Gå til innhold

Daglivarebutikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette passer inn her, men jeg skal snart starte i ny jobb i frukt og grønt avdeling. Det er stor konkurranse mellom matbutikkene å jeg ønsker å levere en rå og innbydende avdeling. Hva setter du som forbruker pris på i en frukt og grønt avdeling? Hva skal til for at du kommertilbake og hva skal til for at du velger en annen butikk kun basert på frukt og grønt avdelingen. 

Anonymkode: 60d3b...1d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som stort sett skiller en god fra en dårlig er fersk vs inntørket sopp. Liker også at det er godt oppfylt i korgene.

Anonymkode: c4730...457

AnonymBruker
Skrevet

Er det mye råte snur jeg i døra. Det er nummer 1! Så pass på at alt som er råttent må bort. 

Ellers at det ser ryddig ut og god prising så du ser enkelt hva prisen er på det du skal kjøpe. 

Gratulerer med ny jobb :)

Anonymkode: 9738c...8ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At det er ferskt og godt utvalg.

Anonymkode: f5e5c...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint når det kommer tydelig frem hva som er i sesong, gjerne gi dette en fremtredende plass.

Ofte er sesongens varer både bedre, sunnere, billigere og mer miljøvennlig enn det som må lagres / importeres. Så kunnskap om dette i butikken, som blir synliggjort for kundene, er bra.

Kontinuerlig rydding i varene, at dårlige varer kastes, varer med kosmetiske feil legges eget sted og selges rimelig (eller ha et system for å gi det bort).

Anonymkode: eb76a...e98

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper grønnsaker kun i innvandrerbutikker. Frukt og grønt i dagligvare er som overemballert, gammel og trist.

Anonymkode: 0b89a...029

AnonymBruker
Skrevet

Supert, takk for respons! 😊 Er dere veldig opptatt av bredt utvalg? Økologisk osv?

Butikken har slitt litt lenge med lav omsetning. Jeg har en svinn % jeg ikke kan overstige, så må tenke veldig på hva som selger og ikke. Gjør dere mye impulskjøp? Er det lettere for deg som forbruker å ta med feks Papaya om det er eksponert riktig og evt har litt info om bruksområder og kanskje en oppskrift? 

Jeg har en ambisjon om å selge mye! Og ikke minst gi butikken ett omdømme om at vi har bra utvalg og ikke minst god kvalitet på varene. Men svinn % ødlegger litt, så må kun ta inn ting jeg vet jeg kan få solgt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Supert, takk for respons! 😊 Er dere veldig opptatt av bredt utvalg? Økologisk osv?

Butikken har slitt litt lenge med lav omsetning. Jeg har en svinn % jeg ikke kan overstige, så må tenke veldig på hva som selger og ikke. Gjør dere mye impulskjøp? Er det lettere for deg som forbruker å ta med feks Papaya om det er eksponert riktig og evt har litt info om bruksområder og kanskje en oppskrift? 

Jeg har en ambisjon om å selge mye! Og ikke minst gi butikken ett omdømme om at vi har bra utvalg og ikke minst god kvalitet på varene. Men svinn % ødlegger litt, så må kun ta inn ting jeg vet jeg kan få solgt. 

Godt utvalg er viktig. Jeg kjøper konsekvent ingenting om jeg må innom en butikk nr 2 for å få alt jeg skal ha.

Anonymkode: c4730...457

AnonymBruker
Skrevet

Avocadoen må ikke være overmoden. Har flere ganger måttet gå ut av butikker fordi de ikke har hatt en eneste brukbar avocado. 

Her om dagen var jeg på en Rema som var full av fluer. Jeg gidder ikke kjøpe grønnsaker og frukt som er full av fluer. 

Jeg kjøper heller ikke vannmelon med mindre den er skåret i stykker. Vi klarer ikke spise en hel vannmelon så dersom de kun har hele gidder jeg ikke kjøpe. 

Anonymkode: 5e14a...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper grønnsaker kun i innvandrerbutikker. Frukt og grønt i dagligvare er som overemballert, gammel og trist.

Enig med overembalert. Det brukes mye plast!

Noen som vet om Asia mat ol får frukt og grønt fra Bama? Hva får deres varer til å holde bedre enn i daglivaren? Noen som vet?

TS.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper aldri spesielle frukt og grønnsaker på impuls. Så en papaya hadde jeg ikke kjøpt. 

Men gode nektariner, druer og bananer som ser fristende ut kjøper jeg mye av på impuls, selv om det er mye jeg ikke tåler :fnise: det handler om at det skal se friskt og innbydende ut. 

