Gå til innhold

Mange bilbranner i Sverige i kveld.


kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er antallet bilbranner trolig over 100.

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/sveriges-statsminister-reagerer-etter-bilbranner---jeg-blir-forbannet/3423525161.html

Jeg hørte den svenske statsministeren på radioen, han var rasende, men hvorfor? Jeg tror han frykter hva dette kan bety for valget. Dette er ikke noe nytt fenomen, ved flere tilfeller har det vært 40-50 biler som har brent. Svenske medier, Sosialdemokratene og andre partier har latet som om dette ikke eksisterer. Tragisk, Norge burde passe seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stina234 said:

Hvem står bak bilbrannene?  Er det skrevet om det noen plass?

Nei, ingen er pågrepet. Men de vet det er noen maskerte menn (sannsynligvis unge menn). Men det har skjedd flere steder i Sverige samtidig, og det er mest sannsynligvis avtalt på forhånd. Hvofor, gir ingen mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere av gjerningsmennene som nå er identifisert. Ungdom under 18 år, kjent av politiet fra før. Dette iflg, Marcus Oscarssons FB-side.

Jeg har ikke lest noen aviser eller hørt noen nyheter her i Sverige i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Stina234 said:

Hvem står bak bilbrannene?  Er det skrevet om det noen plass?

Det er trolig menn

Endret av Bag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har bare gått minutter mellom brannstiftelsene i de forskjellige byene. Politiet mener at det er avtalt via sosiale media.

Politiet vil snakke med foreldrene. Ha ha. Dialogpolis. Servera korv och kaffe- polis. Men ikke så rart, politiet vil ikke gjøre noen feil, for da blir de etterforsket og kommer under drev fra folk som vet alt med fasiten i hånd, etter at det har skjedd. Se tråden om Downs-skytingen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inga-gripna-for-nattens-brander

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
4 hours ago, Stina234 said:

Hvem står bak bilbrannene?  Er det skrevet om det noen plass?

Helt sikkert en gjeng med kristne, jøder, buddhister og hinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, HerrBæsjerumpehull said:

Helt sikkert en gjeng med kristne, jøder, buddhister og hinduer.

Det er rart vi har 17 194 registrere Buddhister og  minimum 40 000 (kanskje det dobbelte) buddhister i Norge, burde høre noe om dem. De burde ha noen bil brennere der. Hva med de ekstreme amishene ifra Amerika, hvor mange biler tar de å båler for hekseri? 

Det er så helt tragikomisk og omtrent helt normalt at de brenner biler, at man kan bare spøke om det siden ingen tar å gjør noe. Politiet prøver det helt umulige å ha en dialog med disse personene som ikke har respekt for dem, faktisk hater dem. Politikere som har skapt dette problemet, prøver å dysse ned og late som ingenting blir som i en komedie. De vet hva som er problemet og de må i nær fremtid sette inn norske, danske og finske soldater på svensk jord for å holde kontrollen internt. De har luftet ut iden på pressekonferanse med statsminister løven. 

Feministene gjemmer seg ifra hele spetaklet og gir skylden til svenske etniske menn, om noen kan forstå det. Kun når det pr kamper som de tror de kan vinne så er de ute å skriker, som i Gotland der 200 personer ifra Stockholm og et band på 6 personer der de bokstavelig talt støttet gruppevoldtekt siden "rasisme" og 3 Nordfront folk som er semi nazistiske (faktisk nazisme er noe helt annet).      

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
5 timer siden, ops2 skrev:

Det har bare gått minutter mellom brannstiftelsene i de forskjellige byene. Politiet mener at det er avtalt via sosiale media.

Politiet vil snakke med foreldrene. Ha ha. Dialogpolis. Servera korv och kaffe- polis. Men ikke så rart, politiet vil ikke gjøre noen feil, for da blir de etterforsket og kommer under drev fra folk som vet alt med fasiten i hånd, etter at det har skjedd. Se tråden om Downs-skytingen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inga-gripna-for-nattens-brander

 

 

Det der kan man se på en annen måte. Svenskene er forferdet over "Downs-skytingen" bl.a. fordi det svenska polisen alltid har vært forsiktige med slike gjenger. Det er ikke sånn at politiet der ble slik på grunn av reaksjonene etter "Downs-skytingen". Man mener de har handlet feil lenge. 

Det svenske politiet er dialogpolis med disse kriminelle gruppene. 

