Gå til innhold

Første date no-no’s


PinkLady97

Anbefalte innlegg

Enten det er en blind date, med en bekjent eller med en du har truffet på nettet – den første daten kan være en nervepirrende affære.

Hva er det verste noen kan gjøre på første date? For meg er det om daten blir for full. Det er lite sexy

Snakker bare om seg selv. Monolog er kjedelig

Snakker om ekser. Nei bare nei

Forventer at vi skal ha sex. Kommer aldri til å ha sex om jeg føler et press til det. Det skal skje naturlig og av seg selv!

Sier at han ikke er ute etter noe seriøst. Neivel så hvorfor er vi på date da?

Sitter på mobilen...

Ingen øyekontakt når vi prater.

Er arrogant og frekk.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukte vondt
Kle seg skittent eller slaskete
Bli drita (generelt går jeg ikke på dates hvor alkohol er innblanda for det blir så innmari useriøst)
Snakker om ekser eller andre damer
Forventer eller prøver på eller prøver å legge opp til sex, ja da mister jeg respekten for han og får ikke særlig lyst til å møte han igjen.
Være på høyresiden politisk
Prøve å tøffe seg for meg fordi å være macho er liksom så tøft ,ved å være ufyselig mot andre (vet de ikke at macho ikke = drittsekk?)
Sitte på mobilen

Enig i at monolog blir kjedelig og klysete. Var på date med en som fortalte i laaaange baner om hvor viktig jobben hans var og hvor mye de andre så opp til han og hvilke store selskaper de hadde hatt prosjekter med, og hva kollegaen hadde gjort på ferie en gang og hvordan bil sjefen hadde og alt fra A-Å i over en time uten at jeg fikk rom til å si annet enn "åja, mhm, ja..." . Til slutt sa jeg bare at jeg er ikke så interessert i å høre om hva som skjer alle dagene hans på jobb, men om verdiene og drømmene hans. Da blei han stille, og hadde ingenting å komme med der :P Møtte han ikke igjen.


 

Anonymkode: 30ec4...cae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:


Være på høyresiden politisk


 

Anonymkode: 30ec4...cae

Dette, fantastisk turn-off hvis folk er så trangsynte at de ikke tolererer at andre har en annen mening enn seg selv. 

 

 

Anonymkode: 73a7b...20c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av en første date en gang at han var på jakt etter en kone og unger, så hvis jeg skulle på flere dater med han, så måtte jeg være innstilt på det. Jeg syntes det var litt voldsomt å skulle love det etter en date, så det ble med den ene. 😅

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på mobilen, snakker om ekser (særlig hvis eksen var en psykopat/bitch, da er det helt klart at han ikke er over henne, haha), stiller ingen spørsmål og snakker kun om seg selv og sitt eller at han ikke snakker i det hele tatt, bruker kleine sjekkereplikker eller på andre måter prøver å være noe han ikke er, (det skinner veldig igjennom!), å bare snakke om festing og hvor full han var i helgen og generelt kun overfladisk prat, eller å ta opp veldig store spm for tidlig som prat om unger og giftemål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette, fantastisk turn-off hvis folk er så trangsynte at de ikke tolererer at andre har en annen mening enn seg selv. 

 

 

Anonymkode: 73a7b...20c


Det er jo ikke det det handler om. Politikk handler om de verdiene og moralene man har, og om hvordan man vil bidra til å forme samfunnet. Han kan da for all del syntes ananas er godt på pizzaen, heller ønske katt enn hund, eller mene at svensk danseband er den kuleste musikken selvom ikke jeg syntes det, eller at byferie er bedre enn strandferie selvom jeg ikke syntes det, men politikk er et så fatalt monument at om man ønsker helt forskjellig type samfunn, helt forskjellig type behandling av mennesker og syn på mennesker, og har helt forskjellige verdier og moraler så fungerer man ikke sammen. Man kan ha sex sammen, men man kan ikke ikke bygge noe sammen eller bidra til å utvikle samfunnet til det man selv syntes er bedre - sammen- om man er vidt forskjellige.

Og en av de viktigste tingene for et godt forhold er jo å ha like verdier og moraler, det er absolutt ikke det samme som at man må ha like meninger. Men når det kommer til politikk er det såklart viktig, for det er ikke bare en mening, det er en livsstil og et aktivt valg i hvordan man vil bidra og påvirke samfunnet og medmenneskers liv og kloden til å være, og du er trangsynt om du tror at politikk ikke er en big deal og det ikke spiller noen rolle hva den ene eller andre stemmer.

