Gå til innhold

Sex er kjipt i dagens samfunn (for menn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mens man idag nesten må signere skriftlig avtale mellom begge parter på at ønske om sex er gjensidig, var det for noen få tiår siden mye friere.

60 og 70-tallet var da ungdomstiden oppstod, og seksuell frigjøring sto på dagsordenen. Sex var ikke noe vanskelig, slik som det er idag. Det er hundrevis med normer og uskrevne regler for sex, og menn har blitt stemplet som griser, noe som gjør at kvinner i større grad gjør seg utilgjengelige.

Og ja, feminismen er å klandre for dette. Er man kvinne er dette uproblematisk, da kvinner alltid vil ha mulighetene til å finne seg partnere. Men for menn blir ting vanskeligere og vanskeligere, og i tillegg er det ekstra frustrerende når man har større behov for sex enn kvinner.

Dessverre er det snart kun sædcellene damer har behov for, ved oss menn. 

Dette kalde, lite imøtekommende samfunnet vi har fått, gjør spesielt oss menn ulykkelige.

Anonymkode: c945d...59c

Hm? Ungdomstiden har vel alltid eksistert...

Anonymkode: 8a1b3...6b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hm? Ungdomstiden har vel alltid eksistert...

Anonymkode: 8a1b3...6b6

Før i tiden gikk man gjerne rett fra barndom til voksenlivet. Ut på sjøen etter man ble konfirmert eller ut i jobb. De fleste i min familie (altså mennene) som er født på 20 og 30 tallet gjorde det.

Anonymkode: c945d...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Trolltunge skrev:

Verden blir kanskje et bedre sted for seksuell glede for begge kjønn når slutshaming av kvinner opphører, og menn skjønner at de aktivt må være med på å få slutt på seksuelle overgrep. At det ikke er nok at de selv ikke gjør overgrep, men at de reagerer sterkt og kollektivt mot alle som ødelegger for kvinner OG menn med slik oppførsel. 

Kvinner liker sex, og jeg er ikke med på at menn har større behov for sex enn kvinner. Det er store individuelle forskjeller i lyst, men ikke nødvendigvis kjønnsbetingede. 

Vi kvinner holder mye tilbake av redsel. Redsel for å bli kalt stygge ting fordi vi gleder oss over vår seksualitet, og lever den ut, og redsel for overgrep. 

PS! Kvinner må også slutte med slutshaming!!!!! 

Slutshaming er noe kvinner stort sett gjør.  Om de gjør det for å bedre sin egen standard ved å trykke andre ned får man spørre de om. Litt på samme måten som en del menn prøver å heve seg over andre menn for å bli mer attraktive. 

Jeg har ikke noe i mot kvinner som er glade i sex. Så lenge de er lojale når de er i forhold og tar hensyn til kjønnssykdommer og prevensjon, så er det topp. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Trolltunge skrev:

Jeg er ikke kynisk, men livet er ikke rettferdig på noen områder. Det finnes alltid noen tapere. Har alltid gjort det. Uansett tid og sted har det vært tapere. Å kle damer i bruka eller å slutshame dem endrer ikke det, kanskje bare hvem som blir tapere.

De uten ressurser stiller imidlertid svakest uansett. En mann uten sjarm, uten evne eller vilje til å gjøre noe ut av livet sitt, uten økonomiske ressurser og uten familiære ressurser, i hvilken tid og samfunn ville han bli valgt... SELV OM valget ble tatt helt bort fra kvinner? Selv om det var deres brødre eller fedre som valgte for dem?

En del av de menn som hater kvinner for at de aldri blir valgt ville uansett aldri ha blitt valgt, om så menn satt med hele makten. 

Du har nok helt rett i forhold til den gruppen som har egenskaper, kapital og fysiske mål som er av det minst attraktive, men jeg tror størrelsen på denne gruppen har litt variabilitet, fordi jo dårligere kvinners muligheter og økonomiske situasjon i samfunnet er, jo flere menn vil de potensielt være villig til å strekke seg til å være sammen med.