Men en hvit uskyldig gutt med Downs kan de pepre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, HerrBæsjerumpehull said:

Helt sikkert en gjeng med kristne, jøder, buddhister og hinduer.

Ja for ikke å snakke om ateister, folk med elektrisk sykkel, folk som ikke gir driks og folk som blinker ut fra busslommer selv om de akter å vente til alle har passert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt vil ikke svenske medier snakke om den etniske / reliøse bakgrunnen til de som er med i gjengene. Det er menn i alderen 15-20, flere er kjenninger av politiet, det er alt de vil si. Greier de ennå ikke å se at integreringen ikke fungerer? At Sverige ikke makter å ta i mot flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at første bud for og kunne løse problemet er og adressere det, her driver det offentlige Sverige og gjør seg selv en bjørnetjeneste med og ikke gå ut med opplysninger som feks etnisitet på gjerningsmenn, viser det seg at hoveddelen tilhører en spesifikk etnisitet så kan det settes inn resurser målrettet  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Nå skal jeg stemme SD" https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ngjPQn/bilbrannene-i-sverige-naa-skal-jeg-stemme-sverigedemokraterna

- Det er som om tryggheten har forsvunnet fullstendig, sier Mohammed Sarmadi.

- Før kunne jeg være ute så lenge jeg ville, uten å tenke på det. Men nå tør jeg ikke å oppholde meg ute lenger enn klokken 20 på kveldene, i frykt for ungdomsgjengene som terroriserer nabolagene våre, sier Mandana Amini.

Legg merke til at dette er bydeler hvor etniske svensker er i mindretall. Og hvor politiet sier at utøverne er kjente.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-uppmanar-vuxna-att-ga-ut-i-kvall

Høh. Samfunnet har gitt ungdomsgjenger makt til å terrorisere og skremme folk fra gatene, og nå skal de samme plagete folkene gå ut på gatene for å gjøre gatene trygge? Er det ikke noe som skurrer her?

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
19 hours ago, ops2 said:

"Nå skal jeg stemme SD" https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ngjPQn/bilbrannene-i-sverige-naa-skal-jeg-stemme-sverigedemokraterna

- Det er som om tryggheten har forsvunnet fullstendig, sier Mohammed Sarmadi.

- Før kunne jeg være ute så lenge jeg ville, uten å tenke på det. Men nå tør jeg ikke å oppholde meg ute lenger enn klokken 20 på kveldene, i frykt for ungdomsgjengene som terroriserer nabolagene våre, sier Mandana Amini.

Legg merke til at dette er bydeler hvor etniske svensker er i mindretall. Og hvor politiet sier at utøverne er kjente.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-uppmanar-vuxna-att-ga-ut-i-kvall

Høh. Samfunnet har gitt ungdomsgjenger makt til å terrorisere og skremme folk fra gatene, og nå skal de samme plagete folkene gå ut på gatene for å gjøre gatene trygge? Er det ikke noe som skurrer her?

Dette er forbanna frekt! Så politiet vil ikke rydde opp, men borgerne skal gjøre det? Men borgervern skal de jo ikke ha noe av! De vil ha ubevæpnede mennesker i gatene til å holde orden i det kaoset som de selv ikke er i stand til å få bukt med? Samme som i Norge med natteravnene, de skal ikke slutte å gå i gatene nei, men politiet kan bare drite en lang marsj i å holde gatene trygge? Hva er det de egentlig tenker med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er en makt demonstrasjon.

«Se på oss, vi gjør som vi vil med dere, og det er ingenting dere L kan gjøre med det!»

Dette er ikke en bra utvikling. Gruppen må identifiseres, og motivet må eksponeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Madame Butterfly said:

Det hele er en makt demonstrasjon.

«Se på oss, vi gjør som vi vil med dere, og det er ingenting dere L kan gjøre med det!»

Dette er ikke en bra utvikling. Gruppen må identifiseres, og motivet må eksponeres.

Om du faktisk ønsker å vite søke på twitter "سيارة السويد", gå need til faktiske personer og ikke nyhets kanaler. En populær "teori" er at dette er fordervene folk ifra div områder deriblant Bahrain, som tok tilflukt i Sverige. Der staten ødela ungdommen i skolen og nå blir til kuppmakere. 

Det er mange hånene kommentarer om Sverige og at Sverige fortjener dette på arabisk twitter. Kan ikke se at noen fordømmer eller sier dette er dårlig ting. Det er også videoer som viser at disse ungdommene brenner biler og roper div islamske ord der. Men her får man ikke vise det.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...