Gå til innhold

Permanent, men hvilken?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har så lyst til å ta permanent. Jeg er ikke interessert i slike krøller man hadde på 80-tallet, men mere store lokker/fall. Lurer derfor på om det finnes en mere skånende permanent enn den som ble brukt på 80-tallet. Tenker da på om det finnes krøller som vaskes ut etterhvert eller noe i den duren. Noe som hvertfall er mildere, enn det som ble brukt før. Er nemlig ikke interessert i at jeg må la permaneneten vokse helt ut.

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lyst til å ta krøller, store pene lokker.

Er det noen frisører her inne som kan svare oss?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Line!

Takk for svar! Jeg ønsker noen store lange krøller. Ikke den krusete varianten. Men hvorfor går det ikke an å ta slik permanent, og evt. hvordan får jeg slike krøller? Du sier man må bruke ruller, men hvordan gjør man det? Lurte også på om det er noen mildere permanenter i dag, en det som fantes tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Permanentene er mye mildere nå enn de var før. Jeg har funnet noen bilder av opprullet hår og av permanentet hår.

Opprullet hår:

http://www.femme.no/mote/haar/0102011198.cfm

http://www.hair-news.com/fl15.html

http://www.hair-news.com/fl25.html

Permanentet hår:

http://www.hair-news.com/fm3.html

http://www.hair-news.com/fl10.html

Hvis du vil ha disse store krøllene må du rulle opp håret ditt på store ruller,kan kjøpes på H&M.

Grunnen til at man ikke får sånne store krøller ved å ta permanent er, at man må bruke så store perm. spoler, og da holder ikke krøllen seg, den blir bare strekt ut, håret blir for tungt.

Men det spørs jo på litt hva du vil, og hva slags hår du har.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei Line!

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare så inngående på mine spørsmål. Du sier at jeg må bruke ruller for å få diss store krøllene. Jeg skjønner nå at jeg får kjøpt disse hos H&M. Men jeg har også sette et apparat med varme håruller. Vil ikke de gi det samme reultaet som de som ikke kommer fra en slik maskin? Må ikke jeg spray håret med et eller annet før jeg spoler det opp, slik at det holder seg når jeg tar spolene ut? Skjønner ellers ikke hvordan krøllene skal holde seg. Jeg spør sikkert litt dumt, men dette er fordi jeg ikke har serlig insikt i dette. Hadde nok en gang satt stor pris på om du gadd å svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo varme hårruller gir samme resultet, så lenge de er store.

Du kan gjøre dette:

Vask håret, ta i hår skum, tørk håret helt tørt.

Ta en passè(en del med hår), spray det med hårspray eller sray gele, rull håret på rullen. Gjenta dette til allt håret er rullet opp.

Vent til håret er helt tørt igjen, helt ut til spissene. Ta ut rullene, ikke slit og dra i håret.

Nå kan du style håret med en krem eller voks el.l. Spay tilslutt hårspray over så frisyren holder seg.

Hjalp det litt?

P.s Store ruller gir store krøller.Små ruller gir små krøller.

rosaengel.gif

Line1212[ Dette Innlegg er endret av: line den 2002-03-10 18:36 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Line!

Tusen takk for meget godt svar. Har tenkt til prøve dette, så fort jeg får litt penger på konto.

Et siste lite spørsmål. Er det vanlig hårspray jeg skal bruke, eller er det noen spesiell jeg må gå til innkjøp av?

Nok en gang tusen takk for all hjelpen! Setter stor pris på at noen er så behelpelig som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Du kan bruke en "vanlig" hårspray, men ikke en som er for sterk.

Og ikke en gas spray, bruk en pumpe spray(for den er våtere)

rosaengel.gif

Line1212[ Dette Innlegg er endret av: line den 2002-03-10 19:29 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Line!

Nok en gang takk for svar. Du kan ikke tilfeldig hvis gi meg navnet på en hårspray som egner seg til et slikt formål?

Tuuuuuuuuuusen takk for alle svarene! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du kan feks. bruke:

Travallo fra Joico,

Form & finish spray fra High hair,Wella (den blå den er svakest)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tuuuuuuuuuusen takk icon_smile.gif

PS: Hva er forskjellen på de rullene fra en maskin som er varmet opp på forhånd, sammenlignet med de man bla. kan kjøpe på H&M? Er de som er varme mer skadelige enn de som ikke er det?

Du trenger ikke å svare, men hvis du har lyst er det jo hyggelig. Føler at jeg har mast litt mye allerede, så det er helt opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De rullene som er varme, sliter nok litt mer på håret.

Men er du flink til å bruke hårkurer. Så skal nok det gå bra.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei dere to!

Leser med stor interesse det som har blitt skrevet om dette temaet, da jeg selv har ønsket meg slike lokker. Men jeg har alltid lurt på hvordan man fester håret i hårullene, når det er rullet opp? Har bare sett ruller på H&M eller Vita, men ikke noen form for klyper eller hva man nå bruker for å holde rullene på plass, etter man har rullet opp håret. Kjære frisør Line, hvis du hadde tatt deg tid til å svare meg på dette, hadde jeg blitt svært glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

De fleste rullene man får kjåpt nå sitter av seg selv. Det fungerer omtrent som borrelås, rull opp håret på rullen så sitter den der. Har du kjempe tykt hår, kan det hende du trenger en klips,klype i tillegg.

Lykke til icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Annonse

sliter ikke permanent veldig på håret?

Så mye at man må klippe det av etterpå?

Jeg sparer håret, men har veldig lyst på krøller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest SJUKT LYST PÅ!
Jeg har også lyst til å ta krøller, store pene lokker.

Er det noen frisører her inne som kan svare oss?12

JEG OG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...