Gå til innhold

Drikke for første gang imorra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal drikke for første gang imorra. Er 18 og skal på fadderuka, og da føler jeg press til å måtte drikke og like mye som alle andre? Frykter om jeg drikker lite så blir jeg utafor gjengen.

Noen tips? 😁 Hvor mye bør jeg starte med?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså det kommer an på deg selv. Skal du sitte å snakke med folk og kan drikke hele tiden? skal du danse? Skal du gå rundt å snakke med folk? Alkoholmengden kan du beregne utifra dette. Ta det rolig, på mine fadderfester var alltid folk helt overberuset, og det var de som ble minst populære gjennom studietiden. De som var oppegående å ålreite å snakke med, ble mest respektert 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lurt å drikke for første gang med folk du ikke kjenner. Ta det isåfall veldig pent, og finn ut hva du tåler! Det er ikke sånn at du må finne tålegrensen din, man har det gøy lenge før den er nådd. ;)

Ville startet med eplecider eller noe annet med ganske lav alkoholprosent, da har du mer kontroll på hvor full du blir. Vin blir man veldig brått full på.

Anonymkode: d71d0...69c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Altså det kommer an på deg selv. Skal du sitte å snakke med folk og kan drikke hele tiden? skal du danse? Skal du gå rundt å snakke med folk? Alkoholmengden kan du beregne utifra dette. Ta det rolig, på mine fadderfester var alltid folk helt overberuset, og det var de som ble minst populære gjennom studietiden. De som var oppegående å ålreite å snakke med, ble mest respektert 

Ja men kan jeg sitte å drikke flere shots? Da vil jeg jo bare spy og ikke klare å bevege meg, som vil se veldig dumt ut.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så lurt å drikke for første gang med folk du ikke kjenner. Ta det isåfall veldig pent, og finn ut hva du tåler! Det er ikke sånn at du må finne tålegrensen din, man har det gøy lenge før den er nådd. ;)

Ville startet med eplecider eller noe annet med ganske lav alkoholprosent, da har du mer kontroll på hvor full du blir. Vin blir man veldig brått full på.

Anonymkode: d71d0...69c

Hva med shots?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du drikker lite gjør deg ikke utenfor gjengen i det hele tatt så bare slapp av, senk skuldrene, og slutt å drikke når du ikke vil mer. Drikk over litt tid fremfor shotting slik at du kan kjenne litt på det når du begynner å bli full slik at du kan roe ned / stoppe. Og husk å drikke masse vann! Gjerne drikk et glass vann mellom hver 2. enhet.

Anonymkode: 1f00d...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men kan jeg sitte å drikke flere shots? Da vil jeg jo bare spy og ikke klare å bevege meg, som vil se veldig dumt ut.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Nei, du sitter å drikker smirnoff eller cider.. rolig uansett hva du drikker! Og du shotter ikke uansett. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, skal drikke for første gang imorra. Er 18 og skal på fadderuka, og da føler jeg press til å måtte drikke og like mye som alle andre? Frykter om jeg drikker lite så blir jeg utafor gjengen.

Noen tips? 😁 Hvor mye bør jeg starte med?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Hvorfor skal du drikke like mye som andre når du ikke har drukket før?

Pleier du å åpne nye ting med å forbruke tingen akkurat som at du har brukt den mange ganger før?

For eksempel, - du har aldri svømt i havet før, - ja da lønner det seg å begynne en svømmetur med fem kilometer havsvømming ikkesant? Man begrenser seg aldri først gang man gjør noe, nei hvorfor skal man det da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At du drikker lite gjør deg ikke utenfor gjengen i det hele tatt så bare slapp av, senk skuldrene, og slutt å drikke når du ikke vil mer. Drikk over litt tid fremfor shotting slik at du kan kjenne litt på det når du begynner å bli full slik at du kan roe ned / stoppe. Og husk å drikke masse vann! Gjerne drikk et glass vann mellom hver 2. enhet.

Anonymkode: 1f00d...03b

Kanskje dult spm hehe, men er det sånn at når man drikker så kan man ikke kontrollere hvor mye man drikker?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Nei, du sitter å drikker smirnoff eller cider.. rolig uansett hva du drikker! Og du shotter ikke uansett. 

Hvorfor ikke shot? Sjeldent sett noen bli drita på en shot akkurat 😜

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco skrev:

Hvorfor skal du drikke like mye som andre når du ikke har drukket før?

