Gå til innhold

Carl I.Hagens selektivitet

Anbefalte innlegg

Gjest Tamdidam
Skrevet

I dag kan man lese følgende i Dagbloidet:

"- Ikke norsk

FrP-formann Carl I. Hagen sa på «Tabloid» på TV2 i går at han ikke anser Osman som nordmann, og at han visste hva han kunne vente seg i Irak."

Så Hagen anser ikke Osman som nordmann, og vil derfor ikke ta i saken.

Osman er den første norske statsborger som har blitt dømt til døden siden 2. verdenskrig - og han ER norsk statsborger, hvis noen lurte på det. På papiret, lissom.

Men UDI etterforsker saken for å se om han kan ha kommet hit under falske forutsetninger, noe Hagen og Frp ser som en anledning til å toe sine hender, dvs. det gjør de jo ikke, siden de heller går hardt ut FOR at Norge ikke skal protestere.

Videre - Harald Stabell protesterer (som så mange andre):

"- Jeg mener Hagen gir uttrykk for at han godtar dommen, og det betyr at han også godtar dødsstraff - stikk i strid med norske holdninger. Det er en fare for at det kan skade Norges omdømme i andre land ved at lederen for et av Norges største partier sier dette, og dermed setter spørsmålstegn med Norges holdning til dødsstraff. Det ville være svært uheldig, sier Harald Stabell."

Det kan neppe være noen tvil om at Frp's aktive mediebruk under denne saken sender signaler også utad.

Men det er kanskje greit? Vi vil kanskje ikke lenger være fredslandet som tar vare på våre egne - uansett hudfarge og evt. ugjerninger som har blitt begått?

Litt om saken:

Siktede er dømt til døden i Irak for å ha arrangert drap på sin kone.

Rettssaken tok tre timer - et kjernepunkt i Amnestys argumentasjon for at dette ikke kan aksepteres som en gyldig rettsavgjørelse. Tre timer er en vits i juridisk sammenheng, når straffen er døden blir det en DÅRLIG vits, uansett hvor opplagt saken er.

I tillegg er det spørsmålet om det ble brukt tortur for å få frem tilståelse hos de som nå er dømt. De dødsdømte påstår at vold og trusler ble brukt for å få dem til å tilstå.

Dette er uvesentlig for Hagen:

"- Det framstår som åpenbart at han har løyet seg til norsk statsborgerskap, sier Hagen.

- Saken er ikke avgjort enda?-

Jeg snakker politikk. Muligens er han rettslig norsk statsborger men ikke reelt . For meg er han ikke det. Hvis du svindler til deg et hus eller en bil, betyr ikke det at det er rettmessig ditt, sier Hagen, som understreker at han er prinsipielt mot dødsstraff i Norge."

Prinsipielt i mot dødsstraff. I Norge.

Men hvis det skjer andre steder er det greit?

Her ligger Hagen på linje med Republikanerne i USA, som sender terrormistenkte til land som, vel - for å si det pent: som har et noe lettvint forhold til både jus og menneskerettigheter. Les: aksepterer tortur.

Mannen er dødsdømt. Kanskje/kanskje ikke torturert til å tilstå.

For Hagen og Frp er han 'muligens rettslig norsk statsborger, men ikke reelt'.

Noen nordmenn er mer norske enn andre for Hagen, som med dette viser sin sanne side.

Hvordan tror DU det blir med disse menneskene i regjeringskontorene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

MEd dette sikrer FrP seg sine vanlige kjernevelgere.

JEg synes uttalelsen om at "vi må respektere rettssystemet i andre land" er en spenstig holdning som åpner for mange muligheter neste gang en blekfet 56-åring fra Trøgstad (eksempel på FrP-kjernevelger, tilfeldig stedsvalg) forgriper seg på thailandske barn, for eksempel.

Populisme kan gi seg ganske syke utslag, denne saken er et eksempel.

Skrevet

Jeg er ingen Hagen eller Frp tilhenger. Absolutt ikke. Og jeg synes Hagens uttalelser er veldig spesielle.

Men jeg synes at det er helt greit at han ikke blir hentet til Norge med en gang.

Norge har nemlig en praksis med at hvis en nordmann blir dømt i et annet land så må du sitte i det landes fengsel. Det finnes mange nordmenn rundt omkring i verden som soner i ganske så ille fengsler.

Nå har det jo også kommet frem at dødsdommen kun er på papiret og at det vanligvis blir omgjort til livsvarig fengsel. Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe med saken før det foreligger en rettskraftig dom.

