Gå til innhold

Er vekten min OK?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. 

Jeg kan forsikre dere om at jeg ikke har en spiseforstyrrelse! Spiser både junk food og sjokolade og potetgull. Jeg kan spise en hel pizza alene en kveld, så lenge jeg neste dag spiser mindre. 

Jeg skjønner at min bmi tilsvarer undervektig, men som sagt så har jeg nok mest gått ned i muskler, da jeg ikke trener noe særlig (er egentlig ganske inaktiv). Og når jeg sier at jeg ikke ser veldig tynn ut, så mener jeg det! Jeg blir ikke glodd på når jeg går ut av døra og ingen av mine nære har kommentert noe rundt vekta mi. Så jeg har ikke noe «forvrengt» syn på meg selv. 

Men er sikkert lurt å ta en tur til legen uansett, for å få tatt litt blodprøver og sånn. Det kan jo hende at det er noe med stoffskiftet mitt eller noen vitaminer jeg mangler. Har hørt at b12 tilskudd skal hjelpe mot røyting, er det noen som har erfaring med det?

Uansett takk for svar :) 

Anonymkode: af8a7...7f7

Jeg syns heller ikke at jeg så spesielt tynn ut da jeg veide lite og det var ikke slik at folk kommenterte det, ettersom de fleste har sosiale antenner og vekt er et følsomt tema. Klær har også mye å si, hvilke klær du bruker avgjør om du ser tynn/stor ut. 

Anonymkode: f92d0...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo ut som fu har et forvrengt syn på kroppen din; kanskje vi kan få et bilde? 

Anonymkode: d15e7...3a8

Er du seriøs?

Anonymkode: af8a7...7f7

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege.. 46 kilo på 166 er for lite, muskler eller ikke. Høres ut som en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: e6151...7ce

Skrevet

Du kunne godt ha lagt på deg rundt en 10 kg.

Skrevet

Kjære trådstarter!

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. 

Lykke til!  

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...