AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #21 Skrevet 9. august 2018 Til alle dere som bruker Tinder: Så dere må ha en dating app til å bestemme for dere hvem dere matcher med? Det er helt utrolig at så mange biter på... Jeg vet hvem jeg selv liker. Trenger ikke en dating app til å fortelle meg det... Hvis jeg ser noen, vet jeg i første sekund om det er "noe" der. Å la et nettdating sted, ta avgjøreslen for deg/dere, forteller jo hvor sykt samfunnet har blitt... Anonymkode: 27b11...d78 1
Katten.2.0 Skrevet 9. august 2018 #22 Skrevet 9. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Til alle dere som bruker Tinder: Så dere må ha en dating app til å bestemme for dere hvem dere matcher med? Det er helt utrolig at så mange biter på... Jeg vet hvem jeg selv liker. Trenger ikke en dating app til å fortelle meg det... Hvis jeg ser noen, vet jeg i første sekund om det er "noe" der. Å la et nettdating sted, ta avgjøreslen for deg/dere, forteller jo hvor sykt samfunnet har blitt... Anonymkode: 27b11...d78 Alternativt er det veldig kjekt å starte med et likt utgangspunkt. "Jeg liker førsteinntrykket av deg, og du liker førsteinntrykket av meg, så la oss se om vi liker mer enn bare dét!" Kontra: "Jeg liker deg og må nå potensielt risikere avslag for å finne ut om du liker meg i det hele tatt." Det er også utrolig bra for de som har sosial angst, sliter med å prate med fremmede, blir nervøs osv, da de kan kommunisere på en tryggere plattform enn rett ovenfor hverandre. 3
Gjest Minesveiper Skrevet 9. august 2018 #23 Skrevet 9. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker said: Til alle dere som bruker Tinder: Så dere må ha en dating app til å bestemme for dere hvem dere matcher med? Det er helt utrolig at så mange biter på... Jeg vet hvem jeg selv liker. Trenger ikke en dating app til å fortelle meg det... Hvis jeg ser noen, vet jeg i første sekund om det er "noe" der. Å la et nettdating sted, ta avgjøreslen for deg/dere, forteller jo hvor sykt samfunnet har blitt... Anonymkode: 27b11...d78 Du bestemmer selv hvem du matcher med. Tror du forveksler tinder med noe annet.
Gjest padawan Skrevet 9. august 2018 #24 Skrevet 9. august 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle dere som bruker Tinder: Anonymkode: 27b11...d78 Du har tydeligvis ikke satt deg inn i hvordan tinder fungerer.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #25 Skrevet 9. august 2018 Sveiper vekk mange føler jeg, sveiper vekk åpenbare bimboer, de som er overvektige, noen som virker klin gærne og turister. Ute etter noen i samme aldersrom som meg, som gjerne har barn fra før og har "verpet" ferdig forhåpentligvis. Jeg er ute etter kjæreste, lastet ned igår kveld og har 1 date, 8 matcher og 10+ likes? Skriver til alle jeg matcher med uansett. Anonymkode: 5d0e8...bcd 1
Gjest padawan Skrevet 9. august 2018 #26 Skrevet 9. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sveiper vekk mange føler jeg, sveiper vekk åpenbare bimboer, de som er overvektige, noen som virker klin gærne og turister. Sveiper bort også de som har en vegg, blomstervegg eller annet som profilbilde.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #27 Skrevet 9. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du finner nok en til slutt du også! Det er nesten det jeg også begynner å lure på. Jeg matcher med alle jeg sveiper til høyre på så vet ikke om jeg skal ta det som et slags kompliment eller ei Anonymkode: 66291...905 Du må være kvinne........... Jeg er mann. Har vært på tinder ett par år uten suksess, tenkte meg godt om og leste profiler før jeg sveipet høyre, ingen matcher overhodet. Så siste måneden har jeg sveipet høyre på absolutt alt, uten unntak, resultatet er fortsatt NULL matcher. Er jeg virkelig så jævlig stygg og ekkel? Det må da være noen som kan se noe positivt i min profil