Hvis mannen er torturert for å tilstå og det ikke var en reell rettssak så er saken selvsagt anderledes.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er ingen Hagen eller Frp tilhenger. Absolutt ikke. Og jeg synes Hagens uttalelser er veldig spesielle.

Men jeg synes at det er helt greit at han ikke blir hentet til Norge med en gang.

Norge har nemlig en praksis med at hvis en nordmann blir dømt i et annet land så må du sitte i det landes fengsel. Det finnes mange nordmenn rundt omkring i verden som soner i ganske så ille fengsler.

Nå har det jo også kommet frem at dødsdommen kun er på papiret og at det vanligvis blir omgjort til livsvarig fengsel. Jeg ser ingen grunn til å gjøre noe med saken før det foreligger en rettskraftig dom.

Hvis mannen er torturert for å tilstå og det ikke var en reell rettssak så er saken selvsagt anderledes.

Enig - det har ingen hast med utleveringen, såpass tillit må vi ha til rettssystemet i andre land.

:wink:

Problemet i saken er FrPs holdning, i tillegg til forhåndsdømmingen de også praktiserer.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tja, begynner å tvile litt når det tar 3 timer å dømme en fyr til døden. Tror det er lang tid igjen før det blir noe demokrati i praksis i Irak.

Skrevet

Jeg synes også det er greit at folk får sin straff - tross alt er det grove lovbrudd det dreier seg om.

Det er Hagen og andre Frp'eres holdning til andre mennesker jeg reagerer på her.

Jagland uttalte dette om Hagen:

"Han har systematisk undergravd personer og partiers legitimitet med svært ufine metoder og dubiøst språk som ingen annen partileder har gjort tidligere. Det siste var angrepet på statsministeren for at han er medskyldig for voldtekt på norske jenter. Vi må huske på at det var Carl I. Hagen som innsatte Bondevik som statsminister. Det er slik han har drevet, først innsatt personer for så å dolke dem i ryggen etterpå ", skriver Jagland i innlegget ifølge NTB.

– Farlig

Jaglands oppgjør med Hagen kommer etter at Frp-formannen nylig gikk ut og sa at det norske politiske landskapet ville blitt mye ryddigere og mer forutsigbart uten sentrumspartiene.

– Carl I. Hagen bruker et språk mot partier og personer som ingen annen partileder har gjort tidligere. Hans uttalelse om at vi ikke trenger sentrumspartiene, og at de bør avskaffes, er det foreløpig farligste og verste utsagnet mannen er kommet med. Jeg vil rope et varsku, sier en opprørt Jagland til Dagbladet.

Han mener tiden er overmoden for å ta et oppgjør med Hagens måte å drive politikk på. I innlegget anklager han blant annet Hagen for å gå i spissen for en fordummende og destruktiv politisk debattform som er en fare for demokratiet."

Uttalelsen kom i 2003 - nå er det 2005.

Noen som tror Hagen og Frp er blitt mindre farlig for demokratiet siden den gang?

Her er noen eksempler på Hagens 'egne definisjoner' av hvordan samfunnet bør være, og hvilke metoder man kan bruke for å nå det samfunnet:

"Carl I. Hagen vil endre loven, slik at alle i en gjeng kan straffes når ingen vil avsløre hvem som står bak en kriminell handling. Jusprofessor Ståle Eskeland slakter ideen."

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/01/21/237967.html

" At Ulf Erik Knudsen (Frp) trengte livvakt på et innvandringsmøte, er bare et velregissert PR-stunt, mener Lise Christoffersen (Ap).

Men eksordfører Lise Christoffersen fra Ap, som også satt i panelet, tror ikke Knudsen hadde behov for livvakt, skriver Drammens Tidende.

- Bruken av livvakt var ikke noe annet enn et velregissert PR-stunt for å få fokus bort fra innvandringspolitikk og over til Frp, sier Christoffersen til TV 2 Nettavisen.

Hun mener det er påfallende og underlig at Knudsen hadde varslet media, og ikke de andre deltakerne hvis det var en farlig person til stede på møtet."

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle351644.ece

Varslet media, men ikke meddebattanter - det sier litt :ler:

"Martin Schanche (fr.p.) slo til en Ap-politiker da han debuterte som valgdebattant i Drammen mandag. Kort tid etter at skolevalgdebatten ved Åssiden videregående skole i Drammen startet, slo rallykjendis og Frp-politiker Martin Schanche til Arbeiderpartiets Torgeir Micaelsen etter denne kalte ham for en "feiging"..