Anonymkode: 9738c...8ff

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avocadoen må ikke være overmoden. Har flere ganger måttet gå ut av butikker fordi de ikke har hatt en eneste brukbar avocado. 

Her om dagen var jeg på en Rema som var full av fluer. Jeg gidder ikke kjøpe grønnsaker og frukt som er full av fluer. 

Jeg kjøper heller ikke vannmelon med mindre den er skåret i stykker. Vi klarer ikke spise en hel vannmelon så dersom de kun har hele gidder jeg ikke kjøpe. 

Anonymkode: 5e14a...989

Ja det med fluer er ufyselig! Lurer på hvor de kommer fra kommer de med frukta? Butikken jeg skal jobbe i har sånne små flasker som skal ta knekken på de, men det kryr likevel..

AnonymBruker
Skrevet

Muggen dårlig frukt eller frukt som går i stykker ved den minste berøring gjør hele fruktavdelingen uaktuell å handle i. Det vitner om dårlige rutiner liten interesse for å selge kvalitetsvarer kunden vil ha i ferskvareavdelingene.

Anonymkode: 628e8...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om ferdig pakket epler/appelsiner/poteter i løsvekt i pose som butikken pakker og gjør klar? Ser det blir gjort endel, men er det noe dere kjøper eller vil dere pakke selv?

Ofte er dette en stor svinnkilde, da det blir fuktig i posen. Jeg er litt imot det, men kolleger mener det gir økt salg, men vi hiver også en god del!

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det lettere for deg som forbruker å ta med feks Papaya om det er eksponert riktig og evt har litt info om bruksområder og kanskje en oppskrift? 

Ja, slikt synes ihvertfall jeg er morsomt! 😊 Det finnes jo endel uvanlig frukt/grønt som jeg gjerne vil prøve, men som jeg ikke aner hva jeg kan bruke til. Da er det lettere å få solgt det til meg (på impuls), om det står feks oppskrift, eller hva den kan brukes til! :) Er liksom ikke alltid jeg har tid/gidder å stå i butikken og Google om bruksområder 😅

Skrevet

Pass på bæra også, feks blåbær i beger, har flere ganger opplevd at de blir mugg på de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med overembalert. Det brukes mye plast!

Noen som vet om Asia mat ol får frukt og grønt fra Bama? Hva får deres varer til å holde bedre enn i daglivaren? Noen som vet?

TS.

Tror de selger mer frukt, så de får stadig påfyll av ny, fersk frukt som er helt i starten av perioden hvor de er friske og gode. De man kjøper i dagligvare er på slutten av levetiden sin, og da dør de fort etter de er kjøpt.

Skrevet

Ferske og friske grønnsaker og frukt, og godt utvalg. Det er så mye elendig kvalitet å oppdrive i butikkene til tider, så drar dit det er best kvalitet.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Oppskrift var veldig lurt :) Jeg hadde nok kjøpt mer dersom jeg fikk innspill på bruksområder. Særlig på frukt og grønt jeg aldri har kjøpt før. Kanskje ukens grønnsak eller noe sånt hadde vært en idé?

Hva tenker dere om ferdig pakket epler/appelsiner/poteter i løsvekt i pose som butikken pakker og gjør klar? Ser det blir gjort endel, men er det noe dere kjøper eller vil dere pakke selv?

Ofte er dette en stor svinnkilde, da det blir fuktig i posen. Jeg er litt imot det, men kolleger mener det gir økt salg, men vi hiver også en god del!

Jeg kjøper aldri sånn pose, er alt for mye for meg som er alene/to. Jeg vil plukke selv og bestemme hva jeg vil ha :)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om dette passer inn her, men jeg skal snart starte i ny jobb i frukt og grønt avdeling. Det er stor konkurranse mellom matbutikkene å jeg ønsker å levere en rå og innbydende avdeling. Hva setter du som forbruker pris på i en frukt og grønt avdeling? Hva skal til for at du kommertilbake og hva skal til for at du velger en annen butikk kun basert på frukt og grønt avdelingen. 

Hva liker jeg?
- Ryddig område
- Tydelig prismerking
- Friske varer - ingen fluer - ingen råtne/halvråtne varer
- Løsvekt poteter
- Løsvekt chili - hater sånne begre med mange oppi, pleier å få løsvekt i asiabutikker
- At det ikke er utsolgt for varene jeg kjøper oftest, feks søtpotet, da bytter jeg butikk og blir værende i den nye butikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...