Gå til innhold

Hvor lang reisetid til jobb har du?


Gjest Lily_88

Anbefalte innlegg

Gjest Lily_88

Jeg er arbeidsledig, på dagpenger, holder på å gå på veggen av kjedsomhet. Vurderer å søke jobb i Trondheim, tar ca 2 timer med tog, 1.45 min med bil. Planen da er å leie ut huset mitt / selge det for å kjøpe noe annet litt nærmere, hvis jeg får jobb. Har vært arbeidsledig siden mars nå, kjedelig!! Får ikke jobb i en matbutikk en gang..

Når jeg var 23 hadde jeg 45 minutter med reisetid en vei, syntes det var greit, er ikke redd for å kjøre bil eller ta buss / tog, durer musikk eller hører på podcasts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter med bil

5 minutter venting

30 minutter med tog

10 minutter gange

Totalt 50 minutter hver vei

Synes det er veldig behagelig å sitte på toget. Men kjedelig med forsinkelser og lignende.

Anonymkode: 2df0c...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 10 minutter med bil. Mannen har 20 minutter på sykkel. 

Vi valgte bosted utifra jobb, er jo tross alt der vi er oftest, og tid er mer verdt enn mye annet. Så da kjører vi heller litt ekstra når vi skal på besøk og på andre aktiviteter. 

Har pendlet med tog tidligere. Da kunne jeg fint hatt en time pendling hver dag, jobbet på toget. Eller leste eller så på en serie om jeg ikke orket jobb 

Anonymkode: b0165...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig med 10minutter på sykkel til jobb, har hatt jobber tidligere med 30-40 minutter reisevei og syntes det var greit. Det er deilig med litt reise, la tankene flyte mens jeg hører på musikk, podcast eller lydbok.

Anonymkode: 0cc79...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min dør til dør (40 min på toget, resten gåing).

Anonymkode: eaa27...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ca 25 minutter med bil til jobb. 

Jeg har tidligere hatt ca 1,5t med reisevei til jobb, og det var for mye for meg. Kunne gjort det for en limitert periode for å ha arbeid, men ikke på fast basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 10 min hver vei, nå er det ca 30 min. Bæsj og promp.

Anonymkode: e16a5...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 time. Selve tiden er grei. Det verste er å bytte kollektivtransportmiddel. Tar 3 ulike. I tillegg så blir det 4 - 5 km gåing. Forsinkelser ett sted så ryker hele tidsplanen.

Anonymkode: 2df60...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AvocadoMelon

5 min med bil :) drar ca 20 min før jobbstart da det å ta på seg jobbklær og komme seg ned på avdeling ikke er medberegnet i jobbtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min; 5 min til banen, 10 min med banen og 5 min fra banen til jobben.  

Pendlet før, men ville ikke kaste vekk så mye tid på pendling, så da flyttet jeg tilbake til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg 28min med bil. Men har hatt jobb som var 1 time med bil unna. Fant da ut at skal jeg føle jeg har et greit liv og orke å følge opp barna er max reisevei 45 min.

Men hadde jeg ikke hatt en jobb så hadde jeg nok søkt på de som er opptil 1.5 timer unna. Lettere å få jobb mår man har jobb har jeg hørt.

Anonymkode: e31b9...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
2 minutter siden, SPOCA said:

20 min; 5 min til banen, 10 min med banen og 5 min fra banen til jobben.  

Pendlet før, men ville ikke kaste vekk så mye tid på pendling, så da flyttet jeg tilbake til byen.

Satser på å få en fot innenfor, for så å finne noe i nærheten. Pendlet når jeg var 20 år, 1 time på tog og 20 min gange. Helt greit i ett år, men det er jo lenge siden 😅

Er jo heldig som kan selge ett hus og komme meg nærmere arbeidsplassen , sånn sett. Jeg bor bra nå, men kunne absolutt prøvd en annen plass. Har jo ikke planer om barn, så man er litt friere.

For øvrig interessant at folk flest (hittil i tråden)  ikke har lengre enn en time, virker som i media at folk bruker to timer hver vei, og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter med bil. Det er akkurat på grensa til hvor lang tid jeg er villig til å kjøre for å komme til jobben. 45 minutter på toget hadde vært mye bedre for da kunne jeg jobbet litt underveis, men det går dessverre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...