Schanche hadde først trukket seg fra debatten. Da Micaelsen kalte Schanche for feig på grunn av dette, tente den pensjonerte rallycrossføreren på alle pluggene. Overfallet fant sted foran øynene på lamslåtte elever og lærere.

- Sånt går bare ikke an. Jeg synes bare dette er trist på Schanches vegne, sier Micaelsen til Drammens Tidendes nettutgave.

Den 24-årige Ap-politikeren fra Mjøndalen ble truffet med en knyttet høyreneve i ansiktet. Etterpå var han i stand til å fortsette skoledebatten. Schanche kastet seg i bilen og kjørte vekk fra skolen i sinne.

Schanche angrer ingenting

Jeg slo til ham med flate hånden, og det angrer jeg ikke på. Ingen kaller Martin Schanche for en feiging uten at jeg reagerer, sier en opprørt Martin Schanche til NTB."

http://stavangeravisen.com/art.asp?art=13858

http://stavangeravisen.com/art.asp?art=13872

Og reaksjonen var bølletaktikk og brunskjortemetoder som aldri har vært sett i norsk politikk.

"Sjokkert

Både elever og lærere var vitner til hendelsen i formiddag, forteller en sjokkert rektor Dag Siljan.

Han forteller at det var under temaet skolepolitikk at det kom til munnhuggeri mellom Schanche og Ap-politiker Torgeir Mikaelsen.

Rektor så ikke episoden selv, men har fått beskrevet at Schanche gikk løs på sin meddebattant.

- Å løse konflikter på denne måten er ikke noe vi kan akseptere. Jeg kommer til å skrive et brev til Fremskrittspartiet sentralt om hendelsen, sier rektor Dag Siljan til P4.

Mange skandaler

Og dagens hendelse er ikke den eneste skandalen med Martin Schanche i sentrum.

- Mannfolk - og spesielt kjendiser - har mer enn en gang måttet skyfle ungjenter ut av senga si, sa Schancke til Dagbladet i mars.

- Det er uinteressant kæm som har knulla kæm, uttalte Schanche om Søviknes-saken. Terje Søviknes var anmeldt for voldtekt av en 16 år gammel jente på et Fpu-landsmøte.

I tillegg til disse uttalelsene har Martin Schanche tidligere mistet førerkortet for råkjøring på E6. "

http://www.p4.no/txo/95814.asp

Men tiden går og gjenstridige består, er det ikke slik?

Vi glemmer fort.

Hva er galt med holdningene i Frp?

Vel:

"- Holdt opp eselplakat foran blind politiker

Moss Frps Erlend Wiborg skal ha holdt opp en plakat med et esel på mens blinde Per Inge Bjerknes fra Sp holdt innlegg i en skoledebatt. I tillegg skal Wiborg ha fått flere innvandrerjenter til å begynne å gråte.

19 år gamle Wiborg hadde med seg en plakat med bilde av et esel på til en debatt på Greåker videregående skole i Sarpsborg kommune.

- Jeg så at han holdt opp plakaten blant annet mens Senterpartiets representant snakket. Det synes jeg var spesielt ille, fordi han er blind, sier Trine Høistad i Østfold AUF til VG.

Hun reagerer også sterkt på Wiborgs uttalelser om innvandrere. Hun satt i salen under debatten, og sier til NRK Østfold at flere av innvandrerjentene som satt omkring henne, begynte å gråte da han sa at de fleste innvandrere er kriminelle på en eller annen måte."

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle131822.ece

I could go on.

Historien om Frp's overgrep mot demokratiet er endeløs.

Gjest Valhalla
Skrevet

Fyren er ikke norsk, han drepte en norsk kvinne men han er ikke norsk.

Gjest tudelidu
Skrevet

> Fyren er ikke norsk, han drepte en norsk kvinne men han er ikke norsk.

Er det en påstand som ble sann fordi du skrev den? :ler:

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg skriver det jeg mener, er ikke det klart?

Gjest Valhalla
Skrevet

Jaglands oppgjør med Hagen kommer etter at Frp-formannen nylig gikk ut og sa at det norske politiske landskapet ville blitt mye ryddigere og mer forutsigbart uten sentrumspartiene.

Ja er ikke det rimelig klart? Hvorfor skal et lite land som oss ha så mange partier?

