Gå til innhold

Renovering av bad - tips til smarte løsninger?


Nepenthe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg, men hva har designet å si for hvordan sluket virker? Hva er poenget med avlangt sluk? Renner vannet raskere unna, er det enklere å rengjøre, enklere for rørlegger å inspisere?

Anonymkode: db21e...b19

Designet har ingen funksjon utover at noen synes det er finere. Så er de ristene dyrere enn de vanlige firkantet.

Det er finere med konvoluttskjæring til sluket, da sees ikke sluket så godt.
 


 

 

Anonymkode: feae0...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Designet har ingen funksjon utover at noen synes det er finere. Så er de ristene dyrere enn de vanlige firkantet.

Det er finere med konvoluttskjæring til sluket, da sees ikke sluket så godt.
 


 

 

Anonymkode: feae0...c6c

Vi totalrenoverte badet i fjor, og det eneste jeg angrer på er at vi ikke valgte avlangt sluk. Med avlangt sluk kan man bruke store fliser. Vi måtte ha mosaikkfliser hos oss pga fall, og det er en stor jobb å holde fugene rene. Så avlang sluk er mer enn design, mye lettere å holde rent pga mulighet for store fliser og ferre fuger ;)

Anonymkode: 90b5b...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ønsker avlangt sluk (sikkert ikke riktig navn) fordi jeg synes det er penere, det kan kles i samme flis som resten av badet, det kan monteres innmed veggen og jeg slipper å stå på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi totalrenoverte badet i fjor, og det eneste jeg angrer på er at vi ikke valgte avlangt sluk. Med avlangt sluk kan man bruke store fliser. Vi måtte ha mosaikkfliser hos oss pga fall, og det er en stor jobb å holde fugene rene. Så avlang sluk er mer enn design, mye lettere å holde rent pga mulighet for store fliser og ferre fuger ;)

Anonymkode: 90b5b...08d

Du kan ha smale fuger på små fliser også, det er helt opp til deg, Og du kan ha store fliser i dusjsonen med smale fuger. Men om det er så pent med 1 mm fuger når det er mosaikkfliser er en annen sak. Hvilke type sluk du velger, har ingenting å si ut fra hvilke fliser du har. 

Anonymkode: feae0...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...