Det samme gjelder i forhold til kvinners eget utdannelsesnivå. Jo bedre utdannet kvinnene er, jo færre sjanser for at de får seg make og barn. Det ser jeg også i egen omgangskrets. Det er ikke bare fordi kvinner er spesielt slemme vesener, det går også på at menn ikke ønsker å sette seg i en posisjon hvor de er underlegne i et forhold. Det er med på å forsterke at man resirkulerer menn som er godt utdannet og økonomisk well off.

Jeg har en god utdannelse, så sexmulighetene mine i framtiden, blir bare bedre og bedre av en trend som i større grad skaper tapere av menn. Hvis jeg lar være å få barn, eller lykkes i å finne en kvinne som vil abortere et mannlig foster, så fins det ingen, absolutt ingen grunn for meg, til å skulle aksepterere hverken kvotering eller andre mer fundamentale tiltak, som f.eks skjevhet som følge av skolesystem og utvelgelses-sementering tidlig, kontra sent (jobbmarkedet selv). Så det blir bare en diskusjon av akademisk interesse. For alle menn som føler seg som tapere, så er det derimot nedverdigende når samfunnet har et utpreget narrativ om at det er så godt og snilt, når kanskje over 12,5% av gutta er ufrivillig barnløse. Det er ganske mange individer, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Example skrev:

Slutshaming er noe kvinner stort sett gjør.  Om de gjør det for å bedre sin egen standard ved å trykke andre ned får man spørre de om. Litt på samme måten som en del menn prøver å heve seg over andre menn for å bli mer attraktive. 

Jeg har ikke noe i mot kvinner som er glade i sex. Så lenge de er lojale når de er i forhold og tar hensyn til kjønnssykdommer og prevensjon, så er det topp. 

 

Det er kanskje sant hva gjelder den nye foreldregenerasjonen, generasjon x og generasjon y. Men tidligere generasjoner har nok hatt litt ymse holdninger her. Jeg vet om flere menn i den kategorien som bidrar til å shame kvinner som ligger rundt. Hore er fortsatt et av de sterkeste skjellsordene vi har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ikkerepresentativ skrev:

Du har nok helt rett i forhold til den gruppen som har egenskaper, kapital og fysiske mål som er av det minst attraktive, men jeg tror størrelsen på denne gruppen har litt variabilitet, fordi jo dårligere kvinners muligheter og økonomiske situasjon i samfunnet er, jo flere menn vil de potensielt være villig til å strekke seg til å være sammen med.

Det samme gjelder i forhold til kvinners eget utdannelsesnivå. Jo bedre utdannet kvinnene er, jo færre sjanser for at de får seg make og barn. Det ser jeg også i egen omgangskrets. Det er ikke bare fordi kvinner er spesielt slemme vesener, det går også på at menn ikke ønsker å sette seg i en posisjon hvor de er underlegne i et forhold. Det er med på å forsterke at man resirkulerer menn som er godt utdannet og økonomisk well off.

Jeg har en god utdannelse, så sexmulighetene mine i framtiden, blir bare bedre og bedre av en trend som i større grad skaper tapere av menn. Hvis jeg lar være å få barn, eller lykkes i å finne en kvinne som vil abortere et mannlig foster, så fins det ingen, absolutt ingen grunn for meg, til å skulle aksepterere hverken kvotering eller andre mer fundamentale tiltak, som f.eks skjevhet som følge av skolesystem og utvelgelses-sementering tidlig, kontra sent (jobbmarkedet selv). Så det blir bare en diskusjon av akademisk interesse. For alle menn som føler seg som tapere, så er det derimot nedverdigende når samfunnet har et utpreget narrativ om at det er så godt og snilt, når kanskje over 12,5% av gutta er ufrivillig barnløse. Det er ganske mange individer, det.

