Gå til innhold

vestibulitt men nyforelsket

Fremhevede innlegg

Skrevet

nå skjedde akkurat det som aldri skulle skje: jeg er forelsket-så til de grader i drømmemannen.

men jeg har vestibulitt, og dessverre lite glede av sex pga smerter.

hadde innfunnet meg med å være enslig og i sølibat, men så fikk jeg draget på han her som jeg har likt lenge. jeg har ikke vært forelsket på mange år nå.

sliter i tillegg med sterk sosialangst og depresjoner, så enten blir jeg dumpet etter en stund, evt dumper jeg når det blir for tøft.

kjære andre jenter med vestibulitt; hva kan jeg gjøre for å nyte denne tiden nå, forhåpentligvis 3 mnd😇

orker ikke plumpe ut med alt dette,

men han blir jo skuffet når jeg ikke er

tent på han😏

Anonymkode: a5a18...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å SÅ DEILIG Å VÆRE FORELSKET!!:nordvesta:jEG HADDE GJORT ALT JEG KUNNE FOR Å FÅTT DET TIL Å FUNKE. FÅTT HJELP AV LEGE. Og så videre... Ups capslock stod på..

Anonymkode: 380bd...08c

• Liker 1
Skrevet

legen sier hun kan ikke gjøre mer for meg; jeg må bare leve med det.

det er vondt å ha følelser for en når jeg har så mange komplekse problemstillinger. har egentlig «skrudd av» følelsene mine, kun flørtet litt med menn som er helt uaktuelle for meg.

men plutselig, etter 9 år som singel så kommer han her og alt blir kaos i hodet mitt😌

Skrevet

Men jeg trodde leger sendte pasienter til sexologer som hjelper mennesker med slike problemer.

Anonymkode: 380bd...08c

• Liker 3
Skrevet

Helsevesenet driter i kvinners underlivsproblemer. Jeg har ikke samme problem som deg TS, men litt på samme måte. Drømmemannen dukket opp og vi får det til å fungere selv om kroppen min ikke fungerer helt slik den skal. Sexolog kan jeg ikke anbefale. Fikk til og med beskjed av henne at penetrering ikke var en menneskerett. Forsåvidt sant nok, men det er jo mulig å prøve å hjelpe.

Anonymkode: 3815a...a28

Skrevet

jeg går i fysioterapi, men det å leve i  sølibat er det beste for meg.dessverre.

ang de psykiske problemene ble jeg avvist av dit fastlegen sendte henvisning. så egentlig er jeg alene om desse problemene.såå det er vondt for meg å treffe denne flotte mannen, og så vet jeg at det umulig kan bli oss. stakkars han og; kanskje best at jeg backer ut snarest mulig.

men liker han så godt! vil være nær han hele tiden. han er ikke som de andre meningsløse manne-prosjektene mine

Skrevet

Helt konkret; hva slags hjelp og øvelser har du fått for dette?

Jeg skjønner jo at du velger å gå videre om du faktisk har fått all hjelp som er mulig å få - men om du ikke har forsøkt disse øvelsene som har vært fremme i endel artikler om temaet (blant annet tøyeøvelser) så tenker jeg kapittelet ikke er over.

Og du sier at du stenger av alle følelser og tenning; har dette med voldtekt eller overgrep å gjøre, og har du fått ordentlig hjelp for å bearbeide det? 

Det kn jo være svaret er ja - men jeg må jo spørre siden du konkluderer med at alt håp er ute.

Og med mindre han re aseksuell så kan jo dessverre ikke dette bli en langvarig relasjon. 

Anonymkode: 30da3...000

Skrevet

jeg holder på med tøyeøvelser mm.

føler at jeg har prøvd det meste.

de andre problemene er sterk sosialangst og depresjoner.

og andre fysiske smerter.

synes det er så trist at jeg ikke skal kunne oppleve det samme som andre. 

og nei, har aldri blitt voldatt eller utsatt for noe dramatisk.

er nok et resultat av mobbing og lav selvfølelse som har slått uheldig ut

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsevesenet driter i kvinners underlivsproblemer. Jeg har ikke samme problem som deg TS, men litt på samme måte. Drømmemannen dukket opp og vi får det til å fungere selv om kroppen min ikke fungerer helt slik den skal. Sexolog kan jeg ikke anbefale. Fikk til og med beskjed av henne at penetrering ikke var en menneskerett. Forsåvidt sant nok, men det er jo mulig å prøve å hjelpe.

kan jeg spørre hva slags problem du har? jeg kvir meg sånn for å måtte ta opp dette med han; lettere for meg å stikke av! føler meg lite sensuell og kvinnelig. bare ødelagt.

mistet matlysten; rart å være forelsket og deprimert på samme tid

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan jeg spørre hva slags problem du har? jeg kvir meg sånn for å måtte ta opp dette med han; lettere for meg å stikke av! føler meg lite sensuell og kvinnelig. bare ødelagt.

mistet matlysten; rart å være forelsket og deprimert på samme tid

Jeg er "ødelagt" nedentil som følge av fødsel så plages av både nummenhet og smerter. Har fortalt det til alle jeg har datet over tid og alle har egentlig tatt det helt fint. Det er kanskje litt annerledes for deg hvor penetrering er totalt utelukket? Men samtidig kan man jo ha sex uten. Jeg ville datet ham litt lenger og så tatt det opp med han når du vet han er seriøs.  Masse lykke til. ❤️

Skrevet

takk for det💕

jeg har ikke ekstreme smerter, og vi har hatt sex en gang. men jeg får plager etterpå; utrolig slitsomt og deprimerende. før hadde jeg høy sexlyst, men nå bare tenker jeg på plagene i etterkant, og da får jeg ikke særlig lyst på sex😏

Skrevet
På 14.8.2018 den 15.17, AnonymBruker skrev:

takk for det💕

jeg har ikke ekstreme smerter, og vi har hatt sex en gang. men jeg får plager etterpå; utrolig slitsomt og deprimerende. før hadde jeg høy sexlyst, men nå bare tenker jeg på plagene i etterkant, og da får jeg ikke særlig lyst på sex😏

Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver men har ikke diagnosen. Får sprekker og svie etter sex, er det slik vestibulitt er? Kvier meg også for å ha sex, og går med konstant dårlig samvittighet for hvordan det føles for samboer. 

Er det slik at du tenker at forholdet ikke kan vare mer enn 3mnd på grunn av plagene dine? Det er så trist! Gå glipp av alt det andre et forhold er. Men det er veldig ødeleggende på forholdet denne diagnosen her. 

Anonymkode: b75e1...dcf

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver men har ikke diagnosen. Får sprekker og svie etter sex, er det slik vestibulitt er? Kvier meg også for å ha sex, og går med konstant dårlig samvittighet for hvordan det føles for samboer. 

Er det slik at du tenker at forholdet ikke kan vare mer enn 3mnd på grunn av plagene dine? Det er så trist! Gå glipp av alt det andre et forhold er. Men det er veldig ødeleggende på forholdet denne diagnosen her. 

Anonymkode: b75e1...dcf

ja, blir en konstant svie. sist gang jeg bare rotet litt med en mann(ikke samleie) varte svien i ca 2 mnd.

så jeg tenker at en ting er at en får det mens en er i et forhold, men å starte et forhold med sånne problemer ser jeg mørkt på😔

så jeg er like fortvilet som forelsket.

hater vestibulitt!

Skrevet

Har du prøvd botox da? 

Anonymkode: dd557...cff

Skrevet

Når fikk du påvist vestibulitt? Går du på medisiner som kan forverre tilstanden? Jeg ville ha prøvd ALT før jeg gav opp. 

Anonymkode: 5183f...153

Skrevet

Huff, føler med deg ts. Kan jeg spørre deg hvordan du oppdaget det?

Anonymkode: 9cbc5...c7d

Skrevet

Jeg har ikke vestibulitt, men sosial angst som er sterk til tider og depresjon som kommer tilbake. Holder på med utredning igjen nå, den grundigste så langt og har fått vite at jeg i hvert fall har ptsd. Etter jeg fikk barn så fikk jeg også lav sexlyst, noe av det er naturlig fordi jeg har et barn som er mye på meg og noe er angst for å bli gravid igjen. Jeg trodde kobberspiral skulle hjelpe mot angsten, men nei. 

Likevel er jeg i et forhold. Jeg ble faktisk sammen med han mens jeg var deprimert og den sosiale angsten ble sterk tidlig i forholdet. Jeg vet hvordan jeg skal jobbe med mye av det, men oppsøker også hjelp når jeg ikke får det til selv. I perioder må samboer "følge meg" og ringe telefoner for meg. Det hender jeg kommer hjem helt ødelagt etter en liten tur på butikken. 

Jeg har et nært forhold til mine foreldre som kjenner til psyken min godt, så vi bor i nærheten av dem. Da kan jeg også spille på dem i tunge perioder sånn at ikke samboer får hele ballasten. Han kan også ringe dem dersom han ikke vet hva han skal gjøre og trenger støtte for å hjelpe meg. 

Når det er sagt så vet jeg at de fleste dagene mine er gode dager, det er i perioder at ting blir tøft. Poenget mitt er at depresjon og angst behøver ikke være en hindring for deg❤️ der finnes det også hjelp å få, den er bare ikke alltid så lett å finne. Og den personen som fungerer for meg, fungerer kanskje ikke for andre. 

Jeg har ikke kjennskap til vestibulitt, men jeg tror jeg ville mast på legen om å skaffe hjelp andre steder eller mast om å få deg inn der du ble avvist. Det kan jo også hende at du og denne mannen finner en seksuell løsning som fungerer for dere begge? Altså jeg vet at min samboer hadde vært fornøyd om jeg bare hadde sugd han, han kunne klart seg uten penetrering tror jeg... 

Jeg håper du finner en løsning som fungerer ❤️ kanskje han virkelig er drømmemannen på alle punkter? 

Anonymkode: 0b4a2...052

Skrevet

ja, blir en konstant svie. sist gang jeg bare rotet litt med en mann(ikke samleie) varte svien i ca 2 mnd.

så jeg tenker at en ting er at en får det mens en er i et forhold, men å starte et forhold med sånne problemer ser jeg mørkt på😔

så jeg er like fortvilet som forelsket.

hater vestibulitt!

Jeg føler skikkelig med deg. Må være utrolig vanskelig å leve med dette. 

Nå finnes det likevel mennesker som er aseksuelle, selv om jeg ikke vet hvor utbredt det er. Kanskje du hadde vært heldig og funnet lykken med en person som ikke har behov for sex og som synes at klemming og kyssing er mer enn nok? Ønsker deg alt det beste uansett hva som skjer videre for deg. 

Anonymkode: cd647...e16

Skrevet
På 14.8.2018 den 0.20, AnonymBruker skrev:

nå skjedde akkurat det som aldri skulle skje: jeg er forelsket-så til de grader i drømmemannen.

men jeg har vestibulitt, og dessverre lite glede av sex pga smerter.

hadde innfunnet meg med å være enslig og i sølibat, men så fikk jeg draget på han her som jeg har likt lenge. jeg har ikke vært forelsket på mange år nå.

sliter i tillegg med sterk sosialangst og depresjoner, så enten blir jeg dumpet etter en stund, evt dumper jeg når det blir for tøft.

kjære andre jenter med vestibulitt; hva kan jeg gjøre for å nyte denne tiden nå, forhåpentligvis 3 mnd😇

orker ikke plumpe ut med alt dette,

men han blir jo skuffet når jeg ikke er

tent på han😏

Går det ikke an å fortelle han at du har dette?

Skrevet

Jeg fikk vestibulitt to måneder inn i forholdet med exen, helt grusomt, nyforelsket og eneste vi ville var å ha sex, men samleie gikk bare ikke. Etter å ha blitt sendt til sexolog av lege, fikk jeg høre at problemet lå i hodet mitt, noe som hos meg ikke gav mening, jeg var kåt, jeg ville ha sex, men det føltes ut som om jeg ble penetret av kviver. Oppsøkte privat gynekolog, fikk behandling (piller og krem) samtidig som jeg gikk til akupunktur. Ble frisk på ca 6 måneder, og har vært det siden. Er fortsatt over gjennomsnittelig "sår" føler jeg, men i forhold til da er det en drøm. Grusom sykdom, unner ingen å oppleve det. God bedring.

Anonymkode: 62149...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...