Gå til innhold

Alicante, Malaga og Mallorca i slutten av sept-tidlig oktober, hvordan er været?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på noen av disse stedene rundt den tiden?   Hvordan er været?   For kaldt for strandliv?

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært mye i Malaga i denne perioden, og det er som regel fortsatt varmt og fint! Det er som en fin norsk sommer, og stranda er flott å besøke på denne årstiden, det er fremdeles varmt i sjøen og fint å bade da. Jeg har foresten badet i sjøen tidlig i november, og jeg bader feks IKKE i Norge ;) 

Shorts og t-skjorte på dagtid, og kanskje en tynn cardigan på kvelden. 

Det jeg har erfart er at det er mer ustabilt vær i mot slutten av oktober. 

Alicante ligger 4,5 t lengre nord og det er nok litt kjøligere der enn i Malaga, men tipper det er fremdeles fint der. 

Anonymkode: 238be...dbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt Malaga av disse tre plassene hvis det er varme og strandliv du er ute etter. Det kan være ganske kaldt på mallorca i starten av oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Malaga, og har gjort det i over 8 år, så er nok ikke helt objektiv, men jeg elsker Malaga i september/oktober. Synes klimaet er nesten perfekt da, men jeg hadde trolig ikke bevegd meg ut i vannet i oktober, for da synes jeg det blir for kaldt. :P

Anonymkode: 58350...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på Mallorca fra midten til slutten av september. Det var helt magisk vær hele oppholdet, ikke én overskyet dag eller regn. Rundt 31-35 grader, men hørte lokalt at vi var veldig heldige med været det året. Reiser gjerne dit igjen på samme tid. Deilig når man reiser litt off season!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Jeg har vært i Malaga, synes det er best å reise i månedskiftet sep / okt 😊 Fortsatt varmt på dagene og deilig å bade. Kan være litt kjøligere på kvelden, kanskje litt ustabilt vær. Men garantert strandliv er det 😊 Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært i både Alicante og Malaga i høstferien de siste årene, typisk rundt 6-10 oktober. Og det har vært kjempefint vær! Bassenget i feriehuset har vært litt for kaldt for barna om morgenen, men på ettermiddagen når sola har varmet det opp gikk det greit. Veldig godt og varmt i havet fremdeles. Vi har ikke hatt regn i det hele tatt, stort sett sol. Mulig vi har hatt flaks, da. :)

Anonymkode: b308b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...