Anonymkode: 30ec4...cae

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heldigvis vært heldig med de fleste datene mine, men en gang ble jeg ditchet etter en halvtime... Og jeg tenker når man først skal på date, så bør man stå løpet ut og gjøre det til en god opplevelse for den andre parten.

Unntak er selvfølgelig hvis den andre er totalt drittsekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange jenter jeg er på date med som bare vil ha et ligg, eller f.eks. et FB/FF-forhold.

Ikke alt MÅ lede til forhold, nei.

Anonymkode: 384a5...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:


Det er jo ikke det det handler om. Politikk handler om de verdiene og moralene man har, og om hvordan man vil bidra til å forme samfunnet. 

Anonymkode: 30ec4...cae

Du slår meg som veldig naiv. Hvordan kan noen som påstår å være engasjert lire av seg slikt du kommer med her, uten å være klar over skillelinjene i politikken som har gradvis har blitt visket ut. Høyre og AP kjemper om de samme velgerne, og de stemmer som regel for de samme tingene på Stortinget. Hva er det du mener egentlig, når du snakker om verdier?

Som tidligere medlem av AP og mangeårig AP-stemmer så har du et fantastisk polariserende utgangspunkt, og folk med dine holdninger er hva som forgifter den offentlige debatten.

Quote

Men når det kommer til politikk er det såklart viktig, for det er ikke bare en mening, det er en livsstil og et aktivt valg i hvordan man vil bidra og påvirke samfunnet og medmenneskers liv og kloden til å være, og du er trangsynt om du tror at politikk ikke er en big deal og det ikke spiller noen rolle hva den ene eller andre stemmer.

Den Rødgrønne regjeringen solgte seg ut av en god del statlige selskaper (typisk høyreside politikk)  og gikk til krig mot Libya, bidro det til et mer moralsk samfunn siden du er så opptatt av det? 

 

 

Anonymkode: 73a7b...20c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en tinder-date hvor han går i baren først og kommer tilbake med kun en øl til seg selv. Altså, jeg forventer ikke spandering, men er nå vant med at man tar runder. Det er normal høflighet og vanlig blant mine venner, jeg synes faktisk det er litt frekt når man er to personer å stikke i baren uten å spørre hva den andre skal ha. Jeg gjør alltid det selv.

Ei venninne av meg opplevde noe verre i den retningen, de gikk ut og spiste (på hans initiativ) og han gjorde ingen tegn til å fiske etter lommeboka i det hele tatt så hun endte med å ta hele regningen uten at han vippset noe eller spanderte neste øl eller noenting. Igjen, man forventer ikke å bli spandert på, men det er da vanlig å spleise og ikke tenke at den andre skal betale alt. Han fikk seg en gratis pizza, men han fikk seg ikke noe mer enn det da..:ler:

Vet ikke om de gutta her har følt de har spandert for mye på dates og er lei av det, så de snur liksom totalt og oppfører seg som verdens kjipeste i stedet. Gjerrigknarker er jo veldig turn off for de fleste, så jeg ville heller tatt den "risikoen" å kjøpe første ølen for eksempel, så får de heller dumpe dama om hun ikke letter på ræva for å ta neste runde når det er så viktig for dem. Jeg trodde de fleste norske damer var litt opptatt av å betale for seg selv, men nå er jeg ikke mann så jeg vet jo ikke helt hva de opplever. Men det er jo ganske teit taktikk, når du først møter en raus dame da som gjerne betaler for seg (og deg, forsåvidt), så har du gitt førsteinntrykket av at du er gnien, og avklart at dere er en elendig match.

Anonymkode: 26178...f8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du slår meg som veldig naiv. Hvordan kan noen som påstår å være engasjert lire av seg slikt du kommer med her, uten å være klar over skillelinjene i politikken som har gradvis har blitt visket ut. Høyre og AP kjemper om de samme velgerne, og de stemmer som regel for de samme tingene på Stortinget. Hva er det du mener egentlig, når du snakker om verdier?

Som tidligere medlem av AP og mangeårig AP-stemmer så har du et fantastisk polariserende utgangspunkt, og folk med dine holdninger er hva som forgifter den offentlige debatten.

Den Rødgrønne regjeringen solgte seg ut av en god del statlige selskaper (typisk høyreside politikk)  og gikk til krig mot Libya, bidro det til et mer moralsk samfunn siden du er så opptatt av det? 

 

 

Anonymkode: 73a7b...20c

Nå står det vel ingen steder at jeg stemmer AP da, og jeg er såklart meget godt klar over at AP har vasket ut sine prinsipper som de hadde for 20 år siden.

Når jeg snakker om verdier mener jeg at jeg kan ikke etablere et liv og en fremtid sammen med en som har helt forskjellig politisk ståsted som meg. Det kan gjelde alt fra miljø, velferd, skatter, behandling av medmennesker, holdninger.
Altså, da er man for forskjellige om man er uenige om de store spørsmålene i livet som påvirker hvordan samfunnet vi lever i skal drives og være og mye av det handler om menneskesyn vs egoisme for å si det kort.
Et godt eksempel kan være for eksempel kutt i pensjonen og trygden som går ut over de svakeste i samfunnet, selvom det ikke rammer meg før jeg blir pensjonist vet man aldri om sine barn vil bli syke og uføre og da er det viktig å forme samfunnet slik at de får det trygt økonomisk og ikke blir fratatt mer og mer. Rasistiske holdninger er også et godt eksempel som gjør at et par med to forskjellige syn ikke vil fungere sammen.
Siden du spør konkret hva jeg mener om norges deltakelse i krigføring i libya så er jeg helt i mot det, og bare der kunne jeg ikke vært sammen med en som støttet det og stemmer for det, og ville påvirket barna våre og på den måten neste generasjoner på en fortsettende forværring. For meg er det viktig å nettopp motvirke dette ved å aktivt påvirke samfunnet og politikken på de måtene vi kan til det bedre så samfunnet og verden kan bli et bedre sted og ikke utslette seg selv pga kapitalistisk krigføring fordi noen rikinger på toppen vil ha flere jetfly, monsterstore villaer de allerede har 14 av og milliarder på konto i den engelske og saudi arabiske banksektoren, mens livet blir værre for alle de uskyldige og vanskeligstilte.

Anonymkode: 30ec4...cae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå står det vel ingen steder at jeg stemmer AP da, og jeg er såklart meget godt klar over at AP har vasket ut sine prinsipper som de hadde for 20 år siden.
 

Anonymkode: 30ec4...cae

Men du kunne ikke date noen fra høyresiden, og siden AP er ganske likt Høyre så kanskje du skal innsnevre preferansene dine ytterligere? Hva med jeg kan ikke date noen til høyre for venstrefløyen i SV?

Det meste av hva du skriver er jeg relativt enig med men det virker som om du maler deg selv inn i et hjørne, eventuelt at du ikke er oppdatert på hvordan politikk fungerer. Verden er ikke så svart hvit som du tror, og du gjør deg selv en bjørnetjeneste hvis du i fullt alvor tror på slagord som kommer frem under valgkampene. 

Jøss, flere fattige barn etter 8 år med rød-grønt styre, og kutt i uføretrygden,  trodde det bare var høyresiden som drev med slikt?

 

Anonymkode: 73a7b...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Å snakke om de fremtidige barna våres er vel ganske no-no på første date. :fnise:

Men nå sist presterte JEG å nettopp snakke om dem første kvelden (men ikke første eller andre timen da!). Men det var jo egentlig de barna vi IKKE kunne få fordi han hadde viker og jeg har viker og barna våres hadde blitt totalt halv-skallet, så det gikk jo ikke an. Og han var bare helt uanfektet av at jeg tydeligvis allerede tenkte på barna hans. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang kjøpte jeg inn øl og taco ingredienser. Jeg hentet han på togstasjonen siden han kom rett fra militæret og vi hadde prata en del i et par mnd, så det føltes ikke helt gærnt å ha første date hjemme hos meg.

Han bare "Kjøpte du øl? haha" sånn skikkelig arrogant. Og bare "jeg tar heller litt brød, jeg" han var bare rett og slett frekk/uhøflig. Men så uerfaren og usikker som jeg var så gadd jeg ikke å bry meg om det. Jeg lot han få brødskive med skinke på xD Herregud når jeg tenker tilbake må jeg bare le ass.. I dag hadde jeg sagt ifra at han har å være litt høflig her eller så er det rett ut :P

Han ble over og vi rota litt og vi hadde det egentlig litt koselig å, selv om jeg nesten ikke sa en dritt (jeg hadde heeeelt sperre) og han var uhøflig. Men det var visst ikke ille nok, for det ble faktisk en date nr to også. Da møttes vi i Oslo og satte oss på fridays tror jeg det var og prata litt. Det var mye koseligere... men det ble med det. Dette var i 2013 ca.

