Gå til innhold

Linse som har klistret seg helt fast?


nfdsjgd

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svar dere! Skal helle på masse linseveske og la øynene hvile litt til jeg drar til optiker imorgen. Er bedre å være sikker enn usikker, men det kan virke som at linsene ikke er der lenger etter hva jeg hører dere si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men en ting, er det fysisk mulig å ta linse på en annen linse? Altså, hvis det er en annen linse på øyet, vil en ny linse klare å klistre seg fast da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, nfdsjgd skrev:

Men en ting, er det fysisk mulig å ta linse på en annen linse? Altså, hvis det er en annen linse på øyet, vil en ny linse klare å klistre seg fast da?

 

Åja, det går - hilsen vimsebøtta som litt for ofte ender opp med to linser på den ene øyet - og ingen på det andre...... 😛 

Anonymkode: 5f190...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, det gjorde det jo ikke noe lettere. Men merker man ikke på en måte at det er to linser der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på legevakt og vi har ofte folk som har satt fast eller er usikker på om linsen fortsatt er på øyet. Ofte er linsen ute men pga folk har pellet mye på øyet har de fått små rifter, da får de ofte kloramfenikol salve e.l. Så hvis det gjør veldig vondt ville jeg hørt med legevakten for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 7e85b...500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, nfdsjgd said:

Søren, det gjorde det jo ikke noe lettere. Men merker man ikke på en måte at det er to linser der da?

Prøv i hvert fall ikke å sette på en ny linse før du er helt sikker på at det ikke er en der fra før av, det vil ikke fortelle deg noenting og nå burde du bare la være å plukke noe mer på noe som helst.

(Forresten, siden du har plukket en del på øyet burde du la være å bruke linser de neste dagene uansett, samme om den allerede er ute)

Hvis du har fuktet godt med øyedråper og lignende så VIL det hjelpe om det er en linse der, den er ikke "klistret" på øyet, øyet er alltid litt fuktig og det befinner seg alltid en film av fuktighet mellom øyet og linsen, og selv om øynene har blitt litt tørre, enten ved langvarig bruk eller at man har sovet med dagslinser på, så kommer fukten tilbake ved skylling og dråper.

Hilsen tidligere både dags- og døgnlinsebruker i 15 år, før jeg bladde opp for LASIK....

Endret av 282_NaughtySpark
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Prøv i hvert fall ikke å sette på en ny linse før du er helt sikker på at det ikke er en der fra før av, det vil ikke fortelle deg noenting og nå burde du bare la være å plukke noe mer på noe som helst.

(Forresten, siden du har plukket en del på øyet burde du la være å bruke linser de neste dagene uansett, samme om den allerede er ute)

Hvis du har fuktet godt med øyedråper og lignende så VIL det hjelpe om det er en linse der, den er ikke "klistret" på øyet, øyet er alltid litt fuktig og det befinner seg alltid en film av fuktighet mellom øyet og linsen, og selv om øynene har blitt litt tørre, enten ved langvarig bruk eller at man har sovet med dagslinser på, så kommer fukten tilbake ved skylling og dråper.

Hilsen tidligere både dags- og døgnlinsebruker i 15 år, før jeg bladde opp for LASIK....

Takk for tips og frarådning, skal ikke pelle så mye mer nå, også får jeg ta turen til optiker imorgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo merke om du ser dårlig?? At linsene ikke er der liksom, slik at du får dårligere syn..

Skal aldri ta rett på øynene, da kan du få rifter og evt. Øyebetennelse

Anonymkode: f30b6...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må jo merke om du ser dårlig?? At linsene ikke er der liksom, slik at du får dårligere syn..

Skal aldri ta rett på øynene, da kan du få rifter og evt. Øyebetennelse

Anonymkode: f30b6...2cc

Jeg ser dårlig ja, men jeg ser like dårlig med trøtte og slitne øyne etter en lang dag med linser. Så det at jeg ser dårlig nå kan like gjerne fordi linsene er tørre og øynene slitne. 

Har bare -0,5 i styrke, så det er ikke sånn at jeg er blind uten linser :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...