Gå til innhold

Liggeplass til katt ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Google «diy cathouse». Trenger absolutt ikke å være dyrt å lage ly for katten om vinteren.

Så fint å se at så mange bryr seg om sine firbente ☺️

Anonymkode: e19cf...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.8.2018 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Vi lagde en enkel løsning med en oppbevaringskasse fra europris. Lagde hull i siden og noen ekstra luftehull og har lagt et stitteundelag i bunn. NB lurt å lime noe på kanten i åpningen, det blir litt skarpe kanter.https://www.europris.no/smartstore-10-34x25x16-cm-156928.html 

katten elsker den, sitter oppå når det er fint vær og inni når det er kaldere eller regner.

Anonymkode: 08f64...549

Gjør først som over her, men ta i tillegg isepor i bunnen på veggene og kanskje i taket før du legger ett teppe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar! Jeg fant en hundesovepose som lå igjen fra vår avdøde hund, og brettet den til slik at den fikk en «redeform». Den har blitt populær, men jeg må nok finne en boks jeg kan legge den i etter hvert slik som flere av dere har foreslått. 

Katten vår er bare ute når vi er hjemme, og kan få komme inn når han vil. Så jeg tror ikke vi trenger å lage en isolerende boks. Men han eeelsker å ligge ute (har vært innekatt i 12 år tidligere), så vi må finne på noe så «utesesongen» hans varer lengst mulig:-) Han ligger bare stille og observerer, så han blir så klart fort kald. 

Anonymkode: 497ee...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vår har en katt som går ute og hun mener at "ull er gull". Det holder varmen selv om det blir vått, er varmt når det er kaldt og er kjølig å ligge på når det er varmt ute. Hun har fått bygd en liten kasse med hull til dør og tak over, i impregnert tre med takpapp, som står over bakkeplan på små bein. Inni ligger katten på et tykt, sammenbrettet ullpledd som den fikser selv. (Jeg tittet inn når jeg passet katten i sommer, og det er masse kattehår der.) Kassa sørger for ly mot vind og snø og står inntil en vegg på terrassen hennes. Hun setter ut vann til den der. Den liker seg godt i kassa si og har et klatrestativ inntil kassen.

Edit: Katten liker også å ligge oppå kassen.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...