MEN vi har fortsatt kontakt den dag i dag da! :) Vet ikke hva vi skal kalle oss jeg... venner ish? :P Vi sender hverandre snap innimellom og flørter litt noen dager og andre dager har vi dype samtaler og sånt :fnise: Vi møtte også hverandre en gang tilfeldig på byen i fjor, da hadde vi ikke sett hverandre siden date nr to som da var 3 år siden kanskje.. og da hadde jeg type så det skjedde ikke noe, men gnisten mellom oss har alltid vært helt insane... sikkert derfor vi fortsatt liker å plinge hverandre innimellom. (jeg er singel nå altså. Hadde aldri pratet med han hvis jeg var i et forhold)

Anonymkode: 7f340...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang kjøpte jeg inn øl og taco ingredienser. Jeg hentet han på togstasjonen siden han kom rett fra militæret og vi hadde prata en del i et par mnd, så det føltes ikke helt gærnt å ha første date hjemme hos meg.

Han bare "Kjøpte du øl? haha" sånn skikkelig arrogant. Og bare "jeg tar heller litt brød, jeg" han var bare rett og slett frekk/uhøflig. Men så uerfaren og usikker som jeg var så gadd jeg ikke å bry meg om det. Jeg lot han få brødskive med skinke på xD Herregud når jeg tenker tilbake må jeg bare le ass.. I dag hadde jeg sagt ifra at han har å være litt høflig her eller så er det rett ut :P

Han ble over og vi rota litt og vi hadde det egentlig litt koselig å, selv om jeg nesten ikke sa en dritt (jeg hadde heeeelt sperre) og han var uhøflig. Men det var visst ikke ille nok, for det ble faktisk en date nr to også. Da møttes vi i Oslo og satte oss på fridays tror jeg det var og prata litt. Det var mye koseligere... men det ble med det. Dette var i 2013 ca.

MEN vi har fortsatt kontakt den dag i dag da! :) Vet ikke hva vi skal kalle oss jeg... venner ish? :P Vi sender hverandre snap innimellom og flørter litt noen dager og andre dager har vi dype samtaler og sånt :fnise: Vi møtte også hverandre en gang tilfeldig på byen i fjor, da hadde vi ikke sett hverandre siden date nr to som da var 3 år siden kanskje.. og da hadde jeg type så det skjedde ikke noe, men gnisten mellom oss har alltid vært helt insane... sikkert derfor vi fortsatt liker å plinge hverandre innimellom. (jeg er singel nå altså. Hadde aldri pratet med han hvis jeg var i et forhold)

Anonymkode: 7f340...9c7

Oioi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.8.2018 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Dette, fantastisk turn-off hvis folk er så trangsynte at de ikke tolererer at andre har en annen mening enn seg selv. 

 

 

Anonymkode: 73a7b...20c

Mulig jeg missforstår setningen din totalt, men slik jeg leser den, så stiller den veldig sterkt i konkurransen blant de mest trangsynte og "selvinkriminerende" kommentarene jeg har lest på en stund:laugh:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

- Hvis han flørter med meg

- Hvis han prøver å kysse meg

- Hvis han prøver på sex

Hilsen prippen jente :(

Anonymkode: 11afb...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Men du kunne ikke date noen fra høyresiden, og siden AP er ganske likt Høyre så kanskje du skal innsnevre preferansene dine ytterligere? Hva med jeg kan ikke date noen til høyre for venstrefløyen i SV?

Det meste av hva du skriver er jeg relativt enig med men det virker som om du maler deg selv inn i et hjørne, eventuelt at du ikke er oppdatert på hvordan politikk fungerer. Verden er ikke så svart hvit som du tror, og du gjør deg selv en bjørnetjeneste hvis du i fullt alvor tror på slagord som kommer frem under valgkampene. 

Jøss, flere fattige barn etter 8 år med rød-grønt styre, og kutt i uføretrygden,  trodde det bare var høyresiden som drev med slikt?

 

Anonymkode: 73a7b...20c

OMG. La heksejakten være nå da 🙄 Opprett en ny tråd. 

Anonymkode: a75ea...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...