25% av menn er barnløse. For kvinner er det rundt 12 prosent. Så noen menn blir jo resirkulert.

Anonymkode: 71d2f...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

25% av menn er barnløse. For kvinner er det rundt 12 prosent. Så noen menn blir jo resirkulert.

Anonymkode: 71d2f...019

Ja, men det er litt usikkert hvor mange som er ufrivillig barnløse - så jeg tok en wild guess, og skriver kanskje over halvparten av 25% ufrivillig barnløse. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Du har nok helt rett i forhold til den gruppen som har egenskaper, kapital og fysiske mål som er av det minst attraktive, men jeg tror størrelsen på denne gruppen har litt variabilitet, fordi jo dårligere kvinners muligheter og økonomiske situasjon i samfunnet er, jo flere menn vil de potensielt være villig til å strekke seg til å være sammen med.

Det samme gjelder i forhold til kvinners eget utdannelsesnivå. Jo bedre utdannet kvinnene er, jo færre sjanser for at de får seg make og barn. Det ser jeg også i egen omgangskrets. Det er ikke bare fordi kvinner er spesielt slemme vesener, det går også på at menn ikke ønsker å sette seg i en posisjon hvor de er underlegne i et forhold. Det er med på å forsterke at man resirkulerer menn som er godt utdannet og økonomisk well off.

Jeg har en god utdannelse, så sexmulighetene mine i framtiden, blir bare bedre og bedre av en trend som i større grad skaper tapere av menn. Hvis jeg lar være å få barn, eller lykkes i å finne en kvinne som vil abortere et mannlig foster, så fins det ingen, absolutt ingen grunn for meg, til å skulle aksepterere hverken kvotering eller andre mer fundamentale tiltak, som f.eks skjevhet som følge av skolesystem og utvelgelses-sementering tidlig, kontra sent (jobbmarkedet selv). Så det blir bare en diskusjon av akademisk interesse. For alle menn som føler seg som tapere, så er det derimot nedverdigende når samfunnet har et utpreget narrativ om at det er så godt og snilt, når kanskje over 12,5% av gutta er ufrivillig barnløse. Det er ganske mange individer, det.

Ganske mange er ufrivillig barnløse, selv i forhold, og jeg tror ikke at det å ikke få barn er det verste mennesker kan oppleve, selv om det kan være sårt. Verre er det nok å føle seg uelsket og valgt bort.  Alltid.

Det som jeg imidlertid finner rart er at menn som ikke er spesielt heldig med utseendet, og som ikke har andre kvaliteter som kan veie opp, de synes ikke kun at de fortjener en kvinne, men at det er bittert at de ikke får de pene kvinnene. Kvinner på eget nivå er ikke bra nok, og skulle de likevel ta til takke med en slik kvinne, så er de ofte ikke greie med dem. Jeg tror derfor at det mange av disse mennene egentlig mangler er godhet og raushet. At hadde det vært på plass, så hadde de gjerne funnet en kvinne, og vært lykkelig med henne. For det er ikke bare utseende, utdanning eller penger vi kvinner anser som attraktive ressurser. Mange vil rett og slett bare ha en mann som er god mot dem. 

Det er mange kvinner som blir valgt bort også! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Mens man idag nesten må signere skriftlig avtale mellom begge parter på at ønske om sex er gjensidig, var det for noen få tiår siden mye friere.

60 og 70-tallet var da ungdomstiden oppstod, og seksuell frigjøring sto på dagsordenen. Sex var ikke noe vanskelig, slik som det er idag. Det er hundrevis med normer og uskrevne regler for sex, og menn har blitt stemplet som griser, noe som gjør at kvinner i større grad gjør seg utilgjengelige.

Og ja, feminismen er å klandre for dette. Er man kvinne er dette uproblematisk, da kvinner alltid vil ha mulighetene til å finne seg partnere. Men for menn blir ting vanskeligere og vanskeligere, og i tillegg er det ekstra frustrerende når man har større behov for sex enn kvinner.

Dessverre er det snart kun sædcellene damer har behov for, ved oss menn. 

Dette kalde, lite imøtekommende samfunnet vi har fått, gjør spesielt oss menn ulykkelige.

Anonymkode: c945d...59c

Jeg har aldri skrevet en sånn kontrakt? Jeg tror dette eksisterer i ditt hode.

Vær glad det var seksuell frigjøring du, det er grunnen til at dere får pult rundt og være horebukker😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Det er kanskje sant hva gjelder den nye foreldregenerasjonen, generasjon x og generasjon y. Men tidligere generasjoner har nok hatt litt ymse holdninger her. Jeg vet om flere menn i den kategorien som bidrar til å shame kvinner som ligger rundt. Hore er fortsatt et av de sterkeste skjellsordene vi har.

Joda, det stemmer det. Samtidig vil jeg si at når jeg tenker på folk som kaller kvinner for hore, horete etc. så er min erfaring at det ofte kommer fra andre kvinner. Ikke alltid selvsagt, men ofte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

Joda, det stemmer det. Samtidig vil jeg si at når jeg tenker på folk som kaller kvinner for hore, horete etc. så er min erfaring at det ofte kommer fra andre kvinner. Ikke alltid selvsagt, men ofte. 

Er trist. Jenter må slutte å kalle hverandre slikt. Det får bare gutter til å tro at det er greit og.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Example skrev:

Joda, det stemmer det. Samtidig vil jeg si at når jeg tenker på folk som kaller kvinner for hore, horete etc. så er min erfaring at det ofte kommer fra andre kvinner. Ikke alltid selvsagt, men ofte. 

De gangene jeg har blitt kalt hore har det kommet fra menn. Menn som er sure fordi de får et nei.

Anonymkode: f5c88...92b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har blitt kalt hore har det kommet fra menn. Menn som er sure fordi de får et nei.

Anonymkode: f5c88...92b

Kvinner kaller vel som regel andre kvinner for dette uten at vedkommende hører det, altså baksnakking. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har blitt kalt hore har det kommet fra menn. Menn som er sure fordi de får et nei.

Anonymkode: f5c88...92b


Og det er bare så latterlig.....! Jeg vil ikke ligge med enhver - så derfor - hore.....?? Logikk er de ikke så gode på, disse forsmådde :fnise:

Anonymkode: 0597b...3f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Hm? Ungdomstiden har vel alltid eksistert...

Anonymkode: 8a1b3...6b6

Han mente sikkert ungdomskulturen. Før gikk man fra barn til voksen, i etterkrigstiden oppsto en ungdomskultur, se musikalen Grease og filmer med James Dean.

Anonymkode: 8340f...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Det er kanskje sant hva gjelder den nye foreldregenerasjonen, generasjon x og generasjon y. Men tidligere generasjoner har nok hatt litt ymse holdninger her. Jeg vet om flere menn i den kategorien som bidrar til å shame kvinner som ligger rundt. Hore er fortsatt et av de sterkeste skjellsordene vi har.

Men det er vel ingen som hører på dem lenger. I dagens Norge er det mer skamfullt å ikke få sex enn å hore rundt som en full sjømann. Det gjelder også kvinner, selv om det mest skamfulle for kvinner sannsynligvis er å bli utsatt for ulike typer for partnervold og overgrep uten å storme ut. Da signaliserer man jo at man er så desperat etter ett eller annet at man aksepterer å bli behandla slik prostituerte ble i den tida da kvinner var uten rettigheter. Har man i tillegg barn og lar dem være tilskuere til dette er man jo fordømt i Norge, hvor ingenting er mer tabu enn å være en dårlig mor.

Endret av Fiola von Queue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 13.8.2018 den 22.19, Maleficenta skrev:

Problemet er vel heller at folk som forteller om overgrep de har blitt utsatt for ikke blir tatt på alvor. Og nei det blir jo inke reagert så sterkt på da mange maaaaange voldtektsanmeldelser blir henlagt

Vet du fortsatt ikke hvorfor så mange voldtektsanmeldelser blir henlagt?!? Tror du det er fordi politiet kjeder seg så med etterforskningen? De prioriterer lunsjen? Vil heller etterforske mord? At de ikke gidder? At ikke de tar jenta seriøst? Sannheten er at politiet vet hvor nært umulig det ofte er å få en rettskraftig dom på sånt.

Norge er fortsatt en rettstat. Der kreves det tunge bevis for å få en dom. Og hva kriminalitet angår, er voldtekter en av de hardeste type caser å sikre beviser og vitner i. Nettopp fordi sex er av en så intim og privat art. Når en jente dukker opp på politistasjonen med fylleånde, rennende maskara på søndag formiddag og roper hun ble voldtatt på fest, så holder ikke dette som bevis for å kaste noen i fengsel. Det er den knallharde realiteten rundt dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 13.8.2018 den 23.25, Trolltunge skrev:

Jeg leser dessverre en del innlegg og tråder her inne der svært mange menn legger ansvar for overgrep på kvinner, der menn stadig påstår at kvinner tenderer til å lyve om trakassering og overgrep, og jeg har selv opplevd situasjoner som var svært ubehagelig, og hvor kamerater så/forsto hva som skjedde, men unnskyldte sin kompis, og "glattet over", istedenfor å si i klartekst til kameraten at dette ikke var ok oppførsel. 

Nei, vi lever heldigvis ikke i en rape culture (Selv om det faktisk eksisterer i noen miljøer dessverre... hørte nettopp en grusom beretning her fra Bergen, om unge menn som utnytter unge kvinner, og får de yngre kvinnene til å hente nye unge kvinner til dem. Skjønt kvinner og kvinner, JENTENE det her er snakk om er 12-16 år.). De aller fleste menn er bra menn!

Likevel skulle jeg gjerne hørt mennenes stemmer høyt og tydelig i slike saker, men det gjør jeg ikke. De jeg hører høyt og tydelig er dessverre de mennene som har idiotiske meninger. Dem jeg vil høre er de anstendige og ordentlige mennene med vett og gode verdier. Men de tier dessverre for ofte, fordi de er ordentlige og det derfor ikke angår dem. Det gjør det!!!!!! 

Det nytter ikke oppdra voksne mennesker desverre. Har man ikke lært at voldtekt er kriminellt allerede som barn, vil man trolig ikke lære det på noe seinere tidspunkt heller.

Samfunnet prøver å nøste opp i problemene mange år etter det er for sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. august 2018 den 21.32, Perle skrev:

Buhu, nok et survete "jeg får ikke pult" innlegg. Hva med å slutte og henge på kg?!? Hadde mannen min hengt her inne hadde ikke blitt noe på ham heller! 

Satan, så uattraktivt dette sexgnålet er! Ingen SKYLDER deg sex. Det er ikke noe du har KRAV på! Man FÅR ikke sex man HAR sex. Kjenner du ingen kvinner?!? Døstre, mor? Vi er MENNESKER vi også. Herregud, hva feiler det dere? Fungerer dere i en normal jobb og sosialt?

Ja, det var sikkert fint for dere tapermenn før da det var ok å voldta og kvinner måtte gifte seg når de ble gravide, samt var at de var dønn avhengig avhengig. bli forsørget. 

Flytt da vel! Det finnes mange slike land fortsatt.  

 

Edit: En annen ting som meg er at slutshames under en lav sko her inne, alke kvinner over tretti er søppel, samtidig som det gnåles om at de ikke blir noe på de.. 🙄

Nå henger jeg sjelden her inne, men å kalle noen for tapermenn, forteller mer om deg. Ingen mennesker er tapere. Alle er like mye verdt.

Anonymkode: 4bdfb...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...