Pleier du å åpne nye ting med å forbruke tingen akkurat som at du har brukt den mange ganger før?

For eksempel, - du har aldri svømt i havet før, - ja da lønner det seg å begynne en svømmetur med fem kilometer havsvømming ikkesant? Man begrenser seg aldri først gang man gjør noe, nei hvorfor skal man det da?

Ja, jeg er jo enig, men den brutale sannheten er at om en sitter å drikker cider mens alle andre drikker alko, så blir man sett veldig rart på.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men kan jeg sitte å drikke flere shots? Da vil jeg jo bare spy og ikke klare å bevege meg, som vil se veldig dumt ut.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Ikke ta shots! Gjør som anbefalt over og drikk øl, cider eller rusbrus. Drikk masse vann og brus mellom ny alkohol og spis stor middag før du starter :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ElineRB skrev:

Ikke ta shots! Gjør som anbefalt over og drikk øl, cider eller rusbrus. Drikk masse vann og brus mellom ny alkohol og spis stor middag før du starter :)

 

Hvorfor ikke shots? Det raskeste man blir full på? 😁

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er jo enig, men den brutale sannheten er at om en sitter å drikker cider mens alle andre drikker alko, så blir man sett veldig rart på.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Cider med alkohol!! Du er ikke teit om du ikke starter rett på shots.  Om de rundt deg mener det er det ikke dine nye venner og du kan ta med deg cideren din og gå videre. 

Anonymkode: ae90c...67f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke shot? Sjeldent sett noen bli drita på en shot akkurat 😜

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Fordi det blir gjerne ikke bare den ene shoten. Plutselig blir det litt for gøy å shotte og vips ligger du med hodet ned i doen resten av natta. 

Shots er vanskelig å håndtere da det er høyere alkoholprosent og går fortere til huet. 

Begynn med et par cidere eller rusbrus, drikk sakte og reis deg opp litt i blandt (ofte kjenner man ikke helt hvor full man er før man reiser seg opp og så begynner rommet å snurre rundt seg).

Drikk som sagt sakte og kjenn litt på hvordan det føles. Drikk et glass vann mellom hver enhet. Spis godt før du drikker. Før du legger deg drikker du et stort glass vann og spis litt mat først. Det hjelper ihvertfall litt på bakrusen dagen etterpå.

Anonymkode: 9c40d...085

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke shot? Sjeldent sett noen bli drita på en shot akkurat 😜

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Selvsagt kan du ta én shot. Men skal du ikke ha med deg drikke? Og kommer du til å bare bli tilbydd én shot? I min fadderuke ble vi tilbydd både velkomstdrikker og shots. I tillegg hadde vi egen drikke. Da blir det fort mye alkohol og om du ikke har drikket før så må du enten være svært konservativ eller regne med å gå på noen smeller. 

Så er spørsmålet om du har lyst til at førsteinntrykket ditt skal være hun som spydde og lagde mye kvalme eller om du heller ønsker å ta det litt rolig. 

Anonymkode: e6610...4ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er jo enig, men den brutale sannheten er at om en sitter å drikker cider mens alle andre drikker alko, så blir man sett veldig rart på.

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Hva er planen din egentlig? Skal du ligge med noen du forakter dagen etterpå eller skal du bare drikke deg sånn at du blir dårlig? Er det noe du har tenkt til å finne på? Noe ugagn for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan du ta én shot. Men skal du ikke ha med deg drikke? Og kommer du til å bare bli tilbydd én shot? I min fadderuke ble vi tilbydd både velkomstdrikker og shots. I tillegg hadde vi egen drikke. Da blir det fort mye alkohol og om du ikke har drikket før så må du enten være svært konservativ eller regne med å gå på noen smeller. 

Så er spørsmålet om du har lyst til at førsteinntrykket ditt skal være hun som spydde og lagde mye kvalme eller om du heller ønsker å ta det litt rolig. 

Anonymkode: e6610...4ab

Hva drakk dere på vorsen da? Bare shots?

Anonymkode: 1ec1f...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite. Hold deg til én ting, enten vin eller øl, og ligg langt unna shots, sprit, drinker. Drikk Farris, brus, vann også, og ta gjerne noe du ikke liker så godt, da blir det mer nipping og du drikker ikke så fort. Lykke til!

Anonymkode: 22419...0a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...