AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Når dere ikke har vært single og i forhold tidligere har dere da forfalt sammen med kjæresten, eller har dere trent sammen? Evt du har trent og kjæresten forfallt så det ble slutt? Hva tenker dere om å forfalle i forhold, og så bli skikkelig treningsfreak når en blir singel? Anonymkode: f28b5...b8e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Er jo normalt å ikke legge like mye i utseende etterhvert, man elsker hverandre for den man er, så man må ikke legge all verdien sin i hvordan man ser ut midlertidig. Ingen som har et bra forhold og elsker hverandre, gjør det slutt fordi en blir chubby eller slutter å bruke sminke liksom (forskjell på å ha litt ekstra/slutte å stivpynte seg og det å bli sykelig overvektig da). Har holdt med ved like, men de fleste vet at utseende er det minst viktige - det forfaller jo uansett med åra. Anonymkode: 6318a...f73 3
Roci Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Har lagt på meg noen "kjærestekilo", men er ellers mer nøye med f.eks. hårfjerning og hudpleie nå som jeg er i et forhold
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Jeg liker å pynte meg og å holde meg fresh for han, setter pris på at ham og bryr seg om det.vært gift i atten år selvfølgelig går vi ikke fra hverandre uansett, men jeg bet om mange som bare pyntet seg i starten,og forfalt voldsomt og ga litt f,særlig damer.syns d er unødvendig Anonymkode: 380b9...e46
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Litt bør man gjøre hvertfall. Jeg hater å se ufresh ut, uansett om jeg er i forhold eller ei. Anonymkode: 7bfa7...db9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 11 minutter siden, Roci skrev: Har lagt på meg noen "kjærestekilo", men er ellers mer nøye med f.eks. hårfjerning og hudpleie nå som jeg er i et forhold 12 kg på litt over et år. Trening fra september! Anonymkode: f0113...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Forfalt i den forstand at kroppen ble stygg etter to fødsler. Har også hatt problemer med helse og ser sliten ut uansett. Har ikke lagt på meg noe. Anonymkode: d27fc...2de
Gjest Overrasket Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Jeg mener at man har et større ansvar for å ta vare på seg selv når man er i forhold. Jeg er veldig fysisk aktiv, holder garderoben ved like og prøver å utvikle personligheten min også i forhold, og jeg forventer at er partner har samme innstilling. Jeg kunne aldri vært lenge sammen med noen som sluttet å prøve å ta vare på seg selv fordi man er i et fast forhold.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 Som mer tilfreds i livet gikk jeg opp noen kilo ja men både jeg og kjæresten var fornøyd med mer former :) Han blei også mindre opptatt av utseendet, sluttet å ta sol, bruke hår gele, smykker osv men det plagde ikke meg. Hva jeg tenker om at mange blir treningsfreak når de blir single igjen er vel at det er fint å komme seg gjennom sorgen ved å gjøre noe sunt, istedet for å sette seg på en pub og ødelegge helsa av selvdestruktivhet. Etter et brudd er det viktig å komme seg ut å gjøre noe for å distrahere tankene, ellers havner man fort med å gå tilbake i et forhold man egentlig ikke bør være i (er jo en grunn til at det ble slutt) fordi man sitter hjemme i savn, sorg, anger og evn dårlig selvbilde. Trening og noe fysisk er en god måte å generere energien til fysisk i stedet for bare tankespinn. Trening skaper mer produksjon av endorfiner og serotonin, lykkehormon og når man får erfare det så blir man "hekta". Etterhvert når man har vært hekta en stund begynner man kanskje å se fysiske resultater og da er det forståelig at mange syns det er ekstra gøy å drive med, vi mennesker blir tilfredse av framgang enten det er å se bankkontoen fylle seg opp, burgeren steke seg god og ferdig, valpen vår bli mer lydig etter trening eller kroppen vår forandre seg etter innsatsen vi legger ned. Tror det er lett å bli bitter på en eks som starter å trene , særlig menn føler jeg blir det, og blir grinete og tror jenta trener for å gjøre seg sexy for andre og ikke "gadd" det for han, men i de fleste tilfeller tror jeg denne type singel-trening er en måte å komme seg gjennom kjærlighetssorgen på fordi det er viktig å ha noe å gjøre og fordi det føles så innmari bra mentalt rent kjemisk. Også syns jeg at disse bitre eksene med den holdningen jeg nevnte over skal snurpe inn snerpen for alle normale folk forstår at kjærlighet dreier seg om et godt liv sammen og ikke om å hele tiden jage seg selv for å bli bra nok for sin partner. Da er jo ikke forholdet hverken harmonisk eller kjærlighetsfullt. Om en partner går opp eller ned 10 kg spiller det ingen rolle for alderen ville uansett ført til de forandringene og enda større. Anonymkode: f79e0...4b1 4
Roci Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: 12 kg på litt over et år. Trening fra september! Anonymkode: f0113...1e1 Ja, fort gjort når en koser seg, heldgivis bare rundt 4-5 kg her, men skal definitivt begynne å trene igjen De kiloene er i grunnen ikke det viktigste, men kjenner at den fysiske formen er dårlig etter å ha vært lite aktiv de siste 5 mnd.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 Nei, jeg forfaller ikke i et GODT forhold. Nærheten til et annet menneske gjør meg klokere, varmere, rausere. Det gjør at jeg ser andre bedre og deler mer av met selv. I et dårlig forhold kan jeg nok forfalle til selvsentrerthet, og bli mer gnien, usikker og bisk mot andre. Det er lett å forfalle til et dårligere menneske når man selv ikke har det bra. Å bruke mye energi på overflate, fasade og utseende anser jeg som forfall og lite tiltrekkende. Anonymkode: b90f1...f64 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 Her har det sneket seg på et par kjærestekilo hos oss begge, men de skal av igjen nå. Har vært litt for flinke til å kose oss med god mat og drikke. Vi er ellers aktive og liker å trene begge to, men det her ikke helt blitt prioritert nå i starten Ellers tror jeg ikke folk har sett forskjell på meg i forhold til om jeg er i forhold eller singel, tar alltid vare på utseendet for min egen del. Det handler jo om å føle seg vel. Anonymkode: 24f82...7f0