– Carl I. Hagen bruker et språk mot partier og personer som ingen annen partileder har gjort tidligere. Hans uttalelse om at vi ikke trenger sentrumspartiene' date=' og at de bør avskaffes, er det foreløpig farligste og verste utsagnet mannen er kommet med. Jeg vil rope et varsku, sier en opprørt Jagland til Dagbladet. [/quote']

Haha andre som klager på språkbruk fra FrP, de burde kanskje gå inn i seg selv og se på sine uttalelser om Frp.

Jagland, klage på dumme uttalelser? Nå har jeg hørt det også.

Gjest trude lutt
Skrevet

OK, så den korrekte setningen skal være:

Jeg mener at han ikke er norsk.

Sorry at jeg pirker, men det er så mye tilfeldigheter for tiden :ler:

Skrevet

Carl.I.Hagen sier jo mye rart da.Men jeg er enig i at de ikke trenger å hente han til Norge igjen,han kan godt sone i Irak,siden han blir satt fri etter "bare" noen år her i landet.Men man kan jo begynne å lure når man blir dømt til døden etter kun tre timer i rettsalen.Spm om hvorvidt fyren er norsk,kan egentlig ikke Frp uttale seg om,regner med at UDI ikke hadde gitt han norsk stasborgerskap om han ikke fylte alle vilkår for å få det.Lurer på hvordan Carl.I.Hagen vet at han løy for å få det jeg.Mannen skulle jobbet i Udi egentlig,da hadde han hatt bedre kontroll

Gjest Valhalla
Skrevet

Vi vet at han løy fordi han som så mange andre av innvandrere har løyet både på navn og alder. Dette er helt vanlig.

Gjest tiddelidi
Skrevet

> Hvorfor skal et lite land som oss ha så mange partier?

Hvorfor skal Hagen bestemme hvor mange partier vi skal ha? Er det demokratisk?

> Haha andre som klager på språkbruk fra FrP, de burde kanskje gå inn i seg selv og se på sine uttalelser om Frp.

Uttalelser om Frp kommer som regel på bakgrunn av Frp's noe eksotiske politikk/uttalelser/manglende ideologi :ler:

> Det kunne jo vært en ide. Å ikke hjelpe med å oppklare kriminelle handlinger kunne godt føre til straff.

Så du mener felles avstraffelse er greit. Det overrasker meg ikke.

Det er ikke så nøye med LOV og RETT, bare resultatet blir straff.

I så måte skiller du deg ikke så mye fra din før.. leder, som jo velger å se bort fra det lovfestede norske statsborgerskapet til Osman, og forskuttere en falsk asylsøknad før UDI har behandlet saken.

Interessant, spesielt med tanke på et Frp i regjering.

Den politikken vil skille seg ut fra alt vi har levd etter siden andre verdenskrig.

> Å jaså, FrP vil få fokus bort fra innvandringspolitikk? Denne kvinnen høres jo svært smart ut :roll:

Vel, jeg skjønner du har vanskelig for å tro det, men kvinner KAN faktisk være smarte.

Frp spiller på frykt - det er vel kjent. Og, som idealene G. W. Bush/K. Rove, passer det bra å hemmeligholde akkurat HVA truslene består i:

"Fremskrittspartiets generalsekretær Geir Moe vil ikke gå inn på hva slags trusler det er snakk om, antallet eller alvorligheten."

> Schanche er en av originalene vet du. Der fikk den unge jyplingen se hvordan det går når man provoserer en mann som ikke er feminisert. Det slaget så ikke hardt ut en gang. Det er selvsagt ikke lurt å gjøre slikt når man er med i ett parti og Schanche skulle behersket seg, men han andre skulle hatt bank for provoserende oppførsel.

Ja, og i et samfunn der Frp sitter med makten ville Skankis kanskje ikke sluttet å slå, kanskje slått hardere eller....?

Det at du mener man bør få bank for provoserende oppførsel viser at du ikke aner hva politikk er.

Men, du skiller deg ikke ut fra andre Frp'ere i så måte.

> Her er det flere ting å ta tak i. Først fyren er 19 år gammel, for det andre dette er en SKOLEDEBATT. Jeg husker skoledebattene fra videregående og det er noe av det latterligste jeg har sett. Og hun må AUF dama må gjøre noe med holdningene sine, hvorfor er det "spesielt ille" bare fordi han er blind? Er ikke blinde akkurat som andre mennesker eller, dust. Minner meg om reklamen med han i rullestol "dere holder deres faderlig hånd over oss, oss svake, litt hjelpeløse"

Ja, smarten. Å holde en hånd over de svake og hjelpeløse.

Det er det vi har gjort i Norge siden 2. verdenskrig - jeg registrerer at Frp ikke vil gjøre dette.

Å ha det moro på andres bekostning - gjøre narr av et handikap - er stygt.

At du ikke mener dette taler for seg selv.

> Hahahaha det der høres ut som latterlig propaganda. Skal FLERE av innvandrerjentene ha begynt å gråte av en sånn uttalelse? Det er det dummeste jeg har hørt.

Kanskje de ble skremt. At du finner det latterlig tegner videre på bildet av partiet Frp som et parti for utskudd som ikke bryr seg.

> På min skole ble FrP representanten angrepet av en stor gruppe innvandrere, men det var ingen som begynte å gråte. Sluker du alt rått du eller?

På min skole ble alle gruppe-voldtatt av Frp'ere i nazi-kostymer i timesvis, før vi alle ble dumpet i sjøen. Det er utrolig at noen overlevde, faktisk.

Hvis du poster en link til din historie, skal jeg poste en link til min :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er ikke så nøye med LOV og RETT, bare resultatet blir straff.

Word! :tommelsmil:

Hvis du poster en link til din historie, skal jeg poste en link til min :ler:

En link til en blogg av en person bare mora hans har hørt om, kommer nok snart ;)

Gjest Valhalla
Skrevet

Ser at du er helt useriøs i dine svar.

Når det gjelder kollektiv straff, de har gjort seg skyldig i å hindre politiets arbeid og å skjule en forbrytelse, det kan de bli straffet for synes jeg.

Så vidt jeg kunne se har ikke Hagen noe forslag om at de midterste burde oppløses. Han sa at det hadde vært mer oversiktlig om de ikke var der.

Og språkbruk. Hva med de andre partiers hetsekampanje mot FrP som pågikk i årevis? Det har jo bedret seg nå.

Når det har kommet frem at han har løyet på alder og navn så er det vel klart at søknaden hans var falsk. Er du litt treg kanskje?

Så kommer det vanlige Karl Rove,venstrepsykose mølet, gidder ikke kommentere.

Gjorde han narr av et handikap, eller behandlet han alle likt? De handikappede ønsker ofte ikke noe særbehandling bare fordi de har et handikap.

Min historie er sann, jeg har ikke noe link fordi han ikke begynte å syte til media. Han følte seg truet da det samlet seg en gruppe rundt han og visstnok slo han i hode med en plastflaske.

Gjest Valhalla
Skrevet

En link til en blogg av en person bare mora hans har hørt om, kommer nok snart ;)

Sist gang jeg linket til en blog var det til en med rundt 100.000 daglige lesere og som var en av de som satte fokus på Dan Rather og de falske memos som fikk han til å gå av.

Gjest pingeling
Skrevet

Nåh.

> Når det gjelder kollektiv straff, de har gjort seg skyldig i å hindre politiets arbeid og å skjule en forbrytelse, det kan de bli straffet for synes jeg.

Og hvordan avgjør du hvem som visste hva, og hvem som ikke visste noe? Som alle andre høyreekstremister forskutterer du en løsning uten å gå inn i problematikken:

Gjort seg skyldig...bla-bla... hindre politiets arbeid ....bla-bla... skjule en forbrytelse... bla-bla.

Mange fine stikkord uten å egentlig si noe som helst.

> Så vidt jeg kunne se har ikke Hagen noe forslag om at de midterste burde oppløses. Han sa at det hadde vært mer oversiktlig om de ikke var der.

Nei, men du gjorde det jo klart i forrige innlegg hva du mener. Nå virket ikke det, og da prøver du en annen vinkel. Patetisk.

> Og språkbruk. Hva med de andre partiers hetsekampanje mot FrP som pågikk i årevis? Det har jo bedret seg nå.

Dette er fullstendig bullshit. Frp har aldri møtt negativ bias i sin levetid, siden politikere/samfunn sto maktesløse da kommunismen falt, og det politiske landskapet ble rykket mot høyre. Ingen har maktet å svare på Hagens retorikk/medietaktikk siden vanlige folk faktisk HAR ryggrad, og holder seg for gode til å ape etter ham.

Hva blir det neste? Skal du trekke fram 'ARK' og andre favoritter fra Frp Talking Points? :ler:

Det er det reneste tøv - det paranoide høyreekstreme tolker som 'hets' er en naturlig samfunnsmekanisme som virker som en buffer mot ... vel: rølp og grums som vil ha makt.

Husk at Frp sprang ut av en nazi-gruppe organisert rundt Anders Langes miljø i Hundebladet. De fleste av oss har vært så opptatt med å le av dette faktum at vi ikke har greid å tenke klart, men ting forandrer seg nå.

Det er en stadig voksende lobby av anti-frp-aktivister på nett, og jeg tror tonen og metodene vil bli annerledes i fremtiden.

Omtrent slik ser jeg på problemstillingen (fra et annet forum):

"Før: Vi kan ta oss råd til å ha en uskolert gjeng noksagter som lager litt bråk, voldtar hverandre og angriper svake grupper etter behov. Det er grenser for hvor mye støtte Frp kan oppdrive i et trygt samfunn.

Nå: Vi kan ikke lenger lukke øynene, for Frp har blitt farlige iom. at 911 og terror gjør det lettere å spille på frykt og fordommer for å skaffe seg makt."

> Når det har kommet frem at han har løyet på alder og navn så er det vel klart at søknaden hans var falsk. Er du litt treg kanskje?

Det er ikke poenget. Han er norsk statsborger, og som norsk statsborger har du krav på å bli betraktet som dette frem til noen tar statsborgerskapet fra deg.

Jeg er treg - du er holdningsløs.

> Så kommer det vanlige Karl Rove,venstrepsykose mølet, gidder ikke kommentere.

Et klassisk tegn på en høyreekstremist er å tro at alle med annet syn er venstreekstremister. Du oppfyller nesten alle kriteria på skalaen.

For the record: jeg er en liberal konservativ, konservativ nok til å stemme inn denne regjeringen, i alle fall.

> Gjorde han narr av et handikap, eller behandlet han alle likt? De handikappede ønsker ofte ikke noe særbehandling bare fordi de har et handikap.

Hva med å lese storyen?

> Min historie er sann, jeg har ikke noe link fordi han ikke begynte å syte til media. Han følte seg truet da det samlet seg en gruppe rundt han og visstnok slo han i hode med en plastflaske.

Plastflaske-terror, ja. Vel, det i seg selv burde være grunn nok til å hive innvandrerne ut av Norge.

I dag plastflasker, i morgen plastisk sprengstoff.

Alle vet hvor bruken av plastflasker leder hen.

Gjest Valhalla
Skrevet
Nåh.

Nei, men du gjorde det jo klart i forrige innlegg hva du mener. Nå virket ikke det, og da prøver du en annen vinkel. Patetisk.

Følg med skrulling. Jeg har aldri sagt at partiene skal oppløses, jeg har sagt at jeg ikke ser grunnen til å ha så mange partier i et så lite land. Det er ikke det samme som å si oppløs dem.

Dette er fullstendig bullshit. Frp har aldri møtt negativ bias i sin levetid

Er du seriøs?

Hva blir det neste? Skal du trekke fram 'ARK' og andre favoritter fra Frp Talking Points? :ler:

Så du benekter at Arpeiderpartiet har hatt stor makt innad i NRK og at journalister i Norge er mye rødere enn befolkningen?

Husk at Frp sprang ut av en nazi-gruppe organisert rundt Anders Langes miljø i Hundebladet.

Naziparti ja, godt eksempel på språkbruk mot FrP.

Det er en stadig voksende lobby av anti-frp-aktivister på nett' date=' og jeg tror tonen og metodene vil bli annerledes i fremtiden.[/quote']

Jeg skjelver i buksene, du kan ta deg en titt på forumene rundt omkring å komme med argumentene dine, se dem bli knust.

Nå er du helt useriøs igjen, jeg har ikke sagt at historien hadde noe særlig betydning.

Gjest Valhalla
Skrevet
> Gjorde han narr av et handikap, eller behandlet han alle likt? De handikappede ønsker ofte ikke noe særbehandling bare fordi de har et handikap.

Hva med å lese storyen?

Ja du, hva med å lese storyen.

Merk deg ordene "blant annet"

Jeg så at han holdt opp plakaten blant annet mens Senterpartiets representant snakket.

Senterpartiets Per Inge Bjerknes forteller NRK at skoledebatten var tøff. Han tar seg imidlertid ikke nær av at Wiborg skal ha holdt opp en eselplakat.

- Jeg har selvironi. Men jeg synes det er ille i forhold til signalet det gir elevene, og jeg synes det er å gå over grensen i en skoledebatt, sier han til VG.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...