Gå til innhold

Rosewoods nye dagbok 💜


Rosewood

Anbefalte innlegg

Hei ❤️ Da var det min tur igjen! Fikk i dag en positiv test. Jeg hadde jo en SA i mars og vi begynte prøvingen rett etterpå når kroppen var i gang igjen. Og nå endelig er jeg i gang på nytt. Så får vi håpe at den sitte! 😍

Første dag i siste mens var 11 juli, så jeg skulle hatt neste 8 august. Jeg begynte å få en mistanke, tja, en uke før? Kjente litt sånn mensaktige magekniper, som er helt uvanlig hvis jeg skal ha mensen. De pleier å komme sånn 1-2 dager før. Men jeg turte ikke å håpe enda, det er så kjipt få forhåpninger for så å få den dumme neg. testen 🙄

Så kjente jeg på en liten kvalme og stikninger i brystene. Den kom og gikk, fra den ene puppen til den andre, av og til begge. 

Så noen dager før mensen ble humøret helt... ja... 😂 skadet. Litt som forrige gang; det går fra hysteriske latterkramper, til tårer, til hissige utbrudd og til latterkramper igjen 😂 Det er da jeg synes synd på samboeren min! Må jo være helt umulig å forholde seg til. 

Så fikk jeg en helt random lyst på salt & venegar chips i helgen 😦 salt og eddik liksom... synes det er ganske godt ellers, jeg har det nesten aldri. Men da i helgen, jeg MÅTTE ha det. Kjørte fra butikk til butikk på utkikk etter denne eddikchipsen 🙄😂

Noe annet som også er veldig likt fra forrige gang er denne ekstreme varmen! 😮 Den følelsen av at huden i ansiktet tar fyr. Ikke svette varme, men sånn brennende varme. Sånn som når man rødmer fordi man blir flau. Går konstant og vifter meg i ansiktet og får nesten litt klaus. 

Haha mamma er så søt også. Fra forrige gang jeg var gravid så satte hun jo i full gang med å strikke. Gensere, bodyer, kjoler, sparkebukser. I blått, rosa, beige, gul, lilla, sånn for å kunne passe enten gutt eller jente 😍 og kjøpt masse bodyer; langermet og kortermet. Med bein og uten ben. T-skjorter, strømpebukser, sokker... ja, you name it. Godt forberedt med andre ord! 😁 Så søtt 💖

Håper noen av dere vil følge meg her 😁 det var så godt å skrive ned alt, tanker og ting jeg føler. Få tilbakemeldinger og høre andres erfaringer 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, bondekone skrev:

Gratulerer så mye med positiv test💗 

Tusen takk! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned to graviditetsapper. Den ene sier jeg er i uke 6 (5+0) og den andre sier uke 4 (4+6). Skjønner aldri det der jeg 🙄 Altså, første dag i siste mens, er det det man regner som uke 1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med å få sove i natt 😩 Hadde så vondt i magen, nedre del og litt på siden. Var helt sikker på at jeg aborterte eller var gravid utenfor livmoren elns 😂🙄 lå jo og googlet symptomer, som om det noen gang er en god ide. Men jeg hadde ingen blødning og det var ikke sånn at jeg vred meg i smerte... Også går det jo fint nå. Men det gjør litt vondt å ligge på ryggen, kjenner liksom sånn strekk, som om det er noe som strammer og holder på å ryke hvis jeg strekker meg ut litt. Ukomfortabelt jepp. Er det liksom kynnere, ligamentsmerter eller noe sånn? 

Nå har jeg litt stikkinger i nedre del av magen, og øm i korsryggen. Og i lysken. Og skikkelig ømme bryster. Ellers fint :)

Føler ikke helt at jeg kan nyte graviditeten enda, er så redd for at det skal gå galt igjen 😔 Vil bare komme meg gjennom de første 12 ukene slik at jeg virkelig kan glede meg. Og ukene går så uendelig tregt 😑 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.8.2018 den 10.57, Rosewood skrev:

Slet med å få sove i natt 😩 Hadde så vondt i magen, nedre del og litt på siden. Var helt sikker på at jeg aborterte eller var gravid utenfor livmoren elns 😂🙄 lå jo og googlet symptomer, som om det noen gang er en god ide. Men jeg hadde ingen blødning og det var ikke sånn at jeg vred meg i smerte... Også går det jo fint nå. Men det gjør litt vondt å ligge på ryggen, kjenner liksom sånn strekk, som om det er noe som strammer og holder på å ryke hvis jeg strekker meg ut litt. Ukomfortabelt jepp. Er det liksom kynnere, ligamentsmerter eller noe sånn? 

Nå har jeg litt stikkinger i nedre del av magen, og øm i korsryggen. Og i lysken. Og skikkelig ømme bryster. Ellers fint :)

Føler ikke helt at jeg kan nyte graviditeten enda, er så redd for at det skal gå galt igjen 😔 Vil bare komme meg gjennom de første 12 ukene slik at jeg virkelig kan glede meg. Og ukene går så uendelig tregt 😑 

 

Hei og gratulerer 😊

Det høres ut som ligamentsmerter ja. Hvordan har du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Paibunn skrev:

Hei og gratulerer 😊

Det høres ut som ligamentsmerter ja. Hvordan har du det nå?

Tusen takk! 💕😁

Får litt sånn strekk i korsryggen, hoftene og nedre del av magen sånn av og til, men det forsvinner like fort som det kommer nesten. Kjenner det godt når jeg hoster og nyser da, må liksom krumme meg sammen litt 😂

Men natt til fredag, da våknet jeg igjen av en smerte. Jeg lå på rygg i en slags sjøstjernestilling. Gjorde så vondt! Gjorde vondt å bevege seg og skifte stilling. Det var liksom vondt i underlivet, som en slags krampe eller noe sånn, som skjøt inn og ut korsryggen. Om jeg var kjapp på google da eller 😳 Jeg reiste meg opp da og gikk på do, selvfølgelig for å sjekke om det var blod. Ingen blod. Men jeg var veldig oppblåst og forstoppet, fikk tømt meg litt, og da følte jeg meg nesten bra igjen. Kanskje forstoppelsen som lagde litt for mye trykk der nede?

På google leste jeg litt om bekkenløsning, symfysen eller skambenet elns. Det hørtes litt riktig ut det også. Kanskje en liten kombinasjon. 

Det gjorde i hvertfall ikke vondt morgenen etter! 😁 Nå er det bare brystene mine som kjennes ut som om de har fått mørbank og humøret mitt er heeeelt på trynet. Griner av alt mulig trist og er lett å irritere. Jeg hisset meg opp på samboer i stad da han ikke ville fylle opp kjelen min med vann, fordi han ryddet ut av oppvaskmaskinen. Kan du tenke deg så frekt?! 😱 🤣 Så da jeg ble furtete ba han meg tenke rasjonelt, jeg trenger jo ikke bli sur for det vel, egentlig? 

:fart2:

Vær litt smart da, mannfolk 🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...