Valmuefrø Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 Nei, vi trener mye sammen. Har faktisk blitt slankere i hvert eneste forhold jeg har vært i, det tror jeg ligger først og fremst i maten. Jeg tar en porsjon og når det er ca 20 % igjen av maten så er jeg egentlig mett. Som singel spiser jeg opp maten min, mens i forhold er det lett å dytte fatet i mannens retning. Eksen min gjennom flere år la på seg jevnt og trutt, vi var begge overbeviste at det kom av restespisingen. 😋 Det å være aktive sammen er kjempe bra for kropp og samliv! Fremfor å sitte i sofaen hver kveld så kan man ta seg en tur ut, trenger ikke være 4 timers turer hver gang, men halvtime her og halvtime der utgjør en stor forskjell.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 7 timer siden, Roci skrev: Ja, fort gjort når en koser seg, heldgivis bare rundt 4-5 kg her, men skal definitivt begynne å trene igjen De kiloene er i grunnen ikke det viktigste, men kjenner at den fysiske formen er dårlig etter å ha vært lite aktiv de siste 5 mnd. Begge deler her for min del Anonymkode: f0113...1e1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 3 timer siden, Valmuefrø skrev: Nei, vi trener mye sammen. Har faktisk blitt slankere i hvert eneste forhold jeg har vært i, det tror jeg ligger først og fremst i maten. Jeg tar en porsjon og når det er ca 20 % igjen av maten så er jeg egentlig mett. Som singel spiser jeg opp maten min, mens i forhold er det lett å dytte fatet i mannens retning. Eksen min gjennom flere år la på seg jevnt og trutt, vi var begge overbeviste at det kom av restespisingen. 😋 Det å være aktive sammen er kjempe bra for kropp og samliv! Fremfor å sitte i sofaen hver kveld så kan man ta seg en tur ut, trenger ikke være 4 timers turer hver gang, men halvtime her og halvtime der utgjør en stor forskjell. Går supert det, helt til første barn kommer..;-) Anonymkode: 58969...12b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går supert det, helt til første barn kommer..;-) Anonymkode: 58969...12b ...og når de er så store at de fint kan være alene. Etter over 20 år lar jeg meg ikke forfalle. Heldigvis heller ikke mannen. Anonymkode: 2fcaf...0d1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Trikset er å ikke være så himla jålete i utgangspunktet, men fortsatt være velstelt. Hilsen dame som ikke sminker seg, men som ikke har noen mangel på tilbud selv om jeg er alenemor og veier 5 kg mer enn før svangerskapet... Anonymkode: 60283...b52 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 Jeg er nok like opptatt av hvordan jeg ser ut når jeg er singel som når jeg er i forhold. I forhold er det nesten et ekstra incentiv til å trene og stelle seg og miste de der 3-5 ekstra kiloene man alltid har og vil bli kvitt, for da har jeg en spesiell jeg vil se bra ut for. Man koser seg kanskje oftere med hjemmekvelder med noe god mat, godis og vin til filmen sammen med en kjæreste, men som singel går jeg jo ut og drikker alkohol og spiser mat med venner oftere, så det er nok ikke den helt store kaloriforskjellen på de to tilværelsene for meg. Men jeg stivpynter meg ikke før hvert møte som i første datingfasen da, kosebuksen og de mer behagelige trusene kommer frem etterhvert som man blir mer komfortable sammen. Som noen andre har vært inne på så ser jeg nok aller best ut etter et brudd, jeg trener for å føle meg vel og blåse ut litt, og så er det noe som gjør at jeg bare har lyst til å få ny sveis, pynte meg ekstra osv, litt ønske om å se fabelaktig ut dersom man tilfeldigvis møter på eksen, samt behov for noen nytt og å bare se mye bedre ut enn man føler seg, og gjerne få noe oppmerksomhet for det for å bygge opp en selvtillit som har fått seg en liten knekk. Anonymkode: d127e...6a9 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Jeg har ikke direkte forfalt, men jeg har definitivt blitt mer avslappet. Men det er jo en god ting tenker jeg. Man er jo mer opptatt av slik når ting er nytt. Står opp 10 minutter tidligere for å rette og dandere håret de første ukene i ny jobb, holder det ryddigere når man flytter inn i nytt hus....så slapper man mer av. Eller "forfaller" i noens øyne. Jeg hadde mer tid til egenpleie, trening etc. før da det bare var meg. Nå prioriterer jeg kanskje litt mindre av dette, men så har jeg mindre tid til "meg selv" enn det jeg hadde før også. Men noen nevneverdig forskjell tror jeg ikke. Jeg hadde sixpack og kunne ta 20 pullups uten å blunke da vi møttes, og selv om dette ikke kan sies å ha blitt vedlikeoldt 100%, så er jeg blitt noen år eldre og fått en mer avslappet innstilling til slike ting nå. Det viktigeste er fremdeles at JEG liker det jeg ser i speilet, ikke nødvendigvis typen. Og jeg er nok en strengere kritiker enn han! Så nei, jeg tror ikke jeg har forfalt. Bare blitt litt mer chill. Anonymkode: 851dc...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 Ja, og jeg lurer på om kona prøvde å hinte om nettopp det da hun ga meg 5 kg sparkel her om dagen Anonymkode: be990...2db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå