeg har vært fadder uten at noen har gitt dem dritt for det og uten at det har virket som de har kjedet seg. Men dersom du først skal drikke alkohol, da tar du med deg noen få øl e.l. og drikker litt på dem og blir kjent med de andre på faddergruppen.

Grunnen til at det ikke står at du må ta med egen alkohol er at det jo er sånn det er på alle vors i hele verden om man ikke får beskjed om det motsatte. Litt som at ingen sier "Ta med deg badetøy" om noen venner spør om du vil være med og bade eller sier "Ta på deg egne sko" om dere skal gå en tur.

Anonymkode: ee73a...de1

Ja med faddergruppene, og de jeg skal gå i klassen min. Alt det er ok, men det er ved alkoholden og kostymet at problemer ligger, ikke har jeg smakt alkohol, og ikke har jeg slikt mexicansk kostyme.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

🤦🏼‍♀️ oh my.. Men da tar du ikke med noe og bøtter innpå masse shots. Lykke til. 

Anonymkode: b3f9a...b5e

Så jeg må ta med drikke OG betale igjen i nattklubben? Det er jo fort 200-300kr, gabg det med 7 og det er 2k.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...