også Har riktignok kun 2 bilder, ett av ansiktet der jeg smiler, og ett i trenings klær (nei ikke sykkel, kvinner hater jo syklister) Hadde ikke bilder til og begynne med, de har jeg lagt til siste året, men det hjalp ingenting. Har også skrevet litt om meg selv. Har tinder gull, kan visst like gjerne spyle de pengene rett i dass.............. Anonymkode: a82e9...e8a 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #28 Skrevet 9. august 2018 4 timer siden, Minesveiper skrev: Sitter med samme inntrykk. Jeg får "kjeft" av kompiser for å være for selektiv. De gidder ikke å se gjennom profilene til damene en gang. "Har ikke noe for seg om man ikke får match uansett". Så de bare grovsveiper, og så går de nøyere til verks etter de har fått matcher. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sveiper vekk mange føler jeg, sveiper vekk åpenbare bimboer, de som er overvektige, noen som virker klin gærne og turister. Ute etter noen i samme aldersrom som meg, som gjerne har barn fra før og har "verpet" ferdig forhåpentligvis. Jeg er ute etter kjæreste, lastet ned igår kveld og har 1 date, 8 matcher og 10+ likes? Skriver til alle jeg matcher med uansett. Anonymkode: 5d0e8...bcd Jeg har fortsatt ikke blitt noe klokere. Det er veldig mange forskjellige svar. Noen sveiper på alt, mens andre er mer selektive 2 timer siden, padawan skrev: Sveiper bort også de som har en vegg, blomstervegg eller annet som profilbilde. Hehe jeg også. "Nei takk, jeg ønsker ikke å date en innsjø/foss/blomst whatever" Jeg lurer oppriktig på hvorfor de er på Tinder når de har slike bilder 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må være kvinne........... Jeg er mann. Har vært på tinder ett par år uten suksess, tenkte meg godt om og leste profiler før jeg sveipet høyre, ingen matcher overhodet. Så siste måneden har jeg sveipet høyre på absolutt alt, uten unntak, resultatet er fortsatt NULL matcher. Er jeg virkelig så jævlig stygg og ekkel? Det må da være noen som kan se noe positivt i min profil også Har riktignok kun 2 bilder, ett av ansiktet der jeg smiler, og ett i trenings klær (nei ikke sykkel, kvinner hater jo syklister) Hadde ikke bilder til og begynne med, de har jeg lagt til siste året, men det hjalp ingenting. Har også skrevet litt om meg selv. Har tinder gull, kan visst like gjerne spyle de pengene rett i dass.............. Anonymkode: a82e9...e8a Det er jo derfor jeg opprettet denne tråden. Selv om man er kvinne betyr det ikke at det er positivt om man får mange matcher. Man vet jo ikke om man automatisk blir sveipet til høyre kun fordi man er hunkjønn, eller fordi den andre personen faktisk liker det de ser og leser. Jeg kan kun svare for meg selv her, men det behøver ikke å være noe galt med deg. Jeg sveipet høyre til menn jeg syntes så helt greie ut, men etter veldig mange meldinger hadde jeg ikke kapasitet til å sveipe på menn som var "helt OK". Jeg har måttet bli mer selektiv når jeg sveiper til høyre, rett og slett. Om man ikke har bilde er det forresten ikke rart man ikke får matcher da. Jeg sveiper automatisk bort de uten bilder. Anonymkode: 66291...905 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #29 Skrevet 10. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Til alle dere som bruker Tinder: Så dere må ha en dating app til å bestemme for dere hvem dere matcher med? Det er helt utrolig at så mange biter på... Jeg vet hvem jeg selv liker. Trenger ikke en dating app til å fortelle meg det... Hvis jeg ser noen, vet jeg i første sekund om det er "noe" der. Å la et nettdating sted, ta avgjøreslen for deg/dere, forteller jo hvor sykt samfunnet har blitt... Anonymkode: 27b11...d78 Nr 1: du er klar over at du selv sitter å velger hvem du vil trykke liker på, og ikke, på tinder eller? Man velger jo selv? Nr2: du er klar over at flere av de man møter på tinder, møter man ikke nødvendigvis tilfeldig i en eller annen setting? Meg og min nåværende kjæreste møtte hverandre på tinder, vi har til og med mange felles bekjente, han har gjentatte ganger vært innom min arbeidsplass, og allikevel har vi aldri møtt hverandre før tinder. Anonymkode: 71672...10a 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #30 Skrevet 10. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 8 timer siden, Minesveiper skrev: 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe jeg også. "Nei takk, jeg ønsker ikke å date en innsjø/foss/blomst whatever" Jeg lurer oppriktig på hvorfor de er på Tinder når de har slike bilder Skal ikke si det gjelder alle men jeg har hatt fake konto med sånn bilde, det har vært for å sjekke om han jeg driver med fortsatt er på tinder 😝. Har aldri hatt en egen ordentlig konto der selv. Anonymkode: 36b02...a59
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #31 Skrevet 10. august 2018 15 hours ago, Minesveiper said: Sitter med samme inntrykk. Jeg får "kjeft" av kompiser for å være for selektiv. De gidder ikke å se gjennom profilene til damene en gang. "Har ikke noe for seg om man ikke får match uansett". Så de bare grovsveiper, og så går de nøyere til verks etter de har fått matcher. Akkurat dette. Om jeg sveiper alle til høyre til jeg når grensen hver eneste dag i en uke får jeg kanskje 2-3 matcher. Nå som jeg har prøvd meg med å grovsortere litt først og sveiper kun 70% til høyre så har jeg ikke fått en eneste match på snart to uker. Veldig god selvfølelse det gir gitt... derfor sveiper jeg heller alle til høyre, for da får jeg i det minste matcher og ikke bare knust selvfølelse. Anonymkode: ef1fe...e81 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #32 Skrevet 10. august 2018 Som kvinne så er det dessverre ikke så halleluja stemning å ha 140 meldinger fra menn. De aller fleste viser interesse ut av sex. De vil ha sex med en kvinne. "Alle" kvinner kan lett skaffe seg sex, så det får oss ikke til å føle oss unike når det er en slags overdreven overflod av etterspørsel. Samtidig så er det jo nesten bare skambelagt å ha sex som kvinne. Mange ONS=hore. Mange sier det er fordi "menn må kjempe kvinner får det gratis" men er det greit å kalle noen en hore da? Skal jeg kalle menn som ikke får pult for stygge tapere?utskudd og avskum? De fleste kvinner ønsker noe mer enn sex,og der har menn all makta. Det er HAN som bestemmer om dette går videre. Hun vil som regel uansett. Så kvinner sitter på makta ang sex og menn ang forhold. Så ut av de 140 meldingene så er det kanskje max 5 menn som kan tenke seg noe mer enn ONS eller FF. Anonymkode: 45dad...5f4 4
Gjest Minesveiper Skrevet 10. august 2018 #33 Skrevet 10. august 2018 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Som kvinne så er det dessverre ikke så halleluja stemning å ha 140 meldinger fra menn. De aller fleste viser interesse ut av sex. De vil ha sex med en kvinne. "Alle" kvinner kan lett skaffe seg sex, så det får oss ikke til å føle oss unike når det er en slags overdreven overflod av etterspørsel. De fleste kvinner ønsker noe mer enn sex,og der har menn all makta. Det er HAN som bestemmer om dette går videre. Hun vil som regel uansett. Så kvinner sitter på makta ang sex og menn ang forhold. Så ut av de 140 meldingene så er det kanskje max 5 menn som kan tenke seg noe mer enn ONS eller FF. Anonymkode: 45dad...5f4 Jeg synes det er litt vanskelig å få dannet et korrekt bilde på akkurat dette blant annet pga av at selskapene som driver disse datingtjenestene ikke vil legge ut statistikken sin. Man kan bare spekulere i hvorfor. Okcupid ga ut statistikk om dette med antall meldinger osv for mange år siden (men har fjernet statistikken nå slik at den ikke lenger er tilgjengelig) og det som kom fram der var at kvinnene på nettsiden bare fant 20% av mennene til å være over gjennomsnittlige attraktive rent utseendemessig. Dvs 80% av mennene var enten 5'ere eller lavere rangert på en skale fra 1-10. Hvis dette er representativt for hvordan kvinner bedømmer utseende til menn sånn generelt i populasjonen, så er det ikke så vanskelig å forstå hvorfor vanlige menn får lite matcher på tinder. Siterer Ab'en over: "Om jeg sveiper alle til høyre til jeg når grensen hver eneste dag i en uke får jeg kanskje 2-3 matcher." Leste en artikkel en gang hvor de påsto at kvinner likte 15% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt, men likte 45% av profilene. Poenget er at det vanskelig å se hvordan menn kan ha noe makt når strategien mange må bruke er å sveipe på alt bare for å få matcher i det hele tatt. (Til Ab, har lest et sted at tinderalgoritmen kan tro at du er en bot om du sveiper ja på alt, og i så fall får du ingen matcher). 80% av mennene er muligens under gjennomsnittlige attraktive i kvinners øyne rent utseendemessig sånn at da blir det kamp om de 20%ene som er attraktive. Jeg tror forøvrig heller ikke at disse mennene har noe mer makt enn kvinner når det kommer til forhold, men at de har mer makt eller høye forhandlingsmakt enn majoriteten av menn er det ingen tvil om. Mitt argument for at disse ikke har særlig med makt i forhold til kvinner er fordi dersom du finner ut at mannen ikke vil noe seriøst, kan du bare ditche han og gå videre til neste. At bare 5 menn av 140 ønsker forhold (3,6%) har jeg vanskeligheter med å kjøpe, men at kvinner må "lære strategier" for å filtrere ut useriøse menn tror jeg absolutt på. Endret 10. august 2018 av Minesveiper
tingeling Skrevet 10. august 2018 #34 Skrevet 10. august 2018 Jeg er ikke på Tinder helt enda, men antar at det ikke er lenge til jeg også må kaste meg uti det. Som voksen kvinne (40+) så er jeg ikke ekstremt opptatt av hvordan en mann ser ut ( så lenge han er velstelt og tar rimelig greit vare på seg selv). Det jeg tiltrekkes av er personlighet, intellekt og engasjement. Så hvis jeg skal anta at det er flere som meg der ute så tenker jeg at det blir desto viktigere for menn å ha en god profiltekst som sier noe om hvem de er og hva de ser etter, og ikke bare et bilde.
Gjest padawan Skrevet 10. august 2018 #35 Skrevet 10. august 2018 Er det virkelig noen tar seg tiden med å lese profultekdten på Tinder? Virker som svært mange bare sveiper basert på utseende.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #36 Skrevet 10. august 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Som kvinne så er det dessverre ikke så halleluja stemning å ha 140 meldinger fra menn. De aller fleste viser interesse ut av sex. De vil ha sex med en kvinne. "Alle" kvinner kan lett skaffe seg sex, så det får oss ikke til å føle oss unike når det er en slags overdreven overflod av etterspørsel. Samtidig så er det jo nesten bare skambelagt å ha sex som kvinne. Mange ONS=hore. Mange sier det er fordi "menn må kjempe kvinner får det gratis" men er det greit å kalle noen en hore da? Skal jeg kalle menn som ikke får pult for stygge tapere?utskudd og avskum? De fleste kvinner ønsker noe mer enn sex,og der har menn all makta. Det er HAN som bestemmer om dette går videre. Hun vil som regel uansett. Så kvinner sitter på makta ang sex og menn ang forhold. Så ut av de 140 meldingene så er det kanskje max 5 menn som kan tenke seg noe mer enn ONS eller FF. Anonymkode: 45dad...5f4 NETTOPP!!!! Er så lei av å høre sutring fra menn som mener det er enklere for en kvinne å få seg noe. Ja, det er lettere for en kvinne å få tilfeldig sex, men ofte er ikke dette så interessant for en kvinne. Det som er interessant for en kvinne er et forhold med en interessant og bra mann, og når det kommer til dette sitter kvinnen nærmest uten makt. Anonymkode: c1c9b...062 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå